Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 394 ... 501 502
S. Morgenstern

Bennett viel toen vlak voor de start af. Edit: dat was een jaar eerder.

Battaglin, Roglic en Tankink eindigen die ronde niet op heel andere plekken dan Bouwman, Tolhoek en Kuss dit jaar.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ja, maar t roze kwam toen ook wel onverwacht moet ik zeggen. Dat zal nu anders zijn. Kan de ploeg alleen maar complimenteren met beleid vd laatste jaren. Al juich ik nog steeds niet echt met de komst van Dumoulin.

Rawolf

Dit jaar was de Giro ploeg bergop ook te zwak

S. Morgenstern

Ja, dat verschil is dus niet zo gigantisch als vaak gedacht. Zelfs zonder Martens de meesterknecht te noemen.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Bergop waren ze idd niet sterk genoeg dit jaar, na het wegvallen van De Plus. Gesink die op de rol stond. En Kuss en Tolhoek reden onder hun verwachte niveau. Toch een heel andere situatie als 2016.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Powless maakt deze Vuelta een goede indruk. Het is te hopen dat hij zijn contract nog gaat verlengen.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern bennett viel toen af vanwege een te lage waarden toen ze nog bij de mpcc zaten.

Roglic zeer goed vandaag. Zonder die ploegentijdrit dik in het rood gestaan. Al gaat die via de tijdrit ook 2 minuten los staan gok ik.

S. Morgenstern

Bennett ook weer uitstekend, net als Powless en Kuss. Hoewel het bij die laatste van korte duur was, maar dat kwam vooral door de versnelling van Quintana. Powless wel echt overtuigend vandaag. Dit niveau maakt hem een hele belangrijke schakel binnen een klassementsploeg.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Mooie rit gezien met een sterke Sepp Kuss en een geweldige Roglic, die zich niet uit de tent liet lokken.
Bennett is ook op de weg terug.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Prima dagje weer voor TJV.... Roglic is heel sterk en met de mannen achter hen is ook niets mis. Kuss deed een prima beurt tot Quintana gas gaf.

Kingstown

Kruijswijk zal nooit meestrijden om de winst in welke grote ronde dan ook. Hij wint namelijk nooit. Echt nooit.

Het is dan ook onrealistisch dat sommigen die verwachting blijkbaar (nog) wel hebben. Misschien is het wensdenken of gebaseerd op "als-verhalen" (als hij niet in de sneeuwwand gereden was, als hij betere ondersteuning zou hebben), maar in de topsport telt als niet. Netto gezien wint hij nooit.

Is dat erg? Nee, natuurlijk niet. Het is een prima kopman als je voor een degelijke top-5 plek wilt gaan, maar als de ambitie hoger ligt bij de ploegleiding, dan zul je de realiteit onder ogen moeten zien en iemand anders als kopman aanstellen.

Het is ook oneerlijk naar Kruijswijk toe om zulke onrealistische verwachtingen te uiten. Daarmee creëer je onnodig een verwachtingspatroon wat nooit waargemaakt kan worden en dus altijd tot teleurstellingen zal leiden.

ghostwriter

'@Kingstown
Het is helemaal niet onrealistisch om te denken dat Kruijswijk een grote ronde kan winnen aangezien hij dat op één stuurfout na al een keertje aan het doen was. Is het onrealistisch om te denken dat hij dat nog een keer kan doen maar dan zonder de stuurfout?

ti-raleigh

'@ ghostwriter
Het gaat er om waarom maakt hij die stuurfout.

ghostwriter

'@ti-raleigh
1) Is het onrealistisch om te verwachten dat Kruijswijk nog een keer in positie zal komen om een grote ronde te winnen?
2) Is het onrealistisch om te verwachten dat wanneer Kruijswijk in positie komt een grote ronde te winnen hij geen stuurfout zal maken?

Volgens mij is het antwoord op beide vragen nee. Kruijswijk heeft volgens mij vrij duidelijk het niveau waarop het niet onrealistisch is om te verwachten dat hij nog een keer in positie zal komen om een grote ronde te winnen. Daarnaast is het volgens mij juist onrealistisch om te verwachten dat hij dan weer een stuurfout zal maken.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Kruijswijk, Gesink, Kuss, Tolhoek, Bouwman, Van Emden, Roosen/Martens en een nog te halen klimknecht voor de Giro '20, is een topteam voor Stevie om voor de eindoverwinning te gaan.

