Scorito Klassiekerspel 2019

1 2 ... 86 87 88 89
hartstikkebedankt

Alsnog beter Matthews dan Wellens als 3e kopman kunnen kiezen maar ik sta eindelijk boven de 85 procent (vandaag 584 punten) met mijn falende kasseienequipe. Hopelijk rijdt Schachmann ook een goede LBL.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Hier ook dankzij Schachmann toch nog 83%.

bakfiets

Hier alaphillipe captain 1. Fuglsang captain 2 en valverde captain 3. Matthews, Wellens en Laurens de plus in de punten. Alleen Woods niet. Nu boven de 96 procent.

Captain 1 en 2 voor Luik staan wel vast. Alleen nummer 3 nog.

canard de toilette

Valverde is klaar, te oud en komt niet meer bij zijn afspraken. In de vroegere tijden wist je zeker dat hij er wel zou staan maar nu toch voorbij gefietst door de jongere hopelijk wel schone generatie.

Mr10B

Hoe duur was fuglsang? 750k? Stond bij mij niet eens op de long list.. Kudos voor diegenen die hem hebben

joern00

Fuglsang was 1,5m. Ik vermoed omdat voor de start van het spel zowel Strade als RvV ook nog op zijn programma stonden. RvV is daarna nog wel afgevallen.

DuckDonald

Fugslang vond ik vrij vanzelfsprekend om te kiezen, maar goed. Blijkbaar zien alleen echte kenners dat.

arjenzvob

Vandaag een mooie score van 540 gehaald. Captains waren Flipje, Valverde en Matthews.
Ik sta op een mooie 362e plek. In de forumpoule op 6. Beter dan 97,4% en ik kijk omhoog!
Zondag ga ik Flipje weer als 1e captain spelen en over plek 2 en 3 twijfel ik nog. Keuze genoeg in ieder geval.

Rawolf

De echte kenners wiens wielerflits account verwijderd is bedoel je @DuckDonald?

Phoenix0000

Geen Sagan in LBL

Mr10B

Ah 1.5 mln had ik er niet voor betaald, dus dat zal het zijn. Veel 750k a 1mln mannen die als 4de of 5de keuze konden dienen voor de heuvels.

hartstikkebedankt

Ik heb zelf Ion Izagirre die ook in goede vorm verkeert (ook al begin van het seizoen goed was), 3 wedstrijden zou rijden (maar helaas de Amstel niet uiteindelijk) en ook in 2017 bijvoorbeeld toonde daar goed uit de voeten te kunnen, van Astana is (evt. teampunten mooi meegenomen) en maar 750K was. Pakt niet zo lekker uit mede door een nare val vandaag maar ach, toch nog 20 punten door de Fugl. Schachmann voor 750K heeft er ook de hele tijd ingestaan bij mij en daar heb ik geen spijt van.

WCEendT

'@Random
Zijn gewoon trolls joh, lekker laten gaan.

@Mr10B
Ik vond 1.5 zelf ook echt teveel vooraf, helaas.

joern00

Ik heb hem zelf wel genomen maar ik moet inderdaad wel zeggen dat het geen evidente keuze was. Eentje waar ik hard heb over getwijfeld. Maar ik neem telkens wel 1 vooraf minder evidente keuze mee voor in de heuvelklassiekers. De ene keer pakt die goed uit zoals nu en de andere keer slecht. En moest die effectief slecht uitpakken is met 1,5m je hele scorito nog niet perse om zeep. Ik had zelf met Flipje, Schachmann, Wellens, Matthews en Teuns nog wel wat renners achter de hand.

Phoenix0000

Zelfs met Sagan, Greg, Demare en Benoot kun je blijkbaar nog eerste staan. Ook wel charme van dit spel.

Phoenix0000

En met Benoot, Stuyven en Valverde, wisniowsky, kragh etc sta je nu tweede overall.

Timeas

Dat ben jij toch niet Phoenix0000? Anders heb je te veel mazzel voor Flitswiel hoor ;-)

Over het team van de nummer 1 zou ik vooraf ook gezegd hebben dat er een aantal zeer discutabele keuzes in zitten..

Maar iedereen heeft miskopen in zijn team (Stuijven, Colbrelli, Gaviria, Ackermann)

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Nu al zenuwachtig Timeas? ;-)

Jori

Fuglsang was zo'n renner die op menig lijstje voorbij is gekomen, maar dan toch snel weer is weggestreept:
Zou RvV rijden en heeft zich jaren terug nog bewezen in de tour goed over kasseitjes heen te gaan. Ook is het zo'n renner die altijd rijdt (dit jaar, maar ook grootste voorbeeld dat hij eigenlijk Greg van Avermaet olympisch kampioen maakte), wat gewoon een voordeel is. Ook vind ik mountainbike ervaring een voordeel als je veel punten verwacht van hem in Strade.
Maar het prijskaartje in combinatie met de "punch" die ik dacht dat ontbrak, vond ik toch te veel.

Qua aantal miskopen, heb dit jaar het gevoel dat de verschillen echt extreem zijn. Of een renner scoort echt (bijna) niks (Colbrelli, Vanmarcke, Stuyven, Terpstra, Viviani, Gaviria, Ackermann, Roelandts, Demare etc. en qua heuvels Teuns, Wellens, Kwiato, Woods) of de prestaties zijn juist echt geweldig (Lampaert, Jungels, Stybar, Naesen, Van der Poel, Van Aert, Kristoff, Senechal en heuvels Schachmann, Lambrecht, Alaphilippe, Fuglsang).

Dit zorgt ook voor de extreme verschillen op de ranglijst, denk oprecht dat de kopmanpunten dit keer een mindere factor hebben dan bijv. teampunten. Wat ik overigens niet erg vind, integendeel: vind dat juist 1 van de leukere elementen! Maar met 3 vd 4 goede QS'ers (enkel Jungels of Gilbert ontbrak) en Lutsenko (50 punten al dankzij Fuglsang, exclusief eigen punten SB en Omloop) is dat natuurlijk makkelijk spreken.

kevinraar

ben flink gestegen van 66.9 procent naar 74.7 procent
ik had deze renners uit de top 20
alaphlippe
matthews
valverde
gasparotto
wellens

Laatst gewijzigd
jelle013

En we stijgen maar door, mooie score gisteren van 594.
Algemeen nu 95% en nog een 2 mooie kansen om door te stijgen!
Ik zeg alle ballen op flipje voor zondag en in Frankfurt moet kristoff gewoon even winnen!
Het bronze bekertje is in zicht, maar we gaan door voor de zilverenbeker.

Mijn index is ook prima omhoog aan het gaan, sta inmiddels weer op plek 277 (ooit 7e gestaan) maar door een zeer matige klassiekerpoule vorig jaar, en een iets wat tegenvallende Giro 2018, gezakt. De top 100 is in ieder geval weer in zicht nu mijn klassiekerpoule beter gaat.

BarryE1

Jeetje, wat een zelfverheerlijking.

user26813

Nog steeds slechts 61%, wat een matig voorjaar. Hopen dat het slechts warmfietsen is :)

beyezz

Hoe schatten jullie de kansen in voor GvA? Spreekt zelf al maanden van topconditie (ten op zichte van zijn miserabele ploeggenootjes?) ..

Jasperdewaal11

GvA is constant genoeg om top 10 te eindigen maar winnen is een ander verhaal.

1 2 ... 86 87 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.