Wielermaster CQ-spel 2019

1 2 ... 14 ... 21 22
elrio

OK, we zijn compleet voor de gewone teams. Dus gaan we over op de talenten. Ik stel voor dat het startmoment voor de eerste ronde van de talentencup zaterdag om 20:00 uur is.
Mensen die eerder dan dat insturen (mijzelf uitgezonderd want ik moet eerder versturen), worden behandeld alsof ze om 12 uur 's nachts hebben geboden, want anders zouden ze een oneerlijk voordeel hebben vanwege de regel van gelijke boden.

En nu moet ik gaan kijken op wie ik ga bieden bij de talentencup want ene @Wicky heeft op het allerlaatste moment Rivera weggepikt :(

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

8 uur in de ochtend of avond ??

elrio

'@rahimns zie edit van oorspronkelijk bericht.

Gerrit Glomser

Jammer dat het zaterdag is, Ben dan naar een verjaardag, dus zal zeker niet om 20.00 uur kunnen bieden. Wel een uur eerder of na middernacht.

elrio

Ik stel alvast mijn team voor, ik weet er komen nog talenten, maar over hen weet ik in het algemeen net even te weinig om er een goed verhaal van te maken:

DEGENKOLB John 1103, de tweede helft van het seizoen zag ik veel positieve punten in zijn rijden en ik verwacht dat hij komend seizoen een goed seizoen gaat draaien, hopelijke dichtbij de vorm die hij had voor het ongeluk.

LAMPAERT Yves 999, door Quickstep aangemerkt als één van de kopmannen voor het voorjaar. En ik denk dat hij het kan gaan maken, daarbij een goede tijdrijder, dus misschien kan hij in de korte Belgische rondjes ook nog wat punten pakken.

PINOT Thibaut 2113, misschien iets te veel geboden, maar ik had enige angst dat het niet goed zou komen met mijn team als ik mijn 'dikkerd' zou mislopen. Maar ben zeker blij met hem, er zit zeker nog rek in, want hij had een stuk meer gescoord dit jaar zonder die laatste bergrit in de Giro (die rit geeft natuurlijk ook weer het risico aan).

LATOUR Pierre 1059, zeer content, goede tijdrijder, zeer goede instelling. Ik hoop dat ie vaker het kopmanschap krijgt in kleine rondjes en misschien zelfs wel in een grote ronde, wat mij betreft is ie er klaar voor.

O'CONNOR Ben 356, ook zeer content dat ik Ben heb kunnen toevoegen (er waren veel anderen die hem ook wilden), veel potentie en ook in een ploeg waar ie veel kansen zal krijgen, omdat hij geen echte kopman boven zich heeft.

BOOM Lars 225, ben geloof ik de laatste die nog enige hoop heeft voor deze ooit zo talentvolle renner. Had verwacht dat voor 37 er behoorlijk wat mensen zouden zijn die op hem zouden bieden, dus bood ik bijna 200 over... Uiteindelijk had ik hem gewoon voor 37 kunnen oppikken.

PLANCKAERT Baptiste 213, hoop dat nu hij weer terug is in België, hij weer zo kan gaan rijden als een aantal jaar geleden. Punten pakken in het .1 en .HC circuit. Als dat er een beetje uitkomt zal hij heel snel zijn aankoopprijs terugverdienen.

ATAPUMA HURTADO Jhon Darwin 64, nog maar weer eens in mijn ploeg opgenomen, misschien onterechte hoop van mij voor een zeer attractief koersende renner. Hopelijk werkt de samenwerking met Cofidis beter dan met UAE.

DENIFL Stefan 47, begenadigd klimmer, zie zijn overwinning in de ronde van Spanje 1.5 jaar geleden. Vorig jaar weinig gereden door problemen met de ploeg. Nu getekend bij CCC waar hij best vaak een vrije rol zou kunnen krijgen.

CERNY Josef 350, nog een CCC'er die hopelijk gebruik kan maken van de afwezigheid van echte kopmannen voor de rondes, liet vorig jaar goede resultaten zien op .1 en .2 niveau. Is wel een gokje natuurlijk of hij het aankan.

