De Afvalkoers: Tour 2019 !

1 2 ... 7 8 9 10
Ceramiche Ariostea

De laatste etappe die voor de beslissing voor de Vuelta Wild Cards ging zorgen. Zoals verwacht een aanvallersetappe met een omvangrijke groep. Zelfs geen AK mannen voor plaatsen 15 tot en met 20 om de beslissing te forceren. Een tiebreak tussen 5 spelers vandaag met Zeewolde als slachtoffer hiervan. Een 6e plaats en geen deelname aan de Vuelta tot gevolg. Abdoe begint morgen in de Alpen vanaf de Hot Seat. Platje, Sammysosa, organisator Silent Hill, Zwartebroekengeletrui en Abdoe van harte gefeliciteerd met directe plaatsing voor de Vuelta.

1 Platje 7865 700
2 Sammysosa 7670 600
3 Silent Hill 7752 600
4 Zwartebroekengeletrui 7775 600
5 Abdoe 7872 600

6 Zeewolde 7990 600

Onbekende gebruiker

We zijn er door!!!!

Zeer spijtig om net voor kwalificatie af te vallen Zeewolde, anders een goede kans gehad op winst...

Silent Hill

Die is inderdaad binnen. High ... euh ... five, mannen !

Voor mezelf was dit een eenmalige deelname, in de Vuelta kruip ik terug in m'n vertrouwde rol als organisator. Dat 'vrijgekomen ticket' voor de Vuelta zou ik graag willen doorgeven aan Park, als dank voor het inspringen voor de Tour-organisatie. Hij sloeg na zijn Giro-deelname ook netjes deze Tour over ...
Ik denk/hoop dat iedereen zich in deze beslissing kan vinden.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Tuurlijk. Het is jouw ticket. Heb jij eerlijk verdiend. Dus mag jij ook zeggen wat je er mee doet.

zeewolde

Zeker mee eens. Ik sla even een beurt over en hoop er in de Giro weer bij te zijn. Iedereen succes deze laatste paar dagen.

Ceramiche Ariostea

'@Silent Hill, dank voor het gebaar en de waardering. Gezien de populariteit van het spelletje maak ik daar uiteraard graag gebruik van.

Platje

Het 1e doel is bereikt! Meedoen om de overwinning gaat deze tour naar alle waarschijnlijkheid niet lukken, of er moeten bepaalde renners door het ijs zakken/een wederopstanding van Mas. Uiteraard mee eens dat Park in de Vuelta present is!

Onbekende gebruiker

Dat was hem voor mij... Nooit voor Yates en Martin moeten gaan, een fout die velen hebben gemaakt.

Het was mij een waar genoegen en tot in de Vuelta!

Ab Normaal

Jammer Sammy, maar ik hoop tegen je te kunnen strijden in de Vuelta

Silent Hill

Is het van dattum ? Outch !
Daar gaat dan ook de laatste topsprinter, en daar moesten we eigenlijk van af ...

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

De eerste alpenetappe was er gelijk 1 teveel voor Sammysosa. Adam Yates en Daniel Martin konden vandaag niet voldoende punten in het laatje brengen om de dans te ontsnappen en daarmee wordt je dus 5e. Een prima resultaat met kwalificatie voor de Vuelta. Met Abdoe op de Hot Seat beginnen worden morgen aan de 2e alpenetappe.

1 Zwartebroekengeletrui 7775 550
2 Silent Hill 7752 340
3 Platje 7865 220
4 Abdoe 7872 180

5 Sammysosa 7670 170

Niels22

A. Yates laat ook echt slecht lopen na de aanval van Quintana, de enige van de kopgroep van de top-10 Die geen top-20 rijdt.

Onbekende gebruiker

Mannen, het was me een waar genoegen.

Dank Park voor de organisatie! Ticket meer dan verdiend! Dank Silent Hill voor dit fantastische spel.

zeewolde

Met Sammysosa verlaat in de persoon van Matthews de laatste (unieke) sprinter de Afvalkoers. Gaat zondag een tiebreak de beslissing brengen ? De kans is aanwezig, en dan staat Silent Hill met het goedkoopste team in pole position voor de winst, aangezien Kruijswijk en Buchmann hem de komende twee dagen wel door gaan loodsen. Maar Ab Normaal kan dit natuurlijk veel beter inschatten dan ik.
Kom er maar in, Ab.

