Is het wisselen van De Plus en Bennett niet eerder een duidelijke keuze voor De Plus als kopman achter de grote 3 en een definitief verwijzen van Bennett naar een rol als luxehelper? Ik interpreteer het dan eerder zo. Als De Plus echt zo een maagproblemen heeft dat de Tour moeilijk wordt, dan wordt de Giro ook een probleem.
Ik zie ook weinig aanleiding om het op die manier te interpreteren. Lijkt me dat zo´n inschatting afgelopen winter plaats had gevonden. Niet opeens nu, zonder dat er een aanleiding voor is. Bennett voldeed dit seizoen prima in de koers waarin hij kopman was, De Plus moest ziek opgeven.
Ik zie vooral aanleiding om dit te koppelen aan de extreme focus op de Tour de France, in combinatie met de keuze om de belangrijkste renners eigenlijk alleen op te stellen als ze zeker zijn dat ze in topvorm aan de start kunnen verschijnen.
Mocht je toch een alternatief willen zoeken voor fysieke tegenslag, dan zou ik eerder aan de contract situatie denken.
Vingegaard vuelta? Plekjes duur daar, zeker als dumoulin of roglic daar ook start.
Kruijswijk, kuss, gesink, dumoulin of roglic (?) Denk ik dan.
Mgl Bennett.
Heb je nog 1 plek voor een klimmer (harper, vingegaard, de plus als dan pas fit?).
En dan Wrs 2 man voor vlakke knechten. Hofstede en leezer/lindeman/martens/vd hoorn (denk laatste klassiekers).
Maar is nog ver weg...
IVM de selectie van de plus voor de Giro denk ik wel dat er andere dingen spelen bovenop maagproblemen. Ik lees op een ander forum ook dat er verregaande interesse is van Ineos en Mobistar om De Plus aan te trekken. Zou zomaar kunnen zijn dat ze De Plus proberen verleiden om toch te blijven door het vervroegde kopmanschap in een grote ronde? Ik denk maar luidop...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.