Dumoulin staat juist wel enorm strak, die zijn ze steeds meer aan het bijvijlen zo ver zelfs dat het er ongezond uit begint te zien. Visma heeft helemaal geen renner die er echt op lijkt of het moet de minimaal even serieus afgetrainde Roglic zijn.
Die gasten doen er werkelijk alles aan.
Oei, dat is echt jammer voor Timo Roosen. Hopelijk kan Floris De Tier wel weer aansluiten.
Staat nu op de lijst voor de Strade.
Maar Tom Dumoulin lichter als Primož Roglič. Dat is lachen. Na die versnelling van Primož Roglič kon Tommetje echt niet meer aansluiten. Voor wat 't waard is Tom 69kg en Roglič 65kg.
Alleen waarom Wout Van Aert zoveel zwaarder is geworden met zijn 78 kg begrijp ik echt niet.
'@kelderfan
Je snapt iets niet maar ik wil het je best wel even uitleggen hoor. Dat 'in verhouding' van @Rahimns slaat op het gewicht in verhouding met de lengte.
En dan is Roglic met een gewicht van 65 kilo bij een lengte van 177cm per definitie toch echt wat zwaarder gebouwd dan Tom, met een gewicht van 67 kilo bij een lengte van 185cm
'@Kelderfan zie de uitleg van @achtpuntzes ... kom op man misschien minder lachen en even verder kijken dan alleen iemands gewicht.
En wie er meegaat op dat trainingskamp, waarschijnlijk alle klassieke renners die niet aan de start staan van Parijs-Nice en de Tirreno.
'@8.6
Je geeft voor Tommie 67kg aan en dat is 69kg; dus verhoudingsgewijs gelijk met Primož Roglič, die op mij een veel scherpere indruk maakte.
@rahimns
Zoals jezelf toch wel weet, dat Eenkhoorn, Groenewegen, Jansen, Teunissen P-N doen. Tevens is Timo Roosen door die val niet beschikbaar. Dus Wout Van Aert, Danny van Poppel en Taco van der Hoorn blijven dan over. Dat is een select gezelschap.
Top 20 plaatsen openings weekend:
Superieur:
QS - 1,7,8,16 en 1,5,6
7 andere ploegen die invloed op de koers hebben gehad met redelijke uitslagen:
LS - 3,11 en 7,9
CCC - 2
Sky - 14 en 2
JV - 13 en 4
Bahrain - 5 en 13
Astana - 4, 17 en 20
Bora - 6 en 17
Met pech van Teunissen, Roosen, en dat Benoot op ze plaat gaat vlak voor 2 JV boys in de kopgroep. Toch wel degelijk van JV als je het zo ziet (iig bij beste 8 van 18). Niet dramatisch, niet spectaculair.
10 ploegen die weinig hebben laten zien:
MTS - 9
AG2R - 10
Sunweb - 12
EF - 15
FDJ - 18
Katusha - 19 en 15
Movistar - 10
Trek - 14
UAE & DDD - Geen top 20 in beide koersen.
Die Roglic heeft best een dikke reet en poten waar Dumoulin vooral vrij lang en redelijk breed is voor een wielrenner. Als ik dan bekijk hoe ze er bij rijden op die Jebel Hatta kan je niet anders dan concluderen dat er ze beiden een goed team wetenschappers tot hun dienst hebben en daarnaast monniken verfoeien om hun losbandige levensstijl dat ze uberhaupt aan 65,00 en 70 KG komen. Indien geen wielrenners zijnde zit er makkelijk 10 kilo extra op en maakt ze dat veel gezonder ook nog
Het zijn geen ectomorfen zoals de meeste ronderenners maar omgebouwde powerhouses, waardoor ik ze goed vergelijkbaar vind.
Zelfde geldt natuurlijk ook voor mannen als Froome en Geraint Thomas.... toevallig ook nog eens de top 4 van de vorige tour. Alle 4 zijn het renners met een meer dan goede tijdrit en kunnen op power goed een berg op. Uiteindelijk zullen dit soort renners steeds meer bedreigd gaan worden door mannen als Yates, Bernal en andere springverende renners die ook het tijdrijden steeds beter onder de knie krijgen. Ben daarom ook wel heel benieuwd naar de Giro en de Tour waar het echt een clash gaat worden van beide typerenners. En Romain, ik ben ook wel elke keer onder de indruk van Roglic, hij oogt inderdaad best wel stevig als je hem van achteren ziet maar op een of andere manier kan hij het opbrengen. Hij rijdt ook op de Armstrong en Froome manier met een klein verzet en een hoog beentempo en dat vindt ik wel waanzinnig om naar te kijken.
Iedereen zit hier de loftrompet af te steken voor Roglic omdat het er allemaal zo mooi uitziet, hij zo sympathiek is, zo gedreven en ga zo maar door...
Maar als hij niet bij Jumbo reed maar bij UAE had iedereen hier een gloedhekel aan hem gehad. En was het een maar een rare vogel met een lelijke stijl die touretappes wint omdat hij achter de motor fietst.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.