Wielermaster CQ-spel 2019

1 2 ... 15 ... 21 22
elrio

Het is wat stil wat betreft de talentcup-biedingen, we missen: Edjahh, KimJungPoels, Luuk Zuijderwijk, kartje, waggie, Wicky, djoriana, ezra. Mocht je niet willen bieden op de talentencup zoals Homme, geef dat even aan zodat anderen niet onnodig op je hoeven te wachten.

Een bod zou niet te moeilijk moeten zijn om te maken met de lijst op pagina 1, zelfs zonder enige kennis van talenten, kies gewoon mensen met leuke namen :)!

Laatst gewijzigd
Luuuuuuukk

Ik ga er vanavond naar kijken!

KJP

Ik heb kennis zat, maar een gebrek aan tijd. Probeer er straks nog wel mee te komen. ;)

Gerrit Glomser

Ik had al aangegeven dat ik gisteren de hele dag met werk ben bezig geweest en daarom pas vandaag een bod kon uitbrengen... Dat heb ik dan ook zojuist gedaan.

Edjahh

Bod verzonden

elrio

'@Gerrit Glomser, check even je PBs

Gerrit Glomser

Gezien en een nieuw lijstje ingestuurd.

elrio

Nog 4 te gaan: kartje, waggie, Wicky, ezra. Er zijn heel veel dubbelboden dus voor veel mensen volgt nog een tweede ronde.
Na de tweede rondes wil ik graag niet meer bieden in rondes, maar alles direct verwerken. Dus als je biedt verwerk ik het bod en is het finaal. Mochten twee mensen min of meer tegelijk bieden (en ook nog op dezelfde bieden), geef ik dat zo snel mogelijk aan zodat je direct weer opnieuw kan bieden.

Wicky

Geboden, zelfs wat budget over voor een dubbelbod

waggie

Bod via PB gestuurd

kartje

Mijn bod is ook binnen.

elrio

Alle boden zijn binnen, de ploegen op pagina 1 zijn bijgewerkt, net zoals de lijst met vrije renners.
Mijn boden zijn alweer verstuurd naar Edjahh en we gaan meteen door met ronde 2 van de talentencup. Mede omdat bijna iedereen die nog moet bieden een ander bedrag over heeft is het minder van belang dat we een startpunt van te voren vast leggen. De deadline staat op vrijdag 23:59.

Er zijn twee boden op tijd beslist:
Laatste Man heeft gewonnen van KimJungPoels bij Georg Zimmermann
Gerrit Glomser heeft gewonnen van waggie bij Mathieu Burgaudeau

