De Afvalkoers: Vuelta 2018 !

1 2 3 4 ... 10 11
ivo001

Mijn team is ook ingeleverd. Hoop in ieder geval er niet in de eerste etappe uit te vliegen, dat zou wel heel jammer zijn.

Bode80

Maak daar maar de eerste 10 van. ;-)
Als je vol op de eerste etappe inzet kom je niet ver.

Silent Hill

De teams komen inderdaad stilaan binnen.
Met nog een kleine 2 dagen te gaan zitten we aan 8 (zie eerste post) !

Wel grappig, na de Giro, de Tour en nu de Vuelta bij te houden, denk ik dat ik kan zeggen dat ik haast elke CQ-waarde van elke belangrijke renner uit het hoofd ken :p
Zo zijn er vast nog !

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Nou, ik weet er ook al een aantal, hahaha.
Ga dit topic weer goed volgen en supporteren voor mijn Sportpools vriend Sammysosa.

Mathieu Moller

Haha Silent Hill, dat klinkt herkenbaar.

Onbekende gebruiker

Nog een kleine suggestie:
De titelverdediger mag altijd starten. Stel dat ik win (in het geheel niet ondenkbaar met het fantastische team dat ik heb ingeleverd), dan mag ik de Giro rijden, daar rijd ik top 5 en vervolgens word ik kansloos laatste in de Tour, dan zou ik dus volgend jaar niet mogen starten in de Vuelta. Moeten we de titelverdediger geen plek garanderen in de gewonnen Grote Ronde?

Onbekende gebruiker

Dank Ab! Shirt met naam en rugnummer zit naar je op de post!

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@SammySosa
Helemaal mee eens :)! Giro 2019 here I come.

Silent Hill

Dat voorstel werd eerder al eens aangehaald, dacht ik.
Hoe minder regeltjes, hoe liever ik het heb, dus ik zou er niet zoveel op hopen ...

Baiskeli

Ook team Baiskeli is weer ingeleverd. Zoals eerder genoemd hier zullen de teams ook naar mijn verwachting wat meer op elkaar lijken dan afgelopen rondes. Hoe dan ook, veel succes allen!

Niels22

Sammy, aardig plan, maar als titelverdediger van de Vuelta heb ik daar niks aan (wegens eigen falen in de Tour).

Silent heeft een prima spel opgezet en het werkt uitmuntend op zijn manier. Val je nu vroeg af, is het gewoon wachten tot de Tour, evenals enkele nu al zin hebben in de Giro 2019

Silent Hill

Nog een goeie 2 uur te gaan, en nog 3 teams te gaan:

- Abdoe
- Ezequiel
- Chrisabels

Tijd om de laatste knopen door te hakken !

ezequiel

Ik moet er nog even over nadenken. Ik had een uitstekende selectie maar toen kwam ik tot de conclusie dat ik ook de proloog moest overleven.

Abdoe

De knopen zijn weer doorgehakt. Lekker ruim budget deze keer :)

Silent Hill

Zo, we zijn er weer helemaal klaar voor !
Alle teams prima in orde, iedereen op en top gemotiveerd, dus we gaan er voor: de Vuelta 2018 !
Veel succes iedereen, en vooral veel plezier, want daar is het toch om te doen.

Wil iedereen zijn team nog eens nakijken in de 2de post ? Uit voorzorg - je weet nooit, zeker de teams die nog wissels doorgevoerd hebben.

Vanavond rond 20u30 al de eerste afvaller: help !
Voor mij niet het meest handige uur om de uitslag te brengen, maar we doen ons best.

Buena suerte a todos !

Silent Hill

Ook al even naar de teams gekeken, en Lopez Moreno kunnen we al negeren, die heeft iedereen, de volle 22/22. Op de voet gevolgd door Simon Yates en Nizzolo met een 20/22.
De meest opvallende voor mij persoonlijk: Viviani met een 10/22.
Toch geen must have voor velen ...

Onbekende gebruiker

Slechts 2 spelers Nizzolo over het hoofd gezien, ik had gehoopt op meer. Veel spelers gekozen voor Trentin ipv Viviani, dat is een interessante. 8 spelers hebben Campenaerts gekozen om de proloog door te komen.

Voor etappe 1, als Kwiat, Kelderman en Campenaerts presteren heeft Maartz een probleem ben ik bang.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik ben al eens gesneuveld in een proloog en vond het wel waard om 1 plekje in te ruimen voor de toch niet al te dure Victor ook gezien de tijdrit in week 3 (als ik dat overleef)

Baiskeli

Ik vind persoonlijk een Campenaerts zonde omdat hij gewoon een plek inneemt voor maar 2 etappes. Zijn zat multifunctionele renners die je levend houden in de tijdrit maar je ook nog kunnen redden in andere etappes. Ik speel liever voor de eindoverwinning, dan moet je ook iets meer risico's in je team nemen.

WCEendT

Met Kwiatkowski hoop ik deze tijdrit door te komen, voor etappe 16 de lange tijdrit heb ik dan nog Porte en Zakarin (3x gekozen, mijn 'Mollema') om die tijdrit hopelijk ook door te komen. Mede daardoor zag ik ook geen noodzaak voor Campi. Wie weet pakt Trentin vandaag ook wel een top 20, was toch 5e in de Duitse regen vorig jaar.

Had op voorhand verwacht dat iedereen Nizzolo, Yates en MAL zou hebben, die renners zijn gewoon super goedkoop. Daarnaast dacht ik dat Van Asbroeck ook echt een koopje was, maar blijkbaar ben ik de enige die hem heeft gekozen.

