Ik hoop dat Kruijswijk met de instelling naar de Tour gaat dat hij na de eerste rustdag in elke zware bergetappe in de aanval probeert te gaan. De concurrenten zullen vooral naar Roglic kijken en vervolgens Dumoulin met een schuin oog in de gaten houden waardoor Kruijswijk waarschijnlijk meer ruimte zal krijgen dan verstandig voor zijn concurrenten is. Natuurlijk zal Kruijswijk daar sterk genoeg voor zijn maar als hij daar niet sterk genoeg voor blijkt te zijn zou hij ook niet sterk genoeg zijn geweest om de Tour met een passieve koersstijl te winnen. Daarbij zal Kruijswijk met zulke aanvallen de ploeg steunen doordat ze dan niet op kop hoeven te rijden en Gesink, Bennett en Kuss zich kunnen sparen.
Wout is schitterend op dreef, maar ik heb ook vandaag weer van de hele ploeg genoten. Een uitroepteken gezet door van Aert maar een overwinning van het team. Gesink als vanouds en schitterend werk van Primoz die zichzelf voor vandaag opofferde door Uran terug te halen en Tom en Steven die nog even de koers in de laatste kilometer controleerden.
Ik bekijk het van dag tot dag maar het is echt genieten op het ogenblik.
Ja, waarom te vroeg pieken. In de Dauphine moet je er staan. In de geplande hoogtestage kun je nog puntjes op de i zetten. En dan go, go TJV klimtrein.
Vandaag krijgen van de pluimpjes Tony Martin & Robert Gesink; want die hebben berenwerk verricht.
Tom Dumoulin is goed onderweg en ook Kruijswijk zag er goed uit. {Bennett en Roglic is bekend die zijn goed};
alleen Kuss had nog niet veel in de tank, al zijn die bergritten meer op zijn lijf geschreven,
Wat een bizarre dag, Die wout van Aert joh dat is de beste wielrenner van t moment. Vergelijkbaar met Sagan in zn jonge jaren. Alles wat hij aanraakt veranderd in goud.
George Bennett bewijst mij ook een dienst, had vanmorgen nog een eurotje op m ingezet aan 1/35 (:. Heb piermonte helaas niet kunnen kijken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.