Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 236 ... 396 397
kelderfan

Dat zit er wel een beetje in. Maar als de Giro al in gevaar is, dan wordt ook niks met de Vuelta.

bombba

Dat er wordt getwijfeld over een vervanger van Kruijswijk kan ik niet begrijpen. De vlucht terugpakken is in principe geen doel. Geel wel. Gesink en van Aert gaan niet meer mee met de laatste 25-20. Als je dan al Kuss en Bennett moet inzetten lijkt me dat niet zo heel verstandig op het moment dat je er maar 2 achter hebt(Dumoulin en Roglic). Mocht 1 van de twee wegvallen(Kuss of Bennett) heb je helemaal een probleem. Altijd Tolhoek meenemen, Bennett en Kuss blonken in het verleden niet uit in consistentie dus lijkt mij het beste dat je er altijd nog 1 bij hebt.

T80JZ

Overwegingen bij de eventuele vervanging van Kruiswijk.

In de opzet van de Tourploeg waren Van Aert en Martin bedoeld voor het vlakke. Maar Van Aert doet het in de beklimmingen veel beter dan gehoopt. Hij kan de tempoklimmer zijn die een winnende Tourploeg nodig heeft voor de eerste beklimmingen van een bergetappe.

Ik ben het met Rawolf eens dat de bijdrage van Tolhoek in het Tourgeweld in de bergen beperkt zal zijn. Zijn goede rijden in Lombardije is voor mij geen bewijs dat hij klaar is voor een zware Tour de France. Hij heeft zich ook niet specifiek voorbereid, hoogtestage, voor een grote ronde en als klimmer zou hij dat wel nodig hebben.

Het argument dat als Kuss of Bennett wegvalt er nog maar 1 klimknecht overblijft, klopt niet helemaal, want dat is met Kruiswijk erbij ook het geval. Kruiswijk zou net als Dumoulin een beschermde renner zijn. Maar als na Kruiswijk ook nog eens Bennett of Kuss zou wegvallen dat ontstaat er inderdaad wel een risicovolle situatie, alleen denk ik dat een onvoorbereide Tolhoek daar weinig aan zal kunnen veranderen. Bovendien lijkt het er op dat de concurrentie ook niet op volle sterkte zal aantreden.

Maar wat als Tony Martin wegvalt? Als Kuss of Bennett kan wegvallen, dan kan Tony Martin dat ook. Wat dan? Dan moet Van Aert aan de bak op het vlakke en kan hij niet of veel minder zijn belangrijke rol in de bergen vervullen.

Als Kruiswijk wegvalt zou ik daarom voor Jansen of Hofstede kiezen en Van Aert zo veel mogelijk vrijmaken voor de bergen want daar zal hij belangrijker zijn dan Tolhoek.

horsm

Van Aert en Gesink kunnen ook behoorlijk doorbeuken op het vlakke. En als het echt nodig is (bv om de trui te redden) dan kan ofwel Dumoulin ofwel Roglic dat ook.

kelderfan

Goed verhaal T80JZ.
Zeker nu Wout stappen heeft gezet bergop. Ik zou dan eerder kiezen voor Hofstede, want die heeft al bewezen, dat hij Tony kan aflossen. In principe zou Koen Bouwman dat ook moeten kunnen. Want die twee kun je ook inpassen in een eventuele klimtrein; zoals mooi te zien was in rit 1 en 2 van de Dauphine.

SnellePelle

Tis jammer dat Leemreize zijn contract pas 1 januari ingaan, die had anders mee kunnen betekenen dan Gesink en Tolhoek samen.

tendam

Ja hoor, stuur die gast in z'n eerste WT-koers gelijk naar de Tour.

goldone123

tolhoek zou prima kunnen dat is het zo in de bergen tony martin robert gesink wout van aert antwan tolhoek gok laaste 20? george bennet en sepp kuss

