Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 253 ... 396 397
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Murcia wat is er sowieso slecht aan deze uitslag.... er steekt er 1 echt bovenuit en dat is de beste klassieke renner die we in Nederland hebben op dit moment, een renner van wereldniveau. Daarachter heeft vooral Eenkhoorn tot 2x toe geprobeerd hem te volgen waardoor hij uiteindelijk bij Eekhof moest afhaken, anders had hij denk ik met hem gestreden om het zilver. De 2e lijn eindigt met 7 man bij de enige 17 die aan de finish komen. Het zijn geen kopmannen, daarnaast was het een loodzwaar parcours onder ook lastige weersomstandigheden. Alleen een renner van het niveau Van Aert had het waarschijnlijk Van der Poel lastig kunnen maken en die reed hier gewoon niet. Ik heb de afgelopen jaren terecht kritiek gehoord op TJV tijdens het NK maar gisteren was het een eerlijke strijd op een eerlijk parcours, daar had geen andere tactiek ook maar iets aan veranderd. Ze deden wat ze moesten doen.... meespringen bij de aanvallen en ook proberen te sparen voor de finale.

tendam

'@rawolf
Tolhoek is niet echt iemand voor die Drentse wegen, maar wel voor de VAM-berg. Renners als Van Emden en Lindeman komen daarop gewoon tekort, en dat is geen schande. Je ziet ze ook niet in de finale van de Amstel Gold Race. Daarom dacht ik eigenlijk dat Tolhoek misschien wel de beste zou zijn van de renners die ze mee hadden, maar hij was ineens verdwenen. Of dat uit onmacht was of uit pech, daar ben ik nog niet achter.

Rawolf

'@tendam ik deel die analyse niet. Dit is geen parcours waar ik Tolhoek iets had zien uithalen in welke vorm dan ook. Van Emden zoals verwacht wel mooie uitslag.

Poeksel

Hm, de link van Rawolf is niet heel geruststellend:

"Roglič's val in de 4e etappe van het Dauphine Criterium was verre van onschuldig en bleek serieuzer dan in het peloton werd aangenomen."

""De belangrijkste vraag op dit moment is of Primož echt gaat starten . Dat willen we allemaal, maar we wachten op de bevestiging", herhaalde Lora Klinc na de gebeurtenis dat Primož Roglič verre van honderd procent is. "

Murcia

'@rahimns Je hebt volkomen gelijk. Het is een soort spelletje geworden bij het NK om te klagen over TJV. Winnen ze, dan komt het door hun overmacht en wordt het gelijk geminimaliseerd. En verliezen ze, dan moet er altijd een tactische blunder aan ten gronde liggen. Daar was zoals jij ook al op hebt gewezen gisteren helemaal geen sprake van.

Rawolf

Even ter referentie, Lora Klinc is dus de vriendin van Roglic. De tourdeelname van Roglic zou nog een vraagteken zijn. Artikel van een uurtje geleden.

De Giro zou ook nog een optie zijn voor Primoz.

https://www.rtvslo.si/sport/kolesarstvo/dirka-po-franciji/lora-klinc-ob-izidu-knjige-ta-padec-je-vse-prizemljil/534113

Laatst gewijzigd
goldone123

o das slecht nieuws.

tendam

'@poeksel Roglic trainde gisteren voor het eerst pas mee met z'n ploeggenoten, de laatste dag op hoogte. Het lijkt me duidelijk dat hij niet top zal zijn aan de start van de Tour. Dan is het inderdaad de vraag of je wel moet starten, maar ja, er is natuurlijk de hoop dat deze laatste 5 dagen nog net genoeg zijn om fit te worden.

goldone123

ik dacht gehoord te hebben van dat hij gwn naar de tour zou gaan dat was merijn zeeman overgens.

tendam

'@goldone123
Ja, starten zal wel lukken, maar de Roglic van de Dauphiné zullen we niet te zien krijgen. Dat lijkt me eigenlijk uitgesloten.

goldone123

kan hij dan nog wel winnen? ik zal hem dan gwn naar de giro sturen.

