Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 195 ... 396 397
AWestie

Ik begrijp de klassieker+sprinttreinpotentie nog niet helemaal voor Affini. Puur uit interesse: Waar zien de volgers dat in terug? Een beetje scorebordjournalistiek leert dat hij een sterk tijdrijder is, maar verder? Ik hoor het graag van anderen :)

jvh93

Sterke tijdrijders kunnen ook een goede rol spelen in de sprinttrein. Hij zal niet als laatste man uitgespeeld worden, maar eerder in dezelfde rol als Tony Martin nu heeft en Jos van Emden ook weleens vervult heeft. Ze zullen er vooral zijn om de sprintaantrekker met de sprinter in het wiel goed van voren te houden en/of naar voren te brengen. Daarnaast kan hij eventueel ook uitstekend dienst doen als de persoon die de halve dag op kop rijd om de kopgroep terug te halen (op zijn Tony Martin's)

ghostwriter

Het vertrek van Jansen en De Plus ongelofelijk jammer maar met respectievelijk Oomen en Affini als hun vervangers gaat Jumbo-Visma er zowel qua kwaliteit als potentieel niet op achteruit.

Rawolf

Affini zou ik niet als directe vervanger van Jansen zien, echt een heel andere renner. Affini zal wat meer tot zijn recht komen in tijdritten, daarintegen heeft hij in de klassiekers nog niks laten zien en viel dat vorig jaar vooral tegen. Ik denk dus ook dat er nog een renner komt voor het klassieke blok. Met sprinttrein wordt ook vooral de sprinttrein rond Dekker bedoelt neem ik aan, Affini zal daar eerst stappen in moeten zetten voor hij waardevol kan zijn in de belangrijkere koersen met Groenewegen.

Matxin

Ik zie Affini ook veel meer als een type/toekomstige opvolger van Martin en van Emden.
Jansen is meer een echte klassiekerrenner, dat is Affini tot op heden niet echt.

kelderfan

'@ghostwriter
Dat klopt niet helemaal. Omdat Edoardo Affini het goed doet in rondjes als Tour of Norway en Tour of Tour of Britain, maar in het Vlaamse stuk komt hij niet in de buurt van Jansen.
Hij is toch meer een jongen voor de sprinttrein. {als opvolger voor Van Emden in die trein} Dan kan Van Emden meer ingezet worden in 't Vlaamse werk.
@Michiel De Rooij
Dat is een goeie 1 van 4.
@AWestie
Je hebt een goed punt. Met Edoardo Affini heeft TJV wel een winnaar binnengehaald.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Zou Affni al een beetje Nederlands praten? Ik kan me voorstellen van wel met zijn Nederlandse vriendin en zijn verleden bij SEG (al zal het vast niet veel zijn).

tendam

Ik vind Jansen een sympathieke gozer maar hij wordt hier wel wat overschat, geloof ik. Geen onmisbare renner. De Plus is een ander verhaal, die liet vorig jaar erg indrukwekkende staaltjes zien en zal bij Ineos een soort Poels 2.0 kunnen worden. Maar goed, met Oomen heb je een renner die tot vorig jaar nog duidelijk de betere was van De Plus, en de spoeling qua Nederlands talent onder de 30 is erg dun, zeker qua klimmers. Dus als de keuze is tussen Oomen en De Plus, budgettair gezien, zou ik ook voor Oomen gaan als Nederlandse ploeg.

S. Morgenstern

Affini zou echt een prima renner zijn om Van Aert een halve dag uit de wind te zetten in de stormlopen naar de knelpunten in die koersen. Grote tijdrijders van zijn niveau zijn daar uitstekende renners voor (zelfde kwaliteiten maken hem ook geschikt voor de sprinttrein, ondanks weinig ervaring wellicht). Hij werd niet voor niets door Mitchelton meteen in zijn eerste jaar daarvoor gebruikt. Dit jaar ook al een stapje gezet, gezien zijn Omloop.

Laatst gewijzigd
Rawolf

De renners die dat kunnen hebben ze al of verlengen ze niet, Jansen is een renner die een rol kan spelen in finales. Affini laat daar voorlopig niks van zien, ook een anonieme 53e plek in de omloop suggereert dat niet.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ja, dan neemt hij dus de taken over van degene die ze niet verlengen of degene die nu doorschuiven naar een taak later in de koers.

kelderfan

Maar daarmee is het geen vervanger voor Jansen en met Dekker heb je al een talent, wat moet groeien in dat werk.
Je had met Jempy Drucker wel een beter voorbeeld. Nu er toch een Italiaan komt, kan je ook denken aan een Spanjaard {alhoewel het ligt misschien nog gevoelig} Iván García Cortina zou de puzzel rond maken.