Murcia

Kuss in zijn huidige vorm zal op zeker het laatste wagonnetje voor de kopman zijn. Hij klimt niet alleen heel makkelijk maar kan ook erg goed aanvallen pareren. De reden waarom ik Tolhoek als eventuele vervanger van Kruijswijk ideaal vind is omdat je hem ook perfect als springplank kan gebruiken en hem mee laten schuiven in een vlucht in de bergetappes. Je wilt als kopman je beste klimknechten graag bij je houden en laten we eerlijk zijn iemand als Steven zal daarvoor nooit ruimte krijgen en/of willen.
Als Gesink en Wout al veel ander vuil werk moeten opknappen dan is het lekker als je een renner voor dit type werk kan meenemen.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Tolhoek reed fantastisch bergop in z'n enige tdf. Met de beste 15 omhoog. Dat zijn we toch niet vergeten?

Rawolf

Tolhoeks tour was vooral aanhaken en weinig initiatief nemen. Dat gaat dit jaar stukken anders zijn.

deharderpeter

Mocht Kruijswijk niet kunnen, dat gaat het tussen Tolhoek of Grondahl Jansen.

kelderfan

Team Ineos gaat nog even wachten met de bekendmaking team Tdf.
Die zijn kennelijk zo geschrokken van TJV, dat zij zich nogmaals gaan beraden, hoe 't team eruit moet gaan zien.
@Rawolf
Dat heb ik toch anders gezien. Hij heeft ook de forcing voor zijn rekening genomen. Het is juist belangrijk, dat TJV renners meeneemt, die dat kunnen.
Ik denk zelf aan Hofstede omdat die Martin kan ontlasten en het zorgt ervoor dat Gesink weer in de klimtrein komt.
Zeker nu Tom Dumoulin zich steeds beter laat zien en dan als schaduwkopman meegaat.
De klimtrein Gesink, Van Aert, Kuss en Bennett moeten het toch kunnen opnemen met Ineos en andere ploegen.

Stoempie

Ik zie Tolhoek nog op kop jakkeren hoor. Heb ik last van de hitte of ragde hij de boel toen wel uit elkaar?

S. Morgenstern

Ik kan het me niet herinneren. Zat sowieso niet bij de beste vijftien klimmers.

veld

Kunnen of mogen ze niet nog deze week Sam Oomen vervroegd overnemen?

kelderfan

In de Clasica Ciclista San Sebastian zag ik Tolhoek wel bij de beste 10 klimmers horen. In zo'n zware koers moet je toch inhoud hebben.
Dus ja @Michiel je hebt deze keer geen last van de warmte.

kelderfan

'@veld
Wouw dat zou zeker een hele mooie stap zijn. Dat wordt 10 dokken.

tdola

https://www.ad.nl/wielrennen/kruijswijk-wordt-woensdag-verder-onderzocht-na-valpartij-in-dauphine~a4a013d4/

Stoempie

Kelderfan. Ook zo iets opvallende. Als die kleine Zeeuw goed rijdt is zijn uitslag altijd net buiten de top 10

S. Morgenstern

San Sebastian zijn geen beklimmingen en ook niet het deelnemersveld zoals in de Tour, maar daar was hij inderdaad wel bij de beste. Dat was echter niet de bewering waar op werd gereageerd.

tendam

Hij werd ook 11e in de Dauphiné. Dat maakt allemaal niet uit, die vorm heeft hij sindsdien niet meer gehaald, maar nu lijkt hij weer redelijk in orde. Goed genoeg om voor Bennett en Kuss plaats te nemen in het treintje.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Op zich kan je hem er natuurlijk best bij hebben als je wel nog een klimmer extra wilt meenemen. Van de beschikbare klimmers is hij dan wel de beste optie.

S. Morgenstern

Tolhoek kun je er inderdaad prima bij hebben, zeker als je de numerieke vertegenwoordiging in de groep heel belangrijk vindt. Je moet echter niet van hem verwachten dat hij bergop de forcing gaat voeren of belangrijke gaten dicht gaat rijden. Dat heeft hij tenslotte ook niet gedaan in de Tour waarin hij zo goed in vorm was.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Maar hee, dat was 2 jaar gelee.

1 2 ... 236 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.