Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 66 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Morgen maakt de ploeg de definitieve selectie bekend

Piet Lut

Ik ga er vanuit dat PCS (die data aan Jumbo-Visma levert) gewoon op de hoogte is en dit de selectie is:

GROENEWEGEN Dylan
DE TIER Floris
BOUWMAN Koen
ROOSEN Timo
VAN EMDEN Jos
MARTIN Tony
TEUNISSEN Mike

TLJCAMPS

'@pietLut. Ja dat denk ik ook. Ik denk dat er 2 ritzeges inzitten voor Groenewegen. Misschien nog een overwinning in de ITT met Tony Martin en Jos van Emden. Daarnaast nog een top 10 plek voor Koen Bouwman in het algemeen klassement.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Etappe 2 lijkt me misschien net te lastig voor Dylan maar hij mag mij verrassen.

TLJCAMPS

De laatste klim heeft een lengte van 7,8KM en gemiddeld 3,4%. Ik ben benieuwd of Groenewegen dat redt, maar als de favorieten de koers niet te hard gaan maken moet dat wel lukken denk ik.

TLJCAMPS

De openingstijdrit wordt een duel tussen Geraint Thomas, Van Emden en Tony Martin denk ik. Ik geef dan toch de voorkeur aan Martin.

S. Morgenstern

Het zal in die tweede rit vooral afhangen van de keuze van de ploegen van de sprinters die beter over die klimmen gaan. De favorieten zullen er niets ondernemen en met Bouwman, De Tier en Van Emden moet Jumbo sterk genoeg zijn om een kopgroep terug te halen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Jij ziet 't in deze helemaal goed. Movistar met Valverde en Bahrain Merida met Mohoric gaan ervoor. De laatste rit moet 't doen voor Dylan.
Ik hoop dat de proloog wat oplevert met Koen Bouwman en Mike Teunissen, want die kunnen best gaan verrassen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Geraint Thomas had al aangegeven waarschijnlijk nog niet in topvorm te zijn aan het begin van het jaar dus die verwacht ik eerlijk gezegd ook niet meteen vooraan. Verder heb je nog Izagirre en Oliveira die dit goed kunnen.

@Kelderfan Mike Teunissen verrassen in een TT, dat lijkt me sterk, Koen is nog erg wisselvallig in zijn tijdritten maar die heeft het wel in zich om het verlies hier beperkt te houden om zo misschien een mooie eindklassering te bewerkstelligen. Maar een eindklassement zal niet meteen een doel zijn in deze ronde eerder 1 of 2 mooie etappeoverwinningen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Als er een kopgroepje komt in de 2e. rit moet er gewoon een renner van TJV bijzitten, Dan heb je de meeste kans op succes met Koen Bouwman en Floris De Tier in die rit. Trouwens rit 3 lijkt mij ook een rit voor de aanvallers.
Dus hebben Koen en Floris 2/3 kansen op succes.
Dat terughalen kunnen Van Emden en Martin ook.

S. Morgenstern

Ja, leuk idee. Een kopgroepje met een knecht van Groenewegen in één van de twee ritten waar Groenewegen de favoriet is en de andere ploegen naar zijn ploeg zullen kijken voor het kopwerk. De ideale situatie voor de ploeg die de koers op zo'n dag moet dragen; dat is echt iets wat in werkelijkheid makkelijk te regelen is en ze zeker moeten doen....

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Inderdaad. Het moet dan wel zo zijn dat de renners in de kopgroep niet op korte afstand staan van de leider in het AK. Als dat niet het geval is zouden Bahrain-Merida(voor Colbrelli), UAE(voor Kristoff) en Cofidis(voor Bouhanni) het werk moeten opknappen en dat zijn nou niet de teams met renners die dat zouden moeten kunnen.

kelderfan

Nog leuker.
Over welke knecht heb je 't dan? Je gaat toch niet vertellen dat Bouwman en De Tier meegaan om te knechten voor de sprinter, die in rit 2 geen kans maakt.

KJP

Als er een beetje gekoerst wordt, en dat is in het begin van het seizoen regelmatig zo dan lijkt me de kans dat Groenewegen in etappe 2 op 15 minuten eindigt zeker zo groot als dat hij gaat winnen.

S. Morgenstern

Natuurlijk moeten Bouwman en De Tier daar knechten voor Groenewegen.

kelderfan

'@KimJungPoels
Eens en dan wil @vlek de volledige ploeg laten knechten voor Dylan Groenewegen.
Die is nog steeds blij met Parijs-Nice 2018 met 1 x ritwinst voor Dylan Groenewegen en dan thuis uitzieken.
Maar goed woensdag de 1e, rit. Is Tony Martin al klaar voor de proloog.

Piet Lut

Als er tijdens etappe 2 net zo veel wind staat als in Ronde van Murcia vorig jaar dan komen de renners 1 voor 1 binnen. Echt een moeilijke etappe om te voorspellen want er zijn zoveel factoren die meespelen. Ik zie het niet eindigen in een sprint met Groenewegen erbij

ti-raleigh

Etappe 2 lijkt me meer iets voor Timo dan voor Dylan

S. Morgenstern

Wanneer je voor zo'n rit iemand hebt die 1ste of 150ste kan worden en een renner voor de 6de tot 23ste plek, dan zul je je tactiek altijd bepalen rond de kansen van de renner die de rit kan winnen. Een andere keuze zou ik laf en onbegrijpelijk vinden.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Eens met @Vlek, in eerste instantie altijd gaan voor de kansen van Dylan... als onderweg blijkt dat het onmogelijk wordt kan je altijd nog van tactiek veranderen als de koers die mogelijkheden geeft, maar Dylan is de enige die kan winnen als het op een sprint aankomt.

ti-raleigh

Ik dacht dat aankomst op die berg was. Zie nu parcours. Na die berg nog 42 km. Ja, Groenewegen dus.

Yeez

Opstellingen (99% zeker)

Algarve:
Groenewegen
Roosen
Teunissen
Jansen
Eenkhoorn
Van der Hoorn
Powless

Rutal del sol (zeker):
Kruijswijk
Tolhoek
Kuss
De Tier
Olivier
Vingegaard
Van Poppel

UAE Tour:
Roglic
De Plus
Bouwman
Van Emden
Martin
Martens
Leezer

Krentenbol

Mooie selecties. De ploeg voor de Algarve is mooi om mee te gaan sprinten. Genoeg slagkracht om te controleren en qua sprinttrein.

S. Morgenstern

Eenkhoorn weet nog niet waar hij zijn seizoen gaat starten.

Yeez

'@vlek vanwege zijn schouder?

1 2 ... 66 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.