Scorito Klassiekerspel 2019

1 2 ... 6 ... 88 89
jsprunk

Als je Groenewegen in Kuurne eerste kopman maakt en hij wint weer, heb je 300 punten. Die gaat Van Poppel niet snel bij elkaar fietsen.

jsprunk

Ik zag hier trouwens mensen roepen dat Ewan wellicht de Scheldeprijs en Frankfurt ging rijden. Is dat ergens op gebaseerd? Kan het niet echt terug vinden en zeker Frankfurt vind ik niet lekker in zijn schema passen als hij nog wil trainen voor de Giro?

Jori

Puur vanwege de overstap van Ewan naar Lotto-Soudal en het feit dat Lotto wel Scheldeprijs en Frankfurt rijdt en michelton in ieder geval vorig jaar niet. Qua schema is er nog weinig duidelijk, de tour staat bijvoorbeeld ook nog op zijn programma en of hij dan de giro enkel de eerste 10 dagen rijdt? Maar Ewan's schema is net zo duidelijk als dat van Jakobsen, Viviani, Gaviria, Ackermann en ga zo nog maar door :p

YungNikopolidis

Ik acht de kans klein dat Ewan de Scheldeprijs/Eschborn rijdt ivm deelname aan de Giro én de Tour. Lijkt mij dat hij tussendoor op trainingsstage gaat en dat Lotto Soudal in deze wedstrijden dan een Blythe/de Buyst/L.Naesen uitspeelt.

Maar wat Jori zegt, de schema's van de sprinters zijn lekker duidelijk! ;)

Jori

ZIjn giro deelname is trouwens ook nog niet zeker? Hij heeft er zijn hoop voor uit gesproken, bevestigd dat hij de nummer 1 sprinter van het team is.

Overigens had Greipel in 2017 een programma met giro, tour, frankfurt en scheldeprijs, dus ja, kan er eigenlijk helemaal niks mee :p

Ab Normaal

Ik meen juist ergens gelezen te hebben dat Ewan enkel MSR rijdt aan klassiekers.

user26858

Hallo allen.

Na een succesvolle en mooie Vuelta ben ook ik terug bij waar het allemaal om draait. Het Scorito Klassiekerspel! Even naar pagina 1 om te lezen wat er al gezegd is.

Groet,

Frank.

nasibal

Heel typisch dat velen hier denken dat de bedrevenheid in deze spellen gaat om de pareltjes te kiezen die anderen nog niet hebben gevonden. Zolang je dat nog denkt ga je nooit structureel hoog eindigen.

Verschil in opvatting denk ik, ik haal die 'gedachte' namelijk niet direct uit de comments. In mijn ogen zijn er twee stappen: Ten eerste wil je zoals jij het noemt 'structureel hoog eindigen'. Daarvoor moet je inderdaad doen wat je zelf zegt:

Volgens mij gaat het er juist om dat je de context (bijv type races, onzekerheden etc) goed kan inschatten en daar een team op vormgeeft. Dat heeft echt met strategie te maken. De poppetjes zijn leuk, maar de research daarnaar moet ook weer niet overdreven worden.

De laatste zin snap ik echter niet. Uiteindelijk moet je toch echt 20 poppetjes opstellen, en wel de 20 juiste. Maargoed, even hier vanuit gaande: Als je goed doet wat jij hier zegt eindig je 'structureel' hoog. Maar structureel hoog is slechts stap 1. Er is een flinke groep die wat jij zegt goed doet en structureel hoog eindigt. Ook met die spelers wil je het verschil maken. Dat is stap 2. De vraag is dus wát gaat dat verschil maken?

Ik denk dat we het met z'n allen eens kunnen zijn dat als je een koers goed inschat er een x aantal voor de hand liggende renners zijn om mee te nemen en dat alle spelers die de koers goed inschatten deze renners hebben. Wat zou vervolgens het verschil 'moeten' maken tussen al deze 'kenners'? Moet dat de exacte volgorde zijn waarin je de voor de hand liggende namen hebt geplaatst, of moeten dat juist die één of twee renners zijn die jij als aanvulling op die voor de hand liggende namen hebt, t.o.v je concurrentie? Stel we weten allebei wie er 1,2 en 3 gaan worden. Alleen het verschil is dat jij ze in de juiste volgorde neerzet, terwijl ik toevallig ook de verrassende nummer 6 in mijn team heb. Wie is dan de 'beste' van ons?