djoriana

voor mij mag je DONOVAN Mark opschrijven voor 48

joske47

Mijn team is compleet. Heb een aantal leuke renners gemist die ik er heel graag had bijgehad maar dat is het risico van lage biedingen te doen. Uiteindelijk toch heel tevreden met mijn Belgisch en voorjaarsgericht team. Na het klassieke voorjaar zal ik al een heel mooie voorsprong moeten hebben om mee te kunnen doen voor de mooie plaatsen. Vorig jaar had ik een aantal renners waarin ik veel vertrouwen had dat ze boven hun bod zouden eindigen. Dit jaar is dat minder zo maar ik hoop toch op een mooie top 10 plaats om mijn winst in 2018 te bevestigen.
1 HENAO MONTOYA Sergio Luis 650: Henao gaat normaal gezien veel meer vrijheid krijgen bij zijn nieuwe team. In 2018 scoorde hij wat minder door een lagere rang in de pikorde bij het geweld van team Sky. De drie seizoenen ervoor scoorde hij echter telkens meer dan 900 punten. Doel: 900 punten.
1 SARREAU Marc 400: toonde een leuke progressie in 2018 waarvan hij het laatste deel miste door blessures. Ik hoop dat hij kan bevestigen en met zijn sprint in de vele Franse wedstrijden punten kan sprokkelen. Doel: 500 punten
2 VAN AVERMAET Greg 1841: ben heel blij met Greg als absolute kopman. Hij is de regelmaat zelve en scoorde de vorige jaren nog vlotjes boven de 2000 punten. Bij CCC komt hij in een zwakker team terecht. Ik verwacht dan ook dat hij in finales van grote wedstrijden vaker alleen gaat zitten en dan is winnen niet gemakkelijk. Anderzijds gaat hij in quasi iedere wedstrijd dat hij start de absolute kopman zijn en lijkt hij mij op die manier verzekerd van heel veel mooie ereplaatsen en de bijbehorende punten. Doel: 2050 punten
2 MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 540: amper 22 jaar oud en in 2018 al heel mooie dingen laten zien. Bij zijn team ook gegarandeerd van een vrije rol in de wedstrijden die hij graag doet. Ik hoop op nog wat progressie. Doel: 650 punten
2 BEVIN Patrick 405: hij viel me dit jaar positief op in verschillende wedstrijden. Bij ccc verwacht ik dat hij nog meer uitgespeeld gaat worden. Doel: 550 punten.
2 KNOX James 175: jonge renner van Quick-Step waar ze een neus hebben voor talent. Liet dit jaar al een paar keer een flits van zijn talent zien. Ik hoop dat dit in 2018 leidt tot meer resultaten. Doel: 250 punten
2 BAKELANTS Jan 120: kende na zijn dramatische val een moeilijk jaar, maar leek op het einde van het seizoen er toch weer wat door te komen. Ik hoop dat hij bij Sunweb weer zijn niveau van weleer kan benaderen. Doel: 400 punten
3 STUYVEN Jasper 1253: is een van mijn favoriete renners doordat hij een streekgenoot is van mij. Pakte in 2018 heel veel punten door zijn regelmaat. Ik hoop dat hij nog niet op het toppunt van zijn kunnen is en nog een laatste stapje richting die grote overwinning kan zetten. Anderzijds zal het wel moeilijk worden om al die ereplaatsen van 2018 te herhalen ook met de concurrentie binnen zijn eigen team. Doel: 1150 punten
3 NAESEN Oliver 1151: nog een renner voor het Vlaamse voorjaar waar we wel moeten gaan scoren. Naesen kende dit voorjaar wat pech maar wist desondanks toch nog op 1015 punten te eindigen. Ik hoop dat hij of Stuyven volgend jaar de laatste stap naar absolute top in de klassiekers zet. Doel: 1100 punten.
4 CRAS Steff 161: jonge ronderenner die me dit jaar wel wist te bekoren. Hopelijk kunnen hij en Katusha volgend jaar een stapje vooruit zetten. Doel: 250 punten.
4 VAN ASBROECK Tom 97: 2018 was heel mager voor hem. Ik reken er op dat hij bij zijn nieuw team weer volop voor zichzelf gaat rijden en sprinten, met de nodige motivatie moet dat meer punten opleveren. Doel: 350 punten.
5 STORER Michael 207: laatste toevoeging aan mijn team. Ik ken hem niet heel goed, maar Sunweb weet zijn talenten meestal goed uit te kiezen. Doel: 207 punten.
T1 PIDCOCK Thomas 50: al mijn talentenbudget ingezet op hem. Hij heeft bij de junioren al laten zien dat hij talent heeft. Volgend jaar een WK in eigen land. Ik reken er op dat hij zich hier wil laten zien. Doel: 100 punten

Als al mijn renners hun doel halen, kom ik op een mooi totaal van 7807 punten uit. Nu een valpartij of mindere vorm en jaar is snel daar. Daarnaast heb ik voor iedereen een ambitieuze score berekend, kortom 7000 punten behalen lijkt me al heel mooi, daar zou ik afgelopen jaar 5e mee geëindigd zijn. Op naar een superjaar voor mijn Vlaamse kopmannen!

Laatst gewijzigd
elrio

'@joske47 mag ik gezien jouw commentaren ervan uit gaan dat je niet nog 2 andere talenten voor 0 aan je team zal gaan toevoegen?

joske47

'@elrio: ik denk het niet. Weet niet direct waar ik die 0 punters kan vinden of heb jij daar misschien een lijst van?

Wicky

'@Joske: Wat je kan doen is de opleidingsploegen zoals SEG bekijken op CQ om de 0-punters te vinden.

https://cqranking.com/men/asp/gen/team.asp?year=2019&teamcode=SEG

https://cqranking.com/men/asp/gen/team.asp?year=2019&teamcode=ADR

etc etc

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ook mijn team is compleet en ik ben benieuwd of ze me weer aan een mooie top 10 klassering kunnen helpen en stiekem denk ik zelfs aan een podiumplaats. Waarop is dat gebaseerd zou je zeggen… nou het is best een talentenploegje. Als eerste is het vooral een erg jong team. Gemiddeld komen ze nog niet boven de 24 uit en dan tel ik 3 van SEG niet eens mee. Bijna alle renners hebben de afgelopen 3 jaar in meer of mindere mate grote stappen gemaakt en zouden dus gezien hun leeftijd nog wel een paar stapjes meer kunnen zetten. Ook worden bijna al deze renners gezien als redelijk tot grote talenten. We gaan ze aan u voorstellen.

