Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 367 ... 501 502
Stoempie

Sinds het Dumoulin nieuws van vanmorgen nog steeds geen YES gevoel. Dit moet ergens in een grote ronde ten koste van een andere kopman gaan, blijft er in m'n achterhoofd spelen. En mss besluit Roglic wel om daarom niet bij te tekenen. Volgend jaar iig a la Ineos met 2 kopmannen naar de TDF.

Kruijswijk zie ik volgend jaar de Giro wel doen. Daar moeten nog revanche gevoelens zitten. En wat te denken van Groenewegen, die wil toch elk jaar de TDF rijden. Met het vertrek van van Poppel zal er vast wel een rappe renner worden gehaald.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Onder voorbehoud van de etappeschema's van de grote ronden voor volgend jaar denk ik in grote lijnen aan een volgend scenario.

Giro:

Kruijswijk (dubbel met Vuelta)
Gesink
Ondersteuning van jongens als Bennett/Kuss/Tolhoek/Bouwman/Harper?
Groenewegen met ondersteuning van van Emden/Martin
Martens
Jansen
Teunissen

Tour:

Dumoulin
Roglic
De Plus
Martin (of van Emden)
Van Aert
Bennett/Kuss/Tolhoek

Vuelta

Wederom Kruijswijk en Groenewegen en hun ondersteuning.

Mijn redenaties:

Kruijswijk in de Giro omdat hij daar nog een rekening open heeft staan en daarna een goede Vuelta kan voorbereiden (kansen op 2x podium)

Van Aert in de Tour omdat ondanks zijn goede klik met Kruijswijk de Tour beter met zijn ambities in het voorjaar te combineren is.

Voor Groenewegen een start in zowel Giro als Vuelta, 2 grote ronden was oorspronkelijk dit jaar al gepland met oog op mogelijke klassiekerambities in de toekomst en het daarvoor kweken van meer inhoud.
Daarnaast hoort een of meer overwinningen in alle drie de grote ronden thuis op het palmares van een renner van zijn statuur.

Martin/van Emden zouden uitwisselbaar moeten zijn afhankelijk van voorkeur van kopmannen en persoonlijke wensen.

De Plus hoort in een rol als Poels thuis in de Tour als hij het niveau van dit jaar heeft, al zou hij ook als schaduwkopman de dubbel Giro/Vuelta kunnen doen.

Voor Bennett zou je een Giro start kunnen zien als schaduwkopman, idem voor de Vuelta.
Ofwel als klimknecht naar de Tour met bijvoorbeeld weer een vrije rol in 1 of 2 rondes in de voorbereiding en na de Tour.

Jongens als Bouwman, Kuss, Tolhoek en wellicht Harper en/of Powless zouden uitwisselbaar moeten zijn en hun deelname in de ene of de andere grote ronde is van minder belang.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De ondersteuning is op elke manier in te vullen maar met de verdeling van de kopmannen ben ik het wel eens... dit lijkt mij ook logisch. In de Vuelta zou eventueel Roglic of Dumoulin nog een dubbel kunnen doen.

S. Morgenstern

Tokyo maakt die dubbel zeer onwaarschijnlijk.

Yeez

Sprinttrein met teunissen jansen of roosen gaat na een klassiekerperiode nooit de giro doen. Is veel te veel van het goede

Wielerfan1987

'@Jesse,

Tenzij bijvoorbeeld Jansen zijn programma wat later aanvangt en hij enkel een aantal niet WT klassiekers zal rijden in combinatie met een rust en trainingsperiode voor aanvang van de Giro, en na de Giro zijn voorjaar afgesloten wordt om op te bouwen naar deel 2.
Dit zou niet ondenkbaar zijn als je met Sprinter/kopman Groenewegen naar de Giro wil voor dagzeges.

S. Morgenstern

Renners als Stybar en Gilbert kan ik me wel herinneringen in de Giro.

Yeez

Jungels ook. Het kan wel, maar in absolute topvorm twijfel ik aan...

S. Morgenstern

Teunissen, Jansen en Roosen zullen alsnog een niveau beter zijn dan de alternatieven die dan wel in absolute topvorm zouden zijn. Dat lijkt me een goede reden om ze als hele serieuze opties te zien, mocht Groenewegen de Giro rijden.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er zit een maand tussen Parijs-Roubaix en de start van de Giro.... dat zou toch moeten kunnen. Demare reed toch ook nog zware klassiekers voor de Giro.

Laatst gewijzigd
Yeez

Als groenewegen de giro zou doen moet je die jongens absoluut meesturen! Ik denk alleen dat het een te zwaar programma wordt met de klassiekers erbij, maar goed het kan

Apemantus

Nu alleen nog Wout Poels oprapen voordat een ander team ermee aan de haal gaat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat die de overstap gaat maken naar Sunweb

Yeez

Wat rijdt Foss trouwens goed in l’avenir! 3e in het ak achter 2 vluchters en vandaag weer 3e in de peleton sprint. Lijkt grillig en soms niet een heel seizoen constant, maar een echte topper die l’avenir kan winnen

Rawolf

Ik zie de kopmannen eerder zo verdelen:

Giro:

Roglic (C)
Kruijswijk (C)
Groenewegen (C)

Tour:

Dumoulin (C)
Kruijswijk
Bennett
De Plus

Vuelta:

Roglic (C)
Bennett

kelderfan

'@Random
Met 4 weken tussen Giro en TdF lijkt ´t mij onmogelijk om Kruijswijk die combi te laten doen.
Uit filmpje kun concluderen dat TJV voor de TdF wil gaan met Roglic, Dumoulin en Kruijswijk. Dan lijken de beste ondersteunende klimmers De Plus en Gesink te zijn.
Dus eigenlijk zo.
Giro Bennett met Bouwman, Kuss en Tolhoek.
TdF Dumoulin en Roglic met Kruijswijk, De Plus en Gesink.
Vuelta afhankelijk van Tokyo.

