Dat er wordt getwijfeld over een vervanger van Kruijswijk kan ik niet begrijpen. De vlucht terugpakken is in principe geen doel. Geel wel. Gesink en van Aert gaan niet meer mee met de laatste 25-20. Als je dan al Kuss en Bennett moet inzetten lijkt me dat niet zo heel verstandig op het moment dat je er maar 2 achter hebt(Dumoulin en Roglic). Mocht 1 van de twee wegvallen(Kuss of Bennett) heb je helemaal een probleem. Altijd Tolhoek meenemen, Bennett en Kuss blonken in het verleden niet uit in consistentie dus lijkt mij het beste dat je er altijd nog 1 bij hebt.
Overwegingen bij de eventuele vervanging van Kruiswijk.
In de opzet van de Tourploeg waren Van Aert en Martin bedoeld voor het vlakke. Maar Van Aert doet het in de beklimmingen veel beter dan gehoopt. Hij kan de tempoklimmer zijn die een winnende Tourploeg nodig heeft voor de eerste beklimmingen van een bergetappe.
Ik ben het met Rawolf eens dat de bijdrage van Tolhoek in het Tourgeweld in de bergen beperkt zal zijn. Zijn goede rijden in Lombardije is voor mij geen bewijs dat hij klaar is voor een zware Tour de France. Hij heeft zich ook niet specifiek voorbereid, hoogtestage, voor een grote ronde en als klimmer zou hij dat wel nodig hebben.
Het argument dat als Kuss of Bennett wegvalt er nog maar 1 klimknecht overblijft, klopt niet helemaal, want dat is met Kruiswijk erbij ook het geval. Kruiswijk zou net als Dumoulin een beschermde renner zijn. Maar als na Kruiswijk ook nog eens Bennett of Kuss zou wegvallen dat ontstaat er inderdaad wel een risicovolle situatie, alleen denk ik dat een onvoorbereide Tolhoek daar weinig aan zal kunnen veranderen. Bovendien lijkt het er op dat de concurrentie ook niet op volle sterkte zal aantreden.
Maar wat als Tony Martin wegvalt? Als Kuss of Bennett kan wegvallen, dan kan Tony Martin dat ook. Wat dan? Dan moet Van Aert aan de bak op het vlakke en kan hij niet of veel minder zijn belangrijke rol in de bergen vervullen.
Als Kruiswijk wegvalt zou ik daarom voor Jansen of Hofstede kiezen en Van Aert zo veel mogelijk vrijmaken voor de bergen want daar zal hij belangrijker zijn dan Tolhoek.
Goed verhaal T80JZ.
Zeker nu Wout stappen heeft gezet bergop. Ik zou dan eerder kiezen voor Hofstede, want die heeft al bewezen, dat hij Tony kan aflossen. In principe zou Koen Bouwman dat ook moeten kunnen. Want die twee kun je ook inpassen in een eventuele klimtrein; zoals mooi te zien was in rit 1 en 2 van de Dauphine.
Kuss in zijn huidige vorm zal op zeker het laatste wagonnetje voor de kopman zijn. Hij klimt niet alleen heel makkelijk maar kan ook erg goed aanvallen pareren. De reden waarom ik Tolhoek als eventuele vervanger van Kruijswijk ideaal vind is omdat je hem ook perfect als springplank kan gebruiken en hem mee laten schuiven in een vlucht in de bergetappes. Je wilt als kopman je beste klimknechten graag bij je houden en laten we eerlijk zijn iemand als Steven zal daarvoor nooit ruimte krijgen en/of willen.
Als Gesink en Wout al veel ander vuil werk moeten opknappen dan is het lekker als je een renner voor dit type werk kan meenemen.
Team Ineos gaat nog even wachten met de bekendmaking team Tdf.
Die zijn kennelijk zo geschrokken van TJV, dat zij zich nogmaals gaan beraden, hoe 't team eruit moet gaan zien.
@Rawolf
Dat heb ik toch anders gezien. Hij heeft ook de forcing voor zijn rekening genomen. Het is juist belangrijk, dat TJV renners meeneemt, die dat kunnen.
Ik denk zelf aan Hofstede omdat die Martin kan ontlasten en het zorgt ervoor dat Gesink weer in de klimtrein komt.
Zeker nu Tom Dumoulin zich steeds beter laat zien en dan als schaduwkopman meegaat.
De klimtrein Gesink, Van Aert, Kuss en Bennett moeten het toch kunnen opnemen met Ineos en andere ploegen.
Tolhoek kun je er inderdaad prima bij hebben, zeker als je de numerieke vertegenwoordiging in de groep heel belangrijk vindt. Je moet echter niet van hem verwachten dat hij bergop de forcing gaat voeren of belangrijke gaten dicht gaat rijden. Dat heeft hij tenslotte ook niet gedaan in de Tour waarin hij zo goed in vorm was.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.