Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 143 ... 396 397
S. Morgenstern

Dat is als kopman van een 'kleine ploeg'. Hij zou bij Jumbo, door de samenstelling van de selectie, veel eerder moeten werken en nooit in de buurt komen van dat soort uitslagen. Hij zou bij Jumbo bijvoorbeeld in de vlakke ritten ook veel moeten knechten; waar hij zich bij zijn huidige ploeg volledig kan sparen, zal dat bij deze ploeg voorbehouden zijn aan een aantal betere klimmers die in het laatste deel van de lastige ritten aan de slag moeten.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern laat hem de iets betere versie van hofstede zijn. Die heb ik dat soort dingen nog niet zien doen

S. Morgenstern

Lijkt me een goede inschatting. In de buurt van Bouwman ook.

Rawolf

Meurisse word nogal onderschat lees ik. En weleens willen knechten en puur in dienst zijn 2 heel verschillende dingen.

Wout van Aert knecht ook weleens

S. Morgenstern

Hij geeft zo'n interview, met daarin de nadrukkelijk uitgesproken wens om in de WT te teken, met de wetenschap dat hij dan in dienst van anderen zal moeten rijden, puur als rookgordijn? Eigenlijk wil hij alleen weleens knechten.

Meurisse zal zelf ook wel weten dat hij op het hoogste niveau eerder naar een rol als die van Martens, dan die van Van Aert zal moeten kijken. En niet om de eerste letter van hun naam.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Meurisse is gewoon 21e geworden in het klassement van de Tour en groeit nog steeds aan zijn uitslagen begin 2020 te zien waar hij weer een stap heeft gezet.

Bij het merendeel van de WT ploegen zal hij een deel van de wedstrijden voor eigen kans of zelfs als kopman mogen rijden en dan ben je knap stom als je naar Jumbo gaat als doe mogelijkheid daar niet zou zijn.

Yeez

'@rawolf ik vind het zeker een goede renner, waar nog veel marge in zit. Bij jumbo zal hij alleen niet vaak voor eigen kans kunnen rijden, maar hij kan zeker doorgroeien naar een erg goede renner.

Yeez

Gaviria krijgt dus wel richeze en molano mee naar de giro schrijft uae zelf. Dat is toch veel beter dan Dylan

kelderfan

Bram Tankink geeft in een interview bij IDL aan, dat hij boos is geweest toen TJV met Bulgac en Lammetink kwam aanzetten.
Quote:"Op een gegeven moment wilden renners niet meer naar onze ploeg, en toen is er ook wel onenigheid geweest. Ze gaven renners als Brian Bulgac en Steven Lammertink een contract, mannen die niks maar dan ook niks aan de ploeg toevoegden en totaal geen professionele instelling hadden."

S. Morgenstern

Niet zo netjes richting die oud collega's van Bram, maar niet wereldschokkend verder; volgens mij is ondertussen nagenoeg iedereen wel doordrongen van het gegeven dat ze toen voor de laatste plekken in de selectie in de bodem van de vijver moesten vissen en veroordeeld waren tot renners die niets toevoegden. Ook degenen die toen vonden dat nog meer renners halen iets toe zou voegen.

Sandy Casar

'@Yeez Inderdaad. Mooi treintje dus waar Dylan in het wiel van Gaviria afgezet door V Emden en Pfingsten gebruik van kan maken ;)

S. Morgenstern

Lijkt me inderdaad niet noodzakelijk nadelig voor Groenewegen als er één of twee concurrenten een sterke lead-out voor de laatste kilometer hebben. Ik denk dat dat hem met deze trein beter past, dan chaotische slotkilometers waarin geen enkele ploeg de overhand kan nemen.