CARAPAZ Richard Antonio (1000)
Team: Movistar, Punten 2018: 840, Doel: 1000-1200

Richard Carapaz heeft de afgelopen jaren een enorme ontwikkeling ondergaan en wordt in deze ploeg toch wel gezien als de kopman voor 2019. Natuurlijk is het hopen dat hij een mooie vrij rol krijgt in de Giro en/of de Vuelta en zou komend jaar toch de 1000 punten barrière moeten kunnen doorbreken. De afgelopen jaren behaalde hij elke keer meer dan 300 punten dan het jaar ervoor.

BENNETT George (860)
Team: Jumbo-Visna, Punten 2018: 860, Doel: 900-1000

George Bennett is de senior van de ploeg, al is hij pas 28. De afgelopen jaren heeft hij een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt en 2018 was voor hem zijn topjaar. Wel zit nog steeds die vervelende blessure hem enorm dwars en is het dus afwachten of hij zijn prestaties in 2019 kan herhalen. Als hij enigszins in de buurt komt van weer die 900 punten zou ik al heel tevreden zijn.

VAN AERT Wout (850)
Team: ??, Punten 2018: 597, Doel: 850-1000

Wout van Aert, de nog grote onzekerheid en dan vooral of hij een ploeg heeft voor 2019. Mocht hij volgend jaar koersen dan is de kans groot dat we hem in veel voorjaarsklassiekers zullen zien en dan zou het niemand verbazen dat hij de 1000 punten zal gaan aantikken. Mocht het een verloren jaar worden dan zal een top 3 klassering ook lastig gaan worden. Maar dat dit 1 van de grootste voorjaarstalenten is mag wel duidelijk zijn.

CICCONE Giulio (705)
Team: Trek-Segafredo, Punten 2018: 427, Doel: 700-800

Giulio Ciccone maakt in 2019 zijn debuut in de WT. Na 3 jaar Bardiani was het tijd om een stapje hoger te doen. Dit jaar maakte hij vooral indruk in de Tour of the Alps, maar ook in andere koersen heeft hij al laten zien een talentvol klimmer te zijn. Er moet meer in zitten dus een doel van 700 punten is misschien wat aan de hoge kant, maar ik heb vertrouwen in hem.

MARTIN Guillaume (700)
Team: Wanty - Groupe Gobert, Punten 2018: 605, Doel: 700-800

Samen met Mathieu rijdt ook Martin nog op pro-continentaal niveau maar ook hij doet dat zeker niet onverdienstelijk. Kan met de beste mee omhoog en boekt elk jaar weer wat progressie. Gezien zijn leeftijd van 25 moet dat nog verder gaan. Die 700 punten lijkt reëel, al kan je je afvragen of het niet tijd wordt om het stapje naar de WT te maken om nog beter te worden.

ROOSEN Timo (600)
Team: Jumbo-Visma, Punten 2018: 545, Doel: 600-650

Timo Roosen heeft zich afgelopen jaar toch wel ontdekt als renner voor het klassieke werk en zou daarin nog zeker kunnen groeien. Reed vooral ook in Canada prima uitslagen nadat zijn kopman Robert Gesink door een val was weggevallen. Maar ook in het voorjaar deed hij het meer dan behoorlijk. Het zou kunnen dat dit zijn top is maar ergens denk ik dat er nog wel meer in zit. Het zal alleen met kleine stapjes gaan vermoed ik, dus een eindtotaal van 650 punten zou al enorm knap zijn.

VAN DER POEL Mathieu (575)
Team: Corendon-Circus, Punten 2018: 575, Doel: 700-800

Misschien wel het allergrootste talent in deze ploeg maar veel zal afhangen van het programma wat hij kan en gaat en mag rijden. Deze veelvraat wilt ook nog vlammen op de MTB dus hij zal moeten doseren. Kan hij de grote klassiekers rijden dan zou er wel eens een mooi verrassend voorjaar uit kunnen komen voor mijn ploeg. Mathieu is in potentie een winnaar op elk terrein en het is te hopen dat hij zich kan inhouden. Dit kan wel eens het verschil uitmaken voor podium of een nette top 10.

SIVAKOV Pavel (550)
Team: SKY, Punten 2018: 195, Doel: 400-550

Pavel Sivakov was met Bernal toch wel 1 van de revelaties van 2017. Won mooie wedstrijden en kreeg een droomtransfer naar SKY. Bernal stond er dan wel meteen maar ook Pavel was vorig jaar niet helemaal onzichtbaar. Deed het in bepaalde wedstrijden zeker niet onverdienstelijk en liet zien dat vooral op de tijdritfiets rekening met hem moest worden gehouden. Ik voorzie wel een grote sprong voorwaarts in zijn 2e jaar op WT niveau en 400 punten lijkt niet onrealistisch.

