De Afvalkoers: Giro 2019 !

1 2 3 4 ... 12 13
Rawolf

Primoz Roglic is door 21 man gekozen, Gaviria ook 21 keer

zie ook wat dumoulin-roglic combis

begin nu wel te denken dat Campenaerts vrij onnodig is bij mij ):

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er zijn veel sprinters gekozen inderdaad... voor mij is het vooral die eerste 1,5 week dus zien te overleven. Hopen op een paar misrekeningen van het peloton.

ezequiel

Hmm ik ga de tijdrit toch met klamme handen tegemoet als ik de teams zo even snel bekijk.

Samen met Mathieu Moller en Rahimns ben ik de enige zonder 2 van Roglic/Dumoulin/Jungels.

Mr10B

Ik dacht dat ik met 5 sprinters wel goed zou zitten, valt toch tegen zo te zien

Niels22

De combi Roglic-Dumoulin (of Jungels) is goed te begrijpen, zeker als je al aan Verona denkt. Je moet daar wel met tijdrijders aankomen, het lijkt mij namelijk erg sterk dat er iemand wint die niet in die combi speelt.

Mathieu Moller

Ik had oorspronkelijk Dumoulin en Roglic allebei niet in mijn team. Op het laatst heb ik toch Roglic toegevoegd voor de eerste tijdrit, maar daar ga ik zo te zien dus ook het verschil niet maken. Hopen op een knalprestatie van Lopez, Landa of misschien Sivakov.

Peter Post Forever

De combi die de meeste hebben qua sprinters is Ewan en Gaviria. Ik helaas niet dus kan wel eens een groot probleem voor me worden :-(

pirazzi

Ciccone reed tot nu toe als snelste de berg op, die gaat dus voor het bergklassement. Daar heb ik niet veel aan.
Denk dat ik de eerste afvaller ben vandaag. Een verandering is niet altijd een verbetering, in het eerst ingezonden team had ik wel Nibali en Mollema. Maar goed, meedoen is belangrijker dan winnen!
Silent Hill bedankt voor de organisatie en tot in de Vuelta dan. :) Uiteraard blijf ik het spel wel volgen.

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Eén team zonder winnaar Roglic: Ezra. Maar toch wist die zich nog net voor Pirazzi te wurmen. Een kort deelname, Pirazzi. Een scenario dat je al zag aankomen, zo te zien. Mooie speech, en tot in de Vuelta inderdaad !

1. Zwartebroekengeletrui: 1490
2. Wielerfan999: 1432
3. Dspiky: 1430
4. Erveedeeee: 1430
5. Mr10B: 1430
6. Poeksel: 1430
7. Ruud Jansen: 1430
8. Ab Normaal: 1420
9. Zwiebeln: 1420
10. Mathieu Moller: 1320
11. Peter Post Forever: 1320
12. Fondista: 1300
13. Park111982: 1270
14. Random wielerliefhebber.: 1262
15. Baiskeli: 1230
16. Rahimns: 1210
17. Helmi046: 1110
18. Coolietje: 1080
19. Ezequiel: 1080
20. Rimenno: 1030
21. Ezra: 920
22. Pirazzi: 690

Pirazzi zijn team:
ROGLIC Primoz (1709) 600
DEMARE Arnaud (1336)
JUNGELS Bob (917) 60
ULISSI Diego (802) 20
FORMOLO Davide (698) 10
ZAKARIN Ilnur (473)
NIZZOLO Giacomo (444)
MCCARTHY Jay (441)
CICCONE Giulio (426)
POLANC Jan (233)
CONTI Valerio (185)
CIMOLAI Davide (88)

Laatst gewijzigd
Fondista

Altijd rot om als eerste eruit te vliegen.

Terugkomend op de sprinters-strijd is dit niet een van de gevaarlijke sprinter teams die eruit gaat, wat voor mij en rahimns niet zo gunstig is.

Rawolf

Wat is er mis met Rahimns sprintersteam dan? heeft juist de meeste punten eraan gespendeerd.

Valt of staat met de prestaties van Demare

Ab Normaal

Ik vind het sprintteam van Rahimns ook prima! Helemaal niks mis mee.

Zo, eens rustig de teams bekeken.
Mijn strategie was vooral om een lage CQ score te hebben. In mijn optiek waren van de echte puntenpakkers Viviani en Yates (te) duur. Daarom verwachtte ik dat die niet veel gekozen zouden worden. Demare net zo duur als Ewan en Gaviria samen. Roglic, Nibali, Cimolai en Nizzolo leken me op voorhand ook renners die veel mensen zouden nemen.
Kortom, veel dezelfde renners waardoor het verschil in teams niet heel groot zou zijn.
Tel daarbij op dat er een aantal hele vervelende etappes in zitten in de eerste week (2, 6, 8) en dat het altijd lastig is in te schatten welke aanvaller in welke etappe net toeslaat en daarom lijkt het mij waarschijnlijk dat er etappes beslist gaan worden in de tiebreak.
Opzet geslaagd, want ik blijk iedere tiebreak te gaan winnen!
Nu nog zorgen dat die lage score me geen punten gaat kosten. Als ik zo de teams vergelijk is met name een goede prestatie van Formolo voor mij gevaarlijk.

