Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 222 ... 396 397
Elvs

Wat een vreselijk slechte column in de Elsevier zeg. En waarom lees ik toch zoveel dat Groenewegen een gevaarlijke sprinter is. Hij is de afgelopen jaren toch nooit echt in opspraak geweest? Ik snap dat oprecht niet.

S. Morgenstern

'@kelderfan; sommige renners hebben inderdaad soms even nodig om erin te komen, maar ook dat hoeft niet overdreven te worden. Kruijswijk had dat vroeger bijvoorbeeld veel meer, maar is nu ook een renner die in nagenoeg iedere koers een heel hoog niveau haalt. Dat komt doordat de kennis wat betreft trainingen in het peloton sterk vooruit is gegaan de laatste jaren. Dat er nu nog marge op zit om beter te worden is daar gewoon onderdeel van en niet in tegenspraak met die ontwikkeling.

Dumoulin is overigens een renner die vergelijkbaar is met Roglic. Die staat er normaal meteen na een hoogtestage. Hij heeft nu alleen meer dan een jaar stilgestaan.

Laatst gewijzigd
Murcia

Los van het feit dat de column van Camps van een armoedig niveau is en nogal belachelijke insuniaties kent, is het mij ook opgevallen dat er een animositeit heerst tussen DQS en TJV. Ik wijt dit aan niets anders dan het opkomen van een concurrent voor DQS in de lage landen op zowel sportief als commercieel gebied. INEOS en DQS bijten elkaar totaal niet tot nu toe aangezien INEOS alleen belang heeft bij het eindklassement van de Tour en zich nauwelijks bekommert om succes in de eendagskoersen. TJV daarentegen heeft als strategie om in beide een rol te willen spelen en daarbovenop heeft JUMBO als bedrijf grote ambities in Vlaanderen. Dit zorgt ervoor dat ik bij Levefere al vaker een opvallende geïrriteerdheid heb waargenomen zodra TJV ter sprake komt.

tendam

Ik wijt dit eraan dat Lefevere een lul is. Vanuit Jumbo is die animositeit er volgens mij helemaal niet.

ghostwriter

Als ik het goed heb is dit pas de tweede keer sinds Groenewegen voor Jumbo-Visma rijdt dat hij is gediskwalificeerd en de eerste keer had niets met een sprint te maken maar doordat hij in de groep zat die in de Scheldeprijs werd gediskwalificeerd vanwege het oversteken van een spoorboom op een moment waarop het niet mocht. Groenewegen is relatief aan zijn vak geen gevaarlijke sprinter maar in de Ronde van Polen was hij bewust roekeloos en in een sprint op die snelheid is het schandalig om bewust roekeloos te zijn. Natuurlijk had de UCI nooit moeten goedkeuren dat zo'n sprintfinish in het parcours werd opgenomen maar juist omdat de sprint daar lag had Groenewegen de morele (en wettelijke) verplichting om minder risico te nemen. Ik begrijp dat dit misschien wel tegen de aart van een sprinter ingaat omdat je een bepaalde roekeloosheid moet hebben om op dat niveau (en met die snelheiden) het mentaal aan te kunnen om schouder aan schouder te sprinten. Alleen is iets wat begrijpelijk is niet altijd ook gerechtvaardigd.

Ik ben een fan van Groenewegen en was bijvoorbeeld ook tegen de komst van Dumoulin omdat ik wist dat dit de kans dat Groenewegen de komende jaren de Tour zou rijden enorm zou verminderen. Alleen vind ik dat zijn bewuste roekeloosheid in zo'n sprint op die snelheiden zwaar moet worden gestraft. Ik zou het geheel terecht vinden als hij pas begin volgend jaar weer mag koersen. Er moet een statement worden gemaakt dat sprinters natuurlijk best hun fysiek mogen gebruiken om posities mogen vechten maar dat er een grens is en dat als die grens wordt overschreden ze zwaar worden gestraft juist omdat ze al behoorlijk veel "leeway" krijgen. In mijn ogen heeft Groenewegen die grens duidelijk overschreden.

$kedel

Lefevre is natuurlijk een enorme zuurpruim.
Een beetje vergane glorie net als Elsevier wmb, waar de tijd ook flink heeft stilgestaan.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wellicht wel ingegeven door de opkomst van een extra concurrent, waar hij eerst totaal jaren geen rekening met ze moest houden (enkel een klein beetje met Vanmarcke ooit). Nu hebben ze recent Van Aert aangetrokken, waar hij ook belangstelling in had en daarna De Plus en een diëtist 'weggekocht'.

kelderfan

'@ghostwriter
Ook ik heb een zwak voor bepaalde renners Kelderman met Gesink in de ToC; Kruijswijk met Sanchez {LLS} in de TdF.
Nadat van 9 koppige toerploeg er nog maar 4 jongens overbleven {gehavend en wel} reed juist Kruijswijk de forcing voor LLS, die de rit naar zich toehaalde en zorgde, dat er toch nog wat te vieren viel.
Ik had ook mijn bedenkingen bij de komst van Tom Dumoulin, die toch voor bepaalde renners de deur sluit. {De Plus}.
Maar na het zien van de Tour de L'Ain ben ik helemaal om, want juist Tom maakt toch het verschil.
Wat sprinten betreft moet de knop om naar meer veiligheid, want anders behoef ik dat stukje niet meer te zien.

