Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 149 ... 396 397
S. Morgenstern

Zeker! Ik zou ook niet al mijn geld durven zetten op één van beide, daarvoor ontlopen ze elkaar nauwelijks.

Stoempie

Moreno Hofland als opvolger van de Plus? Ok

Oomen is wel een topvervanger hoor. Goed ventje ook. De Plus heeft wel wat meer inhoud denk ik.

$kedel

Zeker.. Na al die saaie jaren en het uitblijven van JW van Schip eindelijk een waardige vervanger voor Tankink

kelderfan

'@S.Morgenstern
Eh ja, een wijntje te veel, maar jij leest ook typisch, want ik zeg: "Ik hoop dat hij die rol kan invullen"
@Michiel De Rooij
Wat nu gaat Groenewegen ook al vanwege Cervelo misschien. Maar die Moreno Hofland zie ik wel zitten maar dan met Sepp Vanmarcke hoor.;)
Zoiets van Belg uit en Belg in.

ghostwriter

Met Oomen in plaats van De Plus gaat Jumbo-Visma er volgens mij op vooruit. De Plus heeft het vorig jaar natuurlijk geweldig gedaan maar Oomen heeft voordat hij last kreeg van een beknelde liesslagader op jongere leeftijd minstens net zo veel laten zien met onder andere (als knecht) een 9e plaats in het algemeen klassement van de Giro van 2018. Ook in de Vuelta van 2017 liet hij zich al goed zien tot hij ziek werd.

Was Dumoulin vorig jaar niet ontevreden over zijn tijdritfiets van Cervelo?

Laatst gewijzigd
Stoempie

Is er een gevaar dat je na zo'n liesoperatie niet meer je oude niveau haalt?

Hofland is een soort Brian Bulgac.

ghostwriter

'@Michiel De Rooij
Er is geen geratie dat na een operatie aan een liesslagader het probleem is verholpen maar het is een relatief veel voorkomend probleem bij duursporters en daardoor ook iets waar chirurgen veel ervaring en expertise in hebben. Het is ook iets waar Jumbo-Visma in een medische keuring op kan letten.

Laatst gewijzigd
tdola

Zeer jammer dat de Plus dus idd weggaat lijkt het (wrs voor flink wat meer geld), harde werker, teamplayer en sympathiek persoon....Heeft dingen laten zien in grote ronde/BB tour die Oomen nog niet zo heeft laten zien.

Maar ook weer blij met Sam Oomen, Nederlander, sympathiek en zeker talentvol. Iets minder sterk dan de Plus op het vlakke/in ITT, maar komt hopelijk sterk terug na zijn operatie aan liesslagader.
Bijkomend voordeel wat ik me voor kan stellen, is dat contract van Oomen iets goedkoper is dan van de Plus.

Cervelo ipv Bianchi, geen idee wat dat gaat betekenen, maar hopelijk goeds.

Kelderman terug naar TJV? Als er plek is, waarom niet zou ik zeggen, maar of dat er is, en wat Kelderman wil?
Als hij eens een keer pechvrij blijft en nog een stapje zet, dan zit er heel veel in deze renner.

skylimit

Mochten de geruchten in deze komkommercoronatijd snel bewaarheid worden, hoeft er niet / minder gespeculeerd te worden. Ik denk dat de Plus meer potentie heeft dan Oomen. Ik zie in Oomen een vergelijkbaar type renner als Tolhoek, G. Bennet en Kuss. Goede waterdragers en knechten. Denk niet dat Oomen het topniveau van de huidige toppers als Bernal, Roglic, Pogocar, Froome, Thomas, S.Yates aankan.

ghostwriter

'@skylimit
Ik denk dat Oomen een groter potentieel heeft dan De Plus. Hij liet voordat hij last kreeg van een beknelde liesslagader véél meer zien dan De Plus toen deed. Oomen is een veel betere tijdrijder dan Bennett, Tolhoek en Kuss.

Robert

Blij met Oomen. Jammer van de Plus. Ze zijn mijn inziens gelijkwaardig, waarbij Oomen in grotere rondes betere resultaten heeft behaald als knecht.

Denk dat Oomen bergop iets beter is en de Plus de betere tijdrijder.

Zou mooi zijn als een aantal jongens uit de 2e lijn gaan verlengen zoals Roosen. En natuurlijk Martin

Robert

En Jansen natuurlijk!!!

Jorco

Oomen vs de Plus aldus PCS:
https://www.procyclingstats.com/rider/sam-oomen/head-to-head/laurens-de-plus

Oomen loopt iets voor qua punten etc.. maar afgelopen jaar was de Plus wel erg sterk. Qua tijdrijden een aderlating, verder beide kopmanmateriaal.
Als ze een vergelijkbare renner terug willen kunnen ze voor Wilco proberen te gaan...

fudd

https://www.hln.be/wielrennen/geen-maagklachten-wel-heupprobleem-voor-de-plus-beslist-dat-het-beter-is-om-dit-jaar-andere-doelen-te-stellen~a0c7dfe2/

(Zeeman hield het al op ‘fysieke ongemakken’ in de podcast.)

