Er zal ongetwijfeld een planning komen, maar die is net zoveel waard als de kalender zelf. Vrijwel niets dus. Gisteren werd er nog flink geschoven in Italië, dat kan alles weer veranderen. Daarnaast zal de tegenvallende kopman in de Tour ook de Giro of Vuelta willen/moeten rijden. Dat kan dan weer ten koste gaan van een knecht (of mag je die term niet meer gebruiken ?)
Dat zal dus niet voor de hele selectie zijn.... die 2e hoogtestage is tijdens de Dauphine, voor wie is die dan. Lijkt me dat de mannen van de Tour (die dus ook de Dauphine reden als voorbereiding) daarna in Frankrijk blijven en daar wel wat bergetappes gaan verkennen. Verder zou ik niet weten wat een hoogtestage voor zin heeft tijdens de Dauphine.
Ik gok dat er ongetwijfeld meer stages volgen en deze alleen voor de tourploeg is. Misschien dat mike en amund bij de 1ste aansluiten. Derest heeft haar doelen veel later liggen.
Die tweede hoogtestage na de dauphine zal wel met dezelfde insteek als vorig jaar zijn: verkennen van etappes en trainen op hoogte.
Als het goed is krijgen we woensdag het hele plaatje voorgeschoteld
Tuurlijk is Roosen geschikt voor de (semi-)klassiekers of de wedstrijden in Canada. Ik verwacht dat het team wel weet waar zijn toegevoegde waarde het grootst is. Ze hebben vast vertrouwen in Pfingsten dat deze een goede lead-out voor Groenewegen kan doen. Ik denk dat een sterk blok in de klassiekers met Roosen belangrijker is dan dat hij ipv Pfingsten de lead-put van Groenewegen in de Giro is.
Het is gewoon een enorme puzzel om te leggen in die 3 maanden en dan moet je bepaalde keuzes maken. Dat gaan niet voor iedereen de beste keuzes zijn maar wel de meest logische. Ik denk ook dat Dylan met Martin, Van Emden en Pfingsten prima uit de voeten kan. Als hij in topvorm is dan kan hij met die 3 voor zich ook sprints winnen. Voor de klassiekers is Roosen gewoon heel belangrijk in de finale waar je het liefst met zoveel mogelijk renners wilt zijn... Roosen, Teunissen, Jansen en Van Aert zijn in principe de 3 die een finale kunnen rijden. En dan heb je nog Wynants, Eenkhoorn en VD Hoorn om er voor te zorgen dat die 4 daar terecht kunnen komen. Veel meer keus heb je niet voor de klassiekers.
Zou kunnen.
Hopen op 17e het programma en misschien ook al meer duidelijk wie wat gaat rijden.
Kunnen we daarna lekker verder speculeren.
Maar wat je zegt van aert, Jansen, teunissen, roosen, Wijnants, eenkhoorn en vd hoorn zijn meest voor de hand liggende voor Vlaamse klassiekers.
Maar wellicht gaat iemand uit die groep wel de Vuelta rijden (vd hoorn, eenkhoorn?), dan iig geen Roubaix en wrs geen Vlaanderen, dan kan bijv leezer prima inspringen lijkt me, maar misschien ook niet.
Hopelijk over 3 dagen meer nieuws.
Ik luister nu de podcast. Een paar conclusies:
1. Leuk dat Zeeman juist eerder de logica van Ineos wil doorgronden in plaats van kopiëren en dus niet bijvoorbeeld in één blok in vlakke etappes vooraan wil zitten. De Movistar aanpak is even nuttig (verspreiden) en zorgt mogelijk zelfs voor minder valpartijen. Ze hebben de tussenliggende tijd goed gebruikt voor grondige beeldanalyses.
2. Iedereen binnen TJV is een beetje verliefd op Tony Martin
3. Leuk dat we ons weer verheugen op wedstrijden, maar alles is nog zo fragiel.
Link naar podcast?
Dat de plus giro gaat rijden ipv tour maakt zijn verlengen iig niet duurder lijkt me, als je voor die tijd verlengt.
Giro met tijdritten wat meer op lijf van de plus dan bennett, dus als de plus fit raakt, kan hij daar wellicht positief verrassen en toekomst als ronde kopman wellicht vastleggen.
Dit geeft voor Bennett kans op vuelta naast kopman kruijswijk (optie nog dumoulin/roglic).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.