Peloton Seizoen 21

1 2 3 4 5
Slayer772004

Hoe zit het met jouw team, Toss ?
Wat is je planning ? Een strategie voor de komende seizoenen ?

Tossboom

Tja goede vraag Slayer. De enige tactiek die ik voorlopig heb is om elk seizoen zo goed mogelijke jeugd te selecteren en door te selecteren mochten ze niet goed genoeg zijn. Ondertussen verdien ik wat geld met mijn ouwetjes, maar dat zal ook wel voor het laatst zijn dit seizoen. Tja en dan is het maar wachten tot ik eens een paar toptalentjes vindt, wat me maar nooit lijkt te lukken. Als ze al een goede FA hebben dan zijn ze om de week geblesseerd. Schiet niet op. Jeugdscout is ook al zo'n frustratie. Skill 3x18 en toch kon hij de eerste 2 weken niks vinden. De 3 weken erna vond hij 19 jarigen. En net in die eerste weken wil je je toppers vinden. Het kabbelt een beetje voort zal ik maar zeggen.
Hoe gaat het met jou?

Ab Normaal

Jeugdscout gewoon mee stoppen en accepteren dat je dan in het begin van het seizoen 1 miljoen moet neertellen voor het juiste talent.
Altijd nog goedkoper dan die scout.

Schuckmann vandaag geblesseer uitgavellen in de Vuelta.
Jammer dat hij op pole position lag om de Vuelta te winnen met twee bergetappes voor de boeg.

Maar goed, ik heb zelde blessures dus dat kan een keer gebeuren. Scheelt me wel veel geld.

Slayer772004

Als je met alles rekening wil houden (juiste lichaamsbouw ifv FA, goeie secondaries, blessure-proof ed) mag je 3 van de 4 doorsturen, is mijn ervaring. Maar uiteindelijk kom je er wel, met wat aankopen erbij enzo. En dan is het geduld hebben.

Zelf heb ik wel een goed gevoel over m'n team, al zal 2de Divisie pas een goede indicatie zijn. Als je de lijstjes van Schizm erbij haalt, vrees ik een beetje dat het sterk in de breedte zonder échte topper wordt. Is ook te zien in 3:3, waar SeMTeX de betere renners heeft (4 ervan zouden niet misstaan in 1:1), ik neem dan de rest met 15 verschillende renners.

@Ab: merk je progressie bij je renners in de loop van het seizoen ? dat de kloof langzaam kleiner wordt ? vandaag toch weer een mooie overwinning ...

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Slayer, toen ik mijn team bouwde ben ik uiteraard ook op zoek gegaan naar de lengte/gewicht verhouding met de juiste FA's voor renners met een goede sturen/durf verhouding.
Daardoor ben ik eerst op de primaire skills gaan trainen en moest ik daarna nog op sprint en tijdrijden trainen.
Mijn grote fout is dat ik dacht dat tijdrijden veel belangrijker was. Al mijn renners hebben een uitstekende TT skill en nu kom ik er achter dat sprint belangrijker is. Ik train dus al even op sprint en moest dus wat inhalen, maar dat gebeurd nu langzaam.
Gisteren een onverwachte overwinning behaald in een allround koers. Toch het terrein van Bam en Heppie.
Maar ja, dat was wel met een renner die delighted is. Zoals alle renners van hen dat zijn.
De afgelopen twee seizoenen heeft mij eigenlijk genekt. Toen zat ik steeds met Melres met zijn oude sterren in de divisie.
Dat heeft mij heel veel overwinningen en moodstijging gekost.
Eigenlijk is het nu net alsof de renners van Heppie en Bam legaal met EPO rijden en die van mij niet.

Volgend seizoen hebben we een evenwichtigere kalender en zal ik wel zorgen dat mijn renners klaar zijn voor het seizoen. Dan nog zal ik mijn meerdere moeten erkennen in Bam en Heppie in de all round races.
Mijn team is uitgebalanceerd, zo heb ik ook een aantal klassementrenners opgeleid, maar dat zorgt meteen voor een onverwacht probleem, namelijk de duo attack bug.
Als ik met die klassementrenners blijf rijden kunnen mijn etappejagers niet winnen omdat ze teruggeworpen worden door de aanval van de klassementrenner op 75%. Dus eigenlijk maakt 't het onmogelijk om voor beiden te gaan, terwijl ik daar wel de renners en ook de leiderschapspunten voor heb. Die klassementrenners zijn niet bruikbaar als etappejagers omdat hun sprintskill daar niet toereikend voor is.

