Scorito Giro d'Italia 2019 Pool

« 1 2 3 4 ... 120 121
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Scorito organiseert ook dit jaar volgens traditie een wielerpool rond de Giro d'Italia. Wij hebben voor de bezoekers van WielerFlits wederom een sub-league georganiseerd.

Meldt je hier aan voor de WielerFlits sub-league

De wielerkenner die de beste selectie samenstelt en na de slotrit de ranglijst aanvoert, wint een Lezyne Mega GPS fietscomputer.

Welke renners neem jij in je team?

Ab Normaal

Hopla, weer lekker puzzelen.
Vervelende is dat ik ben gaan klikken, hop hop hop, 20 renners, budget op en zeer, zeer tevreden ben met mijn team.
Nu al uitgepuzzeld?

Jori

Hoe doe je dat met de sprinters? Lijkt mij namelijk dat Gaviria, Viviani en Ewan afstappen na etappe 12? Maar na etappe 12 komt er nog maar 1 sprintkans en dan nog de puntentrui. Voor die trui komen enkel Ackermann (maar eerste GT), Demare (maar die heeft vaak wel 1 ziekdag dat hij net niet/wel finisht) en dan nog de kwakkelende Italiaantjes Nizzollo en Modolo in aanmerking, is zo mijn eerste inschatting

En Ak-mannen wordt toch nog wel naar: Vind van Dumoulin, Yates, Roglic en Bernal dat je ze eigenlijk wel allemaal moet hebben. Maar MAL nog met jongerentrui ook eigenlijk niet te missen (tenzij die van zijn fiets stuitert).

En qua koopjes, moet ik nog goed zoeken. Baal zelf behoorlijk van Geschke, leek me vooraf ideaal koopje, maar door die crash is het al een wonder als hij start

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik heb al de ak mannen die je noemt.
Gaviria niet omdat ik er niet van overtuigd ben dat hij rijdt.
Viviani claimt dat hij uit wil rijden omdat de laatste etappe door zijn geboortedorp komt, Demare neem ik nooit meer heb ik me gezworen en ik gok op Italiaanse sprinters. Verder neem ik de lead out man van Viviani mee (weet alleen nog niet of dat Sabatini of Senechal is), kijk maar eens naar puntentotaal vorig jaar en is mijn enige twijfelpunt Ewan of Ackermann.

Oh, en koopjes: heb er twee gezien.

Laatst gewijzigd
kevinraar

ik heb de wielerflits poule gemaakt kom er allemaal gezellig bij

Jori

Haha Ab, dan ga je sneller dan ik. Wel heb ik Konovalovas gevonden!
Viviani als hij uitrijdt, is hij een must. QS lead-out is vaak erg goed wat constante prettige kopmanpunten zijn. Zijn standaard laatste man is Sabatini, al wisselt dat heel soms nog met Morkov. Maar QS laat nooit zijn sprinter uitrijden en vervolgens in de tour starten, zie bijvoorbeeld de jaren met Kittel.

Gaviria zie ik echt wel starten en dan dus afstappen na 12 koersen.
Demare is inderdaad zo'n renner die nooit zijn prijskaartje waar maakt, maar toch altijd vooraf zo aanlokkelijk oogt. Zelfs vorig jaar tour toen er zoveel toppers uitvielen, kon hij toch niet van de overgebleven subtop winnen

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

'@ Jori Bernal kaapt toch gewoon de jongerentrui voor MAL zijn neus weg ?

Jori

zeker waar, maar 4 extra punten per etappe voor MAL opstellen en op eind nog 40 punten voor 2e plek jongeren is toch wel een erg aanlokkelijke scoritobonus

Jasperdewaal11

Heb alvast beetje naar het parcours gekeken en een eerste analyse erop los gelaten (schieten mag uiteraard):

Tijdritten : 3 stuks --> Etappes: 1 (inc Stijle Klim) , 9 (Klim) , 21 incl heuvel

Sprint: 5 stuks --> Etappes: 3, 5, 10, 11 & 18

Sprint met inhoud: 1 --> Etappe: 2

Punch: 4 stuks --> Etappes: 4, 6, 7 & 15 ( afdaling)

Heuvels: 1 stuk --> Etappes: 8 (afdaling)

Berg: 7 stuks --> Etappes: 12 (laatste 30k Vlak, vlucht ??) , 13 , 14 (kort explosief) , 16 , 17, 19 & 20 (koninginnerit)

kevinraar

geen tijdritten voor campenaerts?

Uran

Voor het AK gaat het nog aardig puzzelen worden, als je alle toppers er in doet is je geld op.
En ik kan ook nog niet kiezen tussen de BORA-mannen. Ze zijn allemaal in vorm lijkt het en kunnen allemaal top 10 rijden maar wie gaat het doen??

Jori

Etappe 6, 7 en 15 lijken mij typische aanvallersritten waar de puncheurs die voor de etappe zege gewoon in de vlucht gaan.
Etappe 4 lijkt me wel iets voor de echt sterkere sprinters (Gaviria, Ewan, Lobato) die het kort zullen houden
Etappe 12 zou nog wel een sprint kunnen worden als teams als Lotto-Soudal en UAE krachten bundelen. Maar dat hoor je later wel van de teams zelf als ze bekendmaken wanneer de sprinter echt afstapt

Verder ben ik het zeker eens met je parcours inschatting, al is het ook interessant om te weten dat bij etappe 13 het laatste stukje vals plat is (100 meter, dus ws niet genoeg), etappe 13 het stuk 4 km is en bij etappe 16 zelfs 16 km.

