De Afvalkoers: Giro 2019 !

1 2 3 4 ... 12 13
rosencrantz

Count me in!

Silent Hill

Rosencrantz, ik vrees dat je net te laat bent.
Stuur zeker toch een team. Er moeten nog 3 Vuelta-gangers bevestigen. Wie weet haakt er eentje af, krijg ik niet tijdig een team door, of een foutief team ... je zal daar moeten op hopen.

Laatst gewijzigd
Matt89

'+1 voor reservelijst

Silent Hill

Dan zijn alle plaatsjes ingenomen, lijkt me.
Mét veel vertrouwde gezichten, enkele echte Afvalkoerskenners die best wat adelbrieven kunnen voorleggen, en als ik het goed heb met Wielerfan999, Randon wielerliefhebber, Erveedeeee, Zwiebeln, Mr10B en Helmi046 6 nieuwkomers. Heel hartelijk welkom !

De deelnemers gaan we dit weekend eens goed bekijken (zie m'n 3de post). Mr10B valt me meteen op: de winnaar van het Megaflits Wielerspel. Te duchten tegenstander dus !

In elk geval: dit weekend kunnen jullie al beginnen aan jullie team, en dan hebben jullie tot zaterdag tijd om je je team door te geven en/of te wijzigen. Succes !!

Laatst gewijzigd
ezequiel

Uiteraard doe ik weer graag mee

Silent Hill

Top Ezequiel ! Voor een 3 - 2 - 1 als ik het me goed herinner :)

Platje

Ik vanaf 12 uur dit forum in de gaten houden wordt de tijd aangepast naar 20.00uur 😀 helaas, volgende keer beter! Succes voor alle deelnemers van dit leuke spel

user26778

Weer van de partij

BrackenRidgeCycling

Als er nog plek is wil ik graag meedoen

BrackenRidgeCycling

Weer te laat dus, hoe laat ik mijn wekker dan zetten??

Niels22

Wat een drama, het spel is een te groot succes. Winnaar van eerste uur is na de Vuelta 2018 nu dus helaas weer afwezig.

Succes aan allen, langs de zijlijn zal ik het volgen (met in mn hoofd mn eigen team)

Silent Hill

Het veranderen van tijdstip was een eerder voorstel, om variatie te krijgen in de deelnemers. Met 6 totaal nieuwe spelers is dat enigszins wel gelukt. Voor de échte forumtijgers lijkt het weinig uit te maken. Die lijken er 24/7 te staan.

De middag hebben we al gehad, alsook de vooravond en avond ... dan lijkt het volgend tijdstip wel vrij duidelijk. Al ben ik tijdens de Tour op vakantie. Dat wordt nog eventjes kijken hoe we dat kunnen oplossen.

Hou de eerste posts trouwens in de gaten. Daar is het door lightning Zwartebroek wel even kijken waar ik wat post :p

Poeksel

Volgende keer drie uur 's nachts dus. De mensen die echt heel graag willen meedoen willen daar vast wel hun nachtrust voor opofferen :P

Ab Normaal

Dat is het ook waard. Leukste en spannendste spel dat er is!!

Onbekende gebruiker

Kolere, verdomme zeg. Agenda notificaties gemaakt en dan nog vergeten...

Baiskeli

Jahoor, ik ben er ook gewoon weer bij dit nieuwe jaar!
Even snel teruggezocht en afgelopen Vuelta en Tour allebei 4e geworden, wordt tijd om weer eens een stapje omhoog te zetten en eindelijk op het podium te eindigen.
Succes allen, en mijn excuses aan Rosencrantz, die natuurlijk vurig hoopte dat ik niet op zou komen dagen.

SvenVDB

Kan dit niet dubbel georganiseerd worden? Belangstelling genoeg precies 😁

pirazzi

Wellicht op het forum van wielerflits.be 😉
Edit: Excuus, daar is geen forum bij.