$kedel

Ik denk dat het vooral de Plus zelf is geweest die de deur heeft gesloten.
Hij had bij Jumbo best jaarlijks een ronde voor eigen rekening kunnen rijden maar heeft puur voor het geld gekozen.

goldone123

idd die kans is groot sam oomen komt er wel voor dan. hoop toch dat hij zn oude vorm kan terug pakken.

kelderfan

De Killer Wasps is de nieuwe bijnaam voor TJV en de bedenker is Richie Porte.

KJP

Hoezo is er dan animositeit tussen DQS en Jumbo? Dat valt allemaal wel mee denk ik. Wellicht dat de irritatie die er op dit moment is gewoon komt doordat een renner van Jumbo vorige week een renner van DQS zwaar het ziekenhuis in heeft gereden?

goldone123

'@kelderfan heeft richie porte goed bedacht

Wielerfan1987

'@ghostwriter,

Ik meen mij te herinneren dat er in de eerste 2 jaar na Dylan zijn overstap naar TJV al eens een relletje was tussen Dylan en ik dacht Dupont? In verband met een vermeend onregelementaire sprint van Dylan die toen ook van zijn lijn afweek ofwel een schouderduw uitdeelde.
Dat was ergens in een kleinere wedstrijd in België? Toen is die belachelijke bijnaam 'De bowlingbal' geloof ik ook in het leven geroepen door een forumlid hier op WF.

Laatst gewijzigd
SnellePelle

Sinds wanneer is de Deceuninck een Nederlandse ploeg? Of hebben we meerdere Nederlandse profploegen?

Gaat het wel goed met de fanboys?

Wheely

'@wielerfan
Die term komt van Naesen
https://www.wielerflits.nl/nieuws/naesen-vond-groenewegen-al-achterlijk-maar-nu-is-hij-helemaal-een-deb/?amp

Zat laatst de podcast van Armstrong te luisteren en volgens hun stond Groenewegen niet bekend als "kwacker"... Niet dat hun mening iets zegt hoor. ;-)

Murcia

'@SnellePelle
Dit moet je met Hugo Camps bespreken, hij denkt dat DQS een nederlandse ploeg is.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@wheely,

Ik geloof dat jij het artikel hebt gevonden dat ik zocht, in mijn geheugen was dat een akkefietje tussen Dupont en Groenewegen, maar het was dus Naesen.
Het zij zo.

Dylan is geen onbeschreven blad waar het onreglementair sprinten betreft, maar er zijn sprinters die het bonter maken.

molovin

Ik kan me niet voorstellen dat Van Aert weg zou gaan zonder dat Jumbo een tegenbod zou doen volgend jaar. Hij is uitermate belangrijk als uithangbord in Belgie waar ze toch ook aan het uitbreiden zijn met de supermarkten.

Sijbrands

Next page

Loek de Rooij

nieuwe pagina

Yeez

Ik vind dat zo’n overtrokken gedoe. Dat van aert er zit als uithangbord voor Jumbo in België. Dat is 1 keer benoemd als mooie bijkomstigheid. De ploeg wil hem vooral behouden, omdat het een steengoede renner is

kelderfan

Dat is hij zeker een steengoede renner en dat is ook de reden, dat ik vind, dat hij een goede ondersteuning verdient.
Dus ik hoop maar dat Jansen toch gaat blijven.

kelderfan

Ik lees ook, dat er wat 't kopmanschap in de TdF betreft toch wat beweging zit. Maandag wordt er kennelijk besloten, dat Roglic de kopman wordt met twee supersubs. Tom Dumoulin gaat zich niet sparen in de Dauphine.
Ik ben benieuwd hoe zij 't varkentje gaan wassen.

Laatst gewijzigd
Murcia

Zo verrassend is dat toch niet? Tom gaf na de L'Ain al aan dat de pikorde bepaald zou worden na de Dauphine. Laat de andere twee maar mooi in een vrije rol en wie weet wat er dan uit komt rollen. Vanmiddag eerst maar weer eens genieten van de koers op Sporza.

1 2 ... 222 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.