Rawolf

Hoeveel van die punch/heuvel etappes zijn geschikt voor Ewan? Bij etappes op zijn maat haast onklopbaar, reken daarbij een paar mooie top 5/10 plaatsen in de vlakke etappes en hij word interessant

ditisdavid

Anderzijds werden alle punchetappes vorig jaar telkens de vroege vluchters teruggehaald, en de vorige Lombardije-etappe was ook aan de klassementsrenners uiteindelijk.

Etappe 12 zie ik geen sprint worden. Gelet op de twee dagen daarna is dat de veiligste etappe voor de aanvallers denk ik.

Etappe 4 zit tussen etappes 2 en 8 van de voorbije Vuelta in qua zwaarte denk ik.

Laatst gewijzigd
Jori

'@ditisdavid: Maar die vroege vluchters werden teruggehaald door Mitchelton, voor de boni's van Yates die daarmee toen duidelijk op het einde tekort kwam. In de Vuelta zag je al dat Michelton toch veel minder initiatief nam en vooral defensief koerste.

Etappe 12 zit ik er trouwens naast, had de laatste venijnige pukkel gemist die daar definitief de sprinters de nek omdraait

Laatst gewijzigd
Wielerfan999

Vorig jaar de Giro was wel heel erg bijzonder wat betreft vluchten die het haalde. Uit mijn hoofd zelfs maar 3 vluchten die het haalden, waarvan 1 maar de volledige kopgroep. In de Tour en Giro was dat weer totaal anders dus dat wordt lastig voorspellen.

Ab Normaal

Qua parcours ben ik het met Jasperdewaal eens v.w.b. de tijdritten, sprints en sprint met inhoud.
Etappe 4 en 7 ook, ook, die is voor de puncheurs (waartoe ook klasssemnetsmannen als Yates horen).

In mijn ogen zijn er 2 etappes totaal onvoorspelbaar. 6 en 12. Die kunnen echt alle kanten op, behalve een massasprint dan en zijn niet te voorspellen, daar neem ik dan ook niet specifiek renners voor mee.
Etappe 17 is voor mij een zekere vluchters etappe.
Etappe 15 is een mini Ronde van Lombardije. Kan zowel voor de aanvallers als de klassementmannen zijn.
Bergetappes zijn dan 13, 14, 16, 19 en 20..

Dan denk ik dat er voor de (klim)sprinters 6 - 8 mogelijkheden zijn en voor de tijdrijdende klassementsrenners 8 - 11 mogelijkheden.

ditisdavid

Etappe 17 kan echter ook heel goed de Formigal, Andalo of Fuente De van deze editie worden, zeker gezien de plaatsing na de koninginnenrit en voor een vlakke etappe.

kevinraar

kom allemaal in mij poule hij heet wielerflits

Threeohthree

Ook het eerste team klaar. Er zal hier en daar uiteraard nog even wat gaan veranderen maar op zich tevreden met de verdeling. Ook fijn dat ze beginnen met een tijdrit weer zodat je die sprintetappes mooi kunt opvullen met teampunten. Kan ook gevaarlijk zijn als je verkeerd gokt, maar lijkt me beter dan een een sprinter met één been. Hoop dat Gaviria lekker thuisblijft en Bennett komt voor Ackermann.

Twijfel zelf ook nog over MAL maar zie hem eigenlijk pas vanaf etappe 13 die tweede plek in het jongerenklassement pakken en voor die 32 puntjes heb ik toch denk ik liever Nibali die ook nog kan scoren in de klimtijdritten en minder geld kost. Al moet ik wel zeggen dat geld niet eens het probleem is, meer de hoeveelheid plekken die ik heb.

Dekenner01

Heb alvast beetje naar het parcours gekeken en een eerste analyse erop los gelaten (schieten mag uiteraard):

Tijdritten : 3 stuks –> Etappes: 1 (inc Stijle Klim) , 9 (Klim) , 21 incl heuvel

Sprint: 5 stuks –> Etappes: 3, 5, 10, 11 & 18

Sprint met inhoud: 1 –> Etappe: 2

Punch: 4 stuks –> Etappes: 4, 6, 7 & 15 ( afdaling)

Heuvels: 1 stuk –> Etappes: 8 (afdaling)

Berg: 7 stuks –> Etappes: 12 (laatste 30k Vlak, vlucht ??) , 13 , 14 (kort explosief) , 16 , 17, 19 & 20 (koninginnerit)

Kunnen we stoppen hiermee. Zo is er niets aan als iedereen zijn analyse gaat delen. Richt een appgroep op ofzo, hier komen 10.000 man de analyses stelen. Ik wil dat horloge winnen.

Jasperdewaal11

'@ Dekenner

Ow sorry ik wist niet dat je zonder Horloge zat. Ik denk dat ieders interpretaties toch altijd afwijken maar goed zal mijn team iig niet delen voor de deadline ;)

Ab Normaal

'@DeKenner
Als ik win mag jij het horloge hebben.

Poeksel

Mag ik dan de fietscomputer?

Verder redelijk eens met de analyses hier tot zover.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@poeksel
In ruil voor een schaaklesje ;)

« 1 2 3 4 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.