Volgens mij weten we voorlopig zes namen voor Catalunya. Ik heb nog nergens een bron voor de zevende plek voorbij zien komen, al werd laatst wel ergens gesteld dat Olivier hem op zijn programma had staan, maar waar dat vandaan kwam weet ik niet. Hetzelfde voor de suggestie dat De Tier er gaat rijden.
'@ Rahimns
Quote: Arme Tony Martin … echt konden ze bij de ploeg hem niet wat anders laten doen. Gewoon een vraaggesprek over de koers was echt beter geweest, dit is gewoon gênant.
Ik ben het volledig met je eens.
Wat een tenenkrommend filmpje als voorbeschouwing op de Ronde van Valencia.
Als dit wilt doen, doe het dan als er geen wedstrijd voor TJV op de rol staat.
Ik denk dat Van Emden, Martin en waarschijnlijk ook Bouwman morgen voor de ITT zullen gaan en niet bv de Tier of Roosen.
De Tier zal morgen, als niet ITT renner, zich denk willen sparen voor de komende ritten om hoofdzakelijk Groenewegen ten dienste te staan.
Maar misschien kan hij zich een keer in een kopgroep nestelen en om dan voor de ritwinst te gaan want hij is denk ik in deze koers de beste klimmer is van TJV.
Als Bouwman zich van de ploegleiders morgen mag uitleven in de ITT en daarbij een goede uitslag rijdt dan kan hij weleens voor een klassement mogen gaan.
Maar ik verwacht zowel Bouwman (reserve-invaller) en De Tier niet voor een klassement en ook omdat Bouwman al eerder zei dat hij in het voorjaar meestal niet op zijn best is.
Zijn trainingen waren natuurlijk ook gericht op zijn eerste start van het seizoen in de UAE Tour.
Roosen en Teunissen zou ik trouwens niet uitsluiten voor een etappeoverwinning als Groenewegen de heuvels niet goed mocht overkomen. Ook zij kunnen goed een kleine steile heuvel verteren en daarna behoorlijk goed sprinten.
Ben dus erg benieuwd hoe TJV met deze renners van verschillende pluimage het hier gaat doen.
Spannend en hopelijk hebben we deze keer goede beelden van dacht ik Eurosport.
Weet iemand al de starttijden van alle TJV renners voor morgen ?
'@vlek
Ha, ha,
Omdat ik 't heb verzonnen neemt PCS, dat klakkeloos over. Goh ben ik blij, dat zij naar mij luisteren en niet naar jou.;)
@Fanny
Ik denk, dat voor die ene rit Dylan Groenewegen een prima ondersteuning heeft met Van Emden, Martin, Roosen en Teunissen. Laat die 2 klimmers/heuvelmannen maar eens proberen hoever zij kunnen komen. Zij zullen nog genoeg moeten knechten in de T/A en Catalunya.
Hopelijk gaan Bouwman, Van Emden en Martin het goed doen in de tijdrit.
Ze zullen er vast een redelijke bron voor hebben. Misschien interessant om te achterhalen waar ze het vandaan hebben en je vervolgens af te vragen waar ze de mogelijke non-informatie over Olivier vandaan hadden. Dat beide daar rijden lijkt namelijk onwaarschijnlijk, aangezien we voor de zes renners die reeds bekend waren tenslotte directe bronnen hadden.
Zo te zien staan nu voor Catalunya Kruijswijk, De Tier, Kuss, Tolhoek, Hofstede, Groenewegen en Leezer op de rol bij PCS.
Dus Groenewegen krijgt Leezer mee voor de ondersteuning.
En bij P-N 10 - 17 maart staan Bennett, Groenewegen, Jansen, Eenkhoorn, Teunissen en Lindeman op de rol. update!
Alleen van 12 - 19 maart is er ook een classic training camp georganiseerd met Wout Van Aert, Roosen, van der Hoorn, Wynants, Jansen, Teunissen en Van Poppel? Dat wordt dan lastig om Groenewegen goed te ondersteunen.
Ik ga even wat positief geluid laten horen over het filmpje van Tony Martin. Ik weet niet of het een generatiekloof is; maar tegenwoordig proberen teams en clubs content te creëren om de nieuwe generatie op social media te bereiken. Ik moet eerlijk zeggen de manier waarop dit filmpje is niet echt professioneel. Maar dat kan natuurlijk verbeterd worden. Het idee daarentegen vind ik wel heel leuk. Door middel van spelletjes en vragen (Q&A,s, testjes etc..) erachter komen wat de achtergrond is van een renner. Op die manier leer je ze beter kennen en dat geeft, vind ik, een extra dimensie.
Bij voetbalclubs is dit al een stuk professioneler en moet ik vaak lachen om verschillende filmpjes. Zij hebben ook mensen in dienst die content moeten maken. Check maar eens een aantal filmpjes van Feyenoord op YouTube.
Dus wat mij betreft, ga zo door. Ik ben wel benieuwd naar meer informatie van de renners van het team wat ik support.
Eens met @Jotto-Lumbo quickstep doet ook al langer van dit soort filmpjes. Maar het is dan vooral leuker om 2 jongens tegen elkaar te laten gaan met een quiz bijvoorbeeld.
https://youtu.be/vqjINbUYD-4
Zoals hier bij dortmund. Ik snap dat dit niet echt gerelateerd is aan wielrennen of jumbo visma, maar je kunt die filmpjes echt wel leuker maken.
Ik heb op zich geen moeite met dit soort filmpjes.... de manier waarop Red Bull de afgelopen jaren Max en Riciardo neerzetten was gewoon top, de lol spatte van het scherm, niets op aan te merken. En hadden ze dit gedaan met Kuss of Powless had ik het ook nog wel begrepen. Maar juist met Tony Martiin is het een mismatch en ook het moment. Ik had nu liever meer iets inhoudelijks willen horen, hoe bevielen zijn eerste weken bij de ploeg... wat vindt hij van de tijdritfiets en hoe ziet hij zijn seizoen... maar oke het is ook een ontwikkeling die de ploeg nog moet doorgaan. Veel content ziet er prima uit en nu vindt ik het gewoon een keer wat minder. Hier ben ik een keer kritisch ;)
Wat bezielt je als ploegleiding eigenlijk om in een korte tijdrit van 10(!) km in een rondje van een week je renners te vertellen te sparen en rustig aan te doen..? Die 14 minuten inspanning gaan echt het verschil niet maken de komende dagen.
Ten minste, ik mag hopen dat iedereen buiten van Emden en Martin expres rustig aan hebben gedaan vandaag, want hun tijden zijn wel echt heel slecht.
Tony moet nog wennen aan de fiets, maar zit er toch dicht bij en Jos van Emden doet 't boven verwachting meer dan goed. Die klim was toch echt pittig te noemen. Maar ik zou 't ook een slechte zaak vinden, als TJV zijn renners kalm aan laat doen in de 1e. rit. Gezien 't rijden van Edvald Boasson Hagen is Andreas Leknessund natuurlijk geen verkeerd jong talent om erbij te halen of in ieder geval mee te nemen op "training camp Kuetai."
@rahimns
Op TJV site staan ook de wedstrijden voor 't team met eerst ook alle trainingskampen; die zijn er nu weer afgehaald.
Was dat abusievelijk of komt er een update?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.