Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 39 ... 501 502
ghostwriter

Ik hoop dat Jumbo-Visma de situatie van Kelderman bij Sunweb in de gaten houdt want als die na 2020 naar een ploeg wil waar ze wel vertrouwen in zijn kwaliteiten als kopman hebben zou ik graag zien dat hij terug naar Jumbo-Visma komt. Ik denk namelijk nog steeds dat Kelderman het potentieel heeft om grote rondes (inclusief de Tour de France) te winnen. Ik begrijp er dan ook niets van dat ze bij Sunweb hem niet gewoon een rol als schaduwkopman van Dumoulin geven. Zodat hij niet de mentale druk van het kopmanschap op zich krijgt maar (in de schaduw van Dumoulin) wel voor zijn eigen klassement kan rijden. Sunweb is een soort tweede Sky geworden waar wielrenners die zelf top vijf klassementen in grote rondes kunnen rijden worden misbruikt als knechten voor een betere kopman. Dat is de reden dat ik een hekel heb aan Sky en als Sunweb zo door gaat zal ik zeker ook een hekel aan die ploeg krijgen. Wielrenners die een top vijf klassement kunnen rijden horen tegen elkaar te strijden en niet voor elkaar in dienst te rijden.

tdola

Bennett toch naar TOC, niet helemaal verrassend maar wel een beetje. Benieuwd wat hij daar kan doen samen met Kuss.

Romandie is duidelijk geen hoofddoel voor de klassementsmannen, of iig met minimale bergop ondersteuning (of deel giroploeg met Roglic moet daar toch rijden, maar dat lijkt onwaarschijnlijk).

ghostwriter

Het zou mooi zijn als Bennett en Kuss tijdens de Tour van California in topvorm zijn want dan heeft Jumbo-Visma twee potentiele winnaars in de ploeg. Laat die twee de concurrentie dan om en om bestoken met aanvallen.

tendam

'@ghostwriter
Kruijswijk is beter dan Kelderman, en Roglic natuurlijk helemaal, dus tenzij die laatste weggaat is Kelderman bij Jumbo niet beter op z'n plek.

jvh93

Ik ben ook best wel benieuwd naar de ontwikkeling van Powless dit jaar. Wordt bijna nergens genoemd, maar werd vorig seizoen toch binnengehaald als het grote talent (in ieder geval groter als Kuss, maar Kuss lijkt hem nu al voorbij gestreefd). Als hij zijn potentie waar kan maken zou hij in de TOC wel eens de lachende derde van TJV kunnen zijn.

kelderfan

'@jvh93
Ik las ergens dat Powless meer de Europese rondes zou gaan doen. Kuss is ook al wat ouder en verder in zijn ontwikkeling, maar ik ben ook wel benieuwd wat Powless gaat rijden dit jaar.
@tendam
Waarom zou er geen plek zijn voor Kelderman in het rijtje van klassementsmannen Kruijswijk, Roglic, Bennett, Kuss en Tolhoek. Roglic lijkt nu al de topper te zijn in dat verhaal.

kelderfan

'@rahimns
Die rit 3 van Stockton naar Morgan Hill zou best een de ITT kunnen zijn.

Poeksel

Ik lees dat het budget van Sunweb zo'n 25 miljoen is, flink meer dan dat van TLJ dus. Maar ik schat de seletie van TLJ eigenlijk hoger in... jullie ook?

Yeez

Sunweb moet daar ook een vrouwen- en opleidingsploeg van bekostigen volgensmij?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Een tijdrit van 190km??

tendam

Als Sunweb 25 miljoen per jaar te besteden heeft, vraag ik me af waar ze dat aan uitgeven!? Krijgt Dumoulin 15 miljoen salaris ofzo?

kelderfan

'@rahimns
Goed kijken en lezen. Er zijn op die dag 2 riiten. Een bergrit naar Stockton en ik denk in de middag/avond een tijdrit.
Want die Amerikanen zijn gek op tijdritten.

