Religie

1 2 ... 26 27 28 29
Gesloten
achtpuntzes

lol @jij bakken. wat een sof.

Kirsipuu

'@Pollentier:

Welke aanwijzingen zie je dat Nederland een totalitaire staat wordt? Moet ik mijn spullen al pakken of denk je dat het nog even duurt voordat er een meerderheid is in de Kamer om de grondwet te wijzigen en de scheiding der machten en de volksvertegenwoordiging af te schaffen?

Klootje Kriekeljon

Casperge, bovendien was het zo dat er door rijke Palestijnen (zonder goedkeuring van de bevolking) stukken 'woestijn' uitgezocht zijn zo van, voor de juiste prijs mag je daar wel een nieuwe staat stichten. Er nooit rekening mee houdende dat dat stukje woestijn wel eens heel snel uit zou groeien tot een bloeiend land.

Ook schijnt er een afspraak te zijn tussen de Engelsen en Saudies, zodat die laatsten een joodse staat zouden tolereren in hun regio en daar politiek geen probleem van zouden maken. Iets wat tot op de dag van vandaag in ere gehouden wordt.
En laten Saudies (en andere rijke golfstaten) nu net een stroming van de islam (wahabisme/salafisme) aanhangen die geen andere opvattingen binnen de islam tolereert.

Er wordt hier overigens terecht naar de Israëlische subsidies van de PVV verwezen. Zo gaat er ook enorm veel geld naar het westen juist vanuit de golfstaten om de extreme islam te promoten. Dat is een groot gevaar voor westerse landen, dat die extremere opvattingen juist zo breed verspreid worden onder jonge moslims in moskeeën in het westen.

Laatst gewijzigd
Olifanto

Inhoudelijk heb je niet veel te melden, 8.6? Wel labeltjes op andersdenkenden plakken, daar ben je wel goed in.

Olifanto

'@Kirsipuu. Je zegt:

'Wat mij opvalt is dat ik het idee heb dat er heel weinig hier persoonlijk contact hebben met moslims, en dan bedoel ik meer dan contact op straat of in een winkel. Uitgezonderd Klootje en enkele anderen. Hoe kom je dan aan een beeld over moslims, over hoe ze zijn en denken? Enkel via incidenten in de media'

Je zit wb mijn persoontje helemaal fout.

StonedCamel

'@Casperge:
Sorry, maar ik snap echt geen fluit van je verhaal, met name door een aantal statements die ik totaal niet kan plaatsen. Een aantal vragen daarover:
-Er wordt hier oorlog gevoerd door de Joden omdat ze Wilders geld geven? Waar ligt dat dan aan? En waarom hebben zij daar belang bij? En doen andere landen dat niet?
-Wanneer hebben de Palestijnen de wil gehad om vrede te sluiten?
-Waarom zit Hamas er dankzij Israel? De Palestijnen hebben toch zelf Hamas gekozen destijds bij de verkiezingen?
-Ik herinner me ook vaag dat Israel een keer een kernwapen had kunnen gebruiken maar weet niet meer wanneer, wanneer was dat?
-Kun je voorbeelden noemen van hoe Israel zich 'sinds jaar en dag' misdraagt?

Ouaali is op zeker geen omgekeerde Wilders. Wilders zegt harde dingen en polariseert bij tijd en wijle maar heeft nog nooit opgeroepen tot geweld. Wat Ouaali hier doet is oproepen tot racistisch geweld. Ik vind het totaal onbegrijpelijk dat je dat probeert te vergoelijken.

Daarnaast vind ik het interessant dat je die resoluties noemt. Als je gaat kijken hoeveel VN-resoluties er zijn aangenomen tegen Israel, en hoeveel er tegen iedere willekeurige andere dictatuur in de wereld zijn aangenomen vind ik het volkomen logisch dat Israel ze naast zich neerlegt. Notabene Saoudi-Arabie, een land met 0 journalistieke vrijheid en een vrouwonderdrukkende cultuur zit in die raad. Dat kan ik echt met geen mogelijkheid serieus nemen.

