De Afvalkoers: Giro 2019 !

1 2 ... 10 11 12 13
Silent Hill

Met het uitvallen van Coolietje, is ook Nibali een categorie lager terug te vinden: bij de renners die iedereen heeft.

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Het afvallen blijft doorgaan. Deze keer is het de beurt aan Dspiky. Niet eens zo'n slecht team, zeker geen slechte score, maar in deze fase is elk zwak moment dodelijk. Zoals het doorzakken van Formolo en Zakarin bijvoorbeeld ...

1. Rahimns: 1560
2. Helmi046: 1402
3. Mathieu Moller: 1162
4. Random wielerliefhebber.: 1122
5. Ezequiel: 962
6. Zwartebroekengeletrui: 802
7. Ab Normaal: 800
8. Poeksel: 782
9. Dspiky: 622

Dspiky zijn team:
DUMOULIN Tom (1774)
ROGLIC Primoz (1709) 140
EWAN Caleb (776)
FORMOLO Davide (698) 80
NIBALI Vincenzo (693) 400
GAVIRIA RENDON Fernando (602)
ZAKARIN Ilnur (473) 2
NIZZOLO Giacomo (444)
GEOGHEGAN HART Tao (317)
VENDRAME Andrea (177)
CIMOLAI Davide (88)
HALLER Marco (61)

Mathieu Moller

Als Carapaz zo doorgaat, ga ik het nog best lastig kunnen krijgen, maar tot nu toe gaan de bergen prima.

dspiky

Vreesde er al voor. Zakarin hield mij gisteren nog in de race, maar vandaag was hij nergens. Silent Hill, dank voor de organisatie van dit leuke en spannende spel! Ik hoop in de toekomst nog eens deel te nemen.

Zou zomaar kunnen (gezien de uitslag van vandaag) dat de top vijf volledig gaat bestaan uit teams zonder Dumoulin.

Poeksel

En nu ben ik het enige team zonder Landa. Voor mij hopen op een Yatesiaanse inzinking van hem, maar ik schat mijn kansen op top 4 niet hoog in.

Rawolf

Ik hoop maar dat Jungels zijn benen terugvind, in etappes als morgen heb ik hem nodig om het verschil te maken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nog steeds nooit echt in de problemen geweest... echt top zoals het nu gaat

Ab Normaal

Komaan Battaglin! Beetje bloed nemen vannacht en hoppa!

Ab Normaal

Helaas. Te kleine kopgroep vandaag voor mij. Einde oefening.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Yep. Ik dacht eigenlijk dat er nog wel een team zonder Dumoulin kans op de top 4 zou maken, maar ze gaan er één voor één aan. Zeer waarschijnlijk zijn Zwartebroekengeletrui en ik dus de volgende twee en daarna mogen de Dumoulinloze teams het uitmaken.

Het lag overigens niet aan de kleine kopgroep, maar aan dat Landa niet (hard genoeg) sprintte.

Silent Hill

De Dumoulin-teams worden één voor één naar de slachtbank geleid. Vandaag de beurt aan Ab Normaal. Al enkele dagen in het rood ... je bent uit je lijden verlost, Ab !

1. Rahimns: 650
2. Helmi046: 640
3. Mathieu Moller: 570
4. Random wielerliefhebber.: 520
5. Ezequiel: 410
6. Poeksel: 390
7. Zwartebroekengeletrui: 380
8. Ab Normaal: 360

Ab Normaal zijn team:
DUMOULIN Tom (1774)
ROGLIC Primoz (1709) 60
LANDA Mikel (779) 100
EWAN Caleb (776)
NIBALI Vincenzo (693) 200
GAVIRIA RENDON Fernando (602)
NIZZOLO Giacomo (444)
GEOGHEGAN HART Tao (317)
BATTAGLIN Enrico (324)
GIBBONS Ryan (96)
CIMOLAI Davide (88)
LONARDI Giovanni (44)

Mathieu Moller

Zo! Gewoon de tweede rustdag gehaald! Nu al zeer tevreden met deze Giro!

Ab Normaal

'@Poeksel
Ten opzichte van jou wel, maar Zakarin werd nu 17e. Werd hij 21e dan was Zwartebroek de pineut.
Ik wens jullie allemaal nog heel veel succes!

Silent Hill, bedankt voor de, wederom, vlekkeloze organisatie van dit juweeltje onder de spellen.
Ga met pijn in het hart de Tour vanaf de zijlijn volgen en ben er heel erg graag in de Vuelta weer bij!

Ab Normaal

'@MM
Is toch eigenlijk geen verrassing? Is overduidelijk dat de opgave van Dumoulin beslissend is en dat alle teams zonder Tom rustig achterover kunnen leunen tot etappe 18, m.u.v. Random omdat hij de hoogste CQ waarde heeft.

