Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 200 ... 396 397
tendam

Plugge had het vorig jaar nog trots over hun benadering dat ze elke dag zagen als een kans op winst, of het nou een massasprint, bergrit, overgangsrit of tijdrit is. Daar stappen ze nu eigenlijk meteen weer vanaf. De tijd zal leren of dit een slimme benadering is. Ik begrijp het volledig, de winst van Bernal was vorig jaar ook deels tactisch... maar ook deels omdat hij iedereen gewoon eraf reed, daar helpt geen moedertje lief tegen en ook geen 2 extra kopmannen. De sterkste wint toch meestal. Misschien is een Groenewegen erbij juist wel goed voor de moraal.

Het voorbeeld van Dumoulin is inderdaad goed, die heeft nog nooit veel steun gehad (behalve van Oomen in 2018) maar stond wel 3 keer op het podium van een grote ronde.

Yeez

Het is natuurlijk wel lekker dat froome de afgelopen jaren niemand heeft hoeven terughalen, omdat landa of porte doortrok en er niet meer dan 3/4 man overbleven. Enige wat hij hoeft te doen is afmaken. Met een sterke ploeg kun je het heft in eigen handen nemen, knechten het werk op laten knappen en controleren

mariovanmeer

stop zetten

mariovanmeer

forum stopzetten

Wheely

Aangezien de Tour klimmend begint zullen ze meteen al moraal moeten kunnen putten uit een overwinning, erplaats of goede stand in het AK. Ik denk dat ze wel beseffen dat een vliegende start zoals vorig jaar sowieso niet gaat gebeuren. De strijd met Ineos zal centraal staan. Wordt allemaal heel apart en interessant verwacht ik.

Gestoorden

Als je het zo bekijkt dan denk ik ook wel dat het te doen zou moeten zijn. Het komt er alleen op een gegeven moment op aan (als alles goed gaat) dat je het geel moet gaan verdedigen. Dan heb je 2 sprint aantrekkers / voorbereiders - die ook ingezet moeten worden voor het vlakke - die procenten minder zijn hierdoor. Het lijkt mij best wat extra belasting voor deze mannen om het geel te verdedigen, en ook de sprints te moeten doen. Daarbij is de kans op valpartijen ook groter (met verlies van knechten), vooral in Le Tour.

Ik weet het nog niet wat ik zou doen als ploegleider.

Daboytommy

Puur om te gissen. Jack Haig en Jumbo. Zou het geen mooie combi zijn? Goede knecht voor in de bergen en bepaalde klassiekers, kan nog groeien en is nog vrij. Ik voel een overgang ;)

Wheely

Ja je hebt natuurlijk die slottijdrit waarin Dumoulin en Roglič het in theorie beter zouden moeten doen dan Bernal dus je zou het geel bij wijze van spreken zelfs nooit aan hoeven raken tot de voorlaatste dag. Echter dat is natuurlijk een enorm risico nemen. Ik denk dat als Roglič echt heel goed is dat ze prima in de laatste week voor het geel moeten kunnen gaan. (maar goed dit is wel heel erg koffiedik kijken eerst maar eens zien hoe de verhoudingen daadwerkelijk liggen deze week)

Yeez

'@daboy dure jongen denk ik, te duur als je je bedenkt dat ze om financiele redenen bij kelderman zijn afgehaakt

S. Morgenstern

Haig lijkt me onhaalbaar. Kelderman en Phillipsen waren te duur en Haig zal daar niet onder zitten, terwijl we ook niet weten wanneer die gesprekken met die renners waren. Goed mogelijk bijvoorbeeld dat dat in het geval van Kelderman samen viel met gesprekken met Oomen.

Ik denk niet dat zo'n type erbij nog echt nodig is, maar als ze nog met een getalenteerde klimmer komen zou die Hongaars van CCC me niet verbazen. Lijkt me zo'n gast waar ze nog heel veel potentie in zouden kunnen zien, op basis goede tests en wellicht een relatief late stap naar een professionele omgeving (mocht dat het geval zijn).

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern valter was bij de beloften al echt top en rijd dit jaar ook al goed voor zijn eerste jaar (is van 1998, dus die overstap kwam niet laat, eerder vroeg). Reed dit jaar in provence en tour des alpes al goed omhoog. Ook de laatste etappe in burgos was erg goed.

Punt is dat hij in 2021 een contract heeft bij ccc, maar geen idee hoe dat nu zit tov sponsoren en de ploeg die evt. Stopt.

Op Twitter wordt hij wel door Plugge en Zeeman gevolgd (en andersom)

kelderfan

Als je dan toch naar dat soort renners verwijst, dan is Harm Vanhoucke een betere optie. Gezien de uitbreiding van Jumbo en Visma richting Belgie zou ik als team gaan voor die jonge Belg; die reeds in de Vuelta goed heeft geacteerd.
Jumbo gaat toch niet richting Hongarije mag ik aannemen.
Hij zou meteen een goede vervanging zijn van Laurens De Plus. Niet als directe vervanger, want daar komt Sam Oomen voor.
Jack Haig zou natuurlijk de kers op de taart zijn.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Hij was inderdaad bij de beloften al top. Ik dacht wat die late overstap dan ook aan zijn stap vanuit Hongarije, dat zou een reden kunnen zijn om nog extra potentie te zien. Waarbij ik wellicht wel de professionele begeleiding die hij daar heeft gehad onderschat.

