Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 170 ... 396 397
S. Morgenstern

Wanneer Hofstede en Leezer meedoen, dan doet de ploeg op die manier dus mee.

kelderfan

Leuk dus niet mee.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat gaat toch ook nergens over... daar ga ik me tijd niet aan verdoen.

kelderfan

'@Rawolf
Wat mankeert er aan Biermans. Er staan geloof ik 12 renners onder contract voor 2021. Met 't lijstje van CN erbij. Daar staan nu 10 namen op met Kelderman, Porte, Clarke, Dillier, Jungels, de gebroeders Izagirre, Stannard, Polanc en Kangert.
Ik weet natuurlijk niet of die allemaal komen, maar met die jongens erbij wordt 't toch wel een leuke ploeg.

S. Morgenstern

Je weet best of die allemaal komen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Laten we het maar weer over Jumbo-Visma hebben want voor je het weet zijn we straks 3 bladzijden aan het discussiëren over de mogelijk knechten van Chris Froome....

kelderfan

Wout Van Aert geeft @S.Morgenstern gelijk, dat twee renners voor 't vlakke te weinig is; alhoewel Tony Martin telt voor twee. Alleen twee GT's voor Tony Martin achterelkaar lijkt mij te veel van het goede.

kelderfan

Gesink wil na volgend jaar nog twee jaar bijtekenen. Hij dacht meer relaxed te kunnen koersen; maar nu met Roglic, Dumoulin en Tony Martin erbij moet hij nog steeds volle bak koersen. Hij vindt dat ook wel mooi.

Jos Van Emden zegt ook al, dat Tony Martin de boel op scherp heeft gezet. Ook de knechten hebben daardoor een tandje bijgestoken en dat is ook wel te merken met o.a. als voorbeeld de jongste Vuelta.

kelderfan

CN meldt dat Bahrain in moeilijkheden verkeert en de WT wil verlaten; dat betekent voor Wout Poels een nieuwe zoektocht, maar ook een wel heel interessante renner Iván García Cortina komt in beeld.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Cortina had geloof ik al meerdere aanbiedingen en lijkt mij net zoals Poels gewoon te duur...

Fanny

Misschien bij sommige wielerfans al wel bekend.
TJV doen niet mee op het aanstaande EK in Plouay van 24 t/m 28 augustus 2020.

https://www.ad.nl/wielrennen/de-grote-ek-wielerpuzzel-jumbo-visma-komt-niet-van-der-poel-wel-gevraagd~a4e52648/

Jammer. Normaal gesproken wel inpasbaar tussen de programma's voor sommige renners, maar die verrekte Coronavirus.

kelderfan

Met Cortina en Poels heb je denkelijk wel gelijk @rahimns. Ik weet niet wie hem heeft laten vallen op dit forum, maar een sterke renner is hij wel. Dylan Teuns is ook richting Ineos?

Yeez

Cortina kan naar movistar en poels heeft nog een contract.

Rawolf

Cortina kan overal heen.

kelderfan

Het wordt wel belangrijk voor TJV, als zij willen meedoen met Ineos in de GT's, dat er toch nog een goede klimmer bijkomt, nu Ineos bezig is te versterken ten koste van de concurrentie.

Cycling

Het is belangrijk dat JV zijn eigen visie en beleid volgt en zich niet bezig houdt met allerlei geruchten in de wielersport en zeker niet op basis daarvan hun beleid aan te passen.

kelderfan

En wat is die visie dan? Dat in de Dauphine ook een plan B klaarligt om te worden getest tbv de TdF is ook een gerucht.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan nogmaals Ineos volgen op dat gebied heeft totaal geen zin. Die hebben nu al meer klimmers dan TJV dus dat haal je sowieso niet in. Verder kan je toch niet meer renners opstellen in wedstrijden dan 7 of 8 dus dan kan je wel 15 klimmers hebben maar dan schiet je er nog niets mee op. Het gaat uiteindelijk of je de kwaliteit hebt om tegengas te kunnen geven en daar hoeft TJV niet bang voor te zijn. Daarnaast is de samenstelling van beide ploegen ook totaal anders. TJV kiest bewust ook voor een sprinter en dat heeft ook consequenties voor je ploeg.