Rawolf

Ik vind het vertrek van Martijn Keizer toch nog steeds een gemis :p

De Giro selectie van UAE is net niks, 2 sprintaantrekkers en voor de rest klimmers. Die gaan niet veel kunnen bijdragen in de sprintetappes op de 800-200meter na.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Eens en Rick Flens dan, dat was toch vergelijkbare renner met Tom Leezer en die Veelers van Sunweb.;)

S. Morgenstern

Veelers was één van de beste lead-out van het peloton, Leezer een hele degelijke die (ook in een andere rol) bij heel veel overwinningen een belangrijke rol heeft gespeeld. Flens was een goede tijdrijder die als eerste knecht prima op zijn plek was in de WT, maar nooit aangemerkt kon worden als cruciale schakel binnen een ploeg.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Sorry bij Deceunick-Quick Step rijden en hebben gereden toch een stel betere lead-outs. Het heeft ook te maken met de sterkere en betere renners, die worden gebruikt om de sprinter af te zetten. De Veeler- en Leezer-treintjes zijn verleden
tijd. Leezer wordt ook niet meer gebruikt om Dylan af te zetten in de finale.

S. Morgenstern

Want tussen de allerbeste en de Flensen van het peloton bestaan verder geen smaken, het is het één of het ander..

Veelers zou ook nu bij de beste lead-out renners horen en de Leezer van enkele jaren terug zou ook nu een prima renner zijn voor een sprinttrein. Ik zie geen aanleiding om te denken dat de renners die tegenwoordig de sprinttreinen vullen, betere renners zijn dan degenen die dat een aantal jaar terug deden.

kelderfan

Nog niet zolang geleden zag een renner {hier ook genoemd} van Lotto-Soudal, die alle sprinttreinen uit elkaar reed. Hoe ontregel je een sprinttrein?
Met de renners van tegenwoordig zie ik dat niet meer gebeuren. Daarom is 't ook van belang gebleken, dat je voldoende tijdrijders {zie Tony Martin en Jos Van Emden} in je ploeg hebt. Met het aantrekken van juist Tony Martin is er veel gewijzigd voor de ploeg.

Loek de Rooij

Voor alle duidelijkheid, dit kwam niet uit een interview met idl, maar uit de rode lantaarn podcast. Idl heeft bijna geen originele content. Geen probleem, maar noem het dan niet als bron.

S. Morgenstern

Tegenwoordig kun je een sprinttrein niet meer ontregelen?! Waar blijkt dat uit?

Tijdrijders zijn al jaren onderdeel van succesvolle sprinttreinen (Martin was zelf nog onderdeel van de beste trein van de laatste 15 jaar). Wat dat betreft is er ook niets veranderd.

ghostwriter

'@rahimns
Er zijn niet veel ploegen die dat doen omdat er niet veel sprinters van het kaliber van Groenewegen zijn.

kelderfan

'@luckyloek
Je hebt gelijk met de rode lantaarn.
Bram Tankink had ook gelijk om dit te benoemen. Je ziet tegenwoordig, dat IDL eerst met een bericht komt en dat WF pas daarna.
@S.Morgenstern
Ja wel hardrijders, maar niet van het niveau Martin. Dat hij in de tijd van de treintjes mee heeft gedaan klopt ook, maar dat is van een andere tijd net als de rugnummers opplakken. Plugge geeft goed aan, dat een vast nummer de zichtbaarheid een stuk beter aangeeft.

Rahim Vlasblom
admin

'@Ghostwriter nee omdat ze ook vaak een klassementsrenner hebben.... er zijn niet veel ploegen die zich volledig richten op sprinters en daar een complete ploeg omheen bouwen omdat ze ook gewoon voor een klassement gaan. En de ploegen die dat wel doen hebben meestal al een topsprinter. Inderdaad zou NTT een optie kunnen zijn, maar ik zie gewoon Dylan dat niet doen, ook omdat ik denk dat hij zich gewoon het lekkerst voelt bij een Nederlandse ploeg.

S. Morgenstern

Waarbij het in het geval van een aanbieding van NTT ook nog de vraag is wat ze hem voor kunnen leggen qua ondersteuning. Gaat dat beter zijn dan Teunissen en Jansen? En zo niet, is de garantie dat hij de Tour de France kan rijden dan genoeg om van een foute keuze te spreken?

S. Morgenstern

'@ kelderfan; wel hardrijders, maar niet van het niveau van Martin, want die was toen wel onderdeel van de beste trein, maar dat was niet toen?! Kun je zelf de knoop nog wel ontwarren?

1 2 ... 143 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.