S. Morgenstern

Met 5 weken ertussen vind je het soms heel normaal om van iemand in beide een heel goed klassement te verwachten, of van een knecht te denken dat hij zijn rol in beide goed kan vervullen (zelfs met de Dauphine of Zwitserland ertussen). Beetje random om dan met 4 weken geen voorstelling te kunnen maken van een mooie rol voor Kruijswijk (taaiere renners ga je moeilijk vinden) in beide koersen.

Rawolf

Waarom is Vuelta afhankelijk van Tokyo? Als je de Tour rijd is Tokyo toch niet je hoofddoel, kan je ook skippen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Op Radio1 was net Richard Plugge te horen... Hij was natuurlijk enthousiast over de komst van Tom. Hij benadrukt dat de komst van hem niets veranderd hoe de ploeg koerst en wedstrijden ingaat. Dus met meer klassementsrenners naar de grote rondes, zonder meteen een kopman aan te wijzen. Verder gaat pas in december bekeken worden wie wat rijdt. Dus er zijn nu geen afspraken gemaakt met Tom. Wel zijn eerst Steven en Roglic gepolst over wat zij ervan vinden en die waren beide positief over zijn komst.

Laatst gewijzigd
$kedel

Vind het toch wel een gewaagde zet om zo een waarschijnlijk peperdure renner in te lijven.
Hij scoort nooit heel goed buitenom zijn grote doelen voor het seizoen en of hij daar nog gaat scoren is met zijn knie toch wel afwachten.

mus van de maasstad

Dylan gaat ook gewoon naar de tour in 2020. Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.

Teunissen als leadout en v aert als piloot voor die 2.

Een gesink en de plus kunnen ook op het vlakke genoeg werk doen voor een dumoulin.

Dus zoiets: Dumoulin, Roglic, kruijswijk, gesink, de plus, van aert, teunissen, groenewegen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@$kedel blijkbaar heeft de sponsor dit ervoor over. Tom kon echt niet gehaald worden onder het huidige budget dus hebben zij nog eens flink in de buidel getast om geld vrij te maken om binnen te harken. Gaat dus verder niet tenkoste van wat al beschikbaar was voor het huidige team. Dus de enige die een risico loopt is de Jumbo.

Moreno Ventura

Hallo iedereen, ik denk dat ook Tom Dumoulin voor de TJV van groot belang is, zeker duur (net als atleten van dit kaliber en met dat potentieel), maar voor een Nederlands team is het zeker van essentieel belang om de beste wielrenner van hun land te hebben, evenals zichtbaarheid en de mogelijkheid om nieuwe sponsors aan te moedigen die het team door de jaren heen kunnen ondersteunen.
Het is erg belangrijk om met 2 kapiteins op de grote ronden te rennen, en het sluit Dylan's rol in het team niet uit, net zoals het Roglic en Steven niet belet om hun eigen ambities te hebben.
De 2020 ploeg voor de Tour de France met Tom sluit de steun aan Dylan voor de sprints (met als doel 4 jaar op rij etappes te winnen, want ik denk dat Jeroen Blijlevens belangrijk voor hem is) niet uit.
Het is duidelijk dat hij zijn volgelingen, Teunissen, nodig heeft, met Martin en Van Aert, renners die Groenewegen de juiste steun kunnen geven, maar ook de leiders van het algemeen klassement kunnen helpen .... Ik denk dat het niet slecht kan zijn als idee.
Dan is er nog Tom met Roglic of Steven of Bennett, dit is te zien, ik denk dat er geen problemen zijn, met de verschillende De Plus, Gesink, Kuss, Tolhoek of Powless (ik hoop dat vernieuwingen) om de verschillende selecties te voltooien.
De etappeploeg is van uitstekend niveau, het zou ook jonge rekruten helpen om optimaal te groeien: het is aan de sportdirecteuren om de beste resultaten te behalen, maar het potentieel is groot voor alle fronten (de Waalse wedstrijden zijn slecht, maar de lopers kunnen zich ook aanpassen om het goed te doen voor Amstel, Freccia Vallone en Luik).
Nu hoop ik aan het einde van het jaar (zoals gewoonlijk de TJV) het nieuws te zien van de meerjarige vernieuwingen van Dylan en Roglic, misschien met de vernieuwing van De Plus (A.G. Jansen en Timo Roosen) tot 2022/2023, essentiële elementen voor het team.
Het spijt me als ik te lang ben doorgegaan, ik hoop zoals altijd dat de vertaler uit het Italiaans het goed doet .... een groet uit Italië!

tdola

Heef iemand wellicht een werkende link naar radio interview met plugge? Kan m zelf niet afspelen via nporadio1.nl

T speculeren naar selecties is echt speculeren, omdat in de winter de ploeg er pas over gaat beslissen, als er ook parcoursen bekend zijn. Maar in de tour 2020 zullen er minimaal 2 vd grote 3 (Roglic, kruijswijk, dumoulin) rijden lijkt me.

Hoop iig snel op verlenging groenewegen en Roglic definitief. En mogelijk ook nog enkele andere sterkhouders van t team.

Nu eerst de Vuelta (en Denemarken). Hopen dat Roglic en kruijswijk super zijn met goede knechten in vorm.
Sterkste andere blokken: Astana, movistar, toch ook ef education. Hoop klimmers of bergop renners ook in andere teams, dus alleen Martin (en in mindere mate hofstede) mee is overeenkomstig met de andere selecties.

ti-raleigh

'@ rahimns
Dat zou ik dan het liefst uit de mond van de persoon zelf willen horen.

1 2 ... 367 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.