Budgetpoule Giro (Scorito)

1 2 3 4 5 6 7
BigApple

Wauw wat een lekkere score. En ook ik had nog Lucas H op het bankje.

tempo789

Ik krijg wel vaak meldingen tijdens de etappe dat er wijzigingen zijn aangebracht in het document. Hopelijk zijn dat wijzigingen voor volgende etappes en niet de etappe van vandaag. Weet iemand of te controleren is wat er is aangepast?

Silenzio31

'@tempo789 Ik vul ook nog wel eens teams in tijdens de etappe van mensen die mij voor de start in pb teamselecties hebben gestuurd. Vandaag heb ik dus even expliciet gecheckt of er niet valsgespeeld wordt. Excel heeft wel functies om wijzigingen bij te houden maar die zijn dan weer niet compatibel met inbrowserexcel. Dus dat is nog niet optimaal. Ook het vergrendelen van cellen gaat niet in excelonline, dan is direct het hele tabblad vergrendeld.

Silenzio31

WCEendt stormt de top4 binnen, terwijl Jori nu al dagen de leiding weet te behouden. Opvallend is het gat dat de top6 met de rest aan het slaan is.

Hoogste score in de tijdrit (275) was voor een laagvlieger aka suboptimaal presterende middenmotor echter in deze poule. Mr10B had puntenpakkers in huis met

ROGLIC Primoz (Slv), BILBAO Pello (Spa), IZAGIRRE Ion (Spa), KANGERT Tanel (Est), CARTHY Hugh (Eng), CAMPENAERTS Victor (Bel), CONTI Valerio (Ita), ULISSI Diego (Ita), GALLOPIN Tony (Fra)

Verder een permanente DQ voor MonsieurC, gezien hij zijn voorspelling voor etappe7 ver na het verrijden van de etappe invulde en doodleuk no. 2 in die etappe Formolo kopman bombardeerde.

1 Jori 1688
2 kokkie1975 1637
3 dspiky 1619
4 WCEendt 1603
5 hartstikkebedankt 1579
6 BigApple 1576
7 Peter Post Forever 1458
8 tempo789 1445
9 hoogst21 1412
10 ivo001 1400
11 Cormet de Roselend 1351
12 Mr10B 1349
13 MaartenHartong 1326
14 BrackenRidge 1197
15 Silenzio 1114
16 Maartz 989
DISQ Monsieur C 0

EDIT na opmerkingen van Jori (knip- en plakfoutje tussen de twee bestanden is inmiddels hersteld + bergklassement geupdate)

Laatst gewijzigd
Mr10B

Laagvlieger pfff. Ik word liever omgeschreven als suboptimaal presterende middenmotor.

Maar mijn team is matig ja, eerste scorito budgetspel en niet te veel tijd aan besteed. En wat pech met viviani, dus ja dan sta je hier. Hoop in de Tour een wat gebalanceerder team op te stellen.

En lol @monsieurC. Terecht dq, en schorsing voor 12 maanden ofzo lijkt me dan ook wel terecht.

Jori

Wil het toch nog wel even over een puntenstraf voor WCEendT hebben, had immers gehoopt dat ik net als roglic gewoon een immense voorsprong zou hebben :p

Overigens zie ik vreemde score bij etappe 9?
Gallopin met 8 punten, Formolo 0 en Ackermann 4?
Conti ook 0 en roglic 108 (ook nog 1 punt puntenklassement toch?

Silenzio31

Oei goed dat je t zegt jori. Ik zal zsm kijken wat er loos is.

WCEendT

'@Jori
I'm coming for you!!!

@monsieurC
Wat ben jij een sneu figuur :).

@Silenzio
Echt super leuk dat je het budgetspel weer opgepakt hebt!

Maartz

Vandaag vergeten in te vullen. Scheelt toch ongeveer 160 puntjes. Wordt nu wel een heel moeilijk verhaal.

Jori

Juist! team Jori dendert door. Een goede mix van aanstormend talent, een nuchtere Groninger en een ski-schanssprinter. Ook belangrijke maniertjes als het zeuren om puntenaftrek bij de tegenstanders en allerlei onconventionele manieren om de renner te motiveren worden zeker niet geschuwd. Eigenhandig de WCEendT weer van het podium geduwd, niks gaat te ver.

