Leemreize is de oudste van de ploeg en heeft zich al goed kunnen tonen in een meerdaagse profkoers. Kooij is één van de jongste renners (twee jaar jonger dan Leemreize) en heeft volgens mij voorlopig alleen getoond dat hij heel snel is. Ik denk niet dat hij nu al de inhoud heeft voor een WT-overstap.
Dekker heeft wat meer overeenkomsten met Leemreize; heeft zich al heel goed getoond tussen de profs, nog genoeg groeimarge en heeft blijkbaar ook hele goede testresultaten (wat belangrijk is voor de scouting van deze ploeg). Ik vind het niet de voornaamste kandidaat, maar het zou zeker niet vreemd keuze zijn wanneer ze hem een contract aanbieden.
Ze kunnen Kooij natuurlijk ook gewoon prof maken en nog gebruiken in het Development Team door die nieuwe regel (iets dat ze met Leemreize misschien ook wel doen). Dan hebben ze hem maar vast binnen voordat er volgend jaar misschien kapers op de kust opduiken. Dan heeft Jumbo hem vast vastgelegd en verdient Kooij alvast een leuk centje, voor beide win-win. Het is niet dat hij meteen in alle WorldTourkoersen moet worden ingezet.
Dekker is regelmatig besproken (ook hier) in de eerste maanden van het seizoen. O.a. in een interview van zijn ploegleider die sprak over het talent dat er in zit en testresultaten zijn bij een ploeg als SEG een belangrijke basis van zo'n inschatting. Daarnaast ging het erover dat hij nu voor het eerst was gaan werken met een trainer en die werken ook altijd vanuit de gegevens verkregen in tests. Ondenkbaar dus dat er geen testgegevens beschikbaar zijn van hem en heel waarschijnlijk dat ze aardig indrukwekkend zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.