Achteraf misschien wat teveel de focus op etappe 18 en 21 gehad, zat toch met de Giro in mijn hoofd waar het hebben van een Modolo mij de ronde won.

Met 5 klimmers + Bilbao + Kwiat denk ik dat ik de echte bergetappes niet ga overleven, maar zolang ik nog in de race zit blijf ik hoop hebben.

Team:
KWIATKOWSKI Michal (1516) 8x
TRENTIN Matteo (1297) 14x
ZAKARIN Ilnur (1272) 3x
PORTE Richie (1228) 4x
YATES Simon (858) 20x
LOPEZ MORENO Miguel Angel (629) 22x
BENNETT George (451) 13x
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello (237) 8x
VAN ASBROECK Tom (174) 1x
GARCIA CORTINA Ivan (165) 3x
NIZZOLO Giacomo (66) 20x
SOTO MARTINEZ Nelson Andres (54) 3x

Onbekende gebruiker

Ik had dezelfde gedachte over MAL, Simon en Nizzolo. Daarnaast ook Kwiat genomen om de combi ITT/punch. Verder veel mannen genomen die ook (wel eens) sprinten voor een 8e plek in bergetappes, Formolo, Goncalves, Pello, Kelderman en eerder genoemde Kwiat. Quintana en Kelderman moeten me in leven gaan houden in de 3 zwaardere bergritten.

Ik vrees(de) voor de sprints. Met Viviani en Walscheid toch wat zwak. Hopen dat Viviani de sprintetappes wint om boven de Sagan/Trentin-teams te blijven. Walscheid zal Madrid niet halen, daarom Schwarzman toegevoegd in de hoop dat ie zijn 9e plek van vorig jaar in de 21e etappe kan herhalen. Daardoor wat hoger in mijn CQ punten, veel meer teams dan vorige versies hebben <7900 punten gebruikt.

De dood of de Gladiolen!

QUINTANA ROJAS Nairo Alexander (1560) 7x
KWIATKOWSKI Michal (1516) 8x
VIVIANI Elia (1384) 10x
KELDERMAN Wilco (902) 12x
YATES Simon (858) 20x
LOPEZ MORENO Miguel Angel (629) 22x
GONÇALVES Jose Isidro Maciel (239) 3x
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello (237) 7x
FORMOLO Davide (217) 6x
WALSCHEID Maximilian (187) 3x
SCHWARZMANN Michael (77) 1x
NIZZOLO Giacomo (66) 20x

ivo001

Ivo001: 7710
SAGAN Peter (2296) 2x gekozen
TRENTIN Matteo (1297) 14x gekozen
YATES Simon (858) 20x gekozen
LOPEZ MORENO Miguel Angel (629) 22x gekozen
BUCHMANN Emanuel (556) 8x gekozen
BENNETT George (451) 13x gekozen
CAMPENAERTS Victor (394) 8x gekozen
CONSONNI Simone (360) 7x gekozen
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio (349) 5x gekozen
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello (237) 8x x gekozen
FORMOLO Davide (217) 6x gekozen
NIZZOLO Giacomo (66) 20x gekozen

Ik dacht Campenaerts wel nodig te hebben, omdat mijn klimmers/klassements mannen niet zo goed kunnen tijdrijden.
Sagan en Trentin zouden me door de meeste heuvel etappes kunnen trekken, met consonni en nizzolo achter de hand voor de vlakke sprints.
Formolo, Bilbao en Yates voor de meer punch etappes.
Lopez, Buchmann, Bennett en Carapaz voor de echte bergetappes.

Ben benieuwd!

zeewolde

Ai, Ik ben 1 van die twee, en in mijn geval Nizzolo inderdaad over het hoofd gezien. Hij was ook maar 66, dus heel ver bladeren op CQ, vandaar .... Eerste leermomentje bij mijn eerste deelname.

Silent Hill

De nachtmerrie van iedere deelnemer: als eerste uitvallen. Wie is de ... euh ... gelukkige ? We voelden het al enigszins aankomen voor wie het tricky zou worden. En jawel: Maartz ligt er al uit, nog voor het spel goed en wel begonnen is. Vind-ik-niet-leuk !

1. Chrisabels: 1000
2. Rahimns: 1000
3. Dspiky: 920
4. Starlynk: 760
5. Zeewolde: 750
6. Milsen: 720
7. Burn: 700
8. Baiskeli: 620
9. Sammysosa: 600
10. Bode80: 510
11. Jbn01: 500
12. Joske47: 500
13. MvL: 500
14. Reyn: 500
15. WCEendT: 500
16. Ruud Jansen: 450
17. Kievit: 430
18. Ivo001: 400
19. Goozbabs: 220
20. Abdoe: 100 (7832)
21. Ezequiel: 100 (7850)
22. Maartz: 30

Maartz zijn team:
SAGAN Peter (2296)
VALVERDE BELMONTE Alejandro (1828) 30
YATES Simon (858)
LOPEZ MORENO Miguel Angel (629)
DE LA CRUZ MELGAREJO David (562)
CONSONNI Simone (360)
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio (349)
MAS NICOLAU Enric (285)
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello (237)
FORMOLO Davide (217)
WALSCHEID Maximilian (187)
NIZZOLO Giacomo (66)

Laatst gewijzigd
Milsen

Potjandorie spannend spel dit

1 2 3 4 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.