Ab Normaal

Hahaha, Zeewolde, mooie analyse.
Ik verwacht dat Abdoe morgen het loodje gaat leggen en in de voorlaatste etappe Platje. Tenzij Herrada in de vluchtgroep plaats neemt en alles geeft wat ie heeft om Platje naar de finale te loodsen.
In de sprint in Parijs zal Zwartebroekengeletrui een spandoek op gaan hangen voor Garcia Cortina.
Ik verwacht een geniepige 18e plaats voor hem, en daarmee de overwinning voor Zbegt.

Hoe het ook afloopt, dit was een schitterende editie van de afvalkoers.
Geen prominente vroege uitvallers waardoor een ieder over het algemeen op waarde geklopt is en de winnaar een ware koning Afval is!

Silent Hill

Er zijn nog wel enkele scenario's mogelijk.

Morgen vrees ik dat Platje het moeilijk krijgt met enkel Buchmann.
Daarna kan alles, dan is het een battle Barguil - Kruijswijk. Barguil wil zijn trui nog tonen, staat op voldoende afstand voor de podiumplaatsen en als hij daardoor mag ontsnappen in de laatste kilometer ofzo ... dan ben ik gezien.
En ja ... de sprint in Parijs, die wordt volledig bepaald door Garcia (of het nu tegen Abdoe of mezelf is). Trekt vermoedelijk de sprint aan voor Colbrelli, en dan is het kijken hoe ver hij uitzakt. Eergisteren in Nimes was dat naar - houdt u vast - een 21ste plaats.

Het slot van dit spel is echt razend spannend.

Ab Normaal

En het leuke is dat de beslissende factor uiteindelijk niet een Sagan of Groenewegen is maar een renner als Garcia Cortina.
Dat maakt heel duidelijk dat dit een spel is van details waar je heel goed over na moet denken over wie je meeneemt, of je genoeg hebt om iedere etappe te overleven (Chad Haga was een hele goedkope en goede tijdrit oplossing) en of dit binnen je budget past en hoe groot je verbruikte budget moet zijn.

Want kijk eens hoe het Afvalkoers leven er nu uit had gezien voor Zwartebroekengeletrui als hij Garcia Cortina niet had geselecteerd en daarvoor in de plaats niemand had meegenomen.
Dan had hij ineens de laagste CQ score gehad en was ie ineens topfavoriet....

Platje

Ik wil graag in beroep na deze beslissing..
Het was me weer een waar genoegen, bedankt voor de goede organisatie en tot in de Vuelta

Edit: toch niet barguil op de 3e plaats maar geen uitslag zoals het lijkt.. dan ben ik wel een dagje verder.. we wachten geduldig af op de definitieve beslissing

Laatst gewijzigd
Fondista

Morgen dan 2 man eruit??

zeewolde

Of met zijn drieën naar de Champs Elysées.
Park succes bij het nemen van een beslissing.

Silent Hill

Het is aan Park inderdaad. In oudere regels ging bij een ex aequo op elk gebied iedereen gewoon door, en werd het een finale met 3. Ik zou dat voorstellen, eerder dan 2 afvallers. Maar Park beslist.

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

Oké beslissing genomen op het terras. Morgen gaan we verder met 4 en een finale met 3. Tot morgen!

Silent Hill

Platje met een dagje vertraging, zo te zien. Dan toch.

Dan gaan we er nu voor sprinten, jongens !
Abdoe heeft zijn naam mee, Zwartebroekengeletrui al helemaal, en dan hoop ik dat niemand punten pakt.

Succes !

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

Het was inderdaad uitstel van executie gisteren voor Platje. Gisteren nog gered door de bel vandaag einde oefening en een mooie 4e plaats voor Platje. Platje bedankt voor je deelname en tot in de Vuelta. Dat betekent dat we morgen gaan sprinten met Abdoe, Zwartebroekengeletrui en geesetelijk vader van dit mooie spel Silent Hill. De wedkantoren zijn vanaf heden geopend.

1 Silent Hill 7752 1260
2 Abdoe 7872 840
3 Zwartebroekengeletrui 7775 666

4 Platje 7865 480

Poeksel

Abdoe lijkt me favoriet, die heeft al twee keer op de Champs-Elysees gewonnen!

1 2 ... 7 8 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.