Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 97 ... 501 502
tdb

Volgens het verslag op de ploegsite:
“Een grote wond aan zijn rechterknie is onder verdoving gehecht en daarom zal Roosen een nacht in het ziekenhuis verblijven.”

Rawolf

Dat lijkt me ook interessanter om te bespreken in plaats van is tom dumoulin dik of toch niet

kelderfan

'@rahimns
"Hij staat in ieder geval niet strak.
ik ben geenszins een fan van Dumoulin, maar dit is echt onzin." Gezien je reactie trek ik dat in twijfel.
Maar met welke willekeurige TJV-renner zou jij hem vergelijken.

S. Morgenstern

Niet met Van Aert in ieder geval.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan elke vergelijking met Van Aert gaat in ieder geval manco... als je hem dan met een renner van TJV zou kunnen vergelijken dan komt Roglic nog het meest in aanmerking. Denk zelfs dat Roglic in verhouding nog iets zwaarder is dan Tom.

Romāns Vainšteins

Dumoulin staat juist wel enorm strak, die zijn ze steeds meer aan het bijvijlen zo ver zelfs dat het er ongezond uit begint te zien. Visma heeft helemaal geen renner die er echt op lijkt of het moet de minimaal even serieus afgetrainde Roglic zijn.

Die gasten doen er werkelijk alles aan.

S. Morgenstern

Roosen moet twee weken rust houden met zijn knie (volgens Omroep Brabant). Fikse streep door zijn ambities in het voorjaar helaas.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Oei, dat is echt jammer voor Timo Roosen. Hopelijk kan Floris De Tier wel weer aansluiten.
Staat nu op de lijst voor de Strade.
Maar Tom Dumoulin lichter als Primož Roglič. Dat is lachen. Na die versnelling van Primož Roglič kon Tommetje echt niet meer aansluiten. Voor wat 't waard is Tom 69kg en Roglič 65kg.
Alleen waarom Wout Van Aert zoveel zwaarder is geworden met zijn 78 kg begrijp ik echt niet.

kelderfan

Ik vraag mij af wie er mee gaan op die Classic Training camp Vlaanderen 12-19 maart a.s.

achtpuntzes

'@kelderfan
Je snapt iets niet maar ik wil het je best wel even uitleggen hoor. Dat 'in verhouding' van @Rahimns slaat op het gewicht in verhouding met de lengte.
En dan is Roglic met een gewicht van 65 kilo bij een lengte van 177cm per definitie toch echt wat zwaarder gebouwd dan Tom, met een gewicht van 67 kilo bij een lengte van 185cm

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan zie de uitleg van @achtpuntzes ... kom op man misschien minder lachen en even verder kijken dan alleen iemands gewicht.
En wie er meegaat op dat trainingskamp, waarschijnlijk alle klassieke renners die niet aan de start staan van Parijs-Nice en de Tirreno.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@8.6
Je geeft voor Tommie 67kg aan en dat is 69kg; dus verhoudingsgewijs gelijk met Primož Roglič, die op mij een veel scherpere indruk maakte.
@rahimns
Zoals jezelf toch wel weet, dat Eenkhoorn, Groenewegen, Jansen, Teunissen P-N doen. Tevens is Timo Roosen door die val niet beschikbaar. Dus Wout Van Aert, Danny van Poppel en Taco van der Hoorn blijven dan over. Dat is een select gezelschap.

TLJCAMPS

'@kelderfan, dat worden Danny van Poppel, Tom Leezer, Wout van Aert en Taco van der Hoorn. Timo Roosen is denk ik niet op tijd hersteld.

S. Morgenstern

Leezer rijdt geen klassiekers.

Mogelijk sluiten er echter enkele aan die alleen De Panne doen, maar hoofdzakelijk lijkt het me vooral een nuttig 'alternatief' voor de drie genoemde renners.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Moeten wij trouwens niet ons hart vast houden voor de namen die vrij gaan komen uit het Oostenrijkse doping schandaal? Wat als er 1 van TJV bij zit?

xistnc

Wat jullie vasthouden moeten jullie zelf weten. Is er een concrete aanleiding om zoiets te vermoeden?