Laatst gewijzigd
Mathieu Moller

Met de kennis van nu inderdaad niet echt, maar aan het begin van de Giro was dat wel anders.

Rawolf

een les voor de volgende keer, je team op niet rond 1 iemand bouwen want die dure gaan je de kop kosten als ze pech hebben. Niet dat ik vooraf zo gedacht heb hoor :p

Ab Normaal

'@MM
Je hebt gewoon een goed team.
Toen ik de teams aan het begin zag wist ik al dat ik de eerste 12 etappes wel door zou komen. Als dat het geval is, weet je ook dat je op het einde tekort gaat komen.

De truc is om de eerste helf zo minimaal mogelijk door te komen. En dat is juist het lastigste. Wat doen de andere managers? Te minimaal en je vliegt er direct uit, te safe in het begin (zoals ik) en je vliegt er in het vervolg uit.

De reden dat jij er nog in zit en ik niet is simpelweg omdat jouw de balans in jouw team beter is dan in bij de mijne.
Geheel verdiend dus.

Poeksel

Maar met Lopez ipv Dumoulin had je nog gewoon in het spel gezeten, Ab, en dat heeft niets met balans te maken. Dumoulin is (als je het budget hebt) wel een logischere keuze.

Ab Normaal

Tuurlijk, maar dat hoort er bij. Ik heb vooral gekeken naar klimmers die kunnen tijdrijden, omdat als je wilt winnen je de laatste etappe moet winnen. En met Dumoulin leek ik een zekere factor te hebben en met Hart een gok.
Ze vallen beiden uit en dus is het over en uit. En dan is dus de balans van MM beter in orde.
Pech hoort er helaas ook bij. Als Dumoulin niet was uitgevallen was het nog geen garantie dat ie ook goed gepresteerd had. Maar ik geef toe dat ik door Dumoulin en het feit dat ik een lage CQ score wilde, ik wel renners als Zakarin, Formolo en Carapaz heb laten lopen. Overigens was Dumoulin mijn vervanger voor Bernal.

Jij maakt nog beste een leuke kans als je in de bergetappe Zwarte overleeft. In de heuveletappe en etappe 18 kun je de andere teams overleven door een je CQ score. Dan heb je de Tour gehaald en dat is het maximaal haalbare. Daarna is het dan wel klaar.

Silent Hill

Eén team zonder Landa, en dat breekt zuur op, nietwaar Poeksel ? Rest er nog 1 Dumoulin-team (Zwartebroek). Wordt hij de laatste afvaller voor dat felbegeerde plaatsje in de Tour ? Dat staat morgen in elk geval op het spel !

1. Rahimns: 750
2. Helmi046: 720
3. Mathieu Moller: 630
4. Ezequiel: 550
5. Zwartebroekengeletrui: 520
6. Random wielerliefhebber.: 520
7. Poeksel: 392

Poeksel zijn team:
DUMOULIN Tom (1774)
ROGLIC Primoz (1709) 40
EWAN Caleb (776)
FORMOLO Davide (698) 2
NIBALI Vincenzo (693) 320
GAVIRIA RENDON Fernando (602)
ZAKARIN Ilnur (473)
NIZZOLO Giacomo (444)
GEOGHEGAN HART Tao (317)
SIVAKOV Pavel (195) 30
CIMOLAI Davide (88)
HALLER Marco (61)

Silent Hill

Landa kan dus ook geschrapt worden in de puntentelling: iedereen heeft die.

Nog 6 deelnemers:
- Rahimns en Ezequiel ... echt een in-druk-wek-kend parcours. Wéér goed voor een Top 5 ? Die hebben echt wel de code van dit spel gekraakt.
- Helmi046 en Random wielerliefhebber als neo er nog steeds bij: erg sterk ! Van een droom debuut gesproken !
- Mathieu en Zwartebroek: beiden met hun beste prestatie tot nu toe. De aanhouders winnen !

En toch zal er morgen eentje moeten afvallen ...

Silent Hill

En dan nog iets minder goed nieuws: met de vrije dagen op komst (in België toch) gaan we er nog eens op uit tot zondagavond, en belandt de Afvalkoers op de achtergrond. Ofwel volgt de uitslag heel erg laat, ofwel kan iemand de punten snel even samentellen ? Uiteindelijk is enkel de vetgedrukte namen samentellen voldoende ... het houdt niets in.

Laatst gewijzigd
Poeksel

"Poeksel: deelname 3 ! Waren de voorgaande deelnames een succes ? 16de in Giro 2018 en 9de in de Tour 2018 zijn zeker niet slecht. Die stijgende lijn doortrekken zal ongetwijfeld zijn doel zijn."

Dat is in ieder geval gelukt! Bedankt voor de organisatie en ik probeer er bij de Vuelta weer bij te zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@silent Hill geen probleem om het voor je te waarnemen

Silent Hill

Echt ? Super bedankt, Rahimns :)

1 2 ... 10 11 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.