Israel heeft beslist geen schone handen en neigt op sommige punten naar apartheid, maar waar een Jood in een Arabisch land geen enkel recht of kans heeft zijn er in Israel bijvoorbeeld zat Arabieren die goed functioneren en meedraaien.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ Olifanto:
welke andersdenkenden?
we zitten niet echt op dezelfde golflengte, volgens mij. dan is het lastig discussieren.
ik kan en wil Jodenhaat door moslims niet verdedigen. dat keur ik af. net zoals ik moslimhaat afkeur, en dat is wat ik zeg. dan kom jij met jij bakken aanzetten, en kan daar niks mee. helemaal niks. er is maar een ding dat ik haat, en dat is haat. punt.
de volgende is al eens langsgekomen in het hiphop-topic:
https://www.youtube.com/watch?v=Q91somOq8-Q
;)

Laatst gewijzigd
Michel Pollentier

Kirsipuu
Ik ontken nergens dat er gematigde moslims bestaan. Ik zeg dat er geen gematigde islam bestaat. Er is maar 1 Koran een light versie bestaat niet. Alle gematigde moslims, of nee vooruit: de meeste gematigde moslims gaan niet kiezen voor onze waarden als puntje bij paaltje komt. Verreweg de meerderheid van de hier levende moslims verkiest de sharia boven ons rechtssysteem. Je moet verder denken dan nu. Over een paar decennia zal de macht van de islam hier onmiskenbaar veel sterker zijn geworden. Ons mooie nuanceren zal uiteindelijk de zalf van de zachte heelmeesters zijn geweest. Bezie de geschiedenis van de islam. Bestudeer de geschiedenis van Azie. Regeren zou vooruitzien betekenen maar onze zg leiders kijken weg. Om welke motief dan ook.

Laatst gewijzigd
Michel Pollentier

Kirispuu
Het volkomen negeren van de wens van de bevolking mbt de azc's is een voorbeeld. Dat Brussel bepaalt hoeveel naheffing NL moet betalen, dat Br bepaalt wat wij met ons geld doen en hoeveel immigranten wij moeten opnemen etc. Onze regering en kabinet werken nog slechts uit wat Brussel bedenkt. Met dank aan JPB die een verdrag tekende waar bijna 70% van de bevolking tegen was. Nog een voorbeeld. Nu onlusten gaan uitbreken gaat de staat meer druk en dwang gebruiken om hun doelen te bereiken. Meer islam en meer immigratie zijn er daar twee van. Duik es in de geschiedenis van de EU: het ontwerp ervan komt van nazi tekentafels.

Laatst gewijzigd
Olifanto

8.6

Ik snap niet wanneer iemand iets aankaart, zoals bv de Jodenhaat door moslims, wat het belang is om te reageren zoals jij doet - > "ach, haat is haat. Jodenhaat, moslimhaat, allochtonenhaat. ik keur het allemaal af". Dat is een duidelijke jij bak. Temeer omdat je niet op die Jodenhaat ingaat, die steeds zorgelijke vormen begint aan te nemen.

En dan zeg je ook nog eens: "het continue zoeken naar redenen om je eigen haat te rechtvaardigen. dat zie ik hier wel eens langskomen"

Dan breekt m'n klomp echt.

Dat je niks met haat in welke vorm hebt, is voor mij net zoiets als de bekende uitspraak - Ik kan niet tegen onrecht! ;)

Ik moest aan Sticks denken: ik haat niemand, ik haat die shit...

Laatst gewijzigd
albertooo

Ander onderwerp.

http://www.theatlantic.com/health/archive/2013/12/religion-as-a-product-of-psychotropic-drug-use/282484/

Iemand hier een mening over?