Tips ter oplossing?

Tossboom

Uiteindelijk gaat het om wie de meeste punten haalt en niet wie de meeste etappes haalt. Je zal dus gebruik moeten maken van de duo attack bug om je klassementsman te boosten. Je etappe man zal dan misschien 3e worden, maar dat levert ook punten op.
En Slayer 3 van de 4 haal ik echt niet. 3 van de 4 goede FA al bij lange na niet, laat staan de goede combi lengte/gewicht of weinig blessures. Bij gebrek aan goede combi's train ik maar renners door zodat ze veel skillpunten hebben en dan kan ik die rond hun 24e verkopen voor veel geld. Van al mijn renners nu (boven de 18) hebben er maar 4 echt een goede FA op de juiste skill en 1 daarvan is al 6x geblesseerd geweest (dus die moet eruit).

Ab Normaal

Toss, je kunt ook de Heppie en Bam toepassen. Dat is misschien wel de beste tactiek.
Je kunt alle renners sowieso optrainen naar 7-7-7-7-11-11. Dan heb je al 50 skillpunten voordat je FA gaat bepalen en zijn ze heel erg waardevol.

Slayer772004

Toss, ik heb me verkeerd uitgedrukt: 3 op 4 mogen de TL terug op.
Slechts 1 van de 4 is een potentiële topper.

Poeksel

Waarom is sprint belangrijker dan tijdrijden?

Ab Normaal

'@Poeksel
Omdat mijn renners met betere primary skill en betere TT skill, op het aanvalspunt het contact verliezen vanwege een lagere sprintskill. En ondanks betere primary en TT skill halen ze die achterstand niet meer in.

Tossboom

Hi Slayer, ik had je wel begrepen maar die 1 op 4 haal ik dus ook niet. Lang niet. 1 op 6 misschien.

En Ab, ja je hebt gelijk, maar ik vind allrounders niet zoveel aan. Maar de echt goede qua skillpunten en matige FA zal ik daarom ook wel houden.

Welke sprintskill is nodig voor je allroundklimmers vind je? Toch ook wel 10?

Slayer772004

Dat blijft het moeilijke: hoever moet je SP en TT trainen. 10 SP lijkt me het minimum, TT moet nog hoger. Maar hoe hoog ? 12 - 13 - 14 ? Het duurt zo lang, en je hebt niet eeuwig de tijd om die te trainen als je je FA wil uitbuiten.

Heppie/BAM 'verplichten' je daarnaast haast ook je DH te trainen. Ben je ook 2 seizoenen mee bezig. Wéér 2 trainingsseizoenen die voorbij zijn. Voor DH dan nog wel.

Het is niet makkelijk.

Ab Normaal

Het is ook niet makkelijk. Wat dat betreft hebben Heppie en Bam de standaard hoog gezet. Het zijn goede managers die het spel goed snappen.
Dat maakt het wel leuker natuurlijk.

Ab Normaal

Toss, als het etappejagers zijn wel ja. Anders winnen ze niks. Voor klassementmannen is 8 ook wel voldoende denk ik.

Slayer772004

Costa starts to feel the long attack in his legs!

Welkom nieuwe engine :)

Naar aanleiding hiervan een testje TT gedaan: oude vs nieuwe engine.

Zonder TT training: (beiden trainden Sprint)
- Costa: 00:20:10 (oude)
- Costa: 00:20:10 (nieuwe)
- Tijmense: 00:21:36 (oude)
- Tijmense: 00:21:36 (nieuwe)

Met 1 TT training:
- Blicharz: 00:19:49 (oude)
- Blicharz: 00:19:47 (nieuwe)
- Van Der Eycken: 00:20:12 (oude)
- Van Der Eycken: 00:20:09 (nieuwe)

2 seconden winst op 19km dus, met 1 training.
VDE zijn mood steeg deze week van 'Erg gelukkig' naar 'Verrukt': goed voor die 1 seconde extra winst ? Te verwaarlozen dus.

En heel vreemd:
- Flebus: 00:22:14 (oude)
- Flebus: 00:22:16 (nieuwe)

Flebus (25) deed er 2 seconden langer over, zonder TT training en idem mood (met een kleine noot dat zijn contract verlengd werd, zonder invloed op zijn mood weliswaar, die bleef Gelukkig).