Ik meen dat alle renners van CCC vrij waren om met andere ploegen te praten.

Murcia

Het probleem met het meenemen van Groenewegen in de TDF is dat je natuurlijk zijn trein dan ook moet meenemen wat weer ten koste gaat van de ondersteuning van de kopmannen. Je zou renners als van Aert en Martin dit erbij kunnen laten doen die dan volledig zijn opgebrand voor de bergetappes. Al met al zullen de kansen voor Groenewegen's deelname aan de Tour de komende jaren niet groter worden. Zeker niet als de tactiek dit jaar al zijn vruchten afwerpt.

S. Morgenstern

Oh ja, de Twitter linkjes! :)

Dat gaf een paar jaar terug nog weleens een aardige indicatie. Dat bijvoorbeeld BianchiBenelux al nieuwe renners was gaan volgen voor ze werden gepresenteerd.

S. Morgenstern

'@kelderfan; ben je er zeker van dat Vanhoucke meer potentie heeft om door te groeien naar het niveau van De Plus? Ik zou hem qua talent zelf nu niet direct hoger inschatten dan Valter, waarbij de kans op nog een grote stap vooruit me bij die laatste groter lijkt. Op basis waarvan zie je dat anders? Ik zie redelijk vergelijkbare prestaties.

Die goede prestaties in de Vuelta waar je naar verwijst bestaan overigens niet. Ik denk dat je van een Jumbo renner die zo'n ronde op die manier rijdt, je zou afvragen waarom hij daar rijdt en opwerpen dat ze beter een klimmer op hadden kunnen stellen. Niet dat je Vanhoucke die ronde op enige wijze na moet dragen; heb er alleen maar respect voor dat hij hem onder die omstandigheden (als invaller voor zijn overleden vriend) uit heeft kunnen rijden.

Laatst gewijzigd
tendam

Instagram is tegenwoordig ook een goede indicatie, Van Aert was bv. onlangs al Edoardo Affini gaan volgen. Die Attila Valter lijkt me inderdaad het soort renner waar Jumbo wel voor gaat, zou me niks verbazen als ze die hebben getekend. Of in elk geval belangstelling hebben.

Murcia

Als we social media erbij pakken dan doe ik ook een duit in het zakje, Mezgec was nog niet zo lang geleden (25 juli) onderweg met Tolhoek en volgt hem ook op Instagram.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, dat lijkt mij wel. Kijk maar bij de Ruta, waar hij 10e. wordt na een stel bekende namen en hij bleef de beste man van TJV voor in de uitslag. Hij was ook winnaar van de Piccolo Giro di Lombardia en hij won een bergrit in de Giro Ciclistico della Valle d'Aosta Mont Blanc.
Dus in principe is hij een talentvolle klimmer; die je er graag bij zou willen hebben.

kelderfan

'@Murcia
Ik zie die Luka Mezgec ook wel aansluiten als 1 van 3.

S. Morgenstern

Vanhoucke is inderdaad een talentvolle klimmer, maar dat is Valter dus ook. Die laatste heeft vergelijkbare dingen gedaan bij de beloften. Ik zie geen reden om de één een betere optie te noemen, dan de ander.

Laatst gewijzigd
Daboytommy

Ik heb geen Instagram of Twitter, dus dit wordt voor mij lastig.

De komst van Mezgec zal mij niet verbazen. Valter ken Ik niet heel goed dus kan ik geen oordeel over geven. Is het vertrek van De Plus definitief? Ik hoop nog altijd dat hij wel blijft.

Ik verwacht dat Groenewegen volgend jaar, bij een parcours ook geschikt voor sprinters, er gewoon weer bij is en Jumbo terugvalt op 4 man voor het klassement en 4 voor de sprint. Eventueel wel weer met renners die voor beide van belang zijn.

S. Morgenstern

Ik denk dat de verhouding dan 5-3 zal zijn.

Rawolf

Dus je vind dit jaar 2 renners voor het vlakke eigenlijk al te weinig en dan zouden die 2 renners volgend jaar wel genoeg zijn als ze ook nog elke vlakke etappe voor Groenewegen diep moeten gaan + een van de klimknechten moet elke vlakke etappe worden ingezet om de vroege vlucht te controleren?

Als Groenewegen meegaat heb je 3 man voor het vlakke nodig, het liefst is 1 daarvan een echte klasbak zoals Kwiato, Jungels die zowel op het vlakke en in de bergen een rol kan vertolken. Maar in de huidige selectie zit die niet.

Met de huidige selectie is een realistische opstelling denk ik Dumoulin, Roglic, Kuss, Gesink, Martin, van Aert, Teunissen en Groenewegen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik vind twee man voor het vlakke niet te weinig, dat heb ik nooit gesteld. Ik had er met drie kopmannen zelf drie meegenomen, maar heb ook aangegeven dat ik deze selectie meer dan in staat acht om de kopmannen goed bij te staan. Zoals ik ook denk dat je een uitstekende selectie rond bv Dumoulin en Groenewegen kunt formeren met de beschikbare renners (dat hebben de afgelopen twee jaar wel bewezen). Ik zie niet waar dat elkaar tegen spreekt.

1 2 ... 200 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.