Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 167 ... 396 397
Rawolf

Boasson Hagen heeft evenveel overwinningen als Groenewegen en Roglic bij elkaar dus dat lijkt me toch een vrij grote vis (:

kelderfan

Boasson Hagen hoort kennelijk ook bij de slimme inkopen. Natuurlijk moet TJV slim inkopen, maar dat moeten de andere ploegen ook.
Een "slimme inkoop" lijkt mij Harm Van Houcke, die de plek van De Plus kan invullen.

S. Morgenstern

Oomen lijkt me beter.

Cycling

In plaats van Harm van Houcke kunnen ze beter iemand van het Development team doorschuiven. Oomen vult de plek van De Plus al in. Ik kan me niet herinneren dat Harm van Houcke heeft aangetoond dit te kunnen.

AWestie

Ik lees hier altijd veel 'renner X kan als nieuwe aankoop renner Y goed vervangen'. Op zich een prima redenatie, maar wel wat smal omdat je nooit renner X met Y kan vergelijken. Ik hoop dat de scouting van TJV iets verder kijkt dan bijvoorbeeld:"Oh, Maarten Wynants stopt? Dan hebben we een nieuwe Maarten Wynants nodig." of "De Plus gaat weg? Gelukkig lijkt Oomen wel op hem. Halen we."

Laatst gewijzigd
Mindless

Leuk om deze discussie te volgen, over of versterkingen nodig danwel realistisch zijn.

Een beetje speculeren is altijd leuk. Dat mag wat mij betreft ook wel een beetje onrealistisch zijn.

Overigens, ik moet zeggen dat dit team mij de laatste jaren regelmatig verbaasd heeft in wat ze voor elkaar kregen (die transfer van Dumoulin hield ik budgettair ook voor onmogelijk), en ook hoe ze (voorlopig) intern allemaal nog dezelfde pet op lijken te hebben m.b.t. bijvoorbeeld kopmanschap in de TDF - wel eens anders bij Ineos of Movistar in het verleden. Daar bovenop komt nog eens dat ze kunnen schakelen in hun doelen - eerder wilden ze graag een breed team zijn dat kon jagen op zowel sprintoverwinningen als een goed klassement en nu wordt er gefocust.

Ik sluit een versterking in de vorm van een Haig hierom niet uit. TJV blijft verrassen ;)

S. Morgenstern

Wanneer ze de rol in de ploeg van zo'n vertrekkende renner belangrijk vinden, dan is het toch logisch om te kijken naar anderen die zijn rol in kunnen vullen? Uiteraard zal er ook intern gekeken worden waar er doorgeschoven kan worden, maar in enkele gevallen zal er toch gekeken worden naar een vergelijkbare renner van buiten. Zoals in het geval van De Plus en Oomen.

Wat betreft Vanhoucke zou je hem wel kunnen zien als een vergelijkbare 'slimme' versterking als De Plus ooit was, in die zin dat Vanhoucke ook een talent (minder groot, dat wel) is waar het er nog niet helemaal is uitgekomen. Maar ik denk inderdaad dat Leemreize voor volgend jaar een interessanter talent is om naar de ploeg te halen.

Yeez

Ik denk dat wanneer er nog een klimmer wordt gehaald, dat hooguit een leemreize gaat zijn. Oomen komt immers ook al en de jongens die aflopen zijn vooral renners die op het vlakke of in de klassiekers worden gebruikt.

AWestie

Zeker bij kopmannen is het voor een team relevant om naar vergelijkbare mannen te kijken, juist. Vraag is wel of een team bij het vertrek van een belangrijke pion nog steeds op een vergelijkbare manier verder wil. Bij een teamsport als voetbal is het al niet in beton gegoten dat een team uit een vast aantal middenvelders, aanvallers en verdedigers bestaat, en al helemaal niet bij een sport als wielrennen. Oftewel: vervanging van een vertrekker zoeken is prima, maar volgens mij kan je daar geen scoutingbeleid op bouwen.

kelderfan

Leemreize heeft zich al goed laten zien en wordt nu ook getest in Burgos. Derhalve denk ik, dat in de filosofie van Zeeman hij juist voor die talenten plekken gaat vrijhouden. Daarom denk ik, dat Leemreize die stap kan maken.
Precies als met Dumoulin kan het zomaar zijn, dat er nog een klimmer bijkomt. Want waarom zijn 11 klimmers mooi en zijn 12 klimmers teveel.
Want wat voegt bijv. Dekker toe; terwijl je in de filosofie van Zeeman ook plaatsen moet vrijhouden voor 1 of 2 kandidaten uit 't Development team. In de virtuele ritten zag je Boven en Ballerstedt goed meedoen. Bovendien heb je nog een talent met Hidde van Veenendaal.

Imbatido

Waarom zouden ze Leemreize al prof maken volgend jaar? Hij kan door die nieuwe U23-regel nu ook al meedoen met het WorldTour Team in mooie wedstrijden. Hij reed vorig jaar nog op clubniveau en heeft nog nauwelijks internationale wedstrijden bij de beloften gereden. Dit jaar zullen dat er ook niet veel worden. Hij kan denk ik nog genoeg leren bij de beloften en daar kan hij ook meedoen voor de overwinning.