Rebellin

Omdat in het verleden renners als Boogerd ook in Oostenrijk zijn gesignaleerd en toegegeven heeft contact te hebben gehad met Stefan Matschiner. Al is die laatste wel heel indirect betrokken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan reken het nog eens na zou ik zeggen.

Canabliz

Top 20 plaatsen openings weekend:

Superieur:

QS - 1,7,8,16 en 1,5,6

7 andere ploegen die invloed op de koers hebben gehad met redelijke uitslagen:

LS - 3,11 en 7,9
CCC - 2
Sky - 14 en 2
JV - 13 en 4
Bahrain - 5 en 13
Astana - 4, 17 en 20
Bora - 6 en 17

Met pech van Teunissen, Roosen, en dat Benoot op ze plaat gaat vlak voor 2 JV boys in de kopgroep. Toch wel degelijk van JV als je het zo ziet (iig bij beste 8 van 18). Niet dramatisch, niet spectaculair.

10 ploegen die weinig hebben laten zien:

MTS - 9
AG2R - 10
Sunweb - 12
EF - 15
FDJ - 18
Katusha - 19 en 15
Movistar - 10
Trek - 14

UAE & DDD - Geen top 20 in beide koersen.

Piet Lut

geen Roosen in Strade Bianche

https://twitter.com/TimoRoosen/status/1102999180186808320

Romāns Vainšteins

Die Roglic heeft best een dikke reet en poten waar Dumoulin vooral vrij lang en redelijk breed is voor een wielrenner. Als ik dan bekijk hoe ze er bij rijden op die Jebel Hatta kan je niet anders dan concluderen dat er ze beiden een goed team wetenschappers tot hun dienst hebben en daarnaast monniken verfoeien om hun losbandige levensstijl dat ze uberhaupt aan 65,00 en 70 KG komen. Indien geen wielrenners zijnde zit er makkelijk 10 kilo extra op en maakt ze dat veel gezonder ook nog

Het zijn geen ectomorfen zoals de meeste ronderenners maar omgebouwde powerhouses, waardoor ik ze goed vergelijkbaar vind.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zelfde geldt natuurlijk ook voor mannen als Froome en Geraint Thomas.... toevallig ook nog eens de top 4 van de vorige tour. Alle 4 zijn het renners met een meer dan goede tijdrit en kunnen op power goed een berg op. Uiteindelijk zullen dit soort renners steeds meer bedreigd gaan worden door mannen als Yates, Bernal en andere springverende renners die ook het tijdrijden steeds beter onder de knie krijgen. Ben daarom ook wel heel benieuwd naar de Giro en de Tour waar het echt een clash gaat worden van beide typerenners. En Romain, ik ben ook wel elke keer onder de indruk van Roglic, hij oogt inderdaad best wel stevig als je hem van achteren ziet maar op een of andere manier kan hij het opbrengen. Hij rijdt ook op de Armstrong en Froome manier met een klein verzet en een hoog beentempo en dat vindt ik wel waanzinnig om naar te kijken.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Wat mij met name bevalt aan Roglic is zijn gedrevenheid, Die tourrit van vorig die in hij zijn voordeel forceerde vond ik een van de vetste zeges afgelopen jaargang. Als die gast iets echt echt echt wil is het dat of de vangrail, dat is een best zeldzame eigenschap.

Rebellin

Iedereen zit hier de loftrompet af te steken voor Roglic omdat het er allemaal zo mooi uitziet, hij zo sympathiek is, zo gedreven en ga zo maar door...

Maar als hij niet bij Jumbo reed maar bij UAE had iedereen hier een gloedhekel aan hem gehad. En was het een maar een rare vogel met een lelijke stijl die touretappes wint omdat hij achter de motor fietst.

Yeez

'@rebellin zie je welk topic dit is?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 97 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.