Persoonlijk denk ik dat het hebben van die verrassende nummer 6 (er wederom van uit gaande dat het ook wel te beredeneren was natuurlijk en niet een volkomen lucky gok) veel meer zegt over kennis en inschatting dan toevallig goed hebben dat Terpstra 2e wordt ipv 3e.

Wil je hoog in de wielerflitspoule eindigen dan onderscheidt je je daar niet mee

Als je hiermee doelt op het hebben van 'pareltjes' dan ben ik het helemaal met je eens. En juist dat vind ik jammer. Voorspelbare pareltjes (alléén als aanvulling op je juiste basis uiteraard) zouden juist onderscheidend moeten zijn in mijn ogen. Het laat zien dat je méér kent dan alleen de toppers. Dat je niet alleen kunt inschatten welke toppers het goed doen in een koers, maar ook welke kleinere renners dat wel eens zouden kunnen gaan doen.

Laatst gewijzigd
kevinraar

nasibal wat vind je van mij team eerlijk zeggen heb ik voor elke race genoeg renners?

user26858

Succes, AJ!

Kpenty

Vind in dit geval ook jammer dat de pareltjes niet echt belangrijk zijn in dit spel. Misschien zou je dit kunnen oplossen door voor iedereen verplicht te maken dat ze van te voren een parel als captain moeten kiezen die dan x2 punten krijgt. De parel mag dan max 750.000 waard zijn. Zo kun je dus met het voorspellen van de juiste parel je slag slaan en je onderscheiden van de andere teams. Hiermee maak je het spel nog tactischer, wat het alleen maar (volgens mij) leuker maakt. Helaas zou dit wel nooit mogelijk kunnen zijn.

Kpenty

'@kevinraar met jouw team ga je in ieder geval niet winnen.

kevinraar

waarom niet ?

ben niet zo goed in klassiekerspel giro tour en vuelta gaat wel steeds goed

bakfiets

Ik zit een beetje in mn maag met een team waarbij ik zowel valverde, alaphillipe, sagan en avermaet zou nemen. Ik kom dan gevoelsmatig niet uit met de rest van het team. Nu heb ik sagan en van avermaet weggelaten en die 11 miljoen besteed aan 4 renners. Ik heb het punten totaal van deze 4 renners vergeleken met dat van sagan en van avermaet vorig jaar. Dat viel niet tegen vond ik. Er zijn combinaties die zo 300 punten meer opleveren.

Nu zie ik een voordeel en een nadeel om dit te doen.

Voordeel: Je hebt meer budget over om de rest van je team te vullen met renners en je kan zonder problemen alaphillipe, valverde en evt kwiatkowski nemen.

Nadeel: de captainregel. De 4 renners kunnen totaal dan meer punten halen. Maar als ze structureel achter van avermaet en sagan eindigen ben je je voordeel al snel kwijt. Ervan uitgaande dat je vervangers captain 1 en 2 zijn en dit normaal van avermaet en sagan zijn.

Heeft iemand dit ook overwogen om te doen of hier op deze manier naar gekeken?

Falco Waterman

Bakfiets,

Ik zit ook te kijken, daarom ga ik de gok nemen op een van de twee. Sagan rijdt in tegenstelling tot GVA minder koersen, maar in de koersen dat hij start zie ik hem zeker standaard in de top 3-5 (zonder complicaties). Bij GVA heb ik dat gevoel niet. Op basis daarvan selecteer ik in meerdere geld categorieen zo een 1 vs 1 duel. Beetje kansbepaling op gevoel... Daarnaast goed speuren op wie welke koersen rijdt. Philipsen van UAE rijdt er bijvoorbeeld al 10, Stuyven ook 8-9 volgens mij. Dat ook vaak doorslaggevend. Ik durf daarnaast niet de gok te nemen op de ‘grote’ namen...

bakfiets

Ik heb vorig jaar ook gekeken naar renners die veel koersen rijden en me daar toch een beetje op verkeken. Het is leuk als iemand 10 koersen rijdt. Als diegene dan pakweg 4 keer top 15 rijdt dan schiet je er niet veel mee op.

Op van avermaet en sagan na zie ik direct niet héél veel renners waarvan je verwacht dat die zomaar structureel top 5 gaan rijden. Stybar misschien.

Je kan het ook andersom beredeneren. Stel je laat alaphillipe en valverde weg. Dan heb je 8 miljoen over die je kan verdelen over andere punchers. Ook daar zie ik niet echt goede captain vervangers die hebben laten zien structureel top 5 te rijden op wp en lbl en evt de Amstel.

