Peloton Seizoen 24

1 2 3 4 5 6 7
Joop Zoetemelk

In een divisie 5 kan je vaak op 75% aanval de ritten winnen in klassiekers kan je 85% gaan aanvallen.
Kan je elke week met de renner starten.

Hoe hoger je komt, hoe meer specialiteit er gevraagt word. klassiekers en ritten win je normaal gesproken niet zonder dat je volle bak rijdt in de divisie's waar de meeste in verkeren op dit forum.

SvenVDB

Het is toch wel vervelend dat de renners met hoge leadership zo moeilijk te vinden zijn.

Dit is toch wel een redelijk essentieel stuk in het spel vind ik.

Ik zit momenteel met twee "degelijke" renners op dat gebied, met 7 en 8, maar ik heb er laatst eentje op de transferlijst gezien van 19.. Als je zo'n speler hebt, kan je met je hele team goed eindigen en veel punten scoren.

Poeksel

Wat bracht die renner op? Ik heb er eentje van LS 19 (31 jaar) die ik eventueel kan missen (maar dan wel voor veel geld).

Joop Zoetemelk

Ik heb een LS 12 over van 30 jaar die niet zo heel prijzig zal zijn.
Toch kan hij nog een tijdje mee als beginnend team.
Wel zal ik eerst de renner van Poeksel over willen nemen.

SvenVDB

Mijn budget is niet ruim genoeg om die renners van poeksel over te nemen 😄

Ik heb ook niet gezien voor hoeveel die renner toen uiteindelijk verkocht is geweest

Ik heb verder wel interesse om die van 12 over te nemen Joop, als het betaalbaar blijft.

Joop Zoetemelk

Ik zal eerst met Poeksel overleggen over zijn renner, daarna komen we er samen altijd uit over de hoogte van het bedrag.

Het gaat mij meer om elkaar verder te helpen dan om dikke vette sommen te verlangen van een ander.

Milsen

Sta stevig 2e in mijn divisie promotie zit er wel in. Hoeveel trainers hebben jullie?

Ab Normaal

Je kunt maar 1 trainer hebben en die kan veel verschillende skills bezitten

Milsen

Hmm heb er nu eentje met 15 berg. Verstandig om er 1 te nemen die er meerdere hebben zodat die jonge knapen ook op andere vlakken kunnen stijgen? Giro moet ik toch meer fitness gaan sparen 😝 maar goed eerste seizoen zal ff aftasten zijn. Denk dat het ook verstandig is om renners te verkopen en te kopen heb ook nog nooit verkocht namelijk

Poeksel

Ik zou de berg naar 19 laten bijscholen en die een tijdje houden. Hierna een trainer voor tijdrijden of sprint nemen.

Multitrainers zijn duur en moet je m.i. pas nemen als je 25 miljoen aan investeringen hebt.

Joop Zoetemelk

Ik zou eerst zorgen voor renners die de moeite waard zijn om te trainen.
In het begin geef je dure trainingen aan renners die wellicht een appel en ei waard zijn op de TL.
Mijn advies is om jonge renners die dicht tegen de mondiale top aanzitten om die een 17 trainer te geven.
Zoveel verschil zit en niet tussen een 17 en 20 trainer.
Dit doe je bij meerdere disciplines en zo bouw je aan je team met gewenste trainer.

Echte toptalenten zijn vanaf hun 18de op 18/19/20 skill trainer getraind.
Dan heb je nog de FA wat er toe doet of iemand makkelijk door traint of stagneert naar skill 7.
Het duurt jaren om te bouwen aan een winstgevende ploeg die je elk jaar beter en beter maakt.

Ik ben heel bewust in divisie 2 gebleven tegen alle gekheid aan om maar niet te promoveren. (Financieel dragelijker)
Puur om het feit dat ik een ploeg wil hebben die ook iets kan winnen en niet op de wip wil gaan zitten van divisie 1 en 2.

