Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 234 ... 396 397
TLJCAMPS

Schitterende koers gereden! En zo om 17:30 ook nog koers met de rentree van Gijs Leemreize!

Ook David Dekker, Olav Kooij, Owen Geleijn en Lars Boven aan de start.

tdola

'@poeksel
Idee was dat kuss na de tour nog de vuelta zou rijden.

ghostwriter

Mocht het zo zijn dat Kruijswijk en Roglic de Tour niet rijden dan kan Jumbo-Visma ervoor kiezen om naast het geel voor Dumoulin ook met Van Aert voor het groen te gaan. Met bijvoorbeeld Martin, Gesink, Bennett, Tolhoek, Kuss en Hofstede (als extra knecht voor Van Aert) als knechten kan Jumbo-Visma (zelfs als Kruijswijk en Roglic niet beschikbaar zijn) alsnog een geweldige ploeg naar de Tour sturen.

S. Morgenstern

Wanneer groen noodgedwongen een doel moet worden, dan is sowieso Jansen de renner om aan de selectie toe te voegen.

kelderfan

De keuze voor Jansen lijkt mij ook 't verstandigst; omdat Wout Van Aert ook bergop goed mee kan komen.
Hij is verder dan Gesink lijkt 't wel. Maar dat noodgedwongen hoeft in deze niet.
Bij Wout denk ik dan toch meer aan ritzeges.

De afwezigheid van Dylan Groenewegen doet eigenlijk niets af aan het aantal zeges voor de ploeg. Dat is wel opvallend.

S. Morgenstern

Aanwezigheid van Groenewegen is normaal toch echt goed voor wat zeges.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan het hadden er dus 2 of 3 meer kunnen zijn...

kelderfan

In Polen bedoel je?

goldone123

Ja hadden er zeker meer kunnen zijn, als primoz roglic hersteld en optijd kunnen we de tdf er wss ook bijschrijfen.

GroenewegenDylan

Ajoh, het lijkt me wel dat Roglic gewoon kan starten. Wel zou ik met Kruijswijk toch een afweging maken. Is het echt nodig om hem mee te nemen naar de Tour? Als hij niet gaat, kan hij vol voor podium in de Giro gaan. Met de (waarschijnlijke) afwezigheid van Groenewegen aldaar, is er eigenlijk niet echt een doel voor die huidige selectie.

Dan zou ik Jansen meenemen in de Tour.

Roglic, Dumoulin, Bennett, Kuss, Van Aert, Gesink, Martin en Jansen. Dat is toch een topselectie, op alle terreinen.

mus van de maasstad

Zeeman zegt in het AD dat primoz vooral uit voorzorg is uitgestapt

Murcia

In het stuk van Daniel Dwarswaard in het AD wordt duidelijk dat de zorgen over Steven veel groter zijn dan Primoz mbt de Tourstart. Merijn Zeeman geeft aan dat het niet opstappen van Roglic wel degelijk uit voorzorg was en dat ze geen nare medische verrassingen meer verwachten. Primoz gaat ook mee op hoogte naar Tignes met de rest van de klimtrein. Behalve Steven die terug gaat naar huis in Monaco. Lijkt mij dat zijn start kantje boord wordt.

PS: Wat mus hierboven zegt LOL.

Laatst gewijzigd
tdola

Dat zou positief zijn wbt roglic. Linkje?

GroenewegenDylan

Kan iemand kopieren wat erin staat? Is een premium artikel.

Murcia

Hier is de link: https://www.ad.nl/wielrennen/etappezeges-jumbo-visma-nemen-de-zorgen-niet-weg~a4701a31/
Via de icognito modus van je browser moet het geen problemen opleveren.

Laatst gewijzigd
tdola

Ok, even gepuzzeld maar dit wordt 'm zo ongeveer. Lol

Tour: Roglic, dumoulin, Bennett, kuss, van aert, gesink, Martin en jansen of bouwman

Giro: kruijswijk, de plus, tolhoek, foss, van emden, hofstede, pfingsten en bouwman of leezer

Heuvel klassiekers: Roglic (of dumoulin, degene die tour wint rijdt niet de vuelta denk ik)? Vingegaard, harper, martens, Lindeman, leezer (of ander als giro).
Edit: mis er nog 1..... (kan bouwman zijn als hij tour rijdt, of hofstede idem).

Vlaamse klassiekers: van aert, teunissen, Roosen, vd hoorn, Eenkhoorn, Wijnants en Jansen

Vuelta: dumoulin (of roglic), kuss, Bennett, Martin, Gesink,
3 van vingegaard, harper, lindeman en martens.

Dan weten jullie het alvast. Wel een puzzel ivm overlappen ed. Dan moeten andere wedstrijden ook nog ingevuld worden en zonder groenewegen pion minder.
Gelukkig evt development renners voor andere wedstrijden.