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Tijd om de deelnemers eens van iets nader te bekijken.

Rahimns: enkel goed voor 1ste plaatsen. In de Giro van 2018 was het dan wel als 1ste uitvaller, in de Tour en Vuelta daaropvolgend was het wel degelijk de 1ste plaats in de einduitslag. Mag zich stilaan de titel Mister Afvalkoers toe-eigenen.

Ezequiel: Rahimns zijn grootste uitdager ? In de Vuelta 2017 was het nog even zoeken en werd hij 12de. Eenmaal op toerental is hij niet meer van het podium weg te denken: 3de in de Tour 2018, en 2de in de Vuelta 2018. Je voelt hem al komen: nu gaat hij vol voor die 1ste plaats.

Ruud Jansen: de Vuelta 2018 mocht dan wel zijn debuut zijn, Ruud was onmiddellijk goed voor een podiumplaats. Beginnersgeluk ? Of schuilt in hem dé kenner ? Aan hem om deze Giro te bevestigen.

Baiskeli: reeds toe aan zijn 4de opeenvolgende deelname, iets wat niemand hem nadoet. Sterker nog: hij staat ook steeds garant voor een topklassering: 7de in de Giro 2018, 4de in de Tour 2018 en 4de in de Vuelta 2018. Alles wijst er op dat de Adam Hansen van de Afvalkoers klaar is voor het podium.

Dspiky: net als Ruud debutant in de Vuelta, maar een knappe 5de plaats zorgde er meteen voor dat hij gisteren met een gerust gemoed de Afvalkoers online zag gaan: yup, sowieso was hij er weer bij. De moeilijke taak om te bewijzen dat zijn 5de plaats geen toevalstreffer was.

Zwartebroekengeletrui: een trouwe, vaste deelnemer. Anders dan zijn tenue laat vermoeden, blijft een topresultaat voorlopig uit: 11de in de Vuelta 2017, 11de in de Giro 2018 en 16de in de Tour 2018. Solide en degelijk, maar het wordt wel stilaan tijd voor een Top 10 plaats !

Coolietje: ondanks veel goede intenties slechts 1 maal kunnen deelnemen aan de Afvalkoers, wat in de Tour van 2018 wel meteen goed was voor een Top 10 notering. Representatief ? Feit is dat hij momenteel aan de leiding staat in de [URL=https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/pts-tour-de-romandie-4/][PTS][/URL]. Zeker in de gaten te houden !

Poeksel: deelname 3 ! Waren de voorgaande deelnames een succes ? 16de in Giro 2018 en 9de in de Tour 2018 zijn zeker niet slecht. Die stijgende lijn doortrekken zal ongetwijfeld zijn doel zijn.

Mathieu Moller: dé volharder van de groep. Een 13de plaats in de Vuelta 2017, een 19de in de Giro 2018 en 20ste in de Tour 2018 zijn niet de uitmuntende resultaten, maar waar anderen opgeven en nachtmerries aan de Afvalkoers overhouden, blijft Mathieu het telkens opnieuw proberen. Diepe buiging !

Pirazzi: we kunnen er niet om heen: Tutti pazzi per Pirazzi ! Dan moet het gaan om de charme van Pirazzi, want 2 17de plaatsen (Giro en Tour 2018) ... umpf ... dat moet toch beter kunnen. Deze Giro dan maar !

Ab Normaal: misschien wel het meest gebeten door de Afvalkoersmicrobe, ondanks slechts 2 deelnames. Waren die goed ? Laat ons zeggen net goed: een 10de plaats in de Giro 2018, en een 11de in de Tour 2018. De lat mag - correctie: moet hoger gelegd worden !

Fondista: deelnemer van het eerste uur. Steeds paraat met prima analyses en feitjes. Of zich dat ook in resultaten vertaalt ? Een 9de plaats in de Vuelta 2017 en 2 maal 8ste: in de Giro en Tour 2018. Hoog tijd om die laatste stap te zetten richting Top 5, Fondista !