S. Morgenstern

De huidige selectie is goed genoeg om in de Tour de France een ploeg op te stellen waarmee ze de strijd aan kunnen met Ineos. Het betreft ook nog eens een selectie met meer klimmers dan daarvoor nodig zou zijn, dus geen enkele reden om te denken dat er voor die strijd nog een extra klimmer nodig is.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Dat TJV een sterke ploeg kan opstellen in de Tour de France is geen discussiepunt; behalve dan of je 1 klimmer minder meeneemt. Het gaat er niet om, dat TJV hun concurrent volgt {budgetverschil}, maar dat je wel 1 extra klimmer kunt hebben. @rahimns zegt zelf, dat TJV v11 klimmers heeft en dan is 1 klimmer extra geen probleem. Dat heeft niets met visie te maken.
Want TJV wil niet alleen in de TdF in beeld rijden maar ook in de andere GT's en UWT's.
Het gaat om de exposure in 't hele seizoen.
@rahimns
Natuurlijk moet je ook rekening houden met Dylan Groenewegen, maar stel {nogmaals} dat TjV slaagt met Roglic in de TdF; dan moet je ook verder kijken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Hoe moet je dan verder kijken... dan heb je toch niet opeens een extra klimmer nodig want dan voldoet blijkbaar je huidige selectie. Ik begrijp de noodzaak gewoon van een extra klimmer gewoon niet. Je bouwt je selectie rondom het programma wat je gaat rijden.

Het gaat er niet om, dat TJV hun concurrent volgt

Dat was dus wel continue jouw argument, dus als die nu toch wegvalt vanwege het budgetverschil is er dus geen aanleiding meer voor een extra klimmer of heb opeens een andere gevonden, Want exposure behaal je ook met je klassieke renners en je sprinter.

Wielerfan1987

'@kelderfan,

Je moet dan ook nog rekening houden met het parcours van de wedstrijden die na en/of tijdens de Tour gereden gaan worden.

Is in die betreffende wedstrijden een extra klimmer nodig? Of hebben ze daar meer aan een extra renner die op het vlakke zijn werk kan doen in bijvoorbeeld waaiers e.d.?

Daarnaast moet je je afvragen of je die extra klimmer nodig hebt als je de doelen in betreffende wedstrijden kent.

Rijden ze met een absolute kopman met de ambitie de ronde te winnen? Of krijgen de jongere renners de kans zich eens te mengen in de debatten?

Ikzelf ben voorstander van doorgaan op de ingeslagen weg, met een gebalanceerde selectie, de wens voor een extra klimmer ontgaat mij dan ook.

S. Morgenstern

Als het er om gaat dat je één extra klimmer kunt hebben, dan hebben we geen discussie, want één extra klimmer kunnen ze inderdaad prima hebben, niets mis mee, maar ook niet nodig. Streep daaronder, en in het vervolg geen aanleiding zien om na een Ineos gerucht weer te doen alsof één extra klimmer ook echt nodig is

Stoempie

Het gaat echt nergens over hier.

kelderfan

'@Sephiroth
Dan heb je 't niet goed begrepen.
Ja als je 3 knechten {Martin, Van Aert, Teunissen} voor 't vlakke meeneemt kan dat ivm waaiers dejuiste keuze zijn.
Nu met 3 kopmannen is dat iets anders ingedeeld en moet 't vlakke waaierwerk van Martin en Van Aert komen. Gelukkig telt Martin voor 2.
Maar daar gaat 't niet over in deze. Ik zeg als TJV slaagt met zijn missie en Roglic gaat er met de winst vandoor, dan wordt 't een stuk moeilijker omdat alle concurrenten naar jou als ploeg kijken.
Derhalve zeg ik, dat er nog 1 extra klimmer bij zou moeten komen, om ook sterk te staan in de andere GT's en UWT's.

1 2 ... 170 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.