Laatst gewijzigd
Murcia

Mooie lijst, Ik denk dat Tolhoek de vervanger voor Kruijswijk zal zijn. De kopman(nen) hebben altijd liever een extra klimmer aan boord. Verder ziet je lijst er prima uit. Roglic wilde al de Waalse Pijl en LBL rijden en mocht Kruijswijk passen voor de Tour dan is de Giro volstrekt logisch, zeker met het ontbreken van Groenewegen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kruijswijk gaat wel een groot probleem worden hoor... mist nu ook nog die laatste prikkel in Tignes. Primoz lijkt er dus minder erg aan toe te zijn dan eerst werd gesuggereerd. Dus puur uit voorzorg eruit gestapt en verder geen breuken of kneuzingen zoals het nu laat zien, daar zou hij in 12 dagen tijd dus wel van hersteld moeten zijn. Dan zal binnen de ploeg dus nu alleen de discussie zijn... wie er dan mee moet mocht Kruijswijk het niet halen.

1. Tolhoek: reed best goed de afgelopen weken, kan bergop waarschijnlijk wel zijn werk doen, maar mist in mijn ogen
teveel power.

2. Jansen: was prima in orde in het Italiaanse drieluik wat hij reed, heeft prima geknecht voor Wout. brengt de ploeg iets meer in balans

3. Hofstede: zoals die vorig jaar in de laatste week van de Vuelta reed mijn eerste keus, de vraag is of hij op dit moment dat niveau heeft.

4. Bouwman: reed goed in Tsjechie, heeft de nodige ervaring... vind hem alleen wel erg wisselvallig.

5. Roosen: is wel goed in orde op dit moment... prima renner voor het vlakke deel van het parcours. Alleen is er zo weinig vlak deze editie.

Vind het een lastige keuze die gemaakt zou moeten worden (er zijn misschien nog wel meer opties) maar het maakt in elk opzicht de selectie denk ik toch minder sterk. Als Hofstede conditioneel in orde is denk ik dat je aan hem het meeste hebt, anders zou mijn keuze gaan naar Jansen.

Murcia

Hofstede is wel de meest allround renner van de vervangers. Maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe hij ervoor staat.

S. Morgenstern

Kruijswijk op 80% is nog altijd een stuk beter dan al die namen. Wanneer het even kan, dan gaat hij gewoon mee, zeker als meedoen voor Tourwinst met Roglic en Dumoulin heel reëel lijkt te zijn.

Hofstede vind ik de minst optie van al die renners overigens; degene waarvan ik het moeilijkst aan zou kunnen wijzen waar hij iets toe zou voegen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@S.Morgenstern als ik kijk naar de Vuelta van vorig jaar (en dan vooral die laatste week) was hij sterk op het vlakkere deel van het parcours maar ook bergop sleurde hij lang op kop, hij kwam zelfs in die laatste etappe na gelost te zijn na de afdaling weer terug om weer op kop te sleuren. Hij is denk ik in die vorm het meest allround. Heeft meer power dan Bouwman en Tolhoek en kan iets rechtzetten. Nergens is het een ideale situatie denk ik. Als Kruijwijk in staat is op 80% te rijden wat dus betekend dat hij een toppostitie in het AK zal moeten opgeven en hij is bereid dan te knechten zou ik ook voor hem kiezen, vraag me alleen serieus af of hij daar trek in heeft.

S. Morgenstern

Ik denk dat iedereen in die Tour bubbel hem maar wat graag gaat rijden. Die zijn daar al maanden mee bezig en wellicht de kans hebben om met de ploeg de gele trui te winnen wil niemand missen.

Ik zie Hofstede er in een Tour peloton in een bergrit niet meer bijzitten (of terugkeren) na een eerste schifting waardoor het peloton is gehalveerd. Hij zal samen met Martin als eerst aan het werk moeten en daarvoor hebben ze wat mij betreft veel betere opties. En mochten ze iemand willen die langer mee kan (bij de beste zestig tot zeventig van het peloton), dan zijn ook daar betere opties voor.

Laatst gewijzigd
tdola

Nadeel van tolhoek meenemen in tour is gebrek aan renners voor kruijswijk als hij giro zou rijden die bergop eind meekunnen.
Niet 1e overweging maar wellicht wel in achterhoofd.

Voordeel voor kruijswijk in giro op mannen als carapaz en yates ed is aantal itt kilometers.

goldone123

'@rahimns idd ik zag dat hij sterk was

bombba

Kruijswijk moet in principe gewoon gaan. Anders altijd Tolhoek kiezen. Martin sterk genoeg voor vlakke etappes.

1 2 ... 234 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.