Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 235 ... 396 397
ti-raleigh

Zonder Kruiswijk gaat ook wel, zie Vuelta 2019.

Rawolf

Andere optie is bv Hirt van CCC overnemen voor de Tour. Moet her wel vandaag gebeuren want later mag niet meer 😅

tendam

Het is een moeilijke keuze wie Kruijswijk zou moeten vervangen. Als je Groendahl Jansen meeneemt heb je Dumoulin en Roglic plus twee klimknechten. Want met alle respect, Gesink is eigenlijk geen klimknecht meer. Als Bennett of Kuss uitvalt ben je dan wel redelijk in de aap gelogeerd.

Als je Tolhoek meeneemt moet Martin wel erg veel werk opknappen. Ga je voor een hybride tussen Tolhoek en Jansen dan kom je misschien wel uit bij Hofstede. Kan alles een beetje. Over zijn vorm weet ik alleen weinig.

wieler4live

Wat is het programma van de jv renners mbt nationale kampioenschappen wie rijdt waar?

goldone123

afwachten ,met roglic komt het goed, kruijswijk is alleen afwachten

Murcia

Ik denk dat @tendam hierboven het heel goed heeft geschetst en juist daarom denk ik dat er een pure klimmer als vervanger voor Steven komt mocht dit nodig zijn. Het doel is duidelijk, de Tour winnen. Mocht je door wat voor omstandigheden dan ook een kopman of een klimknecht kwijtraken dan blijft er van het surplus aan ondersteuning bergop opeens veel minder over als je een renner voor het vlakke als vervanger van Steven hebt meegenomen. Vervang je de klimmer Kruijswijk door een andere klimmer veranderd er in principe het minste aan de strategie en uitvoering. Gesink kan ook zijn deel van het werk op het vlakke en geaccidenteerde terrein doen en met Wout en Tony er ook nog bij heb je drie renners voor het vlakke tot aan de eerste heuvels/beklimmingen. Mocht Wout zijn huidige vorm behouden gaat hij zelfs langer bergop mee dan Robert zoals we nu hebben gezien. Dit maakt Tolhoek tot de meest logische kandidaat in mijn ogen.

Laatst gewijzigd
bombba

Je kan toch nooit met maar 4 klimmers aan de start staan als 2 daarvan zo min mogelijk kopwerk moeten doen. Even aan de boom schudden door andere ploegen en je bent 4 renners kwijt lijkt mij niet de bedoeling. Martin is sterk genoeg om alleen op kop te rijden(veel sterker dan Rowe die dat jarenlang heeft gedaan) daarnaast nog Van Aert en Gesink die ook het een en ander kunnen op het vlakke en de heuvels. Waarom in godsnaam Martin gaan ontlasten? JV heeft in principe toch geen belangen bij het terughalen van kopgroepen? De verschillen worden 9 vd 10 keer gemaakt in de bergen, zo niet dan heb je met Martin, Van Aert, Gesink, Dumoulin en Roglic 5 uitstekende hardrijders, zou een keuze voor Jansen niet kunnen begrijpen.

Rawolf

Niks tegen Tolhoek hoor, maar ik denk dat er nuttigere renners zijn. Denk is in de koers, waar ga je Tolhoek echt nodig hebben.

Hij is de 3e klimknecht in lijn dus dat zijn niet de steilste stroken, niet waar de koers bepaald word. Waar je mannen met grote motor nodig hebt.

En mocht het tot een echte berg kom3n waar hij ingezet word is het ook minimaal. Bergop heb je als volger weinig voordeel dus Kuss of Bennett een langer beurtje op een iets lager wattage haalt meer uit dan Tolhoek die nog net een niveautje of 2 lager fietst.

Jansen kan prima de taak van van Aert overnemen op het vlakke waardoor je van Aert en Gesink wat langer kan sparen om een eerste forsing te voeren.

Rowe zou ik trouwens niet onderschatten. Martin kan dat natuurlijk ook geweldig maar Rowe is ook een beest.

Laatst gewijzigd
goldone123

hij zal niet bij de top 10 zijn, zo eerlijk ga je weinig aan hebben, ik heb stieken op een overgang van oomen wat of wat @rawolf zegt

kelderfan

'@Rawolf
Dat is een verstandige zet in deze. Die Jan Hirt loopt al een tijdje mee en doet 't goed.
Maar ik vind 't idee van Lennard Hofstede in deze niet verkeerd.
@tendam
In de jongste Vuelta beviel hij als niet klimmer goed.
Ik denk nu Tom Dumoulin, George Bennett, Sepp Kuss en Wout Van Aert het zo goed doen, dat Steven gewoon het kopmanschap in de Giro kan overnemen met steun van De Plus, Tolhoek, Bouwman en Foss.
Maar als Steven het haalt, dan geen twijfel mogelijk, maar meenemen naar de TdF.

goldone123

idd ik ga er eerlijk niet van uit als hij 2 weken niet kan wielrennen Ik denk dat we het over 2 /3 dagen zien

mooiman

Ik gok er op dat Kruiswijk gewoon de Tour doet maar de invulling van zijn rol wordt dan lastiger dan gepland. Als knecht heb je in ieder geval weinig aan hem.