Edit: @Dustin: jij bepaalde zaken opgemerkt ?

Laatst gewijzigd
schizm

Niks abnormaals dus, vermits elke mood (behalve Verrukt) over 10 punten verdeeld is , is het duidelijk dat Flebus gewoon iets gezakt is tijdens de contractonderhandelingen. Je kan zoiets vergelijken met de decimalen in de Primary skills .

de TT engine werd ook helemaal niet gewijzigd, maar het herinnerd me er wel aan dat ik de invloed van de mood/form daar ook nog moet nakijken.

Slayer772004

Mood werkt dus niet per categorie, maar per punt. Wist ik niet, en verklaart inderdaad Flebus zijn mindere tijd. Thx.

Poeksel

Een renner van 39 gaat na dit seizoen met pensioen, toch?

Iemand die het spel net twee maanden speelt biedt namelijk 75k op http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=566 . Als die speler dat uit onwetendheid doet lijkt me dat geen goede zaak.

Edit: inmiddels begrepen dat de gegevens in de wiki een jaar aangepast moeten worden?

"On his 36th birthday => 1/16 chance to retire
On his 37th birthday => 2/16 chance to retire
On his 38th birthday => 4/16 chance to retire
On his 39th birthday => 8/16 chance to retire
On his 40th birthday => 16/16 chance to retire"

Dan wordt het 40th birthday 8/16th chance.

Laatst gewijzigd
davidavid

Volgend jaar 4e divisie voor mij. Ik heb op zich een prima jaar gedraaid met leuke resultaten voor mijn jonkies. Ik had mijn renners wel iets beter moeten plannen voor de u21 races, dat had nog een plaatsje gescheeld maar de verwachte degradatie had ik toch niet kunnen vermijden. Mooiste resultaat is dat mijn 1e leider (volgend seizoen 20 jaar) zich al tot LS 7 heeft ontwikkeld. Dat moet mij in de 4e divisie toch al wat opties gaan geven.

Hoe is jullie seizoen verlopen?

dirkthierry

Tja voor mijn team , een beetje teleurgestelde 6 de plaats in divisie 2:2.
Ging tot halverwege het seizoen vol voor promotie.
Joachim en Arsenal waren toch sterkere teams in de breedte.
Denk met mijn renners volgend seizoen weer rond plaats 5 in de divisie zullen eindigen.
Ben zeer tevreden over mijn renner rigley.

Laatst gewijzigd
Naspa

#DirkT. Je oudjes deden het nog goed in de grote ronden. Maar zeker met de fitness-trainer, is het natuurlijk geen plan voor de volgende jaren.
Rigley is me trouwens niet opgevallen. Gaat ie volgend jaar voor de jongerenklassementen? Of wordt ie toekomstig specailist? (Goede FA op hill?)

Poeksel

Met een eindsprint net gelukt boven de 100 punten per week gemiddeld te komen! Wel de slechtste van de 7 Nederlandse teams...

Naspa

'@Poeksel. Nog steeds het 7e team van de hele wereld!
Congratz. Zoeters zijn eerste race voor jou vandaag? Beviel hij?
Twaalfde voor zijn leeftijd is niet slecht. Vierde in je team suggereert dat hij een bijrol had/heeft.

Slayer772004

Die Top 7 voor Nederland is indrukwekkend inderdaad.
In dat opzicht is het mooi dat je Gonzalez achter jou kon laten, Poeksel.

Dinsdagavond de update dus. Spannend.
Het wordt voor mij ofwel 2:1:een divisie met veel animo, ofwel 2:2: die lijkt iets makkelijker ... een voorkeur heb ik dus niet. Het zal sowieso een ijkpunt voor m'n team zijn, hoever ik werkelijk sta.
De laatste week ging iedereen all in, en toen won ik maar 1 race. Daardoor toch wat twijfel of m'n renners echt klaar zijn voor 2de. Het liefst stoot ik direct door naar 1ste, maar dat is misschien wat te ambitieus. Zal moeten blijken.

Na de update open ik het nieuw topic, als jullie dat goed vinden.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Slayer
Volgend seizoen zijn de laatste renners uit het begin van het spel, de 18 jarigen, 39 en echt over de hill.
Iedereen die nog op de oudjes gokte zal uit andere vaatjes moeten tappen.

Maakt het ook interessant.

1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.