Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 259 ... 396 397
burdincurutcheta

Ik ben het eens met KimJungPoels. Van Hooydonck is ook voor mij een goede versterking, maar als hij de vervanger is van Jansen zet je op dit moment een stapje terug. Dekker zal best een belofte met veel potentieel zijn, maar daar heeft Van Aert volgend seizoen in de finale van de klassiekers weinig aan. De klassementsrenners hebben een breed palet aan helpers ter beschikking. De sprinttrein is stevig gestoffeerd. Het moet nu toch de ambitie zijn om Van Aert ook de renners in steun te geven die hij verdiend en nodig heeft. Teunissen, Roosen, Eenkhoorn en Van Hooydonck is al heel mooi, maar het mist nog net één man die in volle finale nog iets kan betekenen.

S. Morgenstern

Van Aert heeft in zijn koersen gemiddeld een veel betere selectie om zich heen, dan Groenewegen.

burdincurutcheta

Wat niet wil zeggen dat zijn ondersteuning voldoende is. In kleine rondjes mag de ondersteuning van Groenewegen misschien wat minder zijn, voor zijn hoofddoelen mag hij denk ik niet klagen.

Wie gaat in de RVV het gat dicht rijden voor Van Aert na de Hotond of in Roubaix alles op een lint trekken vlak voor Van Aert de gashendel wil opendraaien? Daar missen ze gewoon iemand voor. Mijn idee is dat Jumbo daar echt iemand nodig heeft of DCQS, AG2R & EF maken hem af.

Stoempie

Mezgec

S. Morgenstern

Teunissen.

Witte Trui

Voor Roubaix is Van Aert prima omringd, dat is een koers waar TJV de laatste jaren al een sterk blok bleek te zijn. Voor RVV is dat toch telkens nog te kort gebleken en met het vertrek van Jansen zijn ze voor die koers toch minder sterk o.b.v. de huidige transfers. Voor Luik en Amstel is de ploeg er ook nog niet (tenzij Roglic/Dumoulin).

Vingegaard zie ik echt nog niet als (potentieel) kopman voor die koersen. Heeft een redelijke punch, maar laat dat té weinig zien. Maar goed, is jong en ontwikkelt zich nog.

De opstelling voor Hongarije is interessant. Kijken of iemand vanuit de tweede lijn een stap heeft gezet / kan zetten.

Rawolf

Vergeet niet dat Teunissen in de klassiekers nog steeds de status medekopman heeft. Effectief gezien heeft Wout van Aert dus 0 knechten in de finales volgend seizoen als er niemand bijkomt.

madeinstars

Ik ben het er wel mee eens dat Jumbo voor RVV net een sterke pion mist en ik zie ook binnen de huidige selectie niet iemand die de potentie heeft.

Feit is natuurlijk wel dat het enorm moeilijk is zo iemand te vinden en zeker tegen een schappelijk salaris, die je ook nog eens de mogelijkheden moet kunnen bieden om kopman te zijn in andere wedstrijden. Zulke types komen gewoon niet zo vaak op de markt.

@rawolf in theorie is dat wel zo, maar in praktijk gaat Teunissen toch op kop moeten rijden voor WvA, mocht het nodig zijn.

Laatst gewijzigd
tendam

Ja, die status is leuk, maar hij moet hem ook verdienen natuurlijk. Teunissen is niet bij voorbaat beter dan Jansen, laat staan dat hij een tweede kopman kan zijn naast Van Aert.

burdincurutcheta

Teunissen heeft nog nooit op kop gereden voor Van Aert. Kan me ook niet herinneren dat hij er in de finale van de RVV al eens bij was. In Eenkhoorn geloof ik meer, enkel nog niet volgend seizoen.

KJP

Ik had ook het gevoel dat Eenkhoorn er wel eens snel bij zou kunnen komen. Maar die heeft op zijn minst nog wel wat meer tijd nodig. Werd wel echt enorm overklast door Eekhoff de afgelopen 1,5e week moet ik zeggen.

kelderfan

Quote: "Eenkhoorn zal waarschijnlijk doorschuiven naar de plek van Jansen. Van Hooydonck en Affini naar die van Eenkhoorn en Van der Hoorn."
Ik denk eerder dat Van Hooydonck de plek van Jansen gaat innemen en dat Eenkhoorn een stap heeft gezet.
Affinni als opvolger van Van der Hoorn kan ik niet volgen. Affinni lijkt mij meer een goede pion voor Groenewegen.
Misschien dat Van Emden weer in de Vlaamse kern wordt geplaats ipv Van der Hoorn.

Leuk dat Olav Kooij de overstap gaat maken naar de hoofdmacht. Alleen snap ik niet dat Dekker dan wordt gehaald.

kelderfan

Ja, @Rawolf je hebt gelijk, dat effectief gezien de Vlaamse kern er niet op vooruit gaat of Jansen moet gaan blijven.
Ik heb nog niet gezien, dat hij ergers anders heeft getekend.

