De Afvalkoers: Giro 2019 !

1 2 ... 9 ... 12 13
Ab Normaal

Mijn ambities zijn aangepast ma het uitvallen van Dumoulin.
De laatste tijdrit ga ik normaal gesproken niet winnen.
Mijn doel is nu om een Tour plekje veilig te stellen.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet of dat realistisch is omdat ik de bergteams van de anderen nog niet bestudeerd heb.
In eerste instantie naar de sprinters en aanvallers/puncheurs gekeken.

Ik verwacht morgen ook te overleven en dus zal ik daarna wel kijken.

Laatst gewijzigd
Niels22

Deze etappe had mij de kop gekost, balen dat ik het spel gemist heb, maar naar huis na etappe 10 had ook pijn gedaan

Ab Normaal

En dan was het geen Tour voor Niels22 en nu misschien wel!

Mathieu Moller

Een beetje afhankelijk van Nizzolo/Gibbons denk ik dat ik morgen wel doorkom, maar daarna begint een heel nieuw spel. Ik heb nog niet echt een goed idee van hoe de verhoudingen bergop liggen. Als ik zo naar de gekozen klimmers kijk, valt mij het volgende op:
- Iedereen heeft Roglic, dus die gaat geen verschillen meer maken.
- Coolietje is de enige zonder Nibali.
- Dspiky, erveedeeee en Poeksel zijn de enigen zonder Landa.
- Geoghegan Hart ontbreekt alleen bij Ezequiel, helmi046, mij en Random wielerliefhebber.
- Jungels zit in slechts 4 teams: Baiskeli, Coolietje, helmi046 en Random wielerliefhebber.
- Ook Formolo zit in 4 teams: Baiskeli, dspiky, erveedeeee en Poeksel.
- Ezequiel is de enige met Bilbao.
- Ik ben de enige met Lopez Moreno.
- Zakarin ontbreekt in 5 teams: Ab Normaal, Baiskeli, Coolietje, erveedeeee en rahimns.
- helmi046 en rahimns zijn de enigen met Carapaz.
- Sivakov is gekozen door 5 spelers: erveedeeee, Ezequiel, mij, Poeksel en rahimns.
- Thomas de Gendt is alleen gekozen door Baiskeli.
- Chaves is alleen gekozen door Ezequiel en rahimns
- rahimns is de enige met James Knox
- Random wielerliefhebber is de enige met Majka

Bijna iedereen heeft dus wel een zeldzame renner om voor te supporteren of juist een mainstream renner om een goede prestatie te misgunnen. Voor mij persoonlijk zal ik vooral moeten hopen op een sterke Miguel Angel Lopez en de Russen Zakarin en Sivakov.

pirazzi

Mijn team zou vandaag 1060 punten hebben gehaald.

Mr10B

Hier was ik al bang voor toen ik Moschetti op de grond zag liggen :(. Maar goed nog steeds een ok ish debuut. Hopelijk de Tour beter :)

pirazzi

Sorry Mr10B, de regel is dat alleen de top 5 zich plaatst voor de Tour, de rest slaat een grote ronde over en mag zich weer aanmelden bij de Vuelta!

Baiskeli

Eens even snel de teams door gekeken en het lijkt erop dat ik maar één kans heb vandaag, namelijk wanneer Nizzolo niet mee sprint.. Dat wordt hopen!

Ab Normaal

'@Silent Hill
Mag ik een suggestie doen?
Is het mogelijk om op de eerste pagina bij de nog actieve teams alleen nog de renners aan te geven die actief zijn en niet iedereen heeft? Dat maakt het, voor mij althans, net wat overzichtelijker als ik de concurrentie bekijke.
Dan kunnen Gaviria, Ewan (na morgen). Dumoulin, Roglic en Moschetti er al uit. Of vet drukken diegene die het verschil maken.

Ik vind het nu heel moeilijk om snel te zien wie de favoriet in mijn ogen is.

