Topper die Dumoulin!!
Maar morgen lig ik eruit. Vond vooraf dat ik met Gaviria, Cimolai, Modolo, Moschetti en vaak meesprintende Battaglin wel save zou zitten. Maar het niet hebben van Ewan gaat me denk ik nekken. Hup Moschetti, Modolo en Battaglin morgen. Gaviria hebben de meeste wel en Cimolai zelfs inderdaad, dus die gaan het verschil niet maken.
Gisteren leek Peter Post Forever een vogel voor de kat, maar elke rit moet gereden worden. En zie, Ewan valt tegen, en de klassering van gisteren wordt danig door elkaar geschud. Pechvogel van dienst ? Onze neo Wielerfan999. Een mooi team, maar met te weinig sprintvermogen. Dan gebeurt dit:
1. Ezequiel: 1512
2. Zwiebeln: 1432
3. Coolietje: 1382
4. Rahimns: 1352
5. Random wielerliefhebber.: 1318
6. Erveedeeee: 1310
7. Ruud Jansen: 1310
8. Mathieu Moller: 1282
9. Park111982: 1270
10. Peter Post Forever: 1230
11. Rimenno: 1200
12. Ab Normaal: 1172
13. Mr10B: 1172
14. Ezra: 1118
15. Zwartebroekengeletrui: 1112
16. Poeksel: 1110
17. Dspiky: 1110
18. Helmi046: 1092
19. Baiskeli: 952
20. Wielerfan999: 850
Wielerfan999 zijn team:
DUMOULIN Tom (1774)
ROGLIC Primoz (1709)
EWAN Caleb (776) 40
FORMOLO Davide (698)
NIBALI Vincenzo (693) 50
GAVIRIA RENDON Fernando (602) 600
GALLOPIN Tony (534)
CAMPENAERTS Victor (434)
GEOGHEGAN HART Tao (317)
VENDRAME Andrea (177)
CIMOLAI Davide (88) 160
HALLER Marco (61)
Potverdorie gewoon een hotseat, dit wordt gevaarlijk! Hopen dat Modolo de komende sprintetappes zijn motortje weer aanzet, anders kan team Baiskeli er wel eens vroeg uitloggen deze ronde...
Trouwens prima dat het eerste Roglic/Dumoulin team eruit ligt, die moeten het niet te lang gaan volhouden!
Jammer Wielerfan!
Morgen de eerste valkuil. Daar had ik speciaal Battaglin voor meegebracht, maar die heeft flinke schaafwonden. Lijkt me niet helemaal lekker.
Ewan topfavoriet in mijn ogen morgen, dus ik denk niet dat Peter Post Forever een rustige etappe beleefd.
Dat doe ik overigens ook niet helemaal met Formolo en een geschaafde Battaglin, maar toch hoop ik morgen te overleven, al zal het in de staart van de ranglijst zijn.
Wat blijft het toch een rete spannend spel.
Heb overigens nog weinig uitleg gezien van andere spelers over het hoe en waarom van de samenstelling van hun teams.
Ik had eerst gedacht om Lopez als duurste renner te nemen, omdat dat een renner is die in de bergen kan/wil/moet aanvallen en dus goed vooraan zal eindigen. Uiteindelijk heb ik Roglic nog toegevoegd met het oog op de openingstijdrit. Verder vond ik Ewan en Gaviria van de topsrinters (verder Viviani, Ackermann en Demare) het beste qua prijs/kwaliteit. Daarnaast heb ik voor de sprintetappes vooral gekeken naar een aantal renners die waarschijnlijk wel mee gaan sprinten, maar vooral niet te veel kosten en zo ben ik uitgekomen bij Gibbons, Cimolai, Modolo en Nizzolo. Voor in de bergen heb ik vooral gekeken naar klimmers die normaal gezien veel aanvallen: Landa en Nibali vooral, maar ook Zakarin is geen pure volger. Sivakov is voor mij een dark horse, maar ik hoop dat die vooral gaat aanvallen en niet gaat volgen voor een net-wel-net-niet-top-tien notering. Over het algemeen heb ik vooral geprobeerd mijn team niet te duur te maken met het oog op de overgangsetappes, waar waarschijnlijk een grote kopgroep vooruit blijft.
