Budgetpoule Giro (Scorito)

1 2 3 4 5 6 7
WCEendT

Aah fck ben vergeten vandaag... Wat baal ik hiervan zeg.

Jori

Denk dat het geen probleem is om alsnog in te vullen, zoveel is er ook nog niet gebeurd
Wel reden dat ik altijd al dag eerder iets invul en dan later nog kijken of er wat veranderd moet worden :p

Zou het iig nog invullen, dan kan Silenzio als scheidsrechter er later nog een oordeel over vellen. Puntenstraf van 50 lijkt me wel ironisch, je bent immers van de (dead)lijn afgeweken :p

Laatst gewijzigd
Mr10B

Mwoa je weet iig dat je niet voor ontsnappers in een grote kopgroep hoeft te gaan. Was jij dat niet jori die dat suggereerde in regulier giro scorito topic?

Silenzio31

WCEendt heeft mij om 12:32 een etappeselectie gestuurd. Ik zie geen reden om deze voorspelling tegen te houden. Ik zie niet hoe hij op enige wijze voordeel heeft kunnen hebben van deze vertraging (gezien hoe de situatie om 12:32 was) en zolang dit de eerste keer is dat iemand dit overkomt zal ik clementie tonen.

Tuurlijk, we wisten om 12:32 specifieke renners niet in de aanval zijn, dat er niemand is gevallen, dat Molano niet mag starten, dat er drie procontinentaal vluchters zijn, maar volgens mij zijn dit allemaal geen redenen om te geloven dat de voorspelling van WCEendt anders was geweest.

De consequenties van een straf (geen dubbele punten voor de kopman bijv) zouden het spelverloop bederven en bovendien had WCEendt kunnen proberen heimelijk zijn voorspelling te laat in te vullen. Daarom zal ik soepel omgaan met dit soort gevallen. Zolang het om een eenmalig incident gaat en er geen (sterke) reden is te geloven dat het koersverloop de voorspelling heeft beinvloed.

@Jori sterke grap :D

Jori

'@mr10b: Zeker, als je ook het peloton ziet, was dit een meer dan prima etappe om ritwinst en/of een roze trui te pakken.
CCC bijvoorbeeld had hier de gehele giro kunnen redden met deze schamele selectie door mee te zijn.
Ik vind het echt onbegrijpelijk, die roze trui raakt TJV niet aan de straatstenen kwijt, terwijl het oprecht een prijs en droom is voor velen. Maak me er verrassend genoeg echt heel druk om de gelatenheid en desinteresse waarmee deze giro wordt gekoerst, alsof al velen van die 3e rangs coureurs hun neus ophalen voor zo'n mooie koers en bijbehorende prijzen.

Maar aanvallers die ik opstelde, konden het ook uit peloton (madouas, ulissi, conti), verwacht hetzelfde voor velen. En al die aanvallers geloven ook dat ze geen lange aanloop nodig hebben, was immers niet een moeilijke etappe om in de vlucht te geraken en enkel Lotto wil/wou controleren en met blok aan je been Ewan was dat nog behoorlijk zwaar geweest.
en 50 punten is best veel he, dat zijn dezelfde punten als de winnaar van de etappe

@Silenzio en WCEendT: Mooie conclusie, zoveel mogelijk poulers nog bijeen en geen oneerlijke concurrentie. Top!

Laatst gewijzigd
BigApple

Helemaal eens. Ik had in CyclingMaster de la Parte. die gast heeft vorm en een goede punch. Als die met een groep was meegegaan pakt ie fluitend de etappe en de roze trui.

Ik snap er echt geen pepernoot van dat dit soort ploegen dit soort etappes niet aangrijpt om de giro te redden (tenzij het een soort van algemeen bekend was dat Lotto, Bora en UAE de boel bij elkaar zouden houden).

Silenzio31

Ja en Dumoulin was nooit gevallen as ie in de vlucht van de dag had gezeten :/

Silenzio31

Jori klimt naar de eerste positie dankzij Ulissi (c), Roglic, Conti, Formolo, Gallopin en onze Bauke. En dan te bedenken dat hij Ackermann ook nog op had kunnen stellen...