Rawolf

Kelderfan, voor de verandering ben ik het helemaal met je eens.

Valgren Andersen lijkt me ook een interessante voor het klassieke blok, komt er bij NTT niet meer uit maar heeft potentie zat. Enige nadeel is zijn Nationaliteit, daarmee past hij toch wel goed bij NTT. De veranderingen daar kunnen hem misschien toch verleiden tot een contractverlenging.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Rawolf
Je hebt gelijk met Affini; maar weet jij of Hindley gaat verlengen of 1 van 3 gaat worden.
Misschien is 't een gekke gedachte, maar Tom Dumoulin is een beetje boos geworden, omdat Simon Geschke niet is verlengd door Team Sunweb.

S. Morgenstern

Waarom moet het een vervanger van Jansen zijn? Volgens mij wordt hij helemaal niet als zodanig gepresenteerd.

tendam

Er wordt nu gesproken over vervanging voor Jansen, alsof Jansen zelf al echt een rol heeft kunnen spelen voor Van Aert in finales. Volgens mij is dat helemaal niet zo. Hij zou het wellicht moeten kunnen, maar dat geldt net zo goed voor bv. Timo Roosen.

kelderfan

Die Jansen heeft zich juist heel goed ontwikkeld bij TJV Ik herinner mij het wedstrijdverloop in de 4 Jours de Dunkerque.
Daar heerste hij toch met Teunissen en Dylan Groenewegen.

hartstikkebedankt

Ik denk dat Roosen van niet veel minder waarde kan zijn dan Jansen, zou hem zeker verlengen. Jansen is een goede renner om zelf resultaten te rijden in etappekoersen maar ik twijfel of hij in de klassiekers echt wel van cruciaal belang is.

Laatst gewijzigd
tendam

'@kelderfan
Ja, en wat heeft dat te maken met de finales van klassiekers? Teunissen heeft daarin ook nog alles te bewijzen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@Tendam, dat er nu geen renner is die van Aert in meerdere koersen in de finale kan bijstaan is toch des te meer reden voor een versterking die dat wel kan zoals de genoemde EBH, Garcia Cortina, Valgren etc...

S. Morgenstern

Teunissen en Roosen zijn prima in staat om Van Aert bij te staan in de finale van koersen. Hebben er beide al meerdere gereden. Eenkhoorn zie ik ook wel doorgroeien naar dat niveau.

Rawolf

Kan je ook een voorbeeld geven?

Murcia

Dat Affini nu vooral als tijdrijder wordt gezien wat natuurlijk volstrekt logisch is, betekend niet dat hij geen kwaliteiten heeft op andere terreinen. Het zou mij niet verbazen als Zeeman en Heijboer al een traject met hem hebben doorgenomen waarbij het voorjaar eerst als ondersteuner van Wout wordt opgepakt maar met de bedoeling om van hem een klassiekerrenner te maken. Hij heeft ook een behoorlijk goede sprint in de benen.

Wat mij verder bevalt is dat de renners die nu worden aangetrokken voor de tweede en derde lijn weer van een hoger niveau zijn dan hun voorgangers. Naast het budget is ook de aantrekkingskracht van de organisatie toegenomen door hun werkwijze. Succes trekt aan. Nu is het zaak niet te verslappen om een Sunweb scenario te voorkomen.

S. Morgenstern

Voor Roosen bedoel je dan neem ik aan? Want van Teunissen zul je er zelf ook wel genoeg herinneringen. Roosen reed in 2018 een goed voorjaar met een aantal finales; uiteraard uiteindelijk niet mee met de allerbeste van de dag, maar wel bij de beste vijftien en daarmee goed genoeg om Van Aert bij te staan in zo'n finale.

Wanneer je zelf stelt dat Jansen een rol kan spelen in finales, dan lijkt het me helemaal geen probleem dat over Roosen en Teunissen te zeggen.

Laatst gewijzigd
jvh93

Trouwens, wat mij opvalt is dat tot dusver de spoeling qua belgen wel erg dun wordt (zeker als eventuele ondersteuning van Van Aert in het Belgische Kampioenschap). Je hebt Wynants nog eventjes en daarna zal het alleen nog maar Van Aert zijn als de Plus daadwerkelijk vertrokken is. Nu zie ik niet zozeer Belgen die uit contract lopen die interessant zijn voor de ploeg, maar voelt toch een beetje gek

1 2 ... 195 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.