Uiteindelijk is mijn verdeling van sprinters en klimmers onbewust op exact 6-6 uitgekomen, dus wat dat betreft is mijn team in ieder geval prima gebalanceerd.
Ik ben gewoon de interessante renners langsgegaan om naar de punten te kijken en alle moetjes erin geklik. Gaviria, Nibali, cimolai, ewan
Dan besloten team te bouwen rond Roglic en Jungels. Met ook Campenaerts daarbij zit ik voor de 3 tijdritten inprincipe goed. Mij wil je niet meenemen naar de laatste tijdrit :p
Majka verwacht ik veel van op een of andere manier, Bora is in de flow en Majka maakt er altijd wel wat van. Kan lang aanhaken of hij valt weg aan het begin en is dan zeer actief in ontsnappingen.
Landa is een van de betere klimmers pur sang, geen ideale voorbereiding maar kan mogelijk zichzelf in vorm rijden. Bergetappes komen laat dit jaar.
Zakarin voor maar 450 punten veel potentie, hopelijk blijft hij recht.
Nizzolo, rijd waarschijnlijk uit, voor sprintetappes en ook vooral belangrijk voor etappe 18 omdat gav en ewan dan al afgestapt zijn waarschijnlijk
Marezcko extra sprinter voor de eerste 2 weken, heel goedkoop dus durfde het gokje wel aan.
Achteraf: Had voor campenaerts beter een goedkopere tijdrijderstype kunnen nemen, team nu een van de duurste en campenaerts gaat buiten tijdritten nergens punten rijden.
Tot nu toe aardig tevreden over mijn team. Gebouwd rond Roglic en Dumoulin, met name voor de tijdritten, en Nibali en hopelijk Hart als extra GC-man. Gaviria, Ewan, Cimolai en Nizzolo als niet al te dure sprinters. Voor de heuvelritten Formolo (moet in de bergen ook een eind meekunnen) en Battaglin.
Omdat ik nog niet helemaal zeker was ook Marezcko meegenomen voor iets meer zekerheid tijdens sprints als vandaag.
Blijft ook bij Sivakov over als dark horse.
Ook ik wilde graag een niet te duur team, dacht dat ik met 7907 wel redelijk aan de lage kant zat. Uiteindelijk daarin de middenmoot wat me wel wat tegenviel.
Eén rit zonder Roglic kon nog wel, maar een 2de ... nee, dat was teveel van het goede. De missing link voor Ezra, die er na 1 hotseat en 4 ritten uit ligt. Ciao !
1. Rahimns: 1468
2. Helmi046: 1380
3. Rimenno: 1086
4. Ezequiel: 1072
5. Zwartebroekengeletrui: 916
6. Peter Post Forever: 900
7. Mathieu Moller: 890
8. Random wielerliefhebber.: 860
9. Baiskeli: 836
10. Dspiky: 816
11. Poeksel: 816
12. Ruud Jansen: 816
13. Park111982: 810
14. Erveedeeee: 806
15. Mr10B: 806
16. Zwiebeln: 756
17. Ab Normaal: 746
18. Coolietje: 736
19. Ezra: 660
Ezra zijn team:
DUMOULIN Tom (1774)
JUNGELS Bob (917) 30
MAJKA Rafal (790) 80
LANDA MEANA Mikel (779)
EWAN Caleb (776) 500
NIBALI Vincenzo (693) 40
GAVIRIA RENDON Fernando (602)
ZAKARIN Ilnur (473) 10
NIZZOLO Giacomo (444)
CATTANEO Mattia (295)
POLANC Jan (233)
CIMOLAI Davide (88)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.