Dat de roze droom van Dumoulin aan diggelen ligt, doet met name Silenzio wanhopen, de enige die 5M voor hem neertelde in het budgetspel :(

Verder zal WCEendt balen dat hij Conti en Carapaz niet opstelde. Niet echt optimaal geprofiteerd dus van zijn late inzending en inmiddels echt te laat.

1 Jori 808
2 tempo789 800
3 kokkie1975 792
4 BigApple 778
5 dspiky 774
6 hartstikkebedankt 724
7 WCEendt 706
8 hoogst21 685
9 Peter Post Forever 642
10 Cormet de Roselend 633
11 ivo001 627
12 MaartenHartong 626
13 Monsieur C 593
14 Silenzio 579
15 BrackenRidge 571
16 Mr10B 557
17 Maartz 511

Laatst gewijzigd
WCEendT

Yup niet echt de tijd genomen erover na te denken, want ik wilde het nog zo snel mogelijk opsturen.

Had Conti altijd meegenomen, Carapaz daarentegen nooit overwogen (ook niet in het echte spel).

Jori

'@Silenzio: Dat is natuurlijk dubbel jammer, desondanks hoop ik dat je deze geslaagde opzet ook behoudt voor de tour.
Het is een leuk spel en doet je wel flink nadenken voordat je er iemand inklikt en de juiste balans hebt. Nogmaals dank voor het organiseren!

Qua etappe beetje gelukkig verloop, gezien ik van tevoren al zei dat ik sprinters geen schijn van kans gaf, als de etappe op normale snelheid zou verlopen en dat er een roze trui voor het grijpen lag. Morgen zal ik minder koppig zijn en wel gewoon mijn sprinters opstellen. Persoonlijk favorietje Lonardi mag niet ontbreken.

@WCEendT: Ja, dat geloof ik wel. Conti was idd zo'n man die je altijd moest opstellen: Vanuit de vlucht waren er punten mogelijk, met zijn punch is ook zeker niks mis, kreeg 6 punten voor de puntentrui van Gav als de sprinters niet mee konden en anders zou Gaviria wel een enorme favoriet voor de etappe zijn en Ulissi ook nog grote kans wat nog 10 punten op kon leveren. Hij zit ook in mijn normale scorito. Maar die is eigenlijk al om zeep door het ontbreken van Demare qua puntentrui en zelf nog Jungels en Viviani heb, die hun hoge prijs niet meer kunnen waarmaken, naast de logische Dumoulin.

Laatst gewijzigd
Silenzio31

'@Jori Dankjewel, ik geniet zelf ook van de budgetpoule, al scoor ik zelf niet al te best! Gelukkig in de reguliere poule rank39 uit 22000. Had daar zelf vandaag ook Carapaz en Conti op de bank gezet en nooit overwogen mee te nemen. Alsnog 7 wel geselecteerde renners ook in de top10 daar. En ik neem dit concept zeker mee naar de Tour. Mocht ik dan deels op vakantie zijn, moet misschien iemand me wel ff helpen met daguitslagen invullen ;)

Maar goed, terug naar de budgetpoule. Doordat de meesten hier Roglic hebben (twee man kopman Yates) kan dit lang heel erg spannend blijven. En wie weet kan mn tweede kopman Landa nog verrassen (ook niet best gestart though). Ben benieuwd.

ivo001

Ik had conti niet opgesteld :(

Silenzio31

Weer Ackermann, goed nieuws voor Jori en consorten aan de top...

1 Jori 1062
2 kokkie1975 1054
3 tempo789 1024
4 dspiky 1012
5 BigApple 986
6 hartstikkebedankt 953
7 WCEendt 904
8 hoogst21 860
9 Cormet de Roselend 838
10 MaartenHartong 828
11 ivo001 823
12 Peter Post Forever 784
13 Monsieur C 753
14 BrackenRidge 735
15 Silenzio 732
16 Mr10B 665
17 Maartz 639

ivo001

Viviani wat doe je :(
Al 2x 50 misgelopen door Ackerman niet als kopman te kiezen.

