'@horsm in de eerste week? Nee dat zie ik niet snel gebeuren, misschien alleen als de wedstrijd erom vraagt dat hij meespringt maar niet puur in de aanval. Ze gaan eerst gewoon hun kopmannen beschermen en die heelhuids door die eerste hectische week leiden. Iedereen is dan nog fris en denkt dan nog de Tour te kunnen winnen.
Ze hebben wel straks meer echte afmakers... Dekker en Kooy kunnen een wedstrijd gewoon winnen door hun snelheid en dat is wel lekker. Je hebt gewoon meer mogelijkheden. Kijkend nu naar de transfers gaat de ploeg echt weer sterker worden, dit zijn echt hele mooie transfers.
Dus nu uit:
De plus
Jansen
Leezer
Lindeman
Martens
Vd hoorn
Wijnants na Parijs roubaix
In
Oomen
Leemreize
Affini
Dekker
Van hooydonk
Kooij halverwege seizoen
De laatste leek niet echt in wielerflits artikel naar voren te komen en verbaasd me ook wel, nog jong. Maar misschien 1e halve seizoen gewoon erin komen.
Er komt dus iig nog 1 transfer en evt 2. Ligt eraan of ze met 27 of 28 renners gaan werken.
Ook nog even afwachten of pfingsten verlengt.
Als dekker /van hooydonk vervangers zijn voor jansen /vd hoorn heb je niemand klassiekers meer nodig.
Verwacht iig nog iemand voor in een sprinttrein , mgl nog combi klassieker/hardrijder/sprintaantrekker !?
Er wordt ook wel wat krampachtig gedaan over dat 'controleren' van de koers. Dat heeft Skyneos jaren gedaan door gewoon de eerste 150 km Luke Rowe rustig op kop te laten rijden. Dat kan Jumbo ook prima doen met Tony Martin. De afgelopen jaren heeft duidelijk uitgewezen dat als je de sterkste ploeg in koers bent, de beste manier om de tour te winnen is door te controleren. Niet door gekke dingen te doen als mannetjes vooruit te sturen of wat dan ook.
Als Dekker/Van Hooydonck de vervangers zijn van Jansen/Van der Hoorn dan ga je er in de klassiekers op achteruit waar je net daar versterking nodig hebt. Nog één versterking die minimaal het niveau Jansen haalt lijkt me noodzakelijk. Denk aan jongens als Durbridge, Dillier, Vanmaercke ...
'@Yeez
Jansen is voorlopig natuurlijk wel echt gewoon vele malen sterker dan van Hooydonck. Dat had jij voordat er van shirtje geruild werd natuurlijk ook gewoon gevonden. Dekker is een hele leuke belofte, maar zal nog door moeten groeien. Vooralsnog is de klassiekerkern er niet op vooruit gegaan als je naar 2021 kijkt. Maar mocht Dekker doorgroeien dan kan dat op lange termijn natuurlijk wel zo zijn. Ook van Hooydonck kan zich natuurlijk gewoon ontwikkelen nog.
Het vertrek van Vd Hoorn is nog niet zeker, toch? Op het lijstje van Tdola staan ook 7 vertrekkers en maar 6 inkomens.
@Rahimns, hmm, ok, ik zie Kuss eigenlijk ook niet in de aanval als ik er bij nadenk. Het was meer wishful thinking. Weinig renners rijden zo mooi weg uit een kopgroep en weinigen hebben zo'n stralende manier van winnend over de finish rijden als Kuss. Ik vond zijn overwinningen in Colorado, de Vuelta en de Dauphine echt om door een ringetje te halen.
Eenkhoorn zal waarschijnlijk doorschuiven naar de plek van Jansen. Van Hooydonck en Affini naar die van Eenkhoorn en Van der Hoorn. Zoals ze eigenlijk een renner voor de Ardennen zochten, maar in Vingegaard de kwaliteiten zien om daar uit te groeien tot kopman, kan er ook voor Vlaanderen uitstekend intern een 'opvolger' van Jansen gevonden zijn. De voorjaarskern blijft in ieder geval ook volgend jaar een hele goede groep, waar geen versterking voor nodig is.
Daar ben ik het zeker mee eens hoor. Van Aert is gewoon de beste kopman die je kan wensen, Teunissen een hele goede schaduwkopman die vroeg kan openen, en de jongens daar net achter moeten die twee in ieder geval af kunnen zetten tot in de laatste 50 kilometer. Maar ik vind wel gewoon dat Jansen ook een hele goede was om naast Teunissen nog uitgespeeld te kunnen worden in finales. Dus je levert er op dit moment wel iets op in, want Amund is gewoon een enorm sterke beer.
Vingegaard wel benieuwd naar, lijkt op dit moment voor mij toch nog steeds een stukje power te missen, dus ben erg benieuwd of dat inderdaad gaat komen. De punch lijkt hij in ieder geval wel te hebben, dus als de inhoud daar nog bij komt kan hij wel een leuke rol gaan spelen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.