BOSWELL Ian 78, niet mijn eerste keus want hij rijdt bij Katusha, maar was gewoon een renner die paste bij het budget dat ik nog over had op het moment. Zou met het uitrijden van WT wedstrijden al bijna zijn aankoopbedrag moeten kunnen terugverdienen.

RIESEBEEK Oscar 393, talent, had vorig jaar meer kunnen scoren ware het niet dat hij er voor koos een weiland in te rijden, wel wat veel betaald, maar geen van de rijders met meer punten nog binnen mijn budget kon mij meer bekoren. Boudat was een optie maar die staat nog steeds als zonder contract bij PCS en CQ en dat risico vond ik te groot.

Al met al een aardig team, ben niet helemaal tevreden, miste de laatste 2 rondes een aantal renners die ik graag gehad had, en er zitten behoorlijk wat risico's in dus het zou heel goed kunnen gaan, maar ook helemaal mislopen. Daarom durf ik ook geen voorspelling te doen over mijn uiteindelijke positie. Had ook een beetje pech met de biedingen, sta bovenaan het lijstje met mensen die het vaakst overboden is en ook 2x in top 10 van mensen die overboden zijn met het kleinste bedrag... (ik had zo graag Gibbons en Moschetti erbij gehad).

Joachim

'@ elrio, denk dat je gelijk hebt wat betreft Planckaert. Ik had hem dit jaar, maar in een internationaal (vaak World Tour) programma is het voor een tweederangsspurter moeilijk om veel punten te pakken. Als hij nu wat vaker eendagswedstrijden rijdt en die bovendien minder sterk bezet zijn, kan hij inderdaad snel zijn waarde terugverdiend hebben.

elrio

Weet iemand of je iets met een mono-spaced font kan posten? Heb een leuke diagram waarin staat hoe vaak wie wie heeft overboden maar werkt alleen met een font als Courier.
Hierdoor ben ik erachter gekomen dat ik ezra haat ;)

Laatst gewijzigd
Edjahh

'@elrio geen idee, maar kan je het in een open google doc gooien hier de link plaatsen misschiien?

Wielervolger

Die talentencup is niet simpel als je het jeugdwielrennen niet zo goed volgt..

Joachim

Verzonden. B)

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Bod verzonden

elrio

'@rahimns je hebt een PB

Leukefans

Mijn bod is ook al de deur uit.

elrio

Trouwens voor iedereen de deadline is op dinsdag om middernacht!

elrio

'@Leukefans je bod is goede staat ontvangen en ik haat je ;)

Leukefans

'@Elrio
Ai, eerst Gibbons en nu dit weer. Ik zal maar zeer nauwkeurig mijn eigen puntentotaal bijhouden tijdens het jaar, dat je niet bij elke tussenstand 100 punten afhoudt... :p

KJP

Shit helemaal gemist dat de cup vanavond gaat beginnen. Dan kan ik Haninnen alvast laten voor wat het is.

Wielervolger

Dat kon je al langer want Hanninen is al gekozen in de gewone biedrondes :)

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hopelijk heb ik Arensman binnen... was het ook alweer bijna vergeten dat het bieden om 20 uur begon.

Peter Post Forever

Ik bied morgen

elrio

'@heuvelcolombia je hebt een PB.

Het is al een aantal keer fout gegaan omdat mensen boden op renners die al gekozen waren in het 'gewone' spel, daarom heb ik op pagina 1 een lijst gezet van alle scorende talenten die nog vrij zijn.

Leukefans

'@Elrio
Ik begrijp het niet goed. Op pagina 1 vind ik in de zoekfunctie geen van mijn talenten, dus niet in de al gekozen renners, maar ook niet in de vrije talenten. Wil dat dan zeggen dat je de renners waar op geboden werd eruit gelaten hebt?

elrio

'@Leukefans goed gezien, ik had per ongeluk gecheckt op > 1997 niet op >= 1997, dus iedereen die in 1997 was geboren kwam niet in de lijst. Nu is de lijst wel correct en zal je iedereen uit je bod vinden (op eentje na dan die 0 kost en daarvan zijn er teveel om ze allemaal te tonen).

hofsje

Heb geboden op 3 talenten :)

Peter Post Forever

Ik heb ook geboden

1 2 ... 14 ... 21 22

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.