Murcia

De perfecte vervanger bestaat niet voor Steven dus het liefst heb ik hem aan de start. Maar in deze Tour die eigenlijk nauwelijks vlakke etappes kent denk ik dat een extra pion op het vlakke niet nodig is. Tolhoek is minder dan Bennett en Kuss dat is ook duidelijk. Maar toen bekend werd dat Laurens werd vervangen door George werd dit, ook door mij overigens gezien als een verzwakking en kijk nu eens. Tolhoek won vorig jaar nog een rit in Zwitserland, kan ideaal worden ingezet als een mogelijke springplank voor de kopmannen en is tot dusver bezig aan een prima seizoen, goed in Andalusie begin dit jaar en afgelopen week in Piemonte en Lombardije veel werk verricht en toch nog goed geeindigd.
Hij heeft bovendien voldoende ervaring opgedaan in de grote rondes.

Hoe dan ook, Het houdt de discussie hier levendig LOL.

TLJCAMPS

'@wieler4live

Donderdag - BK Tijdrijden
- Wout van Aert

Vrijdag - Nederlands kampioenschap U23
- N.N.B. maar zal ik morgen ofzo ff op terug komen.

Zondag - Nederlands kampioenschap
- Koen Bouwman, Pascal Eenkhoorn, Lennard Hofstede, Tom Leezer, Bert-Jan Lindeman, Timo Roosen, Antwan Tolhoek, Jos van Emden en Taco van der Hoorn

Zondag - Deens kampioenschap
- Jonas Vingegaard

Zondag - Noors kampioenschap
- Amund Grøndahl Jansen en Tobias Foss

Zondag - Duits kampioenschap
- Christoph Pfingsten en Maurice Ballerstedt.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Jumbo-Visma heeft trouwens Bretagne en Emilia uit het programma geschrapt... nu dus eerst de nationale kampioenschappen en dan de Tour

Rawolf

Teunissen nog steeds niet fit voor NK? Word aanvallen dan.

Kuss doet me trouwens denken aan Nieve, als hij de kans krijgt pakt ie m maar moet met een solo

Laatst gewijzigd
Murcia

Wout is volgens mij de enige favoriet die is overgebleven bij het BK Tijdrijden of doet Victor toch nog mee?

Rawolf

Thomas de Gendt kan een aardig stukje tijdrijden.

Maar Campenaerts, Lampaert en Evenepoel inderdaad weggevallen

tdola

Bretagne en Emilia geschrapt.....
Anders werd t reizen wrs teveel en invullen van de selecties te lastig....
Met dit samengepakte seizoen verbaast me dit niet echt, al blijft het jammer.

Gelukkig al flink wat juichende tjv renners gezien.

wieler4live

'@Tijmen
Bedankt voor het overzicht

deharderpeter

Mocht het even kunnen, zou ik gewoon Laurens de Plus meenemen, ook al gaat hij naar Ineos volgend jaar, die zal zn best echt wel doen, als hem een mooie premie staat te wachten, bij tourwinst voor de ploeg.

Grote onbekende is alleen zijn conditie, daarom hem nu ook naar Tignes meenemen.

In de klimtrein als eerste gebruiken ( dus na Gesink en WvA) dat moet hij toch prima kunnen, dan heb je daarna nog Kuss/Bennet om Tom en Primoz bij te staan.

tendam

Als die mogelijkheid er was zouden ze dat ongetwijfeld hebben gedaan. De Plus heeft nog geen wedstrijd gereden dit jaar. Blijkbaar heeft hij een grote achterstand. Dan heeft het geen zin om hem naar deze superzware Tour mee te nemen.

Dave87

Hopen dat Kruijswijk er snel weer staat!

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tendam
Ik heb die team-video over Steven Kruijswijk nog eens bekeken.
Mocht de TdF niet lukken, dan zie ik ook een leuke Giro komen met Steven en Laurens.
Want die twee samen zijn toch wel een sterk blok,

horsm

In een normaal seizoen zou ik nu Steven ook inzetten in de Giro. Maar dit jaar? Ik denk dat er een behoorlijk grote kans is dat de Giro niet doorgaat. 3 oktober is nog een eind.

1 2 ... 235 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.