Stoempie

Nee Teunissen is al in dienst van JV, Morgenstern

tdola

Eenkhoorn heeft zeker de potentie. Als je zag hoe hij in eerste instantie meeging met vdp op nk, dat zag er goed uit. Begin dit seizoen in de omloop ook al erg sterk.
Maar de afstand/inhoud lijkt nog wel een probleem te zijn, of in ieder geval verbeterpunt. Maar als hij zich langer koest mag houden in begin vd koers kan dat natuurlijk ook al schelen.

Hopelijk goede koersen dit najaar (ook bijv tirreno rijdt hij dus voor inhoud niet verkeerd denk ik) en in de klassiekers ervaring opdoen, dan een goede winter en hij zou zomaar eens hele grote stap maken.

En laten we de rol van jansen niet overdrijven in klassiekers tot op heden. Afgelopen msr was 1e keer dat ik me kan herinneren echt beresterk in finale. Daarvoor niet echt supermomenten gehad zover ik weet in de klassiekers (mede vorig seizoen door blessure meen ik). Maar dit seizoen zou best zijn doorbraak kunnen zijn wat dat betreft gezien msr.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Teunissen reed in Roubaix anders aardig voor zichzelf, de enige koers waar hij sterk genoeg was om de finale te halen.

madeinstars

Tja, das toch alweer anderhalf jaar geleden en inmiddels is duidelijk geworden hoe ver WvA er bovenuit stijgt. Denk dat dat wel een verschil maakt.

Witte Trui

Kooij zie ik als type Groenewegen, Dekker meer als Teunissen / van Aert. Complementair binnen de ploeg denk ik.

kelderfan

Dekker mag de schoenen poetsen van Teunissen en Van Aert. Die jongen heeft nog een lange weg af te leggen, als je kijkt naar de Czech Tour.
Kooij gaat zeker de kant van Groenewegen op. Dat is een sterke sprinter en In Bretagne doet hij gewoon mee.
Hoe zit 't met zijn leadoutman. Die Pluimers heeft hem steeds afgezet.

Yeez

'@kimjungpoels van hooydonck heeft een betere tijdrit. Jansen is nu nog iets sterker in de eendagskoersen en heeft een aardig sprintje. Verder doen ze niet veel voor elkaar onder. Verder zit er met eenkhoorn roosen en teunissen nog genoeg top ondersteuning. Van hooydonck en dekker kunnen nog doorgroeien

Rawolf

Ik zou van Hooydonck meer zien als vervanger van Van der Hoorn want op niveau Jansen is hij nog lang niet.

KJP

'@Yeez

Oke dan zijn we het niet eens. Ik denk dat Amund ook buiten Jumbo finales gaat kleuren van klassiekers, en dat van Hooydonck daar nog niet klaar voor is en misschien wel nooit gaat zijn. Verder denk ik ook dat een van Hooydonck de rol die Amund in San Remo had bijvoorbeeld echt nog niet kan invullen. AGJ heeft wat mij betreft wel echt flink veel meer inhoud.

goldone123

ik zie op ig dat roglic zn elleboog is ingepakt nog van zn vorige val of nog een keer gevallen?

S. Morgenstern

Teunissen heeft nog nooit op kop gereden voor Van Aert.

Ze hebben één voorjaar in dezelfde ploeg gereden. Een voorjaar waarin Teunissen en Jansen vooral gebruikt werden om in de voorfinale te proberen in groepjes vooruit te zitten. Dat voorjaar toont niet aan dat zij niet de kwaliteiten hebben om te doen wat je omschreef.

Ik denk eerder dat Van Hooydonck de plek van Jansen gaat innemen en dat Eenkhoorn een stap heeft gezet.

Deze volg ik niet; wanneer Eenkhoorn een stap heeft gezet, dan is het toch niet vreemd om hem door te schuiven naar de plek van Jansen?! Ik verwacht van hem in ieder geval meer, dan van Van Hooydonck. Die laatste zou ik eerder aan het werk zetten.

Affinni als opvolger van Van der Hoorn kan ik niet volgen. Affinni lijkt mij meer een goede pion voor Groenewegen.

Zo´n beetje de hele Vlaamse kern zit op momenten in het seizoen in het treintje van Groenewegen. Ik zou niet weten waarom dat voor Affini niet hetzelfde zou kunnen zijn. Hij is ook als zodanig gepresenteerd; een knecht voor Van Aert en Groenewegen.

kelderfan

quote: "Ik zou niet weten waarom dat voor Affini niet hetzelfde zou kunnen zijn. Hij is ook als zodanig gepresenteerd; een knecht voor Van Aert en Groenewegen."
Die Affini heeft als knecht voor 't Vlaamse nog niet veel {of eigenlijk heel weinig} laten zien. Hij is een hele goede tijdrijder in wording. De concurrentie is groot, maar hij heeft al dingen laten zien op dat terrein; daarom denk ik dat hij de rol van Van Emden kan overnemen in de trein van Groenewegen. Alleen heeft Dylan een goede lead-out nodig.
Dan is de vraag kan Dekker dat invullen in de toekomst.

1 2 ... 259 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.