De Afvalkoers: Giro 2019 !

1 2 3 4 ... 12 13
Silent Hill

Met de nuance dat het als enige de 4de opeenvolgende keer is, Baiskeli.

Wat mij opvalt, is dat - op een uitzondering na - iedereen zowat steeds in dezelfde regio eindigt. Misschien toeval, misschien geluk (of pech). Kijken of die trend zich doorzet deze Giro.

Baiskeli

Vanmorgen voor het eerst eens wezen puzzelen voor deze Afvalkoers, blijft altijd weer lastig hoor.
Zeker door het 'bijzondere' parcours van deze Giro: beginnen met een klimtijdrit, eindigen met een tijdrit met een klimmetje erin, dat laat me toch twijfelen aan mijn hoeveelheid sprinters en of ik misschien toch nog een extra tijdrijder mee moet nemen.
Ben ook benieuwd of er dit jaar, net als vorige Giro, weer een type Simon Yates tussen zit die (bijna) iedereen kiest door zijn in verhouding belachelijk goedkope prijs. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat soort koopjes nou ook nog niet echt heb gespot. Gaat nog een hoop getwijfel en gewissel worden de komende paar dagen, ik ben jaloers op de mensen die nu al hun team hebben ingeleverd!

Mathieu Moller

Ik zie bij Megaflits wel genoeg Simon Yatesen langs komen die bijna iedereen heeft, dus die renners zijn er wel.

Ab Normaal

Egon Bernal was zo’n renner.
Die had ik er echt als allereerste in geklikt. En ik denk met mij iedereen wel.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat ik er wel uit ben, maar wacht nog even de definitieve startlijst af.... er vallen toch elke keer weer wat renners weg die ik wel op mijn lijstje had staan. Zoals ook Haig er tot vanochtend bij mij opstond. De verhouding sprinters/klassementsmannen maakt het lastig, en hoeveel aanvallers kan je opnemen. Dit is zo een lastig spel, ik begrijp nog steeds niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen dit 2x te winnen.

Laatst gewijzigd
Fondista

(Gedeeltelijk) Puur geluk! ;) :)

En de overige 50% is puik inzicht in de juiste renners te selecteren ;) :)

Ik ben me iig nog flink het hoofd aan het breken op een evenwichtige selectie die elk type etappe doorstaat, zeker naarmate de koers vordert (bijv. een etappe 18 ;) ). Maar mss moet ik juist maar es zorgen om een eerste week te overleven, hahaha...

Laatst gewijzigd
ivo001

Denk dat het best lastig kan zijn, aangezien de eerste fatsoenlijke bergetappe pas rit 13 is.
Je kan mooi inzitten op goede klimmers voor de laatste week, maar ik denk dat je die dan niet eens bereikt.
Lijkt me de kunst om de nodige renners te selecteren zonder overschot voor het begin, en dan de concurrenten gewoon in de tie-breakers af te troeven ;)

Ab Normaal

Het is zaak om de eerste paar etappes in de middenmoot te eindigen. Dan zit je goed denk ik.

Silent Hill

Met nog een goeie 48u te gaan, hebben net de helft van de deelnemers hun team doorgestuurd.
En bij die 11 teams, 1 renner die telkens opnieuw terug te vinden is. Wie ? Zaterdag om 12u het antwoord !

pirazzi

Dat zal Roglic zijn.

Zwiebeln

Sowieso Roglic of Dumoulin, omdat de Giro met een tijdrit start en dit de (mede)favorieten zijn. Maar omdat dit een Nederlandse site is gok ik op Dumoulin.

Ab Normaal

Ik kan er nog wel 1 bedenken hoor.

Silent Hill

Dit is zo een lastig spel, ik begrijp nog steeds niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen dit 2x te winnen.

Ik denk dat het de mindset is: je moet geen team opstellen om te winnen, je moet er enkel voor zorgen dat je overleeft en dan volgt de rest automatisch. Dit spel blijft iets speciaals, en moeilijk te vatten.

Edit: langs de andere kant, als je een team opstelt om elke ronde te winnen, blijf je telkens doorgaan natuurlijk. Ik heb nog steeds niet door hoe het werkt - lol. Ik laat het puzzelen met plezier aan jullie over.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is een kwestie van doseren... je hoeft niet elke etappe te winnen, alleen er voor te zorgen dat je met zoveel mogelijk renners zo hoog mogelijk eindigt. Dus de kunst is het budget zo te verdelen dat elke renner je van nut kan zijn. Dat maakt dit spel zo ongelofelijk lastig. Het team verschilt bij mij ook van het team wat ik opstel in het CQ Giro spel.

Mathieu Moller

Misschien gaat het daar voor mij altijd mis. Mijn Megaflits team lijkt over het algemeen juist best veel op mijn Afvalkoers-team (en dan scoor ik bij beiden slecht 😅)

Laatst gewijzigd
Queso

Wat enorm jammer om dit spel te missen. Blijft een van de leukste wielerspellen. Complimenten voor Silent Hill.

Ondanks dat ik niet mee doe zal ik het wel dagelijks blijven volgens. Succes aan alle deelnemers!
Zodra de teams bekend zijn gemaakt een poultje maken wie er wint? Winnaar verdient een startplek voor de Tour?! ;)

Silent Hill

Hehe - goed geprobeerd.
Ik hoop je in elk geval in de Tour terug te zien :)

Als ik het goed heb, zijn het nog enkel de teams van:
- Ezequiel
- Ruud Jansen
- Zwartebroekengeletrui
- Coolietje
- Wielerfan999
- Ezra

Nog een goeie 24u ! Met Rosencrantz op vinkenslag.

user26778

Zojuist ingeleverd

ezequiel

Ik zit momenteel met nog enkele twijfels maar morgenochtend heb je mijn team zeker in je inbox.

Ab Normaal

'@SH
Van alle ingeleverde teams nog steeds 100% score op die ene renner?

Ab Normaal

Ben benieuwd naar ieders overwegingen na de deadline.
Zou daar erg graag over discussiëren.

coolietje

Team ingestuurd, hopelijk krijg ik geen spijt van mijn last minute wissels.

Evenwicht zoeken tussen sprinters en klassementsrenners was voor mij de moeilijkste opgave.

...wordt vervolgd na de deadline :)

Laatst gewijzigd
Silent Hill

En we zijn vertrokken.
Iedereen netjes zijn team ingeleverd ... top ! Misschien dat iedereen zijn team nog eens checkt uit voorzorg ?

En vanavond al meteen slecht nieuws voor één van onze deelnemers. Wordt spannend !

Laatst gewijzigd
pirazzi

Cimolai 22/22.

Laatst gewijzigd
Fondista

Pfff, wat hebben jullie allemaal zwaar(der dan ik) ingezet op aantal (top)sprinters, ai ai ai.

En ook veel die de combi dumoulin-roglic hebben...

1 2 3 4 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.