Tour de France met Roglic, Dumoulin, Bennet, De Plus, Van Aert, Groenewegen, Teunissen en Martin, idem dito.

Vuelta met Kruijswijk, Gesink, Kuss, Vingegaard, Foss, Van der Hoorn, Jansen en nog ééntje.

Heerlijk, dat vooruit kijken naar koersen op de nogal lange termijn.

ti-raleigh

'@ ghostwriter
Twee jaar geleden zag ik in hem hooguit top 5. Hij heeft nu top 3 gereden. Dus onrealistisch is het niet. Maar ik acht de kans erg klein. Hij heeft geen specialiteit waar hij het verschil kan maken. En hij gaat niet over lijken. Anderen, zoals kaliber Nibali en Valverde wel.

debarreman

Dat dagenlange gezeur om Kruijswijk tot slaaf te maken. Ik word er heel erg moe van.

Je ziet gewoon, moet je wel ff je ogen open doen en ook open staan voor andermans argumenten, dat je meerdere wereldtoppers in je team moet hebben om ook maar een kans te maken om mee te doen voor het podium in een GT, laat staan voor de winst.

En tijdens de wedstrijd wordt het vanzelf duidelijk. En als dat niet zo is, dan hebben we een tweestrijd a la LeMond en Hinault. Heerlijk.

assen

Ha wielermakkers

Als iemand beargumenteert dat Steven nooit een GC zal winnen, want hij wint tot nu toe nooit (een fatsoenlijke wedstrijd), dan heeft hij goede argumenten.

Maar van mij hoeft ie ook niet per se te winnen. Podium is ook al geweldig! En dat is al voldoende reden om tot kopman bestempeld te worden, zeker als Tom en Primos niet meedoen. En medekopman ook.

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Je kunt natuurlijk Gesink opofferen wat betreft de TdF. Het is echter zo dat juist Gesink beter tot zijn recht komt in de TdF.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

@rahimns Wat mij betreft zit er wel veel licht tussen het bovengenoemde citaat (of is Plugge ook al verkeerd geciteerd) “delen met de buitenwereld” en ter beschikking van Zonneveld stellen van gegevens. Maar, dankj voor het antwoord, want in elk geval verklaart dat waarom we nog wachten op die gegevens.

@Dr. Corné ’t Glansarm Thijs Zonneveld bevestigd dat hij de waardes van Roglic, maar ook die van Kruijswijk na de Tour heeft ontvangen en hij ook nog die straks van de Vuelta krijgt.

kelderfan

'@assen
Ik ben 't met je eens, dat Kruijswijk een van de kopmannen blijft ook al komt Tom Dumoulin erbij. Het kan zo maar zijn, dat Steven Kruijswijk met de eer gaat strijken in de volgende Giro en mocht hij dat toch net niet redden, dan blijft hij toch een kanjer. Ik zie liever zoals vandaag met Roglic, Bennett en Kuss de ploeg goed meedoen. Dat zij 't helaas net niet redden, vind ik minder van belang. Dat was wel de kers op de taart geweest.

Stoempie

Kelderfan. Wie offer jij dan op? Groenewegen?

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Ik denk ja Dylan Groenewegen. Je ziet in de Vuelta, dat je zomaar met een klimmer minder zit en in dit geval niet de minste.
Als je Dumoulin, Rolglic, Bennett, De Plus en Gesink meeneemt als klimploeg en daarnaast Tony Martin {altijd meenemen}, Wout Van Aert {altijd meenemen, want hij kan een of meer ritten winnen en als laatste Mike Teunissen {altijd meenemen, want ook hij kan een rit winnen. Dan Dylan Groenewegen, die veel blijer is met Jansen en Roosen in zijn ploeg. Dus waarom kan Dylan niet eens de Giro doen?
Maar heb jij al een idee, wie er als extra klimmer wordt gehaald?

Laatst gewijzigd
Stoempie

Je kan ook Teunissen thuis laten ipv Groenewegen. Ik denk dat ze Ben Hermans als extra klimmer gaan halen.

kelderfan

Dat zou mooi zijn om Ben Hermans erbij te hebben. Maar ik zou Mike Teunissen niet thuis laten, omdat hij bij waaiers met Wout van grote dienst kunnen zijn; want je zag in de gewonnen rit met Wout in de TdF, dat er op elk moment een waaier kan ontstaan. Natuurlijk kan Dylan dat ook, maar dat gaat wel ten koste van zijn sprints ben ik bang.

1 2 ... 394 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.