AWestie

Het nieuws rond de plus is ook een leuke voor al die gebbers die graag benadrukken dat Jumbo wil uitbreiden in België en dan maar Belgiozen wil kopen.

Murcia

Van Aert heeft een veel grotere commerciële waarde in België dan de Plus ooit zal kunnen krijgen en wie weet halen ze wel een renner als Stuijven binnen voor volgend jaar.

Glorious

Zou Dylan Teuns niet een superrenner voor Jumbo zijn?

mus van de maasstad

Die stuurtjes zijn op maat gemaakt dus die verhuizen mee.

Blijf het jammer vinden dat bianci stopt bij jumbo. Vind dat zulke mooie fietsen. En dat het vloekt met het shirt heeft ook wel weer wat.

Dat Oomen komt had ik wel verwacht na het nieuws dat hij volgend seizoen niet meer bij sunweb rijd. Begin me wel een beetje zorgen te maken om die ploeg aangezien daar, voor mijn gevoel, iedereen weg rent zodra ze een mogelijkheid hebben. Dat Oomen dan naar jumbo komt is natuurlijk helemaal geweldig. We kunnen inmiddels een soort nationale selectie opstellen in de grote rondes die tot de sterkste ploegen behoort. Dumoulin, Kruijswijk, Oomen, Gesink, Tolhoek, Roosen, Teunissen, van Emden. Geen verkeerde ploeg denk ik.

Ben vooral benieuwd wie ze nog aan kunnen trekken voor de klassiekertrein.

jvh93

Ik verwacht eerlijk gezegd dat we voorlopig nog niet klaar zijn met nieuwe renners en eventuele vertrekkers.
Er staan nogal wat vraagtekens open momenteel:

- Wat doet de Plus daadwerkelijk?
- Gaat Tony Martin nog een jaartje door?
- Hoe zal het vergaan met Wynants en Leezer? (zullen zij net als Martens stoppen? denk dat de kans groter is dat Wynants stopt, dan dat Leezer stopt om eerlijk te zijn)
- Er zullen voldoende ploegen zijn die Amund willen hebben. Wat gaat hij doen?
- Zullen Timo Roosen en Pascal Eenkhoorn willen verlengen?
- Bert Jan Lindeman heeft al paar keer eerder op de schopstoel gezeten. Zal hij nu weer lang moeten wachten?
- Is Taco vd Hoorn goed genoeg voor de ploeg? (zelfde geldt eigenlijk voor Pfingsten)
- Kunnen Dumoulin en Oomen de ploegleiding ervan overtuigen om vriendje Hofstede erbij te houden?
- Is Kelderman in beeld om terug te keren? (in potentie en zonder valpartijen een van de grootste talenten van het Nederlandse wielrennen als je het mij vraagt)
- Zal er nog gekeken worden naar een 2e snelle man? (Wellicht Olav Kooij doorschuiven?)
- Komen er andere jongens uit het development team in aanmerking voor promotie? (Leemreize?)

Laatst gewijzigd
Meertos

'@jvh93, interessant.. ik dacht net exact hetzelfde! Benieuwd welke renners binnen TJV een verlenging krijgen, zeker in gedachte dat er rond de 150 renners binnen het peloton einde contract zijn en ook niet de minste en er een opleidingsploeg onder zit...

Yeez

Roosen jansen eenkhoorn martin en hofstede zullen ze graag willen houden. Derest is vervangbaar

TLJCAMPS

Olav Kooij doorschuiven? Die jongen is pas 18 he...

Witte Trui

Qua doorschuiven vanuit het Development team, was dat volgens mij voor komend seizoen nog niet de bedoeling. Neem aan dat die jongens daar nog wel een seizoen stappen kunnen maken en een overstap daarvoor nog niet noodzakelijk is. Zo'n jongen moet ook op relatief korte termijn binnen de ploeg een (meer)waarde kunnen zijn.

Vertrekkers zijn er hopelijk niet veel, maar van de Plus had ik dat ook niet verwacht. Dus wellicht 2 pensionado's, 2 die elders hun heil zoeken (en de ploeg graag had gehouden) en 1 doorselecteren. Uitgaande van evenveel renners behouden, zouden er dan 5 bij moeten. Oomen is er mogelijk al (vervangt de Plus) en is een vergelijkbaar type en niveau. Hoe maak je de ploeg dan sterker met de andere 4 poppetjes?
In mijn optiek:
1x ervaren renner, inzetbaar in voorjaar/klassiekers
1x hardrijder, blijkt in veel koersen noodzaak indien je koersen moet controleren (en die status heeft TJV inmiddels)
2x talent (buitencategorie indien haalbaar). Ik denk aan de categorie Hirschi (komt vrij), maar kan ook Dekker zijn.

PS. Sam en Tom hoeven de ploegleiding echt niet te overtuigen Hofstede te houden. Die toont echt genoeg aan om door te groeien in een rol die Martin, Leezer, Van Emden en eerder Tankink en Tjallingii vervulden. Die gaat op dat vlak goud waard zijn.

Glorious

Dylan Teuns, Langeveld, Roelandts en Bevin halen.

Yeez

'@glorious geld zat joh

1 2 ... 149 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.