Ze zijn niet als vijanden uit elkaar gegaan hoor... er was gewoon een verschil van inzicht hoe de toekomst ingegaan moest worden. Volgens mij heeft Dekker geen haatgevoelens tegen de ploeg en ik zie niet in dat hij een eventuele stap van zijn zoon zal blokkeren, al zullen er wellicht meer kapers op de kust liggen voor hem.
Ze wilden van Dekker af ook omdat er nog (steeds) een dopebommetje boven hoofd hing, duidelijk zat.
Verder was het nou niet de meest bevlogen ploegleider ooit maar evenmin een gladde meeloper, daar heb je als Total quality management team niks aan. Ik mis trouwens wel de duidelijk passionele en volkse stem van Nico Verhoeven in de huidige, mij te steriele en afgevijlde, leidersequipe.
Interessant dat je over Verhoeven begint. In LtD's podcast met Lars Boom benoemt heel specifiek 'de Nico Verhoeven van vroeger als ploegleider bij de amateurs' en 'Nico die de afgelopen jaren wat afgevlakt is' (LtD met Boom 2, vanaf ongeveer 1:49). Nu verandert iedereen door de jaren heen, maar bij mij sprong die zin er uit. Moet ik mij zorgen maken om Verhoeven?
Als er iemand trouwens veel passie voor het vak heeft is dat trouwens Zeeman, alleen wint hij niet qua volkse stem van Nico Verhoeven.
Grote kans dat de Italiaanse voorjaarskoersen voor TJV niet doorgaan.
ANSA (Italian press agency) just informed that Italian government is going to stop all the sporting events that requires crowd in less than 1m space for the next 30 days in all the country. Sporting events will be able to be held only behind closed doors in this period.
https://www.gelderlander.nl/overige-sporten/italie-wil-alle-sportwedstrijden-komende-maand-annuleren~ae6391c6/
Ook zijn er nu 12 gevallen van het Coronavirus bekend van de verreden en gestopte UAE tour.
Daarbij zitten ook enkele renners waaronder waarschijnlijk Gaviria.
EF Education wil als het aan hun ligt zelfs niet starten in het zwaar geïnfecteerde gebied van Noord Italie (meer dan 2000 gevallen en een kleine 100 doden ).
Daar zijn mi wel billijke redenen voor.
Het zijn maar sportwedstrijden, maar mogelijk kan het misschien ook anders georganiseerd worden.
Ik denk dat je het risico niet moet gaan opzoeken want voor dat je het weet zijn er meerdere renners geïnfecteerd in het Internationale peloton met dito gevolgen.
TJV inderdaad dit weekend niet naar Italië.
Terechte beslissing imo met het oog op de gezondheid van renners en hun personeel ook al is het hun werk.
Indien men wel was gegaan wiens verantwoordelijkheid zou het dan zijn ? Niemand zal dit op zich willen nemen.
Ook is er een kans dat als men toch was gegaan de koers wordt stopgezet en dat de renners misschien wel een tijdje in quarantaine moeten gaan wat niet bevorderlijk is voor de nog komende koersen in andere landen.
JV heeft sowieso de laatste tijd de neiging om de grote onafhankelijke ploeg uit te hangen en niet te wachten op instanties, maar zelf keuzes te maken. Zelfde met het ketonen verhaal. Dadelijk wordt er zaterdag gekoerst en zitten ze zelf thuis, omdat ze “elke vorm van risico willen uitsluiten”. Risico is inherent aan het leven. Zelfde geldt met blessures op het moment. Bij elke natte scheet worden stages en wedstrijden omgegooid en uitgesteld voor renners. Ik had met deze keuze gewacht tot dat de overheid de beslissing nam
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.