Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 432 ... 501 502
tendam

Omdat Kuss en Tolhoek niet in vorm waren, inderdaad.

defietser

Niklas Larsen lijkt mij een prima aanwinst

assen

Ik denk niet dat ze Gesink overschatten. Gesink is een power house die op het vlakke en in de heuvels langdurig het tempo heel hoog kan houden, en ook in de hoge bergen goed meekan (totdat er nog zo'n 20 overblijven). Van onschatbare waarde dus!

Al zijn explosieve krachten lijken verdwenen, en hij is ook de beste niet meer, maar als knecht zijn er niet veel die beter zijn. En volgens mij heeft hij ook als persoon overwicht.

De vraag (die ik al lang stel) is of ie daarmee zijn salaris waard is, maar je (i) ik ken zijn salaris niet, en (ii) ik weet niet wat de financiele meerwaarde van Gesink is voor connectie met fanbase (a la Tankink)

S. Morgenstern

Ja, en dat zal dus het voordeel zijn van een ervaren klimmer ten opzichte van een jongere variant.

ghostwriter

Ik zou Gesink wat kilo's aan spiermassa aan laten trainen en zich laten ontwikkelen tot een geweldige knecht voor op het vlakke en in het heuvel- en middengebergte. Hij is broodmager en gezien zijn lengte breekt hij daardoor relatief snel iets wanneer hij valt. Als hij fysiek wat sterker wordt zal hij waarschijnlijk minder vaak uit vorm zijn doordat hij terug moet komen van blessures. Natuurlijk zal hij daardoor een mindere klimmer worden maar voor het hooggebergte heeft Jumbo-Visma momenteel toch al betere klimknechten in huis (zoals Bennett, Kuss en De Plus).

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ghostwriter je bouwt toch niet zomaar even een renner om... waarom zou je nog een extra knecht nodig hebben voor dat werk, die hebben ze al genoeg. Terwijl er alleen maar geroepen wordt om juist meer klimknechten, wil jij er juist 1 afserveren. Ik denk ook niet dat Gesink zomaar even 5 kilo aankomt...verder heeft het ook te maken met het type spieren die een bepaalde renner geschikt maakt voor het ene of het andere specialiteit. Gesink houdt verder van dat werk, dus waarom zou je hem dat willen ontzeggen.

De situatie met Kuss is een ontwikkeling geweest, al in een eerder interview en ook weer in de podcast werd al aangestipt dat er wat problemen waren met zijn gewicht (hield vocht vast), dat schijnt nu onder controle te zijn en daarmee zou hij ook nu beter in de Vuelta te zijn geweest in vergelijking met de Giro. Daarnaast gaan die rondes rijden natuurlijk ook wat doen voor zijn inhoud. Renners als Tolhoek en Kuss gaan volgend jaar echt wel op een hoger niveau zijn.

Laatst gewijzigd
Yeez

https://www.indeleiderstrui.nl/s/250226

Leuk stuk over Kuss waarbij een aantal kilo’s verliezen en op dat gewicht steady blijven de aanleiding was tot deze groei. Doel is om dit vast te houden en volgend jaar de volgende stap te zetten (constant worden over een heel jaar

ghostwriter

'@rahimns
Wie heeft het over "even" en "zomaar"? Gesink breekt bijna elk jaar een bot en is zelden helemaal fit. Ik denk dat Jumbo-Visma meer heeft aan een geheel fitte Gesink die een wat mindere klimmer is dan aan een niet geheel fitte Gesink die een wat betere klimmer is. Natuurlijk zal Gesink niet "zomaar even 5 kilo aankomen" maar ik heb dan ook niet geschreven dat dit "zomaar even" zou gebeuren. Met de juiste begeleiding zou dat een project voor de komende twee jaar zijn.