Olifanto

Ik pas effe voor vandaag. Ik vind wielerflits een geweldige site, vol met wielrennen en forums zoals deze. Het laatste wat ik wil is dat ik boos wordt, enzo. Ben allang blij dat we over dit soort zaken kunnen discussiëren zonder voor xenofobische racist te worden uitgemaakt

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ Olifanto:
ik zie het zo.
sommige mensen hier zijn nogal onverdraagzaam tegenover een bepaalde religie. en diezelfde mensen komen dan met het argument dat 'zij' onverdraagzaam zijn tegen over een bepaalde religie. dan beschuldig je hen van hetzelfde als jij doet. en dat constateer ik, en dan stel ik dat ik beide afkeur. en als dat 'jij bakken' is, dan wil ik best wel 'jij bakken'. geen probleem mee. :)

Ab Normaal

'@8.6
ik ben het af en toe met je eens, af en toe oneens.
Maar wat velen bedoelen denk ik, is dat je, als iemand het oneens is met je en je een vraag stelt, of een stelling deponeert, je daar nooit specifiek op in gaat en dan altijd met dergelijke algemeenheden, die vaak absoluut waar zijn, terug komt waar je inhoudelijk niet zoveel mee kunt. Je onderbouwt je mening vrij weinig.
Ik denk dat ze dat bedoelen.

achtpuntzes

'@ Olifanto:
ok, ik had vorige week hetzelfde.
@ Albertoo:
interessant onderwerp :)

Kirsipuu

'@mp:

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen...

Ten eerste, jij zegt dat Brussel bepaalt hoeveel we moeten afdragen en hoeveel vluchtelingen we moeten binnen laten. Dit klopt al niet. In Brussel worden afspraken gemaakt door regeringsleiders over de punten die jij noemt. Brussel bepaalt niet, het is slechts de plek waar de regeringsleiders samen komen. Nederland stemt zelf in met die afspraken. En inderdaad, wij kiezen niet onze regeringsleider,wij kiezen volksvertegenwoordigers. Vervolgens is het staatsrechtelijk zo dat er een regering wordt gevormd. De regering is niet rechtstreeks gekozen maar ze zijn wel gemachtigd om namens ons afspraken te maken op internationaal niveau. De regering wordt gecontroleerd door de volksvertegenwoordiging. Als je dat niet aanstaat zijn er in Nederland mogelijkheden om het op de politieke agenda te krijgen.

Ook wat betreft de azc's wordt het volk niet genegeerd. Alle beslissingen, uitgezonderd de situatie Oranje, worden genomen door gemeenteraden. Dat er onvrede is over die beslissingen begrijp ik maar dat betekent niet automatisch dat het volk wordt genegeerd. Het is vrij omslachtig om elke Nederlander persoonlijk mee te laten beslissen, daarom is er lang geleden besloten voor volksvertegenwoordiging.

En als laatste is de EEG, een van de voorlopers van de EU, juist ontstaan uit een reactie tegen WOII.

Je argumentatie over de Koran begrijp ik niet. Is er wel meer dan een Toren of Bijbel?

Kirsipuu

'@Olifanto,

Interessant, vertel eens, wat voor relaties heb jij met moslims (gehad) en hoe heeft dat jouw mening gevormd?

Ab Normaal

'@Kirsipuu
Ik heb in ieder geval 4 jaar boven een Turks Café gewoond (mijn satmcafé) en heb heel wat uren daar doorgebracht en nachtenlang met hen gesproken over werkelijk van alles.
Toen hij trouwde waren er ca 500 gasten. 498 Turken en 2 Nederlanders... Moi en een vriend van me.
Ik ken de Turkse geschiedenis behoorlijk goed en ken heel veel Turken en hun cultuur.
Als bijbaantje heb ik een aantal jaar in een Supermarkt gewerkt met enkele Marokkanen. Ook daar veel mee gesproken en veel gehoord over hun cultuur, wat er van Marokkaanse mannen en vrouwen verwacht wordt en hoe zij in het leven staan.

Ook veel met Ex Joegoslaven opgetrokken in mijn studententijd. Zowel moslims als Serviërs.
Ken de volledige geschiedenis van het voormalig Joegoslavië en dan nuanceer je de dingen wel iets.

