Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 159 ... 396 397
S. Morgenstern

De huidige economische werkelijkheid lijkt me ook in het geval van Jumbo geen aanleiding om extra investeringen in een wielerploeg te verwachten.

Wielerfan1987

Dat Jumbo nu profiteert van het feit dat veel meensen afgelopen maanden meer thuis waren (geen buitenlandvakanties etc) betekend niet dat zij niet door de voorspelde crisis geraakt gaan worden.
Als straks pak hem beet 20% van Nederland een deel of aanzienlijk deel van zijn inkomen verliest zal men automatisch zuiniger gaan leven en dat zal te merken zijn aan de boodschappen... dan loopt de winst van Jumbo opeens weer behoorlijk terug.
Ook de leiding van Jumbo zal kennis hebben genomen van de voorspellingen voor de economie, het zou voor hen dan ook een bizarre beslissing zijn om het sponsorbudget voor komend jaar te verhogen om vervolgens personeel op straat te moeten zetten omdat ze in geldnood dreigen te raken

Stoempie

Dat is jouw mening Morgenstern, maar geen abceetje.
Wie weet komt er volgend seizoen nog wat extra budget vrij.

Stoempie

Wet van Engel?

Het is ook geen abceetje dat men dan minder aan voeding gaat besteden, een primaire levensbehoefte. Logischer is om eerst op andere zaken te bezuinigen

S. Morgenstern

De waarschijnlijkheid inschatten is goed mogelijk. Uiteraard kunnen we de versterkingen in blijven vullen op basis van 'wie weet'-jes, vast veel leuker, maar ondanks het ontbreken van zekerheid erover, lijkt het me nuttiger om een beetje reëel te blijven over de mogelijkheden.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Als ik me ergens niet mee bezig houd hier, is of het nut heeft wat ik inbreng. Lijkt me gezien de dagelijkse praktijk hier ook geen vereiste. 😉

kelderfan

'@Wielerfan1987
Als ik jouw redenatie volg, dan moet ik ook een vraagteken zetten bij de komst van een extra coach. Die komt echt niet als vrijwilliger
@Michiel De Rooij
Als je 't op de Jiskefet tour gooit, dan blijft jouw bijdrage zeker nuttig;). Dat is juist goed om al die grijze cellen weer actief te krijgen.

Wielerfan1987

'@kelderfan

Misschien moet je het anders zien,

Misschien wordt die coach al een jaar of misschien twee gemist en is die nu pas gevonden terwijl het benodigde budget voor zijn salaris allang voorzien is.
Of misschien gaat er een coach vertrekken?

Dat weten we tenslotte niet omdat we niet bij Plugge in zijn administratie kunnen kijken.

Wat ik alleen maar duidelijk wilde maken is dat elke keer als het over transfers gaat men er maar klakkeloos vanuit gaat dat daarvoor extra budget moet komen terwijl het ook kan worden opgelost door te schuiven met de beschikbare middelen die ze hebben en/of wat beschikbaar komt door het niet verlengen van dure contracten die aflopen.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Het is goed, dat je aangeeft dat het budget misschien wel niet omhoog gaat door de financiële perikelen.
Maar er is nog veel onduidelijk. Het kan gaan zoals de ploeg wil met het sterker worden op alle fronten of dat 't even wat minder gaat worden.
Het is in ieder geval een goede zaak, dat Wynants er als coach bij gaat komen. Hij heeft veel kennis van het huidige wielrennen.

Poeksel

Wat betreft de geruchten van David Hunter/Cyclingmole (David Dekker en Patrick Bevin naar Jumbo):

Zo ongeveer een jaar geleden waren dit zijn voorspellingen:

Mas to Movistar.
Cattaneo to Astana.
Gilbert to Ineos.
Landa to Bahrain.
Masnada to CCC.
Bennett to Bora.

Zo rond de helft van zijn geruchten komen uit dus ;)

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dit zijn niet eens geruchten maar zijn eigen gedachten... dus niet echt heel betrouwbaar

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Verder denk ik dat de ploeg al heel tevreden mag zijn met wat ze in huis hebben... als we straks uitkomen op Oomen, Dekker en Leemreize mogen we denk ik al in ons handen knijpen, van uitgaand dat verder bijna iedereen verder verlengd.

Stoempie

Kelderfan. Jiskefet zal ik achterwege laten. Tenzij de wielerwereld zich a la Mercedes gaat bemoeien met BLM. Dan zal ik overlopen van absurdisme.