Murcia

Ik vermoed dat hij gewoon gaat starten, Zeeman was daar vrij duidelijk over. Hij reed gisteren weer met in elk geval Gesink en Kuss. Het verblijf op hoogte heeft nu geen invloed op de prestaties, daar heb je een veel langer verblijf voor nodig. Maat het blijft altijd afwachten of hij zelf er zich klaar voor voelt. Het gaat geloof ik vooral om de heup en de bloeduitstortingen daar kunnen belemmerend werken.

tendam

'@goldone123
Twee weken voor de Tour zo'n harde val, volgens mij is er geen Tourwinnaar die dat heeft gehad. Dus nee, ik denk niet dat hij kan winnen. Maar ja, het valt altijd te proberen.

kelderfan

'@Rawolf
Bedankt voor de link. Het is nog steeds afwachten en hopelijk is Tom Dumoulin niet de enige kopman in de TdF.
Maar als Roglic afhaakt dan wordt 't een probleem voor het team.

goldone123

dat gaan we zien anders hopen dat hij naar de giro gaat

Murcia

Ik denk persoonlijk dat hij echt wel goed gaat zijn, Het is in elk geval nooit verkeerd om de verwachtingen bij de buitenwacht laag te houden.

$kedel

Ik ben er nog niet over uit of dit nu voordelig is of niet..
Hij leek weer hard op weg om in de 3e week als een nachtkaars uit te gaan zoals in de Giro vorig jaar, maar als hij nu nogsteeds veel last van zijn heup heeft is dat verre van ideaal natuurlijk.

madeinstars

Die gaat gewoon starten en als er geen gekke dingen gebeuren gaat 'ie ook gewoon winnen.

tendam

'@skedel
Daar leek hij helemaal niet naar op weg... hij won terwijl hij niet eens echt wilde. Roglic is gewoon gelijk goed na zo'n hoogtestage, maar er kon nog wel een procentje bij. En natuurlijk is zo'n val niet voordelig, het lichaam gaat dan in de herstelstand. Hij komt hier echt niet zo goed uit als hij twee weken geleden was.

$kedel

"Hij komt hier echt niet zo goed uit als hij twee weken geleden was."

Dat zou dus ook juist het voordeel zijn.. Even een reset en het dan wél 3 weken kunnen doortrekken.

tendam

Ja, ik snap je manier van denken wel, maar dat is natuurlijk niet zo. Hoe kun je nou beter worden van een zware val. Hierdoor krijgt zijn vorm een knauw.

S. Morgenstern

Volgens mij weten we veel te weinig om uitgesproken dingen te zeggen over de gesteldheid van Roglic. We hebben niet veel meer dan één foto gezien, hem de rit probleemloos uit zien rijden en wat slechte en goede berichten gelezen. Goed mogelijk dat hij nu nog steeds volop aan het herstellen is en zo goed als kansloos is voor eindwinst, maar even goed mogelijk dat hij na een paar dagen rust nu weer klachtenvrij kan trainen en gewoon in topvorm aan de start kan staan.

goldone123

als ze zeggen dat hij niet gaat is hij gwn niet fit wel is hij fit daar ga ik dan vanuit.

tdola

Laten we hopen dat tjv beetje rookgordijn rond roglic legt en zo misschien hoopt dat 1e week minder druk bij tjv komt te liggen......

Maar geloof ik dat echt? Nee...
Hopen dat herstel laatste dagen voor de tour nu echt doorzet. Anders zou mooie 1e post corona stop weken wel een serieuze dauw krijgen. Denk dat Tom alleen niet de tour gaat winnen.

$kedel

Beter hoefde hij ook niet te worden, maar hij moest dit nog maar zien door te trekken tot in Parijs.
En ik denk nu eenmaal dat Roglic gewoon het soort bloeddorstig monster is dat je soms even tegen zichzelf in bescherming moet nemen.
Als dat dan via een vrij onschuldige valpartij gebeurt zou dat mooi zijn, maar een slepende blessure aan je heup word je zeer zeker niet beter van.

Maar dit blijft deels gissen inderdaad, aangezien we niet gek veel informatie hebben.

1 2 ... 253 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.