Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 161 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het grote puzzelen kan beginnen... Gesink definitief uit de selectie voor de Giro en wellicht ook de Tour. Wat gaat de ploeg doen. Lindeman is een optie al heeft die misschien eigenlijk wel behoefte aan een rustperiode. Hofstede zou een optie zijn, maar ook Powless zou kunnen. Naar beide zal wel gekeken worden tijdens Romandie.

hartstikkebedankt

Als de Giro voor het AK een hoofddoel is voor dit seizoen dan zou Bennett moeten gaan rijden. Roglic heeft hem harder nodig vermoed ik in de Giro dan Kruijswijk in de Tour, waar hij vermoedelijk toch te kort zal komen. Absoluut geen optie?

Imbatido

Nou rahimns, laatst deed je een beetje lullig toen Sunweb Oomen naar de Giro schoof voor Kelderman. Ben heel benieuwd hoe Jumbo-Visma dit denkt op te vangen zonder te verzwakken.

Rawolf

Hoe gaat Jumbo Visma dit oplossen voor de giro, Gesink out de Tier out Tolhoek onzeker. Dan heb je opeens een stuk minder klimmersbenen

Kuss/Hofstede is n optie mits in vorm. Of opeens Bennett/Kruijswijk programma omgooien, is t wel al laat voor

kelderfan

Hopelijk snel herstel en zit hij weer snel op de fiets, maar als hij valt dan is 't ook mis.
Tolhoek door verkeerde kleding er snel uit en geen goede voorbereiding op de Giro. Wat doet de begeleiding in deze?

klassementsrenner

Waarom weer Gesink. Ontzettend jammer! Zou het nu kunnen dat Kuss zijn plek gaat in neemt??(maar een idee) Was wel goed afgelopen Vuleta, maar ze zullen wel verschillende schema's gaan worden omgegooid.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Imbatido in ieder geval niet door Kruijswijk nu door te schuiven naar de Giro in ieder geval. Ze zullen kijken naar mannen als Hofstede en Powless en anders in het ergste geval Bennett of Kuss. Als Lindeman nog energie overheeft zal dat ook nog een optie zijn, maar dan houd het denk ik wel op met de opties.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Voor Tolhoek is er toch helemaal geen probleem. die heeft gewoon zijn voorbereiding gehad op de Giro en daar heeft hij tijd genoeg om naar topvorm te groeien. Pas van etappe 12 beginnen de zwaardere etappes te komen waar hij nodig is.

Wielerfan1987

Meest voor de hand liggende keus zou voor mij Bennett zijn.

Klimt minstens net zo goed of beter dan de andere alternatieven.
Daarnaast brengt hij jarenlange ervaring mee die die jonge knullen veelal missen. (Iets wat Engels al aanstipt bij het verlies van Gesink)

aru123

Is het niet een idee om foss nu al aan te trekken? Zal niet de duurste zijn. Zelfde idee als wat quickstep destijds met asgreen deed. Gesink een tijd out de tier is wel erg vaak ziek. Met foss kunnen je dan het gat van onderaan aanvullen en een man van de huidige tweede lijn door laten schuiven.

JoaJoch

Bennett en Kuss zitten in de VS, dus dat lijkt me sowieso geen optie.

Qua klimmers zijn de enige beschikbare opties eigenlijk Vingegaard en Powless, maar het slaat ook nergens op om een jonge neoprof zo zonder voorbereiding zijn 1e grote ronde te laten rijden. Grote kans ook dat ze er in dat geval niks van bakken vanwege gebrek aan voorbereiding.

Laatst gewijzigd
kelderfan

De enige die je als klimmer kunt meenemen is Powless, die wel weinig aan bod is gekomen, maar in de Algarve toch redelijk goed. Hofstede moet zijn weg nog vinden en derhalve geen optie.
Dat idee om Foss in te laten stromen lijkt mij een goed idee. Als Vingegaard zich zo blijft ontwikkelen, dan doorschuiven naar de Vuelta.