S. Morgenstern

Oomen en Leemreize erbij, terwijl enkel De Plus vertrekt, zou toch betekenen dat er een renner van dat type bij komt?

Niemand zegt trouwens dat een klimmer erbij teveel zou zijn, maar dat het niet noodzakelijk is om er naast Oomen nog één te halen. Dat is een duidelijk verschil toch?

Yeez

'@imbatido heb je ook gelijk in. Ik weet alleen niet hoe het in zijn contract staat, maar met het huidige beloften zie ik hem in zijn huidige vorm top 5 rijden in l’avenir, dan moet je ook uitkijken dat niet andere ploegen hem willen inlijven, dus dan kan je hem maar beter vastleggen. Verder denk ik dat dekker ook een mooi talent is wat zeker in beeld is (en bij nog meer ploegen). Verder heb ik geen idee welke renners er op dit moment in beeld zijn.

S. Morgenstern

Dekker zal, zeker sinds Samyn, inderdaad bij veel ploegen in beeld zijn als een redelijk snel klassiek talent. Lijkt me logisch dat ook Jumbo, waar de Vlaamse klassiekers belangrijk zijn, hem in beeld heeft.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan maar die zijn allemaal nog heel jong en hebben nauwelijks nog gekoerst. Geef die mannen gewoon even de tijd om door te ontwikkelen. Leemreize lijkt me de enige te zijn die voor een overstap in aanmerking komt. Dekker is gewoon al een stuk verder. En Zeeman heeft niet gezegd dat al meteen komend jaar renner de overstap gaan maken. Eerst maar eens kijken wat er verder met de aflopende contracten gaat gebeuren.

Yeez

Moet ik wel zeggen dat Dekker tot die 3 races van dit jaar en het nk vorig jaar ook zeker geen hoogvlieger was. Daar wil ik eigenlijk ook nog meer van zien om te bevestigen waar die mee bezig is

S. Morgenstern

Geïnteresseerde ploegen kunnen tests met hem doen en via zijn huidige ploeg inzicht vragen over zijn trainingen en overige data. Die hebben op die manier genoeg mogelijkheden om zijn talent in te schatten.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/aike-visbeek-david-dekker-is-nog-lang-niet-klaar-met-ontwikkelen/

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

'@Kelderfan

Laat die jongens van het Development Team gewoon lekker nog een paar jaartjes bij de beloften koersen, behalve Leemreize komt nog niemand in aanmerking.

TLJCAMPS

En als ik Plugge was zou ik Leemreize gewoon al een bevroren contract aanbieden voor 2022 of 2023. Kan die lekker nog 1/2 jaartjes meekoersen bij de beloften en een aantal mooie koersen op zijn naam schrijven... Zijn tijd komt nog wel.

kelderfan

'@TijmenCamps
Ik zeg toch niet, dat die jongens volgend seizoen al moeten aansluiten; alleen Zeeman heeft toch duidelijk gezegd, dat hij plekjes vrijhoudt.
Ik denk aan Leemreize, die zich binnenkort nogmaals moet laten zien, dat die de leeftijd heeft om die stap te zetten.
Als voordeel kan hij dan ook ingezet worden in UWT-rondjes; zoals TdP ed.
In de Tour de Savoie Mont Blanc heeft die Harm Van Houcke zich laten zien met zijn 3e. stek achter Bernal en in diezelfde koers was ook Chris Harper van de partij. Als zij die kunnen strikken, heb je weer een talent voor de toekomst.

S. Morgenstern

'Plekjes vrijhouden' betekent toch niet dat ze niemand aan kunnen trekken?! En als dat zo is, waarom zou voor Vanhoucke iets anders gelden? Iemand die veel directer te koppelen is aan een plekje dat je voor 'eigen' talent (Leemreize) vrij zou willen houden.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Als het gaat om Leemreize vast te leggen voor er kapers op de kust zijn heb je ook nog de optie zoals Sunweb het met 2 of 3 renners dit jaar gedaan heeft.

Hem nu een contract aanbieden om over te stappen per augustus volgend jaar bijvoorbeeld...

Overigens denk ik als ik zo zijn interviews lees dat Leemreize heel weloverwogen met zijn cariereplanning bezig is, dat gezegd hebbende mogen we er ook vanuit gaan dat hij weloverwogen voor de TJV Academy heeft gekozen en voor de mogelijkheden die de ploeg hem bied om zich te ontwikkelen.
Ik zie hem dan ook niet zomaar naar een andere (buitenlandse) ploeg overstappen.
Hij lijkt me meer het type als Gesink en Kruijswijk die hecht aan de verstandhouding met de leiding van de ploeg, en het vertrouwen dat ze hem geven, niet het type dat voor mooie beloftes en een pak geld een andere weg zou kiezen...

$kedel

'@yeez

Dekker is afgelopen jaren geloof ik vooral herstellende geweest van wat knieproblemen, zonder die problemen had hij al in de WT gefietst.

-lijkt wel mee te vallen met blessureleed.. Zijn neefje Jens dekker was dat vermoedelijk.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ik zou voor Garcia gaan.

S. Morgenstern

Lullig voor Ben.

1 2 ... 167 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.