Dus ja met de genoemde 4 heb je in heel veel koersen een 1 en 2 captain. En dat speelt een vrij grote rol zoals op dit forum al aangegeven. Ik ben er dus nog niet uit. En heb gelukkig nog de tijd. Ik hoop wel dat er wat meer bekend gaat worden over de programma's.

Ab Normaal

Valverde en Ala zijn voor mij veel zekerder dan Sagan en GvA simpelweg omdat, zoals Bakfiets al zegt, het zekere kopmannen zijn en het niet te voorspellen is wie anders hoog eindigen. Bij Sagan en GvA kun je dat wel voorspellen.

BrackenRidgeCycling

Capiot nog steeds niet beschikbaar, zo krijg ik mijn team niet rond, vorig jaar toch meer keuze in de pct teams.
Waarom is dit nu niet??

user26858

Mooi dat iedereen weer lekker met de selectie bezig is.

@Ab. Volledig gelijk met Bala en Ala, rijden toch echt wel podium in 4 of 5 koersen zonder zekere concurrentie in de Amstel, vooral de Pijl en LBL.. Dit in tegenstelling tot Van Avermaet, Stybar, Terpstra en in mindere mate Gilbert. Uiteraard rijden ze praktisch altijd top 10 op de kasseien, maar hebben ze bij bepaalde koersen toch af te rekenen in een sprint met rappere mannen als Démare, Stuyven, Bling, Naesen, Kristoff, Degenkolb en Colbrelli. Daarnaast veel meer concurrentie in jongens als Vanmarcke, Benoot, Lampaert, Van Aert en Valgren Andersen. Zo is het op de kasseien lekker puzzelen voor ons en wordt het schrapen voor sprinters voor de Scheldeprijs en Frankfurt.

fmvbeest

'@BrackenRidgeCycling, Scorito gaat niet alle PCT ploegen toevoegen. Ze hebben zelf een basis gemaakt en voegen op aanvraag renners toe. Vorig jaar heb ik ook gevraagd of ze wat renners wilden toevoegen en dat hebben ze toen gedaan. Dus dit zou je ook kunnen proberen, dan verwacht ik dat ze Capiot wel toevoegen voor je.

Komi

Die sprinters zijn lastig te voorspellen, welke koersen rijden ze. Nu Ewan omdat die goed is MSR maar rijdt die ook schelde prijs... En gaviria dan... Kristoff mooie veilige keuze maar weer duurder

Poeksel

Het mooie is dat Scorito de resultaten van renners in afgelopen jaren laat zien. Daarmee kan je het volgende factchecken:

"Volledig gelijk met Bala en Ala, rijden toch echt wel podium in 4 of 5 koersen zonder zekere concurrentie in de Amstel, vooral de Pijl en LBL.. "

Bala:5 19 x x in ASR (uncheck), 2 1 1 1 in VP (check), 13 1 16 1 in LBL (uncheck). Acht podiumplaatsen in de laatste vier jaar (incl. 1x SB).
Ala: 7 x 6 7 in ASR (uncheck) 1 x 2 2 in VP (check), 4 x 23 x in LBL (uncheck). Zes podiumplaatsen in de laatste vier jaar (incl. 1x MSR).

Ik denk dat de resultaten in de geheugen van sommige mensen nog iets beter waren dan in werkelijkheid. Alleen in de Vlaamse Pijl zijn ze de absolute topfavorieten.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Wat zijn jullie kopmannen voor de omloop? Van Avermaet bij mij sowieso, de andere 2 nog aan t twijfelen

user26858

'@Poeksel. Daar word ik toch even goed gelogenstraft. Je bedoelt de Waalse Pijl hè?

Ab Normaal

'@Poeksel
AGR is een vrij onvoorspelbare koers. Ala is beter dan 2 jaar geleden.
Ik denk dat voor WP en LBL de kans behoorlijk is dat beide in beide koersen podium rijden.
Alle anderen zijn erg lastig te voorspellen voor die twee koersen, erg veel kanshebbers zoals je aan de uitslagen kunt zien,
Daarbij hebben Ala en Valverde behoorlijke kans in AGR en SB en kan Alaphillipe scoren in MSR en El Imbatido misschien in de Ronde. Wat ik vooral bedoel is dat er vooraf weinig renners te voorspellen zijn, buiten die twee, die op zeker hoog eindigen in de heuvelklassiekers en bij de kasseien zijn er wel wat te verzinnen.

1 2 ... 6 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.