Zijn trainer was van mening dat hij in Sanremo op zijn sprint kon vertrouwen, dus dan zal het met zijn vermogen op het vlakke nog wel goed moeten zitten. Ik had ook niet het idee dat hij extreem mager is momenteel. Hij stond scherp, maar dat toegenomen klimvermogen leek me geen gevolg van een fysieke transformatie.
Ze kunnen gewoon tellen hoor bij Wielerflits.... als zij met zekerheid zouden weten wie die 3 waren dan hadden ze dat gewoon gebracht hoor. Je gaat als media toch niet op nieuws blijven zitten.
Dat doen ze echt niet... Leemreize hebben ze ook zelf moeten uitzoeken. Natuurlijk zullen ze er alles aan doen om genoeg bronnen te vinden om bevestiging over een renner te vinden, maar TJV gaat ze echt niet zomaar iets geven. En als ze iets weten dan brengen ze dat gewoon als nieuws. Het AD of de Telegraaf gaat ook niet op toestemming wachten.
Hij is er niet heel specifiek over inderdaad:
Volgens Heijboer staat Van Aert zo scherp als een mes. "We hadden in Tignes een kok mee die elke dag op maat van de renners kookte. Afvallen was niet de bedoeling, maar eerder een gevolg van het specifieke voedings- en trainingsprogramma. Laten we stellen dat hij nu op zijn allerbeste niveau zit, ook qua scherpheid", klinkt het. Van Aert gaat in eerste instantie mee als sprinter en om te helpen in de vlakke ritten, maar men verwacht in de bergen ook het nodige van de Belg
Hij woog vorig jaar 77,4 kilo tijdens Milaan-Sanremo, dat had hij toen gedeeld aan Sven Nys die zijn data besprak tijden Extra time koers. En dat gewicht werd ook al genoemd in 2017, dus zou je eerder denken dat hij nu rond de 76 kilo zou wegen. Misschien dat Lamberts ook niet iedereen wijzer wilt maken dan dat ze al zijn.
'@Rawolf
Deze keer niet eens, want in de quote staat duidelijk, dat de ploeg er niet op uit was, maar door de specifieke voeding en natuurlijk training staat hij scherper. Dus weegt hij iets minder. Hoeveel dat wordt niet uit de doeken gedaan.
In de Strade zag je hem ook een stuk sneller rijden dan ooit daarvoor in de laatste 6 km. Hij heeft de kom op dat stuk gepakt.
'@Michiel De Rooij ligt eraan als 1 van de 3 in de eerste week overtuigend het geel pakt dan heb je ook nog 2 reserve kopmannen die je uiteindelijk als extra knecht hebt, want dan ga je die trui dus verdedigen. Ik maak me over die hardrijders op zich weer niet zo'n zorgen.
Dat lijkt me ook wel inderdaad.... en ook Robert heb ik wel eens in een dal behoorlijk zien doortrekken.
En natuurlijk valt er best iets voor te zeggen of je Kuss of Bennett niet had moeten inruilen voor een Teunissen... maar dit is nu eenmaal de keuze die gemaakt is en dat is verder gewoon een prima selectie. Denk op zich dat het gewoon moet kunnen.
Ik had wel voor Teunissen (met de oude kalender Van Emden) gegaan, maar denk dat deze selectie ook meer dan sterk genoeg is om mee te doen voor eindwinst te gaan. Daarnaast hebben ze (Zeeman, Niermann, Van Dongen en ik dacht ook Maassen) er heel veel tijd in gestopt om de afgelopen edities te analyseren, dus neem ik aan dat dit een goede keuze is geweest.
Ha, ha @Michiel De Rooij
Je mag even ouwenelen op 't vierkant. Maar je maakt zomaar een punt, want Wout Van Aert kan opeens ook een metertje klimmen. Maar wie moet je offeren om Mike Teunissen? mee te kunnen nemen voor de vlakke ritten/sprint/op kop rijden..
Als Kruijswijk voor deze gelegenheid voor de ondersteuning kiest, kan Kuss samen met De Plus de Giro doen.
Kuss kan dan de plek van Martin overnemen; want Martin in 2 GT's na elkaar heb ik al eens gezegd. Hij wil niet voor niets minder wedstrijden hebben in zijn programma.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.