Laatst gewijzigd
Poeksel

'@jessevandalen: Dat is waar, en de 25M is 'naar schatting' (net als het budget voor Jumbo). Toch ga ik er wel vanuit dat het budget van Sunweb een stukje boven dat van Jumbo zit.

S. Morgenstern

Er zijn op die dag 2 ritten.

Volgens mij niet. Ik kan er althans niets over vinden. Ze noemen die rit als een sprintkans en hebben het daarna ook nog over de heuvels rond de startplaats, maar daarmee wordt niet verwezen naar twee ritten.

Ze noemen die rit in Sacramento overigens ook als een van de kansen voor sprinters, dus dan zal er waarschijnlijk geen tijdrit in zitten.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@tendam
Juist omdat Jumbo-Visma met Kruijswijk en Roglic twee betere klassementsrenners heeft zou Kelderman daar op z'n plek zitten. Dan kan hij als schaduwkopman van één van de twee fungeren zonder voor hun te hoeven knechten. Kelderman heeft bij Sunweb een contract tot medio 2020 en in 2021 wordt Kruijswijk al 34 jaar. Dan kan Kelderman eerst in de schaduw van Kruijswijk rijden om vervolgens na een jaar of twee zijn rol over te nemen.

kelderfan

Ik kan 't even niet vinden sorry, maar het lijkt mij echt apart als er na al die jaren met opeens geen plek voor een ITT is in 't programma van 2019.
Ja dat zie ik ook; dus wie gaat er als sprinter mee, met in 't achterhoofd dat Peter Sagan er ook bij is.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik weet niet waar jij die info vandaan hebt, maar ik hou me aanbevolen als je dat terug kan vinden. Het lijkt me sterk dat ze opeens 2 etappes op 1 dag gaan doen. Ook gezien het tijdsverschil met europa en de uitzendingen. En een bergrit naar Stockton lijkt me echt sterk, er is geen berg te vinden daar.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Poppel? Of ze gaan naast de klassementsambities voor wat kansen voor vrijbuiters om mee te zitten in kopgroepjes.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De afgelopen 3 jaar zijn ze ook zonder sprinter gegaan, dus best kans dat ze ook nu puur voor een klassement gaan.

tendam

'@ghostwriter
Ik zou dan eerder voor Oomen gaan. Kelderman kent als klimmer z'n limieten, Oomen kan echt een topklimmer worden. Is ook gewoon een leukere renner (vind ik dan)

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
De afgelopen jaren was er steeds een ITT in het programma van de T0C. Ik houd 't in de gaten.
De kans is inderdaad groot dat zij voor 't klassement gaan. Nu al bekend: Bennett, Kuss, Hofstede en Lindeman.
Lijkt mij wat voor Eenkhoorn, want die heeft ook wel een sprintje in de benen.

S. Morgenstern

Met in het achterhoofd dat Sagan er aan de start staat, geef ik Eenkhoorn daar weinig kans in de sprints.

ghostwriter

'@tendam
Ik denk dat de kans dat Oomen naar Jumbo-Visma zou komen minder groot is aangezien ze hem volgens mij in de toekomst als tweede kopman zullen gebruiken terwijl Kelderman vier jaar ouder is en het erop lijkt dat ze hem vooral als knecht zien.

user27177

Je gaat mij niet wijsmaken dat het budget van Sunweb 25miljoen is..
Ik hoop voor ze dat ze maximaal 2/3 van het budget van jumbo uitgeven aan salaris want anders zou het belachelijk zijn.

kelderfan

'@ghostwriter
Dat vind ik 't allerergst, dat hij nu al de 3e. plek komt in GT's; daarom is ook mijn wens, dat Kelderman volgend jaar al de overstap gaat maken. Bij TJV heeft hij veel meer kans om als 2e. kopman te worden uitgespeeld.
@vlek
Groenewegen naar Catalunya om sterker te worden en Eenkhoorn thuis laten, omdat hij toch geen kans heeft tegen Sagan.

1 2 ... 39 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.