Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 145 ... 396 397
Al Phila

Er zal ongetwijfeld een planning komen, maar die is net zoveel waard als de kalender zelf. Vrijwel niets dus. Gisteren werd er nog flink geschoven in Italië, dat kan alles weer veranderen. Daarnaast zal de tegenvallende kopman in de Tour ook de Giro of Vuelta willen/moeten rijden. Dat kan dan weer ten koste gaan van een knecht (of mag je die term niet meer gebruiken ?)

Glorious

https://www.ledauphine.com/sport/2020/06/12/jumbo-visma-en-stage-en-savoie-en-juillet-et-en-aout-(cyclisme)

Yeez

Dan zitten ze rond de dauphine en de tour zo’n 5 weken op hoogte! Toe maar!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat zal dus niet voor de hele selectie zijn.... die 2e hoogtestage is tijdens de Dauphine, voor wie is die dan. Lijkt me dat de mannen van de Tour (die dus ook de Dauphine reden als voorbereiding) daarna in Frankrijk blijven en daar wel wat bergetappes gaan verkennen. Verder zou ik niet weten wat een hoogtestage voor zin heeft tijdens de Dauphine.

Barttej

Datum van die tweede hoogtestage zal wel niet helemaal kloppen, maar Tignes was inderdaad een van de opties voor de Tourploeg. Vorig jaar heeft Kruijswijk ook daar gezeten voor een hoogtestage.

kelderfan

'@rahimns
Misschien dat niet alle TdF-renners de Dauphine gaan rijden. Dus ik ben benieuwd naar het programma van volgende week dan.

Turtlehead

ff of-topic, maar over hoogtestages gesproken: zou die ene gozer nog steeds op Dumoulin zitten te wachten, daar op die berg in Frankrijk?

Robert

Zou het 2 deel niet voor de giro ploeg zijn? Hoogtestage eindigt dan zo’n 5 weken voor de start.

Glorious

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200604_00162965/jumbo-visma-presenteert-selecties-en-planning-half-juni

Stoempie

Een hoogtestage die 5 weken voor de start van de Giro eindigt is er eentje zonder waarde aangezien de effecten zo'n 6 weken aanwezig zijn. Tenzij er daarna nog eentje volgt

Yeez

Ik gok dat er ongetwijfeld meer stages volgen en deze alleen voor de tourploeg is. Misschien dat mike en amund bij de 1ste aansluiten. Derest heeft haar doelen veel later liggen.

Die tweede hoogtestage na de dauphine zal wel met dezelfde insteek als vorig jaar zijn: verkennen van etappes en trainen op hoogte.

Als het goed is krijgen we woensdag het hele plaatje voorgeschoteld

kelderfan

TJV gaat nu ook de Vuelta a Burgos 28 juli - 1 augustus 2020 rijden met Steven Kruijswijk.

Diever

Ik zou het ook raar vinden als Roosen niet mee met Groenewegen zou gaan naar de Giro. Als topsprinter mag je verwachten dat je een piloot mee krijgt naar de grote koersen. Is dat Teunnissen niet dan moet dat Roosen zijn. Ik zie de meerwaarde van Roosen in de voorjaarklassiekers ook niet echt

S. Morgenstern

Roosen reed nog top vijftien in Vlaanderen in zijn laatste voorjaar. Waarom zou iemand met die potentie geen toegevoegde waarde zijn?

tdola

We kunnen zo veel vinden over wie er naar de giro meemoet met groenewegen.

Maar zelf 1-2 wkn geleden gaf hij dus al aan dat zijn sprinttrein dan uit Martin, pfingsten en van Emden zal bestaan.

Cycling

Tuurlijk is Roosen geschikt voor de (semi-)klassiekers of de wedstrijden in Canada. Ik verwacht dat het team wel weet waar zijn toegevoegde waarde het grootst is. Ze hebben vast vertrouwen in Pfingsten dat deze een goede lead-out voor Groenewegen kan doen. Ik denk dat een sterk blok in de klassiekers met Roosen belangrijker is dan dat hij ipv Pfingsten de lead-put van Groenewegen in de Giro is.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is gewoon een enorme puzzel om te leggen in die 3 maanden en dan moet je bepaalde keuzes maken. Dat gaan niet voor iedereen de beste keuzes zijn maar wel de meest logische. Ik denk ook dat Dylan met Martin, Van Emden en Pfingsten prima uit de voeten kan. Als hij in topvorm is dan kan hij met die 3 voor zich ook sprints winnen. Voor de klassiekers is Roosen gewoon heel belangrijk in de finale waar je het liefst met zoveel mogelijk renners wilt zijn... Roosen, Teunissen, Jansen en Van Aert zijn in principe de 3 die een finale kunnen rijden. En dan heb je nog Wynants, Eenkhoorn en VD Hoorn om er voor te zorgen dat die 4 daar terecht kunnen komen. Veel meer keus heb je niet voor de klassiekers.

Laatst gewijzigd
tdola

Eens met rahimns.

Leezer, Lindeman en Martens kunnen in eerste deel van klassiekers natuurlijk ook zeker van waarde zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola die hebben denk ik dan al net de heuvelklassiekers in de benen

tdola

Zou kunnen.
Hopen op 17e het programma en misschien ook al meer duidelijk wie wat gaat rijden.
Kunnen we daarna lekker verder speculeren.
Maar wat je zegt van aert, Jansen, teunissen, roosen, Wijnants, eenkhoorn en vd hoorn zijn meest voor de hand liggende voor Vlaamse klassiekers.
Maar wellicht gaat iemand uit die groep wel de Vuelta rijden (vd hoorn, eenkhoorn?), dan iig geen Roubaix en wrs geen Vlaanderen, dan kan bijv leezer prima inspringen lijkt me, maar misschien ook niet.

Hopelijk over 3 dagen meer nieuws.

AWestie

De puzzelstukjes vallen in elkaar, nu nog afwachten of niet over een paar maanden weer alle stukjes van tafel worden geveegd.

Stoempie

Zo das Jammer van de Plus. Heftige maagproblemen als je er maanden last van hebt.

tdola

Opvallend de plus blijkbaar nog niet fit en daarom switch met Bennett wbt tour-giro.

AWestie

Ik luister nu de podcast. Een paar conclusies:
1. Leuk dat Zeeman juist eerder de logica van Ineos wil doorgronden in plaats van kopiëren en dus niet bijvoorbeeld in één blok in vlakke etappes vooraan wil zitten. De Movistar aanpak is even nuttig (verspreiden) en zorgt mogelijk zelfs voor minder valpartijen. Ze hebben de tussenliggende tijd goed gebruikt voor grondige beeldanalyses.
2. Iedereen binnen TJV is een beetje verliefd op Tony Martin
3. Leuk dat we ons weer verheugen op wedstrijden, maar alles is nog zo fragiel.

tdola

Link naar podcast?

Dat de plus giro gaat rijden ipv tour maakt zijn verlengen iig niet duurder lijkt me, als je voor die tijd verlengt.
Giro met tijdritten wat meer op lijf van de plus dan bennett, dus als de plus fit raakt, kan hij daar wellicht positief verrassen en toekomst als ronde kopman wellicht vastleggen.
Dit geeft voor Bennett kans op vuelta naast kopman kruijswijk (optie nog dumoulin/roglic).

1 2 ... 145 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.