Yeez

'@ghostwriter ...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ghostwriter... maar waarom, ben je met eens dat een fitte Robert een meerwaarde is voor de ploeg... maar of een 5 kilo zwaardere Robert dat is vraag ik me serieus af. Naast het feit of Robert dit zelf zou willen, zijn passie is klimmen in de bergen.

tendam

'@ghostwriter
Waar haal je toch vandaan dat Gesink broodmager is? Hij weegt geloof ik rond de 73 kg, dat is hartstikke veel voor een (soort van) klimmer. Hij was ooit lichter, maar heeft er juist al veel spiermassa bijgekregen.

ghostwriter

'@rahimns
Waarom zou Gesink geen meerwaarde zijn als hij een aantal kilo (je blijft maar vijf kilo schrijven maar ik heb het zelf nooit over vijf kilo gehad) zwaarder is? Hij zal in het hooggebergte wat minder zijn maar verder zal hij waarschijnlijk juist sterker zijn. De afgelopen jaren in Gesink zelden helemaal fit (en geen moment in topvorm) geweest. Natuurlijk is de keuze aan Gesink zelf maar gezien het feit dat hij in het hooggebergte toch al niet mee met de beste mee kan strijden zou het mij niet verbazen als hij zelf ook wel fysiek wat sterker zou willen zijn om blessures te voorkomen. Waarom zou hij geen nieuwe passie kunnen vinden als hardrijder voor in het heuvelgebergte?

@tendam
Waar ik dat vandaan haal? Ik kijk naar de vele foto's die van Gesink zijn gemaakt in de meest recente Vuelta. Hij is zwaarder dan in het verleden maar hij is nog steeds een spriet. Volgens mij is het dus verstanding als ze verder gaan met het pad wat ze een paar jaar geleden al hebben ingezet.

Laatst gewijzigd
Stoempie

En hij traint al anders. Ik denk dat hij en de ploeg heel goed weten waar ze bezig mee zijn, en wat het beste voor hem is.

https://youtu.be/SypsESM6J7E

tendam

'@ghostwriter
Hij is al een hardrijder voor het heuvelgebergte. Nog zwaarder en hij wordt Jos van Emden.

ghostwriter

'@Michiel De Rooij
Inderdaad, ze zijn dus ook al bezig met hetgene wat ik benoemde. Ik hoop alleen dat ze daar nog een extra stap in zetten.

@tendam
Ik heb hem in de Vuelta toch ook in het midden- en hooggebergte lang mee zien gaan. Een paar extra kilo's zullen hem niet opeens een Van Emden maken.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ik ben eerlijk gezegd te leek om te vertalen wat de wijziging in training praktisch inhoudt, Ghost. Want dat hoor ik niet in filmpje

ghostwriter

'@Michiel De Rooij
Heijboer zegt dat ze met Gesink meer in de richting gaan van [heuvel] klassiekerrenner met hun trainingen. Dit was ook wel duidelijk aangezien je al kan zien dat Gesink nu heel wat gespierder is dan een paar jaar geleden.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Niks meer aan doen zou ik zeggen 😀

kelderfan

Dylan Sunderland Team Bridgelain gaat naar NTT; zijn teamgenoot moet hier nog officieel worden voorgesteld.
Dat met Robert Gesink voor een andere trainingsaanpak is gekozen, lijkt mij een goede zaak. Hij heeft nu een andere rol gekregen binnen het team.
Ruben Guerreiro die op de wenslijst van diverse andere ploegen staat, lijkt mij een renner om te halen. Hij komt uit dezelfde ploeg als Neilson Powless, Tao Geoghegan Hart en Adrien Costa.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik denk zomaar dat alle goede renners, goede renners zijn om te halen.

Yeez

Het blijft elk jaar een leuke tijd voor kelderfan

kelderfan

Ik denk met je @S.Morgenstern
@jessevdalen
Voor mij wel, dank je. Gisteren was toch even wat minder. Het kan natuurlijk niet elke dag plusdag. Alhoewel het vandaag wel lekker met een beetje wind.

Stoempie

De wat mindere prestaties van Kuss in de Giro dit jaar had niets van doen met z'n gewicht. Waar lag het dan wel aan? Een niet ideale voorbereiding? Komt hij pas later in het seizoen echt in vorm?

Laatst gewijzigd
Yeez

'@michiel dat weet jij niet. Zeeman zegt dat hij tov vorig jaar een aantal kilo is afgevallen en dat dit nu al een tijdje zo is als basis. Misschien was dat nog wennen in het begin vh seizoen en plukt hij daar nu en volgend seizoen de vruchten van

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel De Rooij volgens mij wat Zeeman aangeeft in de Podcast ervaring, hardheid en betrouwbaarheid en dat samen met het onder controle krijgen van zijn gewicht. Zijn Vuelta was al beter dan de Giro en de Giro alweer beter dan de Vuelta van vorig jaar.

1 2 ... 432 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.