Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 193 ... 396 397
S. Morgenstern

Je hebt iets gelezen over een sprintaantrekker, twee andere renners en een knecht voor het Vlaamse voorjaar, met bij die laatste een lijstje met suggesties (besef even wat dat betekent). De rest vul je zelf in.

Alles bij elkaar lijkt het me met wat je gelezen hebt, niet moeilijk om in te schatten dat er volgend jaar meer dan genoeg opties zijn om de selecties rond Van Aert te vullen. Helemaal wanneer je uit gaat van je eigen invulling, aangezien Mezgec, Keukelaire, Dekker en één van die negen renners een duidelijke stap vooruit zou zijn voor het Vlaamse blok.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Mesgec lijkt mij geen toevoeging voor 't Vlaaamse blok. Als die komt, dan lijkt hij mij toch de aangewezen man om Dylan te lanceren.
@rahimns
Over welk rijtje heb je 't dan?

S. Morgenstern

Mezgec heeft al zijn jaren bij Mitchelton het Vlaamse voorjaar gereden en daarnaast de rest van het jaar zijn werk gedaan in de sprint. Ik zou niet weten waarom dat bij Jumbo geen optie zou zijn. Niet dat het voor mijn punt belangrijk is, dat was niet afhankelijk van Mezgec (noemde hem ook niet).

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan kijk eens op PCS bij renners zonder contract voor 2021 klik

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, daar kijk ik regelmatig naar, maar PCS is geen betrouwbare bron toch. Tevens als Philipsen en Kelderman niet in het budget vallen, dan kun je de meeste oudere renners wegstrepen.
Maar jij had 't over een lijstje?

kelderfan

In de ronde van Polen krijgt Dylan te maken met Ackermann en Jakobsen.
Foss, Vingegaard en Harper moeten het opnemen tegen veelvraat Evenepoel.

peerduell

'@redactie: waarom zie ik alleen een "reageerkader" als ik "Team jumbo-Visma 2020" op het Forum open en geen reacties?

peerduell

"probleem" opgelost!

deadelaar

Sinds de overwinning van gisteren vroeg ik me af waarom eigenlijk jumbo-visma waarschijnlijk (?) de overstap gaat maken van Bianchi naar Cervelo. De Bianchi-fietsen doen het toch fantastisch? Weet een van jullie de reden(en), vooral financieel?

Yeez

Ik geloof niet dat de ploeg op slechtere fietsen gaat rijden voor alleen wat meer geld. Ze hadden de keuze uit drie fabrikanten en nog bianchi. Geld is altijd mooi meegenomen, maar een ploeg als jv (die altijd op zoek is naar kleine winst) zal altijd op het beste materiaal willen rijden.

S. Morgenstern

Ik denk dat het bij zo'n keuze eerder zal gaan om de investering die ze willen doen in de ontwikkeling, dan om puur meer inbreng van sponsorgeld.

Yeez

'@sephiroth banden is een sponsor an sich, dat weet je?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ja, daar kijk ik regelmatig naar, maar PCS is geen betrouwbare bron toch. 

Dan hebben we het over de startlijsten zolang die niet bevestigd zijn. De aflopende contracten kloppen dan weer wel want de verlengingen of nieuwe contracten voegen ze juist alleen toe na een bevestiging. Natuurlijk kunnen van die renners er al tussenstand met een nieuw contract maar die nog niet bevestigd zijn, maar dat kan ook zijn bij het lijstje van Youri.

Verder ben je toch slim genoeg om in die lijst zelf de renners eruit te halen die eventueel in aanmerking zouden komen. En nee dit was de lijst waaraan ik refereerde.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het zal bij de keuze voor een fietssponsor natuurlijk ook om geld gaan en de ontwikkeling van het materiaal. Daarnaast zullen de contacten met PON (eigenaar Cervelo) ook meegespeeld hebben misschien. Denk dat de kwaliteit van de frames van Bianchi en Cervelo elkaar niet zoveel ontlopen. De afmontage van de fiets gaat inderdaad via andere leveranciers zoals Shimano, Vision en volgens mij rijden ze nog steeds op de banden van Vittoria.

TLJCAMPS

'@Kelderfan

Prima selectie, mooie kansen.
Ben benieuwd naar Vingegaard. Etappe drie is ideaal voor hem...

kelderfan

'@TijmenCamps
Dat wordt zeker een leuk rondje om te volgen en ook ik ben benieuwd naar Jonas Vingegaard.
Toch had ik juist vanwege Corona zo'n sterk mogelijk veld neergezet. Dan heb ik 't over Van der Hoorn, die ik zou vervangen door Tolhoek of Bouwman. Dit is een rondje voor heuvelrenners.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De kopman goed omringen heeft meer prioriteit, zeker in zo'n WT-rondje met veel kansen voor sprinters.

Rawolf

Groenewegen heeft in Polen denk ik 2 of 3 kansen. Vingegaard heeft al genoeg hulp met Harper en Foss.

Wheely

'@deadelaar
Er zijn door de jaren heen ook genoeg aansprekende resultaten geboekt op een Cervelo, denk zelf dat het een stapje vooruit is voor ze al vind ik de Bianchi mooier.

kelderfan

'@s.Morgenstern
Ha,ha, Wie is de kopman voor dit rondje. Dylan heeft toch zijn mannen mee met Pfingsten en van Emden.
Maar als door Corona weer races uitvallen, dan ben ik heel blij met Wout Van Aert, die wel Mike Teunissen moest missen.
Omdat het een heuvelrondje is en elke zege telt, lijkt mij 't een goede zaak om Koen Bouwman mee te nemen.
In dat Czech rondje kan ook Pluimers mee gaan als vaste lead-out van Olav Kooij.

Yeez

Ik zou er niet raar van opkijken dat deze reservetrein dylan ritzeges kan kosten

Rawolf

Reservetrein? Dit is nu gewoon zijn vaste trein. Volgend seizoen ook veel met Pfingsten en vEmden wss. Jansen gaat weg en Teunissen is de trein wel ontgroeid buiten de belangrijkste koersen.

Laatst gewijzigd
Wheely

Ackermann en Jakobsen hebben ook niet perse een betere trein volgens mij, zijn al met al prima aan elkaar gewaagd.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Finn Fisher Black wordt door Mathieu Heijboer in het zonnetje gezet voor zijn rol om kopman George Bennett uit de wind te houden. Die Finn lijkt mij ook een sterke renner.

S. Morgenstern

Groenewegen is de kopman in Polen. Die heeft daar de meeste kans op overwinningen, dus moet je daar zo veel mogelijk rekening mee houden. Bouwman heeft hij niet nodig. Prima selectie voor die koers.

1 2 ... 193 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.