Ik denk dat ik dus best iets weet over de Islam, ook al is het niet vanuit alle naties, maar toch best breed binnen de groeperingen in Nederland.
En dan moet ik toch eerlijk zeggen dat ik niet erg positief gestemd ben over de wijze hoe de Marokkaanse cultuur binnen de Nederlandse kan integreren.

achtpuntzes

'@ ab normaal:
nooit is een groot woord. ik heb hier ellenlange reacties gegeven over dit onderwerp, lees dit forumtopic maar terug. maar ik heb besloten om het wat algemener te houden, en niet met iedereen die tegen vluchtelingen is uitgebreide discussies te voeren. ik geef mijn mening, maar ik ga de uitwassen van een religie niet lopen verdedigen. dat kan ik ook niet, want die keur ik af. en dat weten de mensen die met die argumenten aan komen zetten ook wel, hoor.

Laatst gewijzigd
Michel Pollentier

Kirsipuu
Het staatsrechtelijke verhaal ken ik het klopt maar in de praktijk komt het erop neer dat NL zijn werkelijke autonomiteit niet meer heeft. De huidige politici, bv Rutte, beloofd het een maar doet het ander. Jpb heeft Nl opgeheven als autonoom landje.
Voorts is het weldegelijk vooral cecilia mallstrom geweest die bepaalde waar in de EU welke vluchtelingen werden geplaatst.
Voorts is in Rotterdam dikke onenigheid over een azc die de buurt niet wil maar het stadsbestuur wel. Deze tijd is er een waarin volksvertegenwoordigers niet doen wat het volk wil. Er zit een reuzekloof tussen volk en bestuur/regering.
Je moet niet kijken naar vorm maar naar inhoud. Dijkstra dreigt desnoods met maatregelen als een gemeente een azc niet wil. Hoe democratisch is dat?

Laatst gewijzigd
Skedel

'@ab normaal

Dan denk ik er dus vrijwel hetzelfde over.. Alleen vind ik jodenhaat niet belangrijker als moslimhaat in deze.

Of vind jij dat je dan je land maar moet afstaan omdat die joden zo bedreigd worden.

Kirsipuu

'@MP

NIMBY argumenten zie je over allerlei verschillende onderwerpen en is niet nieuw en zeker geen teken dat we in een totalitaire staat leven. Dat de politici de wil van het volk niet op zou volgen hoor ik ook vaak bij de PVV. Vandaag zelfs in de Eerste Kamer. De PVV zou volgens hen de enige partij zijn die het volk vertegenwoordigd. Maar waarom hebben ze dan niet alle zetels? Het lijkt wel alsof het niet tot hun doordringt dat er ook mensen zijn die er anders over denken. De PVV en enkele oproerkraaiers zijn niet het hele volk.

En de EU is voor een deel inderdaad samenwerking met een verplichtend karakter. Op punten profiteert Nederland ervan en op andere kan het nadelig zijn. Maar in alle gevallen zijn de condities door de landen zelf afgesproken.

Skedel

'@Kirsipuu
Dat NIMBY argument zie je overal.. Feit is alleen dat rijke mensen dit gewoon in de praktijk brengen door bijv de grond waar een azc zou moeten komen op de kopen met een groep vermogenden.

Kirsipuu

'@Ab,

Interessant. Ik volg je voor een heel deel. Ik hoor soms ook wel eens dingen waarvan ik denk 'Hoe kan je zo denken'. Maar tegelijkertijd heb ik dat ook vaak genoeg bij niet moslims en hoef je het naar mijn mening ook niet overal over eens te zijn, je kan best met verschillen naast elkaar leven. Als we maar ondanks al die verschillen gelijk zijn, ook in de ogen van elkaar. En daar is nog veel te winnen. Van verschillende kanten.

Kirsipuu

'@Skedel:
Dat vond ik ook het meest asociale nieuws van de afgelopen periode!

1 2 ... 26 27 28 29

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.