Ik ben gegaan vandaag voor 1. Greipel, 2. Degenkolb en 3. Boasson Hagen. Verder heb ik nog Matthews en Naesen aan de start staan. Voor deze wedstrijd dus vooraf wel goed rekening kunnen houden, maar helaas sta ik op 85% en doe ik nergens meer voor mee. De heuvelklassiekers vielen tegen met Alaphilippe, Valverde, Wellens, Lutsenko en Matthews. Helaas. Had wel verwacht dat ik daarmee kon stijgen.
Nou dat was het dan, tijd voor evaluatie. Het maximale eruit gehaald door (ondanks gevoelsmatig ook nog een behoorlijk aantal suboptimale kopmankeuzes) met de helft verkeerde renners keuzes nog op 92 procent te eindigen. Hieronder het rapport.
Slecht (15 mil):
1. Stuyven
2. Colbrelli
3. Terpstra
4. Vanmarcke
5. Debusschere
6. Pasqualon
Mwah (11,5 mil):
1. Philipsen
2. Ion Izagirre
3. Matthews
4. Sagan
5. EBH
OK (4,5 mil):
1. Benoot
2. Wellens
Goed (8,75 mil):
1. GVA
2. Trentin
3. Lutsenko
4. Ackermann
Top (7,25 mil):
1. Ala
2. Jungels
3. Schachmann
De onderste 7 halen voor mij 3.958 punten (incl. kopman) voor 16 miljoen.
De bovenste 13 halen voor mij 2.006 punten (incl. kopman) voor 31 miljoen.
96.6% geëindigd uiteindelijk, net iets onder mijn uitslag bij de eerste editie, maar ook 40% hoger dan vorig jaar. Rare editie geweest met verrassende uitslagen en veel dure renners die door het ijs zakten, zelfs veel mannen die normaal zekerheidjes zijn. Enige zekerheidje deze editie was Quickstep en daar had ik de juiste namen. Naesen en Schachmann renderen ook uitstekend, Trentin, Wellens en op de valreep Ackermann in mindere mate ook en de andere 11 renners gaan we het niet over hebben :p. Tekenend dat je met 9 renners die hun aankoopbedrag waarmaken nog behoorlijk hoog eindigt, en zo goed waren mijn kopmankeuzes ook niet. Vlug door naar de grote rondes dus.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.