Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 257 ... 396 397
kelderfan

Dat lijkt mij ook zeer goed nieuws, want Tony is betrouwbaar en heel goed in zijn werk. Die Edoardo Affini kan mooi groeien in het treintje voor Dylan Groenewegen.

lekkeband

'@wielerfan Het is tot en met 2022 en niet tot 2022 ;-)

Ludi

Als we kijken naar de laatste maand, wie verwachten wr dan eerder op kop, kuss of bennett? Ik neig naar bennett, omdat kuss makkelijk leek te parreren en me bennett een iets betere motor op kop lijkt. Hoe zien jullie dat?

Yeez

Ik denk dat beide heren bij de beste 7/8 klimmers zitten op het moment. Die verdeling zal op het moment zelf moeten blijken denk ik. Ik gok nu eerder kuss dan bennett

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat ze George Bennett een beetje in de rol van Steven willen zetten, die gaan ze zeker in het begin proberen zo hoog mogelijk in het klassement te houden. Zo kan je Ineos onder druk blijven zetten. Dus ik denk Kuss in eerste instantie. Als Bennett er mogelijk doorheen zakt dan zal het best kunnen dat die rollen omgedraaid worden.

tdola

Denk dat toch een 3e kopman met toch iets minder hulp bergop (jansen ipv kruijswijk ) niet erg reëel is.
Als je voluit wil knallen op laatste Berg zal je zowel Bennett als kuss nodig hebben lijkt me.

jvh93

Denk dat dat ook van het koersverloop afhangt. Als Ineos of een andere ploeg het heft in handen neemt hoef je zowel Bennett als Kuss niet op te offeren, doen ze dit niet (wat in mijn ogen gaat gebeuren) dan denk ik wel dat je ze beide nodig gaat hebben. Maar ook dat hangt af van de situatie, want dit gaan ze natuurlijk niet doen als er een man van Ineos of bijvoorbeeld Pinot in het geel rijd. Dan kan je eerder aanvallen verwachten vanuit het kamp van TJV verwacht ik

burdincurutcheta

Mooi van Martin!

Ik hoop op Durbridge als volgende inkomende transfer. Lijkt me de perfecte turbo om Van Aert in het voorjaar te ondersteunen & past gezien zijn tijdrijderscapaciteiten wel in de visie van het team. Kan ingeschakeld worden in een sprinttrein en op iets langere termijn ook wel in de rol die Tony Martin nu heeft.

Komen er nog één of twee renners bij nu?

tendam

Bennett is taaier dan Kuss, maar bij hem is het plafond wel duidelijk. Die zie ik geen podium rijden in de Tour, of zelfs top-5 halen. Kuss is nog wat meer een mysterie, maar ook in positieve zin. Niemand weet wat hij kan. Lijkt me een goede joker.

$kedel

Dat plafond van Bennet moet ik nog maar zien met zijn hernieuwde wielerleven sinds zijn operatie.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tendam ik heb het ook niet over een top 5 rijden..... alleen de druk op Ineos houden in vooral die eerste fase van de Tour.

TLJCAMPS

Hoe langer je Bennett dicht in het klassement houdt, hoe meer spelletjes je kan gaan spelen.

kelderfan

Ik deel de mening van TijmenCamps. Spelletjes zijn altijd leuk om te doen.

Stoempie

Dan moet Bennet niet weer bidonnen gaan halen

Murcia

Klopt, maar ik denk dat de ploegleiders hun lesje ook wel hebben geleerd en in elk geval hem geen bidonnen laten halen in de finale van een waaieretappe. George zelf zal dat niet meer gaan doen denk ik. Hij werd na afloop van die etappe flink voor lul gezet door Maassen dacht ik en omwille van de sfeer in de ploeg moet je dat niet te vaak gaan doen.

tendam

Bennett ging vervolgens ook twee keer keihard op z'n kokosnoot in een etappe en haalde z'n niveau niet meer, dus het maakte uiteindelijk niks uit. In Burgos zag je vorige maand het oude Bennett-fenomeen, de ene dag goed en de andere dag zakt hij erdoorheen. Dat hebben Bennett en Kuss overigens allebei.

Yeez

'@tendam in l’ain was bennett wel 3 dagen goed. Ook in piemonte en lombardije. Meestal is het zo dat je na hoogte 1 slechte dag hebt

kelderfan

Nu Roglic kennelijk weer ok is, zie ik Sepp Kuss zo lang mogelijk bij hem blijven ook in de laatste klim. Derhalve zullen Bennett, Van Aert en Gesink de kar moeten trekken, als Roglic op 1 staat.

kelderfan

'@tendam
Ik vind George Bennett juist heel constant en ook Sepp Kuss doet 't prima. Dus ik begrijp niet wat je bedoelt met het oude Bennett-fonomeen.

S. Morgenstern

Bennett en Kuss zijn in een waaierrit nog steeds de minst belangrijke knechten, dus in principe ook degene die in zo'n rit bidons zouden kunnen halen. De afweging kan inderdaad zijn om ze hoog in het klassement te houden en dat werk dus aan Gesink en Jansen over te laten.

Ze starten nu echter met twee serieuze kanshebbers op eindwinst en dan mag je je afvragen of het klassement van Bennett en Kuss nog enige waarde heeft. Het 'spelen' met één van beide als derde man klinkt volgens mij beter, dan het in realiteit zou werken. Ik zou ze zelf gewoon op de Poels-manier inzetten.

Laatst gewijzigd
Murcia

In de Tour de L'Ain en de Dauphine waren zowel George als Sepp constant, maar @tendam heeft gelijk dat in Burgos beiden elk een slechte dag hadden. Dit sluit aan bij het vorig seizoen waar dat ook vaak het geval was. Het is niet uit te sluiten dat voor de positie van laatste klimknecht, voor in eerste instantie Roglic op basis van de vorm van de dag voor Sepp dan wel George wordt gekozen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Murcia
Sepp Kuss is de 1e. luitenant van Roglic {kun je ook in de commentaren lezen}.
In de Dauphine heb ik geen mindere dag gezien van Sepp Kuss en in Tour de L'Ain heb ik ook geen zwak moment gezien van George Bennett. Dus de bewering van @tendam kan ik niet volgen.
@S.Morgenstern
Met de waaierritten heeft TJV steeds problemen. Dus 't wordt wel opletten geblazen. Bennett en Kuss hebben daar nog wat te leren. Maar de Poels-manier is meer 't straatje van Ineos. TJV moet er juist voor waken om op die manier de hulptroepen op te branden, want anders moet Tom toch inspringen en dat is niet de bedoeling.

S. Morgenstern

Wat ze met Poels deden was juist het tegendeel van opbranden. Hij mocht zich in de eerste vlakke weken altijd volop sparen en werd hooguit voor het simpele ondersteunende werk gebruikt.

Wat betreft de waaiers is er inderdaad, op basis van voorgaande jaren, wel een argument te bedenken om Roglic op die dagen te omringen met zo veel mogelijk power op het vlakke en die niet naar achter te sturen voor bidons.

Laatst gewijzigd
Yeez

Dat beiden een slechte dag hadden in burgos is voornamelijk omdat zij net van hoogte terug kwamen

horsm

Ik ben het met tendam eens dat Kuss de uitgelezen klassementsjoker zou kunnen zijn. Hij is soms ineens zo goed dat hij iedereen (inclusief Bernal) eraf rijdt. Renners voelen dat. Zelfs al weet iedereen dat hij onregelmatig is en minuten verliest in de tijdrit - hij blijft ergens een raadsel. Uitstekend om Ineos mee uit de tent te lokken.

1 2 ... 257 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.