Park111982: opvallend onopvallend. Een 13de plaats in de Giro 2018 en 14de in de Tour 2018 ... overleeft dus makkelijk de eerste week, maar dan begint het moeilijk te worden. Werk aan de winkel, Park !

Rimenno: een gevaarlijk heerschap. Hou u vast: 3de in de Vuelta 2017, 3de in de Giro 2018, en een klein dipje met een 7de plaats in de Tour 2018. Steeds hoog terug te vinden dus, zo ook bij de bookmakers voor deze editie. Podiumkandidaat !

Peter Post Forever: alom gekend, doch slechts met 1 deelname aan dit spel. Zijn 12de plaats in de Giro van 2018 is niet om naar huis te schrijven; afschrijven daarentegen doen we zeker niet. Topresultaten in het Megaflits Wielerspel tonen wel degelijk aan dat hij heel wat in zijn mars heeft.

Ezra: de meest onvoorspelbare: uitmuntend met een 2de plaats in de Giro 2018, zwaar teleurstellend in de daaropvolgende Tour (een 18de plaats). De Giro lijkt hem dus wel te liggen. Benieuwd of hij zijn nummertje van vorig jaar weet te herhalen !

Mr10B: eerste deelname aan de Afvalkoers, dus weinig referentiepunten. Alhoewel ... het Megaflits Wielerspel dit voorjaar gezien ? Koos uit een vijver vol talent net die presterende renners uit, en won met een straatlengte voorsprong. Wel degelijk rekening mee te houden dus.

Zwiebeln: ook zijn eerste deelname, en ook ex-winnaar van (verschillende editie's van ?) het Megaflits Wielerspel. Heeft een neusje om scorende renners te kiezen. Kan hij dat kunstje ook in de Afvalkoers ?

Eindigen doen we met Wielerfan999, Random wielerliefhebber, Erveedeee en Helmi046. Vier dark horses, vier jokers, vier - het spijt me enorm - onbekende deelnemers voor me. Vermoedelijk wel vaste WF'ers, dus zeker op de hoogte van het reilen en zeilen in de wielerwereld. Zetten ze de Afvalkoers op zijn kop ? Slaan ze de gevestigde waarden met verstomming ? Niets zou mooier zijn !

Eén ding is duidelijk geworden: het wordt drummen aan de top !
Of erger ... het wordt drummen om niet als eerste af te vallen. Outch !

Laatst gewijzigd
WCEendT

Doet toch wel heel veel pijn deze mis te lopen, maarja eigen fout.

Mathieu Moller

Oei. Ik wist wel dat ik nog geen topresultaat had neergezet, maar als je het zo op een rijtje zet, is het wel erg dramatisch 😅
Net alvast een team ingestuurd waarmee ik dit keer hopelijk wél de top 10 een keer kan halen.

Ab Normaal

Mooie beschrijving Silent Hill, lekker om er in te komen. De Afvalkoers koorts heeft inmiddels toegeslagen.
Eerste forse tegenslag al moeten incasseren. Bernal sleutelbeenbreuk. ik kan weer terug naar de tekentafel...

Ceramiche Ariostea

Leuk geschreven Silent Hill. Inderdaad zoals gezegd grijze middenmoot net aan week 1 overleefd in 2 edities. Hopend op een extra stapje in deze editie. Team is ingeleverd ! Soms moet je ook niet teveel twijfelen en gewoon doen met de eerste ingeving die je krijgt.

Rawolf

Ik moet mijn gouden 12 - tal nog even wijzigen na afvallen Bernal.

De underdog positie ligt me wel, zonder druk op de eerste afspraak van het seizoen verschijnen

Baiskeli

Leuk geschreven Silent! Grappig dat ik de enige ben voor de 4e keer meedoet, hopen dat ik de verwachtingen waar kan maken!

1 2 3 4 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.