POWER Robert (400)
Team: Sunweb, Punten 2018: 363, Doel: 400-500

Het klimtalent Robert Power maakt komend jaar de overstap van Mitchelton-Scott naar Sunweb. Heeft de afgelopen jaren nogal gesukkeld met zijn gezondheid maar liet in 2018 toch een paar mooie dingen zien. De vraag is nu alleen kan hij dit bij Sunweb herhalen of nog meer de vraag krijgt hij daar ook de kans voor. De hoop is dat hij in ieder geval zijn puntenaantal van dit jaar zou kunnen evenaren en misschien nog iets meer. Het talent zit er zeker in, was ooit naast Sam Oomen 1 van de toptalenten bij de beloften.

NARVAEZ Jhonatan (400)
Team: SKY, Punten 2018: 314, Doel: 400-500

Nog zo’n jong klimtalent die komend jaar bij SKY mag proberen te vliegen. Het risico is natuurlijk ook bij hem dat hij net zoals Power weinig voor zichzelf mag rijden. Pakte her en daar zijn puntjes mee en zou toch ook weer meer in staat moeten zijn. 400 punten zou mooi zijn, natuurlijk hopen we op meer.

POWLESS Neilson (300)
Team: Jumbo-Visma, Punten 2018: 227, Doel: 250-350

Ook Neilson Powless is een talentvolle renner die nog zoekende is naar zijn specialiteit. Hij is een redelijke klimmer, goede tijdrijder, heeft inhoud… valt graag aan, maar blinkt nergens nog echt in uit. Ontevreden kan je zeker niet zijn na zijn eerste jaar, liet al goede dingen zien… maar de verwachtingen waar misschien hoger. Komend jaar zal hij een stapje moeten zetten en dan mag je dus ook wel richting die 300 punten gaan.

VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas (60)[/B]
Team: Jumbo-Visma, Punten 2018: 56, Doel: 100-200

De enige nieuwe neo in deze ploeg. Ook de grote onbekende… heeft vorig jaar een zware hersenschudding opgelopen waardoor een groot deel van zijn seizoen in het water viel. Schijnt een aardige tijdrijder te zijn. We hopen op een verdubbeling van zijn punten wat hem boven de 100 zou brengen.

ARENSMAN Thymen, VERBOOM Minne en RASCH Jesper
Team: SEG, Punten 2018: 46 (Tijmen), Doel: 100

Het drietal van SEG wat zich in de kijker mag rijden. Thymen Arensman is waarschijnlijk de meest talentvolle en zou na dit2019 misschien wel eens de overstap kunnen maken naar het grote werk. Kijken of hij tov 2018 ook al een stapje kan maken. Viel natuurlijk vooral op door zijn 2e plek in de ronde van de toekomst.

Deze mannen moeten het dus gaan doen, en pakken ze wat ik ervan hoop dan eindig ik ergens tussen de 7000 en 8000 punten, dat zou dus inderdaad een podium kunnen betekenen.

Laatst gewijzigd
heuvelcolombia

Had niet verwacht dat iemand anders op Davy zou bieden. Was wel tevreden over mijn keuze, maar moet dus even een andere zoeken.

@joske, even zoeken op datum op cqranking.com of naar renners op sites als firstcycling en procyclingstats

Leukefans

'@Joske
Je kan op CQ-ranking ook een eigen subranking maken, met bijvoorbeeld een maximumleeftijd en maximum behaalde punten, in dit geval 0. Zo heb je meteen de volledige lijst. Moet je natuurlijk wel even kijken wie al gekozen is.

Qua talenten was het van de eerste keer raak, wat mijn team betreft, dus dat maakt mijn selectie volledig. Binnenkort kan ik dus een ploegvoorstelling plaatsen.

Mr10B

'@ Rahimns, er staat een klein foutje in je tekst. Je schrijft dat Martin je enige renner uit een pro conti team is, echter is VdP dat ook :)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Mr10B klopt natuurlijk... pas het aan.

elrio

Nog 3 mensen te gaan (of 4 mocht joske47 nog met een bod komen): waggie, anton90 en Laatste Man. Tot nu toe nog geen conflicten.
Ik heb het vage vermoeden dat Laatste Man wacht op de boden van waggie en anton90, zodat hij echt als Laatste Man de biedingen van dit jaar kan afsluiten.

joske47

Heb toch nog een bod gedaan op een paar 0 punters, met dank aan de tips van hierboven. Vooral die van Leukefans vond ik heel handig.

elrio

'@joske47 ik heb nog niks ontvangen...

1 2 ... 15 ... 21 22

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.