Glorious

Het zou toch zo goed voor de naam Jumbo zijn als ze gewoon dik meer investeren per jaar. Mooie namen, veel genoemd, mooie resultaten en meer fans overal.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Glorious volgens mij investeren ze al een enorm bedrag in de ploeg.

jvh93

Ik zie ook niet in waarom ze nog meer zouden moeten investeren. Willen we een ploeg met dezelfde grootheidswaanzin en bizarre contracten als INEOS? Sorry, maar daar kan ik geen fan van zijn. Ik vind het juist fantatisch aan TJV dat ze zich na totaal ingestort te zijn Nadat Rabobank zich terugtrok weer gegroeid zijn tot een behoorlijke ploeg met de beperkte middelen die ze hadden. Dat er nu weer meer budget is, moet ervoor zorgen dat de organisatie steeds beter is maar daarbij moet de identiteit van de ploeg in mijn ogen niet vergeten worden

Stoempie

Nou, die is al verdwenen wmb na de extra miljoenen euro's en de komst van bv Dumoulin

jvh93

'@michiel daar ben ik het niet mee eens. Er rijden nog heel erg veel "zelf opgeleide" jongens rond bij het team en ook enkele jonge gasten die veel potentie hebben en rustig gebracht worden. Daarnaast werken ze met de opleidingsploeg ook aan de toekomst en dat vind ik toch mooi en goed om te zien.

Dumoulin halen kostte misschien wel enorm veel geld, maar vergeet niet dat hij eigenlijk ook zelf is opgeleid door de ploeg (Rabobank Devolopment team). Je kan de ploeg qua het halen van renners en salarissen nog absoluut niet vergelijken met INEOS en hun grootsheidswaanzin

Stoempie

Je mag het niet met me eens zijn, jvh93. Ik heb er alleen een ander gevoel bij. Al moet ik toegeven dat het succes vd laatste jaren een heleboel compenseert.

kelderfan

'@rahimns
Als je alleen uitkomt qua gedachte op Oomen, Dekker? en Leemreize t.o.v. de vertrekkers De Plus, Martens en Wynants dan ga je er als ploeg op achteruit. Dan geloof ik toch eerder Zeeman, die zegt het team sterker te maken ook in de Coronatijd.

Yeez

'@kelderfan in potentie ga je er op vooruit

kelderfan

'@Yeez
Als je De Plus en twee sterke knechten laat gaan en je haalt Sam Oomen {prima}, Dekker een snelle man {maar je hebt al Kooij in huis} en neo Leemreize {prima}. Maar met Dekker en Leemreize kun je Martens en Wynants niet vervangen. Dan ga je er in potentie op achteruit.
Sam Oomen voor Laurens De Plus begrijp ik. Als je dan voor Martens die Bevin haalt is dat ook niet verkeerd.
Alleen voor Wynants heb je in de toekomst Ballenstedt e/o Van Veenendaal in huis, maar die hebben nog even tijd nodig.
Hopelijk kun je dat opvangen met het sterker worden van o.a. Van Aert, Eenkhoorn, Roosen, Jansen en Teunissen.

Wielerfan1987

'@kelderfan

In de podcast van de Rode Lantaarn gaf Zeeman aan dat de ploeg de noodgedwongen seizoensstop gebruikt heeft om extra tijd en aandacht te besteden aan de training en coaching van renners en staf en hij benoemde daarbij specifiek het persoonlijk ontwikkel plan van ieder persoon in de organisatie.

Wellicht zie jij de term 'Sterker maken' of 'versterken' anders dan de ploeg dat ziet?

Rawolf

Dekker en Leemreize zijn echt nog lang niet zeker. Persoonlijk denk ik dat Leemreize er klaar voor is maar bij de Academy kan hij ook al meedoen met enkele koersen tussen de profs. Ik verwacht dat ze eerst gaan rondkijken naar buitenkansjes en mocht het tegen het einde van de de transferperiode lopen en er is nog een plekje over dat ze dan iemand als Leemreize een aanbieding gaan doen. Of tenminste, dat lijkt mij de logische manier om het aan te pakken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Leemreize begrijp ik, want die heeft zich al getoond en mag ook mee naar Burgos toch.
Wie er met Dekker is gekomen, is mij ook onduidelijk, want je hebt al Olav Kooiij in huis als snelle man.
Ik begrijp uit eerdere berichten, dat Johannes Staune-Mittet erbij komt bij het Dev.Team; dan lijkt 't mij logisch dat die Leemreize de stap gaat maken.
Trouwens als De Plus gaat, dan is Harm Vanhoucke een buitenkansje, want bij Lotto-Soudal rommelt 't; want het schijnt, dat ook Stan Dewulf gaat verkassen naar een Franse WT-ploeg.

1 2 ... 159 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.