Imbatido

Zou Powless niet zijn voorzien voor Californië? In principe heb je met een goede De Plus en Tolhoek, en Bouwman daarvoor nog altijd een behoorlijke klimploeg. Zou Tony Martin geen optie zijn?

user26777

De Plus kan bergop lang bij blijven en ik verwacht ook nog wel wat van Tolhoek. Voor Roglic is vooral ondersteuning op het vlakke belangrijk.

kelderfan

'@Imbatido
Powless zou juist 't Europeesche traject gaan volgen en hij staat op de lijst van de Romandië met Roglic.
Tony Martin had voor mij al lang in aanmerking gekomen voor de combi Giro/TDF. Dat heeft hij vorig jaar ook gedaan.
Hij met Van Emden & Leezer zouden 't vlakke voor hun rekening nemen.

mooiman

Wat denk jullie van Tolhoek/ Bouwman? Hoe staan die er voor? Hun rol wordt wel belangrijker nu.

rennerske

'@ rahimns
Eens, rustig blijven en geen doldrieste omzettingen of irreële oprispingen. Het lijkt op dit forum soms meer te gaan om het etaleren van “ kijk-mij-eens-eens-de- alwetende- pseudokenner-zijn”. Jij blijft daarin altijd een baken van verstandig overwegen en bedachtzaam ventileren, wetende dat je waarschijnlijk de meeste info van binnenuit hebt. Hulde!

robertowilco

Kelderfan Tony Martin heeft al een heel zwaar voorseizoen achter de rug, en gaat zich voorbereiden op de Tour, het zou logisch om een renner mee te nemen die zich voorbereidt op de Ronde van Californïe, een andere renner zou m.i. heel erg moeilijk worden, Lindeman heeft nou ook een zwaar programma achter de rug.

Wat Gesink betreft, triest, triest en nog eens triest, ik gun het niemand maar hem zeker niet.

ghostwriter

Ik hoop dat (als het mogelijk is) Powless als vervanger van Gesink naar de Giro wordt meegenomen. Met Bouwman, Tolhoek, De Plus en Powless kan Roglic prima worden ondersteund in het heuvel- en hooggebergte. Gesink zal natuurlijk wel worden gemist in de Giro en Tour maar Jumbo-Visma is gelukkig niet zoals Sunweb afhankelijk van maar een paar redelijke klimknechten. Ik denk dat met name De Plus een hele belangrijke rol voor Roglic zal hebben. Hij maakt dit seizoen een geweldige indruk en het lijkt erop dat Jumbo-Visma nu ook voor de Waalse klassiekers een kopman heeft.

Laatst gewijzigd
tdola

Wat een pech voor Gesink en tjv....

Hofstede, Lindeman of powless zal vervanger worden denk ik, evt zou zelfs vingegaard kunnen maar die is nog erg piep.
Bouwman en tolhoek worden iig belangrijker voor Roglic naast natuurlijk de plus. Op het vlakke zit t met van Emden, leezer en Martens wel goed.

Lindeman meest ervaren maar minste bergop.
Hofstede nieuw in groep maar wel al grote ronde gereden bij vorige ploeg, begon seizoen erg goed en is nog fris want weinig gereden.
Powless in potentie wellicht beste bergop maar nog geen grote ronde in de benen en nog wisselvallig in mijn ogen.
Vingegaard erg piep, maar liet recent wel zien dat er potentie inzit. Maar die staat nu op de rol voor Romandië, de giro erachteraan is denk ik echt too much voor hem.

Rawolf

Lindeman heeft al veel gereden en is ook niet het type wat je zoekt. Hofstede stond klaar als reserve maar je gaat er altijd op achteruit qua ondersteuning, of je moet Kruijswijk/Bennett opstellen

Wildebert

Gewoon Powless meenemen en hopen dat hij zijn naam geen eer aan doet.

Wielerfan1987

Powless is misschien wel de meest voor de hand liggende keus, en misschien is voor die jongen zelf een selectie voor de Giro ook wel een mooie opsteker.
Wellicht kan hij ons positief verrassen nadat hij tot nu toe de door sommigen onrealistisch hoog gespannen verwachtingen niet heeft waar kunnen maken.

Hoe gaat het overigens inmiddels met de knie problemen bij Daan Olivier?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@wielerfan1987 Olivier zit tenminste op de fiets, maar lastig te beoordelen of hij weer inzetbaar is.

Ik denk dat ze na Romandie een definitieve beslissing nemen over de vervanging van Gesink, al kan je natuurlijk niet te lang wachten als je Bennett wilt terughalen vanuit Amerika wil die niet met een jetlag aan de Giro beginnen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Bennett staat toch op de rol voor de TdF en Vuelta. Dat wordt dan toch een beetje te veel van het goede.
Wat je zegt Romandië afwachten en dan een keuze maken. Powless lijkt mij de meest logische keuze in deze. Want het kan niet alleen van De PLus komen en waarom is dat verkeerd gegaan met Tolhoek in de LBL, die naar mijn idee ook een mager programma heeft gereden met de Ruta en Catalunya.

1 2 ... 161 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.