Ik heb ook vaak zat kritiek op de tactieken van de ploeg maar in dit artikel dat om een of andere reden geschreven is richting Teunissen persoonlijk word er wel erg creatief vertelt.
Ik geloof dat Teunissen achteraf zei dat hij pas op 30km voelde dat de anderen sterker waren wat de eerste helft van t artikel al ongeldig verklaart en wat daarna word beweerd klopt gewoon niet. Toen van Aert aanviel zijn er namelijk geen/amper beelden van de kopgroep getoond
Yeez heeft een bevestiging gehad van Dimitri over Paris-Nice
Roglic
Bennett
Kuss
Gesink
Lindeman
Wynants
Pfingsten
Daarmee valt Kuss zeer waarschijnlijk weg voor de Strade. En lijkt dus ook de selectie van Tirreno ongewijzigd te zijn:
De Plus
Teunissen
Martin
Van Emden
Jansen
Groenewegen
Bouwman
Parijs Nice iig duidelijke rolverdeling lijkt me.
Wijnants, Lindeman en pfingsten moeten Roglic op vlakke uit problemen en wind houden, en Gesink, kuss en Bennett in de bergen hun portie werk.
Blijkbaar toch keuze kuss boven bijv hofstede voor meer kracht bergop.
Voor Tirreno nog wel afwachten of de plus weer fit is (hoop t). Anders zal alles daar op groenewegen gaan met bijv hofstede als extra knecht denk ik.
@wieler4live
Dumoulin catalonie? Laatste berichten waren dat hij pas in Baskenland zou hervatten. Maar kan natuurlijk veranderen.
Allen in dienst van WvA in de Strade lijkt me. De anderen zie ik deze koers geen finale rijden, laat staan kans maken op de overwinning. Maar in de breedte wel sterk genoeg om koers te maken en - wellicht - een sterke pion vooruit te schuiven voor van Aert om naartoe te springen. Wellicht kan Tolhoek een stap maken t.o.v. vorig jaar en Harper verrassen in zijn eerste Strade. Deze koers lijkt me - voor de toekomst - ook zeer geschikt voor de Plus en Roglic trouwens.
Parijs-Nice staat een erg sterke en uitgebalanceerde ploeg aan de start. Die kunnen Roglic prima ondersteunen.
Voor de Tirreno geldt dat Groenewegen puik ondersteund wordt. Daarnaast leuk de de Plus ook echt kansen krijgt in vrije rol/kopman met enige ondersteuning.
GP Industria ook een interessante ploeg samengesteld. Kunnen er lekker invliegen en ik hoop dat meerdere renners daar ook initiatief mogen tonen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.