Denk dat dit, door de veel op elkaar lijkende teams, een zeer spannende editie gaat worden met iedere dag een nagelbijtend spannende etappe.

Lastig om op voorhand een favoriet aan te wijzen, het is sowieso belangrijk de eerste week vol valkuilen goed door te komen.
Ik zie Rahimns juist heel ver komen. Heeft geen sterk tijdrit team, maar ik zie 2 zwakkere. Net genoeg dus om etappe 9 te overleven.
Qua sprint en klimwerk vind Rahimns team erg sterk. Daarnaast wint hij van bijna iedereen in de tiebreak. Dus voorlopig op voorhand voor mij momenteel de favoriet voor de zege.

Fondista

Oh ik dacht dat ie dat zelf zei

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb zelf inderdaad meer gestoken in kwaliteit dan kwantiteit van sprinters, dat neemt enig risico met zich mee. Maar alles moet wel meezitten maar dat geldt voor iedereen natuurlijk... winnen wordt lastig als ik overblijf met iemand die een Dumoulin-Roglic combinatie heeft. Voorlopig mik ik op een top 5 klassering.

Fondista

Met slechts 5 realistische sprintetappes heb ik juist het in mijn ogen hoogstnodige aantal sprinters meegenomen , 3 stuks. Alleen heeft zowat iedereen gaviria en cimolai, dus moet het komen van modolo, die ik nam met oog op uitrijden :) en verder aangevuld met aanvallers/meesprinters als battaglin en ulissi.

Nooit gedacht dat ik er overmorgen waarschijnlijk al uit lig :D

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Enkel even meegeven dat we deze namiddag op een feestje verwacht worden. Geen idee hoelang die zal duren - hopelijk niet te lang :p
Voor de rest van de Giro zou een snelle update wel mogelijk moeten zijn.

Ab Normaal

Vrees voor Fondista nu.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Voor mij in ieder geval geen probleem... ben gewoon door.

Fondista

ik denk dat er iemand niet "voor altijd" aanwezig is

Laatst gewijzigd
pirazzi

? Die tekst begrijp ik niet Fondista.

Wielerfan999

Peter Post Forever alleen gered door het puntje van Dumoulin?

Fondista

wait for iiiiit...

Silent Hill

Voor de eerste keer werd met de spierballen gerold in de sprint, en het is duidelijk: Rimenno en Ezequiel heersen ! Spijtig genoeg niet van tel, want ... het is naar onderen kijken. En drama aldaar ! Tom Dumoulin die zich goed vooraan posteerde: het vonnis voor Fondista. Exit !

1. Rimenno: 1532
2. Ezequiel: 1520
3. Rahimns: 1180
4. Ab Normaal: 1042
5. Coolietje: 1042
6. Mathieu Moller: 1000
7. Erveedeeee: 972
8. Park111982: 972
9. Baiskeli: 970
10. Dspiky: 932
11. Mr10B: 932
12. Poeksel: 932
13. Ruud Jansen: 932
14. Wielerfan999: 932
15. Ezra: 928
16. Random wielerliefhebber.: 926
17. Zwartebroekengeletrui: 922
18. Zwiebeln: 922
19. Helmi046: 920
20. Peter Post Forever: 572
21. Fondista: 570

Fondista zijn team:
ROGLIC Primoz (1709)
JUNGELS Bob (917)
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio (840)
ULISSI Diego (802)
FORMOLO Davide (698) 10
NIBALI Vincenzo (693)
GAVIRIA RENDON Fernando (602) 320
DE GENDT Thomas (426)
MODOLO Sacha (391)
BATTAGLIN Enrico (324) 40
GEOGHEGAN HART Tao (317)
CIMOLAI Davide (88) 200

Fondista

....aaaaaaand it's gone.

Boy, that escalated quickly!

Kort maar krachtig, zeggen ze dan.

Waar zal ik het op gooien?

Totaal van slag na de dramatische halve finale CL van Ajax en daardoor niet helder van geest bij het samenstellen van mijn team?

Het hebben van een grondige hekel aan sprintetappes en sprinters (om te selecteren voor pooltjes)?

Het was gewoon niet goed genoeg doordacht, te licht gedacht over het aantal sprintetappes...

Hoe dan ook, je zult mij niet a la Van Bommel al voor het laatste fluitsignaal met de staart tussen de benen lafjes zien afdruipen, neen, ik blijf aanwezig totdat we in Verona zijn, in de wetenschap dat op de dag dat ik eruit vloog in de Afvalkoers dat PSV zijn kansen verspeelde en Ajax officieus landskampioen is geworden. :D

Succes aan de rest!

Groeten van "the agile, all-arounder that shines when the roads point upwards."

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Als het een troost mag zijn, 'voor altijd' zal het bij Peter Post Forever ook niet zijn. Goed voor 4 sterren morgen, lijkt het.

1 2 3 4 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.