Ab Normaal

Even snel gekeken naar de teams, ik heb een duidelijk voorkeur dat er vandaag een team afvalt zonder Dumoulin in de gelederen.
Het is toch wel een enorm voordeel voor de teams zonder Dumoulin. Die hebben allemaal 1 of 2 klimmers extra in hun ploeg.

Mathieu Moller

'@Ab
Ewan, Gaviria en Cimolai dan ook, want die zitten ook in alle teams.

Ab Normaal

'@MM
Ewan en Gaviria had ik al genoemd, Cimolai ook idd.

Baiskeli

Als ik me niet vergis deed Silent dat ook altijd: de renners die uitgevallen zijn of die iedereen heeft doorstrepen.

Mathieu Moller

Oh ja, ik zie het. Ik bedoelde die twee vooral omdat iedereen ze heeft, niet vanwege opgave, maar het effect is hetzelfde.

Rawolf

Ik denk dat iedereen zonder Dumoulin favoriet is, uitgezonderd Baiskeli (te weinig sprinters) en ikzelf (te hoge punten)

Silent Hill

De renners die er toe doen staan in het vet, deze die iedereen heeft daaronder, en de uitvallers zijn doorstreept. Overzichtelijker inderdaad :)

De uitslag van vandaag zal er trouwens pas rond 19u30 zijn.

Laatst gewijzigd
ivo001

Baiskeli en Rahimns krijgen het dan heel lastig in die laatste sprint etappe. Zal in een tiebreak voor ze moeten gebeuren, en Nizzolo moet buiten de punten blijven dan.

Ab Normaal

Dank SH!

Baiskeli

Volgens mij valt hier voor mij het doek, adieu! Tot de Vuelta! :(

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Demare gaat toch gewoon door?

Silent Hill

Er hingen reeds enkel dagen donkere wolken boven het hoofd van Baiskeli, tevens 3 hotseats ... het moest er ooit eens van komen. En ja hoor, vandaag is het van dattum. Een einde aan een mooie reeks Afvalkoersen.

1. Ezequiel: 1400
2. Rahimns: 1360
3. Ab Normaal: 1210
4. Coolietje: 1166
5. Mathieu Moller: 1160
6. Random wielerliefhebber.: 1126
7. Erveedeeee: 1120
8. Dspiky: 1000
9. Poeksel: 1000
10. Zwartebroekengeletrui: 1000
11. Helmi046: 928
12. Baiskeli: 866

Baiskeli zijn team:
ROGLIC Primoz (1709)
JUNGELS Bob (917) 6
LANDA MEANA Mikel (779)
EWAN Caleb (776) 600
FORMOLO Davide (698)
NIBALI Vincenzo (693)
GAVIRIA RENDON Fernando (602)
DE GENDT Thomas (426)
MODOLO Sacha (391)
BATTAGLIN Enrico (324)
GEOGHEGAN HART Tao (317)
CIMOLAI Davide (88) 260

Laatst gewijzigd
Poeksel

Dan wil ik Ezequiel, Rahimns, Ab Normaal ,Coolietje , Mathieu Moller, Random wielerliefhebber, Erveedeeee, Dspiky , Zwartebroekengeletrui, Helmi046 en mezelf onder voorbehoud feliciteren met het bereiken van het linkerkolommetje!

Laatst gewijzigd
Mathieu Moller

Ik had gehoopt mijn record (13e) te verbreken, maar ik begin stiekem al te hopen op een Tourticket. Qua tie-breaks sta ik er goed voor, maar qua bergetappes hebben we nog niet veel referentiepunten gekregen.

Ab Normaal

Morgen kan het alle kanten op.
Ik hoop op een grote kopgroep van meer dan 20 man

coolietje

Ik sluit mij daarbij aan en dan liefst nog eentje met battaglin erbij ;)

1 2 ... 9 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.