Juist de moeilijkheid van het spel is juist de motivatie om een verschil te kunnen maken t.o.v. andere managers.

Poeksel bedenkt voor je LS 19 en Sven voor het kopen van mijn iets mindere LS waar je wel verder mee kan.

SvenVDB

Graag gedaan, ik heb er tot op heden nog geen spijt van ;-)

Milsen

Ben aardig dominant in de tour de france. 6 etappes 6 zeges!! bam. DEnk dat ik me moet gaan voorbereiden op aankomend seizoen. Promotie kan me niet meer worden ontnomen. Wat zijn jullie tips om me voor te bereiden

Poeksel

21- en 25-jarigen worden te oud voor juniorwedstrijden en witte trui, dat is iets om rekening mee te houden. En heel oude renners zouden met pensioen kunnen gaan. En een sponsorcontract zou kunnen aflopen. Dat is het geloof ik wel.

De_Rode_Lantaarn

Wel kunnen de renners die 21 worden nog wel doorgaan voor de witte trui. Daar zou je 1 of 2 renners van kunnen houden en verder door laten trainen.

Verder zou je nog wat aan vervanging kunnen doen voor een hogere divisie. De renner met de laagste waarden eruit voor een renner met meer training. Zo kan je de ploeg wat sterker maken.
En blijven kijken naar een renner van 34/35 om nog 1 of 2 seizoenen mee te scoren.

In ieder geval niet teveel betalen.
Wanneer ze 36 worden gaan ze punten verliezen.

SvenVDB

Is er eigenlijk een leeftijd waar jullie spelers bewust gaan verkopen?

Ik bedoel dan niet renners van 21 of 25 jaar, maar renners van 35 of 37..

Momenteel probeer ik mijn renners net voor ze 38 gaan worden te verkopen.. Ik zit momenteel in een dood stukje in het spel, ik speel goed mee in divisie 3, momenteel 3e plaats. Maar ik heb geen geld meer om versterkingen te kunnen kopen en de spelers die ik kwijt wil, leveren zo goed als niets meer op, omdat ze te oud zijn.

Ab Normaal

Heb je niet een potentiële topper die je voor veel geld kunt verkopen zodat je dan wat andere versterkingen kunt kopen?

De_Rode_Lantaarn

Zelf verkoop ik mijn 35 jarigen aan het eind van het seizoen of in de rustweek.
Dit seizoen zijn dat er 2.

Met 36 jarigen rijd ik zelf niet, maar dat zou nog wel goed kunnen.

Wat betreft de ouderen hangt het ook een beetje van de vraag af.
Soms zijn er wat nieuwe teams die tegen elkaar opbieden en soms is het rustig.
Je zou de transferlijst in de gaten kunnen houden om te kijken of er veel of weinig activiteit is en bij veel activiteit is het een goed moment om renners te verkopen.

Poeksel

Ik verkoop ze vaak een stuk eerder, maar dat is dan min of meer noodgedwongen wegens te veel renners.

Poeksel

Spannende strijd tussen Milsen en mij voor de meeste overwinningen dit seizoen van de Nederlandse teams. De stand is nu 38-38. Bij de Belgen is het vast minder spannend, want daar staat een team met 68 overwinningen bovenaan.

Poeksel

Einduitslag 41-39 maar goed gestreden Milsen! En ik ben dus best tevreden met mijn seizoen.

Poeksel

Een nieuw seizoen, een paar nieuwe regels en een nieuwe rijkste Nederlandse ploeg! :)

https://www.peloton-game.eu/country.aspx?country=Netherlands

De_Rode_Lantaarn

Even niet op het forum gekeken.
Maar mogelijk een developer. Dat is goed nieuws. :)

Maar ook een announcement wat ik even niet volgen kan?
Is daar wat nieuws over?

Poeksel

Welke announcement bedoel je?

De_Rode_Lantaarn

Van 10 februari.

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.