En om nog maar weer extra zout in de wonden te strooien van de mensen zonder Roglic; het bergklassement is volgens mij net nog veranderd. Roglic staat nu 2e en duwt de rest naar onderen, precies volgens de teamfilosofie.

In het huidige wielrennen is natuurlijk niets zo belangrijk als de rekenkamer, om de juiste input te hebben van de geduwde gegevens. Uiteraard hier ook wederom de complimenten aan de wetenschapper achter dit succes, Silenzio!
Zonder zijn input was dit resultaat immers niet mogelijk ;)

Extra confronterend is dit resultaat wel voor mijn gewone poule:
Een team met Roglic, Yates, Nibali, Mollema, Lopez, Jungels, Izagirre, Conti, Hart pakt minder punten dan de budget-variant

Laatst gewijzigd
Monsieur C

Even voor de duidelijkheid ik heb niks bewust aangepast, jammer dat er meteen zo een aantuigingen gemaakt worden.

Ik heb de aanpassingen al eerder gemaakt, helaas blijkt internet op vakantie (Albanië) niet zo betrouwbaar te zijn, de aanpassingen zijn dus pas ingeladen toen ik later weer het document opende.

Begrijpelijk dat dat zo over komt alsof ik iets later geupload heb, jammerlijk dat iemand denkt dat iemand zo naief kan zijn om te denken dat dat een goed idee zou zijn om dat bewust te doen.

Selectie is ook praktisch gelijk aan andere sprintetappes dus daaruit had al kunnen blijken dat ik niks bewust heb aangepast.

Hopelijk naam zo te zuiveren :). Succes allemaal!

Jori

Vond Formolo een vreemde keuze, maar in soortgelijke etappe 6 stond er inderdaad precies dezelfde selectie.
Verder goed om te horen dat zoiets natuurlijk een ongelukje is en gezien de sheet vrij aanpasbaar is voor iedereen (dus je kan ook selectie medespelers saboteren), is het ook altijd even afwachten hoe de vork in de steel zit. Al blijf ik erbij dat Formolo als captain een vreemde keuze is :p

Monsieur C

Mee eens. moet volgend jaar mijn vakanties niet tijdens een grote ronde plannen verslechterd mijn voorbereiding ;).

Mr10B

Excuses @ Monsieur C, ik/we hadden je de kans moeten geven om jezelf te verklaren.

ivo001

Ha dat is wel toevallig, ik heb de eerste 7 etappes vanuit Albanië/Macedonië ingevuld. Had zelf eigenlijk ook alleen wifi in het hotel. €7.50/mb was me iets te gortig.

hartstikkebedankt

Weer wat gestegen met Démare als mijn sprintkopman :)

Silenzio31

'@MonsieurC, Bedankt voor je uitleg. Jammer dat het zo is gelopen. Hoewel ik mogelijk begrip had gehad voor de situatie, moet ik als spelmoderator ergens een grens trekken. Aangezien na afloop van de etappe de voorspelling nog leeg was en ik dat ook heb gemeld bij de tussenstand op het forum, heb ik daar een lijn getrokken. Ik ben blij te horen dat er niet van opzet sprake is geweest.

In ander nieuws heeft Peter Post Forever in deze "hetisnietaltijdfeestmetAckermannetappe" de aansluiting met de top helemaal gevonden. Zijn 9M aan investeringen in sprinters Viviani (c), Belletti, Cimolai, Lonardi (naast minder fortuinlijke Simion, Moschetti en Canola), betalen zich vandaag dan uit. Met ook nog Roglic en Conti die het team vandaag completeerden wist hij 198 puntjes uit deze chaotische sprint te sprokkelen.

Nog een dagje vlak en daarna zullen we zien wie er naast sprinten en tijdrijden ook de bergjes kunnen overleven in deze razendspannende race tot dusver. De verschillen in de top5 zijn na vandaag nihiel.

1 Jori 1784
2 WCEendt 1767
3 kokkie1975 1758
4 hartstikkebedankt 1749
5 dspiky 1717
6 Peter Post Forever 1656
7 BigApple 1655
8 hoogst21 1587
9 tempo789 1524
10 Mr10B 1514
11 MaartenHartong 1505
12 ivo001 1504
13 Cormet de Roselend 1490
14 BrackenRidge 1251
15 Silenzio 1154
16 Maartz 1096

ivo001

Mijn selectie is niet eens zo slecht, maar heb al heel veel punten laten liggen.