WCEendT

Simion op de bank gezet vanwege gebrek aan vertrouwen :(.

Jori

Gibbons doet de lead-out van Nizzolo, hup op het bankje. Dimension Data man in de top 10, mooi voor mijn normale scorito, dat is immers nizzolo. Wait wut... Het is Gibbons..... Shiiiit.
Katusha had me ook al gefopt met Biermans ipv Haller

WCEendT

Ga gewoon meer punten hebben hier dan in het echte spel vandaag.

hartstikkebedankt

Conti captain hier vandaag, bij de 'echte' game durfde ik het niet aan

Mr10B

Conti en Masnada opgesteld vandaag, dus dit gaat een veelvoud van mijn "echte" scorito aan punten opleveren. Verder nog roglic en teampunten voor Ulissi.

Silenzio31

Ja een echte etappe voor de budgetpoule. Etappewinnaar vandaag Silenzio met naast Masnada en Conti ook Madouas, Polanc, Ulissi (c) en Ciccone. :p

Jori breidt zn voorsprong vandaag uit naar bijna 50 punten op nummer 2 kokkie. Ondertussen blijft hartstikkebedankt gestaag opklimmen. Stond 13e na etappe1 maar heeft inmiddels de top5 bereikt door Conti vandaag kopman te maken (waarvoor hulde).

Vind alle stats in de tab tussenstand in de Excelsheet (dat overzicht staat alleen opgenomen in de Asheet voor de eerste 10 deelnemers)

1 Jori 1206
2 kokkie1975 1157
3 dspiky 1136
4 hartstikkebedankt 1109
5 BigApple 1086
6 tempo789 1056
7 WCEendt 1035
8 Cormet de Roselend 983
9 ivo001 968
10 MaartenHartong 957
11 hoogst21 946
12 Peter Post Forever 936
13 Silenzio 898
14 Monsieur C 879
15 BrackenRidge 824
16 Mr10B 792
17 Maartz 725

Laatst gewijzigd
Silenzio31

Wordt nog makkelijk selecteren voor me straks. Gaviria, Dumoulin en De Plus kwijt... Ik doe nu dus nog mee met een team van 13M ^^

Silenzio31

Wat een uitslag voor BigApple! 195 punten in een bijna niet te voorspellen etappe. Formolo, Cattaneo, Gallopin, Madouas, Roglic (c), Ulissi, Ciccone, Battaglin en Ackermann scoren allemaal punten en brengen hem naar plek 2, en nadert Jori tot 22 punten verschil.

Ook een nieuwe rode lantaarn, door het niet voorspellen door Monsieur C... :(

1 Jori 1303
2 BigApple 1281
3 dspiky 1253
4 kokkie1975 1250
5 hartstikkebedankt 1237
6 WCEendt 1192
7 tempo789 1112
8 Cormet de Roselend 1101
9 hoogst21 1075
10 Peter Post Forever 1067
11 ivo001 1028
12 MaartenHartong 996
13 Silenzio 940
14 Mr10B 932
15 BrackenRidge 925
16 Maartz 883
17 Monsieur C 879

hartstikkebedankt

Lucas Hamilton op het bankje vandaag is wel jammer, maarrr nog aardig meer punten dan in de gewone Scorito.

Silenzio31

Inmiddels ook een 'dopingcontrole' achter de rug.

Vanmiddag om 12.40 heb ik een kopie van de sheets op mijn harde schijf gezet. Invullen van deze sheets levert exact dezelfde uitslagen op.

Voor wie mocht twijfelen; er wordt niet valsgespeeld ;)

Ik zal steekproefsgewijs deze controles blijven uitvoeren.

ivo001

Zowel hier als in mijn gewone scorito team Bilbao niet opgesteld...

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.