Etappe 3 kopman Viviani 0, Ackermann 46
Etappe 5 kopman Viviani 8, Ackermann 60
Etappe 6 kopman De Gendt 0, Conti 57 en Masnada 54
Etappe 7 kopman Ciccone 6, Bilba (50) niet opgesteld...
En nu dus etappe 10 kopman Ackermann 8, Viviani 44

En dan sta je dus op plek 12 :(

Peter Post Forever

Eindelijk een goede dag voor mij:-)

WCEendT

Met Ewan als sprintkopman mag ik ook zeker niet klagen... zelfs 16 punten verloren met UAE op de bank omdat ik angstig was om Haller/Simion te banken. Ook Madouas helaas bank.

Laatst gewijzigd
Silenzio31

Mijn teamwaarde is al gekelderd naar 12.5M na uitvallen van Moschetti, Dumoulin, De Plus en Gaviria :( Kan niet meer veel worden of er moet straks een podium van Landa, Polanc en Carthy in Verona staan :D

Silenzio31

Opvallend trouwens dat Selig (750k en 164pt) door niemand is geselecteerd in de budgetpoule. Een van de grootste pareltjes van de eerste helft Giro hebben we allen gemist.

Andere 100+ koopjes Conti (9x gekozen: 500k 144pt), Moschetti (15x gekozen; 500k; 100pt) en Rojas (750k; 140 pt)

Punten per 100k
1. Conti 28.8 - 9 keer gekozen
2. Selig 21.9 - 0 keer gekozen
3. Moschetti 20 - 15 keer gekozen
4. Rojas 18.7 - 0 keer gekozen
5. Carboni 15.6 - 0 keer gekozen

Grootste puntenpakker Ackermann leverde 290punten op tot nu toe. Dat is slechts 9,7 pt per 100k. Als kopman natuurlijk meer, dus helemaal eerlijk is het vergelijk niet.

Laatst gewijzigd
Silenzio31

Dit keer Cormet met etappewinst en Maartz verlost zichzelf van de Rode lantaarn.

We gaan de bergen in met een top5 die binnen 65 punten van elkaar staat. De budgetpoule is spannender dan de giro zelf ;)

1 Jori 1977
2 WCEendt 1960
3 kokkie1975 1958
4 hartstikkebedankt 1948
5 dspiky 1912
6 Peter Post Forever 1838
7 BigApple 1817
8 hoogst21 1784
9 tempo789 1728
10 Cormet de Roselend 1717
11 ivo001 1712
12 MaartenHartong 1700
13 Mr10B 1661
14 BrackenRidge 1354
15 Maartz 1258
16 Silenzio 1225

Silenzio31

Het is dan toch gebeurd. Jori heeft een offday en moet de leiding overgeven na het eerste serieuze colletje. Kokkie valt voorlopig ook van het podium.

De uitgeklede selectie van Silenzio was vandaag goed voor etappewinst. De Gendt (c), Polanc, Conti, Ulissi, Ciccone, Madouas, Carthy, Vuillermoz en Landa leverden 131 punten op. Lijkt toch dat de strijd om de Rode lantaarn nog niet beslist is. Maartz en Brackenridge doen daar nog volledig in mee : D

Kijken of de loodzware etappe morgen weer nieuwe dynamiek geeft.

1 WCEendt 2056
2 hartstikkebedankt 2052
3 Jori 2030
4 kokkie1975 1999
5 dspiky 1982
6 BigApple 1918
7 Peter Post Forever 1895
8 hoogst21 1844
9 ivo001 1777
10 tempo789 1773
11 Cormet de Roselend 1762
12 MaartenHartong 1745
13 Mr10B 1701
14 BrackenRidge 1387
15 Silenzio 1356
16 Maartz 1310

Jori

Oef, zware dag bij team Jori, al is de algemene conclusie dat deze selectie ook wel boven zijn stand heeft geleefd.

Waardevolle renners als Polanc, Kangert en Carapaz hebben gekozen voor de concurrerende ploegen, waar hier juist de overbetaalde vedetten Formolo, Gallopin en Izagirre het toch lieten afweten, overduidelijk niet geïnspireerd door de toch de grote leider Roglic. Gelukkig staat de nieuwe generatie Masnada, Conti, O'Connor, Carthy klaar, terwijl Mollema ook vandaag een nieuwe jeugd ontdekt.

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.